مهارت شنیداری در آزمون تافل {به روش IBT} – بخش 4

آمادگی آزمون تافل | همراه با نکات کاربردی

✍️ بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT توانایی شما را در زمینه ی درک مکالمه های انگلیسی از نوع تعاملات روزمره و نیز گفتار آکادمیک، مورد سنجش قرار می دهد. طی امتحان، شما به پرسش های مربوط به مکالمه ها و سخنرانی ها پاسخ خواهید داد.

برای بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT دو فرمت وجود دارد. در فرمت کوتاه، به پرسش های مربوط به دو مکالمه و چهار سخنرانی پاسخ می دهید. در فرمت طولانی، به پرسش های مربوط به سه مکالمه و شش سخنرانی پاسخ می دهید. بعد از هر متن شنیداری، باید به 5 یا 6 پرسش در مورد متنی که شنیده اید پاسخ دهید. در فرمت طولانی، فقط پاسخ های داده شده در مورد دو مکالمه و چهار سخنرانی مورد ارزیابی واقع خواهد شد. مکالمه سوم و دو متن دیگر بخشی از یک بخش آزمایشی اند که برای طراحی آزمون های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. چون داوطلب نمی داند کدام مکالمه ها و متن ها در فرمت طولانی آزمون تافل مورد ارزیابی قرار می گیرد، باید نهایت سعی و کوشش خود را برای پاسخ دادن به پرسش های مربوط به همه ی مکالمه ها و سخنرانی هایی شنیده شده انجام دهد.

هر مکالمه یا سخنرانی کلاسی را فقط یکبار خواهید شنید. هنگام شنیدن مکالمه ها و سخنرانی ها می توانید از مهارت یادداشت نویسی خود استفاده کنید و سپس از یادداشت های خود برای پاسخ دادن به پرسش های مربوطه استفاده کنید. یادداشت های شما در پایان آزمون به وسیله ی مراقبان جمع آوری می شود اما مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد.

برای پرسش های چند گزینه ای بهترین پاسخ را انتخاب کنید. با انجام تست های نمونه قبل از آزمون اصلی، می توانید با دستورالعمل ها آشنا شوید و در نتیجه وقت بسیار کمتری برای مرور و درک آنها لازم خواهد بود. برای دیدن پرسش بعدی، بر روی کلمه های Next و Ok کلیک کنید. امکان بازگشت به پرسش های قبلی وجود نخواهد داشت. برای پاسخ دادن به همه ی پرسش های بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT، در فرمت کوتاه (شامل دو مکالمه و چهار سخنرانی درسی) 20 دقیقه و در فرمت طولانی (شامل 3 مکالمه و شش سخنرانی درسی) 30 دقیقه وقت خواهید داشت. این زمان شامل وقتی که شما برای شنیدن مکالمه ها و سخنرانی ها صرف می کنید، نخواهد بود. در این بخش از آزمون، ساعتی که بر روی صفحه ی رایانه مشاهده خواهید کرد، به شما نشان خواهد داد، برای پاسخ دادن به پرسش های شنیداری چقدر وقت دارید؟ این ساعت، زمانی را که برای شنیدن مکالمه ها و سخنرانی ها صرف می کنید، احتساب نخواهد کرد.

راهکارهایی برای بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT

به کارگیری مهارت های آکادمیک در بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT

یادداشت نویسی

می توان یادداشت نویسی را مهم ترین مهارت آکادمیک برای بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT دانست. وقتی از آنچه می شنوید یادداشت برداری می کنید، در واقع اطلاعات را به دو گروه شامل نکته های اصلی و نکته های فرعی دسته بندی می کنید. در ضمن اطلاعاتی را که ممکن است فراموش کنید، ثبت می کنید و سپس هنگام پاسخ دادن به پرسش مطرح شده از آن استفاده می کنید. برای کسب نمره ی خوب در این بخش، مهارت شما در یادداشت نویسی نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

استفاده از واژه ها، عبارت ها و ساختارهای گرامری مختلف برای بیان یک مفهوم واحد

بسیاری از گزینه های پاسخ، بیان همان مفاهیم یا اطلاعاتی اند که در متن شنیداری با واژه های متفاوت می شنوید. توانایی شما برای تشخیص این گونه بیان های متفاوت به شما در انتخاب پاسخ صحیح کمک زیادی می کند.

خلاصه کردن

اولین پرسش مربوط به هر مکالمه معمولا ایجاب می کند که هدف مکالمه را درک کنید. اولین پرسش مربوط به هر سخنرانی به طور معمول ایجاب می کند که شما خلاصه ی ایده ی اصلی متنی را که شنیده اید تشخیص دهید. با تسلط یافتن بر مهارت خلاصه کردن می توانید به اولین پرسش مربوط به هر متن شنیداری پاسخ صحیح دهید. در ضمن، برای ایجاد ارتباط بین ایده های موجود در متن شنیداری آمادگی بیشتری خواهید داشت.

ترکیب کردن

این مهارت آکادمیک مهم در بخش های دیگر آزمون تافل به روش IBT به کار می رود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا