تکنینک های رایتینگ آزمون تافل [صفر تا صد] – بخش 12

نکات مهم برای رایتینگ آزمون تافل

انواع پرسش ها در بخش نگارش در آزمون تافل

به طور معمول، در بخش نگارش در آزمون تافل به روش iBT با دو نوع پرسش مواجه خواهید شد. یک نوع پرسش از شما می خواهد تا با خواندن یک متن و گوش کردن به یک سخنرانی شفاهی، اطلاعات موجود در آنها را با هم ترکیب کنید و یک مقاله ی ترکیبی بنویسید. پرسش بعدی که معمولا آخرین پرسش است و در قالب یک سوال کتبی مطرح می شود، از شما می خواهد تا مقاله ی مستقلی را در ارتباط با موضوع مطرح شده، بنویسید. توضیحاتی که در این قسمت می دهیم، به بررسی نکاتی پرداخته است که شما باید در پاسخگویی به دو پرسش کلی بخش نگارش در آزمون تافل به آنها پاسخ دهید. در آزمون رسمی تافل، از شما خواسته خواهد شد یک مقاله ی ترکیبی و یک مقاله ی مستقل بنویسید. توجه داشته باشید که در آزمون رسمی، قادر به مشاهده ی مطالب شفاهی نخواهید بود و آنها را فقط خواهید شنید.

پیشنهادهای ویژه

معرفی منابع آزمون تافل

کاملترین بسته منابع آزمون تافل TOEFL

مجموعه ای کامل از منابع ضروری تافل، شامل کتابهای الکترونیکی، فایلهای صوتی و نرم افزار (شامل 58 مجموعه)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

پیشنهادهای ویژه

دانلود مجموعه ویدیویی آموزش رایتینگ زبان انگلیسی The Complete Upgrade Your Writing Video Series

مجموعه فیلم آموزش رایتینگ Complete Upgrade Your Writing

مجموعه فیلم شامل 10 فصل، بهترین مجموعه برای آموزش رایتینگ

ترکیب ایده های متضاد

در این نوع پرسش، شما باید یک مقاله ی ترکیبی بنویسید، برای این کار از شما خواسته می شود که یک متن کوتاه را بخوانید و سپس به بخشی از یک سخنرانی علمی در مورد همان موضوع گوش کنید. سپس پرسش مطرح شده را خواهید خواند و در پاسخ باید مقاله ای بنویسید. در این مقاله باید اطلاعات موجود در متنی که خوانده اید با اطلاعات مربوط به سخنرانی که شنیده اید، با هم ترکیب شده باشند. برای طراحی، نوشتن و ویرایش مقاله ی خود 20 دقیقه وقت دارید. به طور معمول، پاسخ دهی مطلوب به این پرسش ایجاب می کند که مقاله ای با حدود 150 تا 225 کلمه بنویسید.

فهرست نکاتی که در ارزشیابی مقاله ی ترکیبی بررسی می شوند:

  • مقاله به پرسش اصلی مطرح شده در متن سوال پاسخ می دهد.
  • مفاهیم نادقیق در محتوا، جزئی می باشند.
  • مقاله، صریح است و به خوبی سازماندهی شده است.
  • جمله ها به طور منطقی با هم مرتبط اند.
  • جزئیات و مثال ها از ایده ی اصلی حمایت می کند.
  • نویسنده افکار کاملی را بیان می کند.
  • درک معنا، آسان است.
  • مجموعه ی متنوعی از واژه ها، به کار رفته است.
  • نویسنده از واژه ها و عبارت های مختلف برای بیان مفاهیم واحد استفاده می کند.
  • با استفاده از واژه ها، از نویسنده تقدیر می شود.
  • خطاهای مربوط به گرامر و اصطلاحات، جزئی می باشند.
  • مقاله با استفاده از 150 تا 225 کلمه نوشته شده است.

ترکیب ایده های حمایت کننده

این نکته مربوط به پرسشی است که ایجاب می کند یک مقاله ی ترکیبی بنویسید. در اینجا از شما خواسته می شود یک متن کوتاه را بخوانید و سپس به بخشی از یک سخنرانی علمی در همان زمینه گوش کنید. ایده های مطرح شده در متن با ایده های مطرح شده در سخنرانی کلاسی، مطابقت خواهند داشت. بعد از اینکه پرسش مربوط را خواندید، باید یک مقاله ی ترکیبی بنویسید که هم شامل اطلاعات موجود در متن خواندنی و هم اطلاعات موجود در سخنرانی علمی باشد. برای طراحی، نوشتن و ویرایش مقاله ی خودتان 20 دقیقه وقت دارید. به طور معمول، پاسخ دهی خوب ایجاب می کند مقاله ای در حدود 150 تا 225 کلمه بنویسید.

دیدگاه یا عقیده

این پرسش به نوشتن مقاله ی مستقل مربوط می شود. پاسخ به این پرسش ایجاب می کند که مقاله ای را در مورد یک موضوع نسبتا آشنا بنویسید. این موضوع آشنا ممکن است به یک مکان، یک شخص، یک وسیله یا دارایی شخصی، یک موقعیت، یا یک مناسبت مربوط باشد. بعد از خواندن پرسش، باید عقیده یا دیدگاه خود را در مورد موضوع مطرح شده بیان کنید و سپس دلیل داشتن چنین عقیده یا دیدگاهی را بیان کنید. برای طراحی ذهنی، نوشتن و ویرایش مقاله ی خود 30 دقیقه وقت خواهید داشت. به طور معمول، پاسخ دهی خوب به این پرسش، نوشتن مقاله ای حداقل با 300 کلمه را ایجاب می کند.

استدلال، بحث، مقایسه

در این پرسش که به نوشتن مقاله مستقل مربوط است، از شما خواسته می شود تا هر دو جنبه ی یک موضوع را بررسی کنید و سپس به نفع یکی از دو جنبه موضع گیری کنید. برای طراحی یا سازماندهی، نوشتن و ویرایش مقاله ی خودتان 30 دقیقه وقت خواهید داشت. به طور معمول، برای نوشتن یک مقاله خوب در این قسمت از بخش نگارش در آزمون تافل استفاده از حدود 300 کلمه ضروری است.

آزمون کوتاه برای بخش نگارش در آزمون تافل

در این بخش، توانایی شما برای نوشتن مقاله های کوتاه در زبان انگلیسی ارزشیابی می شود. حین انجام آزمون کوتاه، باید به دو پرسش کلی پاسخ دهید یا به عبارتی دو مقاله بنویسید. می توانید هنگام خواندن متن و نیز هنگام گوش کردن به سخنرانی شفاهی، یادداشت هایی برای خودتان بنویسید و از این یادداشت ها برای نوشتن مقاله ها استفاده کنید. برای نوشتن مقاله اول (مقاله ترکیبی) 20 دقیقه و برای نوشتن مقاله دوم (مقاله مستقل)، 30 دقیقه وقت خواهید داشت.

برنامه مطالعه و تمرین بیشتر

سعی کنید با موضوعاتی که معمولا به عنوان موضوع مقاله مستقل در بخش نگارش آزمون تافل مطرح می شود، آشنا شوید. برای آشنا شدن با موضوعاتی که پیشتر در بخش نگارش آزمون تافل رایانه ای مطرح شده است، به نشانی الکترونیکی زیر مراجعه کنید: www.ets.org. اگر در این سایت به بخش TOEFL Information Bulletin مراجعه کنید، فهرستی از موضوعات یاد شده را خواهید دید. این موضوعات را به صورت پرسش هایی که مطرح شده اند، مرور کنید. سپس در مورد طرح پاسخی که ممکن است شما به هر پرسش بدهید (در واقع طرح مقاله ای که ممکن است در مورد آن موضوع بنویسید) فکر کنید. در صورت نیاز بکوشید با قدری مطالعه آمادگی خود را برای رویارویی احتمالی با چنین پرسش ها یا نظایر آن در بخش نگارش آزمون تافل، افزایش دهید.

مثال های خوبی را در زمینه ی نگارش توضیحی یا توصیفی بخوانید.

تحقیقات نشان داده است که خواندن مطالب متنوع می تواند تاثیر بسیار مثبتی در کیفیت نگارش هر شخص داشته باشد. این بدان معناست که یکی از بهترین روش ها برای بهبود کیفیت نگارش عبارت است از خواندن نمونه های نگارشی خوب. با چنین روشی، می توانید فنون نگارشی مفیدی را بیاموزید. به همین دلیل است، مقاله های کوتاهی که بهترین نویسندگان ممکن است در بخش نگارش آزمون تافل بنویسند را از همین مثال های خوب آورده اند.به خاطر داشته باشید که در بخش نگارش آزمون تافل به روش iBT از شما خواسته می شود، مقاله های توضیحی یا توصیفی بنویسید، نه مقاله های ادبی. به همین دلیل، توصیه می شود برای تقویت مهارت خود در این زمینه، بیشتر به خواندن مقاله هایی که به بیان دیدگاه و عقیده می پردازد، مبادرت کنید. در این ارتباط بدانید مثلا خواندن داستان کوتاه کمک چندانی به شما نخواهد کرد. در ضمن، خواندن خلاصه مطالب محتوایی نیز می تواند به شما کمک کند. به طور کلی، این خلاصه ها را می توان الگوی مناسبی در نظر گرفت که می توانید با خواندن آنها بر مهارت و توانایی خود برای موفقیت در بخش نگارش در آزمون تافل بیفزایید.

روش هایی برای ارزیابی

برای شما قدری دشوار است که بتوانید مهارت نگارشی خودتان را ارزشیابی کنید. اگر به کلاس آموزش زبان انگلیسی می روید، از معلم خودتان بخواهید تا با استفاده از چک لیست های ارائه شده در این بخش، مهارت نگارشی شما را ارزشیابی کند. شما باید بدانید که در زمینه ی معیار های ارائه شده در چک لیست ها تا چه حد پیشرفت کرده اید، زیرا میزان این پیشرفت می تواند به معیاری برای پیش بینی در مورد عملکرد و نمره ی کل شما در این بخش از آزمون تافل باشد. اگر نتوانید از روش های بدون هزینه برای ارزشیابی مهارت نوشتاری خود استفاده کنید، راهی ندارید جز آنکه برای این کار هزینه کنید.

توصیه مفید

در مسیر موفقیت در آزمون تافل، چشم های خود را به مقصد بدوزید نه به جاده! برای رسیدن به یک مقصد واحد، راه های کوتاه و راه های طولانی وجود دارد، اما نکته مهم آن است که در نهایت شما به مقصد برسید. البته بنا به برخی دلایل نسبتا منطقی، هر داوطلبی مایل است در همان بار اول شرکت در آزمون تافل، یا هر آزمون دیگری، نمره ی خوب و رضایت بخشی کسب کند.

شرکت مجدد در آزمون به معنای هزینه ی مجدد است، افزون بر این، شما مایلید تحصیلات آکادمیک و زندگی حرفه ای خود را هرچه زودتر شروع کنید. اما در هر صورت، وقفه یا تاخیر در راه رسیدن به هدف مطلوب، به ندرت باعث از بین رفتن هدف می شود. بنابراین در صورت عدم موفقیت در بار اول یا حتی دفعات بعدی، نباید نگرش مثبت خود را از دست بدهید. اگر قبل از شرکت در آزمون، زمانی را برای کسب آمادگی لازم صرف کنید و سپس در آزمون شرکت کنید، احتمالا سریع تر به مقصد خود خواهید رسید. اما اگر زمان لازم برای فراگرفتن زبان انگلیسی را نداشته باشید، به تمرین بیشتر احتیاج دارید.

خودتان را با هیچ کس دیگر مقایسه نکنید. آنها در جاده ی خود حرکت می کنند و شما در جاده ی خود پیش می روید. فقط به پیشروی به سوی مقصد نهایی ادامه دهید و بدانید که سرانجام به هدف خود نائل خواهید شد.

پیشنهادهای ویژه

معرفی منابع آزمون تافل

کاملترین بسته منابع آزمون تافل TOEFL

مجموعه ای کامل از منابع ضروری تافل، شامل کتابهای الکترونیکی، فایلهای صوتی و نرم افزار (شامل 58 مجموعه)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

پیشنهادهای ویژه

دانلود مجموعه ویدیویی آموزش رایتینگ زبان انگلیسی The Complete Upgrade Your Writing Video Series

مجموعه فیلم آموزش رایتینگ Complete Upgrade Your Writing

مجموعه فیلم شامل 10 فصل، بهترین مجموعه برای آموزش رایتینگ

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا