تقویت مهارت نوشتاری آزمون تافل + صد در صد تضمینی – بخش 10

آزمون تافل + معرفی منابع معتبر

مرور کلی بخش نوشتاری آزمون تافل به روش iBT

بخش نگارش یا نوشتاری آزمون تافل به روش iBT، توانایی شما را در زمینه ی نوشتن مقاله های کوتاه به زبان انگلیسی را ارزشیابی می کند. چنین مقاله هایی شبیه به مقاله های کوتاهی می باشند که شما احتمالا در دروس دانشگاهی خود خواهید نوشت. حین آزمون تافل شما دو مقاله خواهید نوشت. نوشتن مقاله ترکیبی ایجاب می کند که شما یک متن آکادمیک را بخوانید و در ضمن به یک سخنرانی درسی گوش فرا دهید. می توانید هنگام خواندن متن و گوش کردن به سخنرانی کلاسی یادداشت هایی بنویسید و از این یادداشت ها برای نوشتن مقاله ترکیبی استفاده کنید. در هر صورت این یادداشت ها ارزشیابی نخواهد شد و فقط به عنوان یک ابزار کمکی برا شما در نظر گرفته شده است.

سخنرانی کلاسی را فقط می توانید بشنوید، اما دستورالعمل ها و پرسش ها را می توانید بر روی صفحه ی کامپیوتر مشاهده کنید. برای طراحی نوشتن و ویرایش مقاله ای که نوشته اید، فقط 20 دقیقه وقت خواهید داشت. به طور معمول یک مقاله ترکیبی خوب باید از 150 تا 225 کلمه تشکیل شده باشد. مقاله ی مستقل معمولا نظر شما را در مورد یک موضوع آشنا و معمول جویا می شود. برای طراحی ذهنی، نوشتن و ویرایش مقاله خود 30 دقیقه وقت خواهید داشت. به طور معمول، یک مقاله ی مستقل خوب از 300 تا 350 کلمه تشکیل می شود.

ساعتی که بر روی صفحه کامپیوتر مشاهده خواهید کرد، به شما نشان خواهد داد که چقدر از وقتتان برای نوشتن هر مقاله سپری شده و به عبارتی چقدر از وقت شما باقی مانده است.

پیشنهادهای ویژه

معرفی منابع آزمون تافل

کاملترین بسته منابع آزمون تافل TOEFL

مجموعه ای کامل از منابع ضروری تافل، شامل کتابهای الکترونیکی، فایلهای صوتی و نرم افزار (شامل 58 مجموعه)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

پیشنهادهای ویژه

دانلود مجموعه ویدیویی آموزش رایتینگ زبان انگلیسی The Complete Upgrade Your Writing Video Series

مجموعه فیلم آموزش رایتینگ Complete Upgrade Your Writing

مجموعه فیلم شامل 10 فصل، بهترین مجموعه برای آموزش رایتینگ

به کار گیری مهارت های آکادمیک در بخش نگارش آزمون تافل

یادداشت نویسی

یادداشت نویسی یک مهارت آکادمیک مهم برای موفقیت در بخش نگارش آزمون تافل است. یادداشت های شما ارزشیابی و نمره دهی نخواهد شد و فقط برای کمک کردن به حافظه و ذهن شما در نظر گرفته شده اند.

استفاده از واژه ها، عبارت ها و ساختارهای گرامری مختلف برای بیان یک مفهوم واحد

در نوشتن مقاله ی ترکیبی، باید مراقب باشید که دقیقا از همان واژه هایی که در متن خوانده اید یا در سخنرانی کلاسی شنیده اید، استفاده نکنید. اگر بخواهید به طور دقیق از همان کلمه ها یا جمله هایی که در خود پرسش استفاده شده است، برای نوشتن مقاله ی مستقل خود کمک بگیرید، در این بخش از آزمون تافل مردود خواهید شد. به این ترتیب متوجه می شوید که تقویت مهارت بیان مفاهیم یکسان با استفاده از واژگان متفاوت تا چه حد می تواند به موفقیت شما دراین بخش از آزمون کمک کند.

خلاصه کردن

اگر فراموش نکرده باشید، خلاصه کردن یکی از مراحل در فرآیند ترکیب کردن است. غالبا از شما خواسته خواهد شد منبع با مرجع اول را قبل از مرتبط ساختن با منبع یا مرجع دوم خلاصه کنید.

ترکیب کردن

قسمت اول از بخش نگارش عبارت است از نوشتن مقاله ی ترکیبی. در این بخش، اطلاعات موجود در یک متن خواندنی با اطلاعات مربوط به یک سخنرانی که داوطلبان فقط می توانند آن را بشنوند، باید با هم ترکیب شود و برای نوشتن مقاله ترکیبی به کار رود. به یاد داشته باشید که مهارت ترکیب کردن، مهم ترین مهارت آکادمیک برای نوشتن مقاله ی ترکیبی است.

راهکار های دیگر برای بخش نگارش در آزمون تافل

علاوه بر مهارت های آکادمیک که با آنها آشنا شدید، تعدادی از راهکارهای نگارش وجود دارند که استفاده از آنها نه تنها باعث موفقیت بیشتر شما در آزمون تافل خواهد شد، بلکه در مراحل بعدی تحصیلات عالی نیز به شما کمک خواهد کرد. بعضی از این راهکارها برای مقاله ی ترکیبی و برخی دیگر برای نوشتن مقاله ی مستقل به کار می روند که در زیر به صورت جداگانه ارائه می شوند.

راهکارهای مفید برای نوشتن مقاله ترکیبی

نوشتن مقاله ی مستقل ایجاب می کند که شما محتوای یک متن خواندنی را با محتوای یک سخنرانی شفاهی ترکیب کنید. به طور معمول، این نخستین پرسش در بخش نگارش آزمون تافل است. در زیر به برخی از مهم ترین راهکارهای مربوط به نوشتن یک مقاله ترکیبی اشاره می کنیم.

گزارش کردن

وقتی که در حال نوشتن درباره ی محتوایید، عدم ابراز دیدگاه های شخصی تان حایز اهمیت است و در واقع فقط نقش یک گزارشگر را ایفا می کنید. برای انجام این کار، باید محتوا را از عقیده یا دیدگاه متمایز کنید. محتوا می تواند شامل هر دو واقعیت و نیز دیدگاه های نویسنده یا سخنران باشد. عقیده یا دیدگاه شخصی، آن چیزی است که در فکر شماست و آن را باور دارید. وظیفه و تکلیف شما در نوشتن یک مقاله ی ترکیبی عبارت است از گزارش کردن حقایق و ایده ها بدون قضاوت کردن، و نیز بدون ابراز دیدگاه های شخصی خودتان. پس به طور خلاصه:

  • واقعیت ها و دیدگاه های مطرح شده در متن را بیان کنید.
  • از ابراز دیدگاه های شخصی خودتان پرهیز کنید.

شناسایی کردن منابع

در پرسش مربوط به مقاله ترکیبی، شما به سوی منبع اول هدایت خواهید شد. مثلا ممکن است در پرسش مطرح شده از شما خواسته شود محتوای متن خواندنی را خلاصه کنید یا نکات اصلی سخنرانی شفاهی را که شنیده اید به طور خلاصه وار ذکر کنید. این نشانه ای است که به شما کمک می کند تا منبع اول را با توجه به متن پرسش تشخیص دهید؛ شایان ذکر اینکه متن اول ممکن است متن خواندنی یا سخنرانی علمی باشد. سپس از شما خواسته می شود از اطلاعات موجود در منبع اول در مقایسه با اطلاعات موجود در منبع دوم دفاع کنید، یا اینکه اطلاعات دو منبع اول و دوم را باهم مقایسه کنید. فقط زمانی به سراغ خلاصه کردن اطلاعات منبع دوم بروید که خلاصه کردن اطلاعات منبع اول را تمام کرده باشید.

اگرچه باید اطلاعات هر دو منبع را در مقاله خود بیاورید، فراموش نکنید که باید کارتان را با منبع اول شروع کنید. پس به طور خلاصه:

  • پاسخگویی به پرسش را با خلاصه کردن اطلاعات مربوط به منبع اول شروع کنید (منبع اول را با توجه به متن پرسش تشخیص می دهید)
  • بعد از منبع اول به سراغ منبع دوم بروید. فراموش نکنید که باید اطلاعات هر دو منبع را در متن مقاله ترکیبی بیاورید.

ایجاد ارتباط بین دو منبع اول و دوم

اگر منبع دوم با منبع اول توافق و تطابق داشته باشد، از عبارت های انتقالی حمایت کننده نظیر moreover، furthermore یا in addition استفاده کنید. اگر منبع دوم با منبع اول توافق نداشته باشد، از عبارت های انتقالی متضاد نظیر in contrast، on the other hand و … استفاده کنید. پس به طور خلاصه:

  • بین منابع، ارتباط ایجاد کنید.
  • از عبارت های انتقالی مناسب استفاده کنید.

استفاده از ساختارهای مختلف و متنوع

مقاله هایی که در آنها ساختارهای گرامری متنوعی به کار رفته باشد، جالب ترند و نمره های بیشتری به آنها تعلق می گیرد. در ضمن، استفاده کردن از جملات پیچیده، که خود از ترکیب جملات ساده صحیح به وجود آمده باشند، باعث افزایش نمره می شوند. پس به طور خلاصه:

  • در نگارش مقاله ترکیبی از ساختارهای متنوع استفاده کنید تا مقاله تان جالب تر شود.
  • سعی کنید با ترکیب کردن جمله های ساده به طور صحیح، جمله های مرکب یا پیچیده بسازید و در متن مقاله تان به کار ببرید.

ویرایش کردن مقاله نوشته شده قبل از اتمام وقت

اگر همه وقت خودتان را در این بخش از آزمون صرف فکر کردن و نوشتن کنید، وقت کافی برای ویرایش مقاله خود را نخواهید داشت. داوطلبانی که با تنظیم صحیح وقت خود در این بخش از آزمون، فرصت خواندن نوشته ی خود را به دست می آورند، بعضی از اشتباهاتی را که مرتکب شده اند می یابند و می توانند قبل از اتمام وقت آنها را اصلاح کنند. قویا توصیه می شود هم مقاله ترکیبی و هم مقاله مستقل را پس از نوشتن، بخوانید و ویرایش کنید. بدون شک این کار باعث افزایش نمره شما در این بخش از آزمون خواهد شد. پس به طور خلاصه:

  • مقاله خود را دوباره بخوانید.
  • با توجه به محتوای فهرست کنترل برای هر بخش، مقاله خود را ویرایش کنید.

پیشنهادهای ویژه

معرفی منابع آزمون تافل

کاملترین بسته منابع آزمون تافل TOEFL

مجموعه ای کامل از منابع ضروری تافل، شامل کتابهای الکترونیکی، فایلهای صوتی و نرم افزار (شامل 58 مجموعه)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

پیشنهادهای ویژه

دانلود مجموعه ویدیویی آموزش رایتینگ زبان انگلیسی The Complete Upgrade Your Writing Video Series

مجموعه فیلم آموزش رایتینگ Complete Upgrade Your Writing

مجموعه فیلم شامل 10 فصل، بهترین مجموعه برای آموزش رایتینگ

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا