آموزش مهارت خواندن در آزمون تافل {به روش IBT} – بخش 2

راهکارهای مهم در آمادگی برای آزمون تافل

✍️ در این بخش برخی از راهکارهایی که شما را برای موفقیت در بخش خواندن یاری خواهد رساند، بیان می کنیم. آشنایی با این راهکارها در آینده نیز، به شما برای خواندن متون دانشگاهی کمک خواهد کرد.

به کارگیری مهارت های آکادمیک در بخش خواندن آزمون تافل به روش IBT

یادداشت نویسی

برای برخی از افراد یادداشت نویسی حین خواندن متن، راهکار خوبی است. برای افراد دیگر، این کار روش خوبی برای استفاده از وقت نیست. این دسته از افراد ترجیح می دهند متن را یکبار بخوانند تا از مضمون کلی آن آگاه شوند، سپس بازگردند و به جستجوی پاسخ هر پرسش بپردازند. روشی که شما برای استفاده از وقت خود در بخش خواندن آزمون تافل بر می گزینید، یک انتخاب شخصی است. پیشنهاد می شود هنگام تمرین کردن با تست های نمونه، برخی از متن های بخش خواندن را با یادداشت نویسی و برخی دیگر را با یکبار خواندن و سپس جستجوی پاسخ پرسش ها انجام دهید. این امر به شما کمک می کند تا دریابید آیا یادداشت نویسی می تواند به شما کمک کند یا نه.

استفاده از واژه ها، عبارت ها و ساختارهای گرامری مختلف برای بیان یک مفهوم واحد

این مهم ترین مهارت آکادمیک برای بخش خواندن است. بسیاری از پرسش ها و گزینه های ارائه شده، در واقع بیان مطالب متن با کلمه ها و عبارت های دیگر است. توانایی شما برای تشخیص عبارت هایی که مفهوم یکسانی دارند، اهمیت بسیاری در کسب نمره ی خوب از بخش خواندن دارد.

خلاصه کردن

پرسش آخر برای هر متن از شما می خواهد تا متن را خلاصه کنید. این کار ممکن است از طریق طبقه بندی اطلاعات یا از طریق متمایز ساختن نکات اصلی از نکات فرعی انجام شود. مهارت شما در خلاصه کردن متن اهمیت دارد زیرا پرسش آخر امتیازی بیش از پرسش های دیگر دارد.

ترکیب کردن

این مهارت مهم در بخش های دیگر آزمون تافل به روش IBT سنجش می شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا