تقویت مهارت نگارش (Writing) در آزمون TOEFL + رایگان – بخش 11

آموزش بخش نوشتن آزمون تافل + روش های کاربردی

راهکارهای مفید برای نوشتن مقاله ی مستقل

در بخش نگارش در آزمون تافل به روش iBT، پرسش مربوط به مقاله ی مستقل از شما می خواهد که دیدگاه خود را در مورد یک موضوع ذکر کنید. این پرسش به طور معمول دومین و آخرین پرسش در بخش نگارش خواهد بود. در زیر به برخی از مهم ترین راهکارهای مربوط به نوشتن یک مقاله ی مستقل اشاره می کنیم.

درک کردن موضوع مطرح شده در پرسش و عدم انحراف از آن

پرسش مطرح شده را با دقت زیاد بخوانید و موضوع را در ذهن خود به سرعت تجزیه و تحلیل کنید. اگر موضوع اصلی را درک نکنید یا هنگام نوشتن، به طور سهوی، از اصل موضوع منحرف شوید، مقاله ی شما ارزشیابی و نمره دهی نخواهد شد. پس به طور خلاصه:

  • موضوع مطرح شده در پرسش را تحلیل کنید.
  • هنگام نوشتن مقاله، از اصل موضوع منحرف نشوید.

پیشنهادهای ویژه

معرفی منابع آزمون تافل

کاملترین بسته منابع آزمون تافل TOEFL

مجموعه ای کامل از منابع ضروری تافل، شامل کتابهای الکترونیکی، فایلهای صوتی و نرم افزار (شامل 58 مجموعه)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

پیشنهادهای ویژه

دانلود مجموعه ویدیویی آموزش رایتینگ زبان انگلیسی The Complete Upgrade Your Writing Video Series

مجموعه فیلم آموزش رایتینگ Complete Upgrade Your Writing

مجموعه فیلم شامل 10 فصل، بهترین مجموعه برای آموزش رایتینگ

استفاده از جمله های مستقیم و صریح

هنگامی که در مورد عقیده یا دیدگاه شما پرسش می شود، بهتر است پاسخ را با یک جمله ی مستقیم شروع کنید. به عنوان مثال، برای بیان عقیده ی خود به طور صریح و مستقیم، می توانید از عبارت ها و جمله واره های مقدماتی زیر استفاده کنید.

Introduction

Introductory phrase: In my opinion, In my view, To my way of thinking, From my perspective.

Introductory Clause: I agree that, I disagree that, I think that, I believe that, I support the idea that, I am convinced that, It is clear to me that.

Opinion

Direct statement = Subject + Verb: school uniforms are a good idea.

پس به طور خلاصه:

  • مقاله ی خود را با یک عبارت یا جمله واره ی مقدماتی آغاز کنید.
  • سپس با یک جمله ی صریح و مستقیم، عقیده یا دیدگاه خود را نسبت به موضوع مطرح شده بیان کنید.

انعطاف پذیری در مقابل عقیده ی مخالف با عقیده ی خودتان

گاهی در پرسش دوم (مربوط به نوشتن مقاله ی مستقل) از بخش نگارش آزمون تافل به روش iBT، دو موضوع مختلف یا دو جنبه از یک موضوع واحد مطرح می شود. هنگامی که می خواهید سلیقه یا موضع خود را در مورد انتخاب از میان دو موضوع بیان کنید، اشاره ی هر چند کوتاهی به مزیت یا مزیت های دیدگاه مخالف با دیدگاه شما مودبانه خواهد بود. برای استفاده از این فن ساده، می توانید از واژه ها و عبارت های زیر استفاده کنید:

although, even though, despite, in spite of

به مثال های زیر توجه کنید:

Concession

Concession clause: Although there are many advantages to living in the city, Even though technology can damage the environment, Despite the differences among cultures, In spite of the benefits of studying in a group.

Opinion

Direct statement = Subject + Verb: I prefer life in a small town. I think it causes more good than harm. I believe that peace is possible. I prefer to study alone.

پس به طور خلاصه:

  • هنگام بیان دیدگاه شخصی خود به نقاط قوت دیدگاه مخالف نیز اشاره ای داشته باشید.
  • سپس عقیده یا دیدگاه خود را با یک جمله ی مستقیم بیان کنید.

استفاده کردن از جمله ی outline

بعضی از کتاب ها جمله ی دوم از یک مقاله را با عبارت های زیر نامگذاری کرده اند:

The topic sentence, The controlling sentence, The thesis statement, Organizing sentence

معمولا مضمون اصلی یک مقاله ی مستقل را که به بیان دیدگاه می پردازد، در جمله ی دوم می گنجانند. در زیر مثال هایی از جمله ی اول و جمله ی دوم از یک مقاله با موضوع خاص، آورده شده است تا شما را با استفاده از این فن آشناتر سازد.

First sentence:

Although there are many advantages to living in the city, I prefer life in a small town.

Outline sentence:

Three personal experiences convince me that small towns provide a better life style.

First sentence:

Despite the differences among cultures, I believe that the peace is possible.

Outline sentence:

History provides several encouraging examples.

First sentence:

In spite of the benefits of studying in a group, I prefer to study alone.

Outline sentence:

There are three reasons why I have this preference.

پس به طور خلاصه:

  • طرحی را برای ارائه مطالب مقاله ی مستقل در نظر بگیرید.
  • بکوشید تا طرح در نظر گرفته شده ی مقاله ی مستقل را در جمله ی دوم مقاله به خواننده ارائه کنید.

انگلیسی فکر کردن

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که نویسندگان انگلیسی زبان چگونه فکر می کنند؟ طبق تحقیقی که به وسیله ی رابرت کاپلان انجام شده است، نویسندگان انگلیسی زبان از یک الگوی خطی برای سازماندهی افکارشان استفاده می کنند. این بدان معناست که آنها جزئیات و مثال ها را به نکته های اصلی مرتبط می سازند. به عیارت ساده تر، آنها سعی می کنند هرگز از اصل موضوع انحراف پیدا نکنند. ممکن است درک این موضوع برای بعضی از دانشجویان دشوار به نظر بیاید. بنابراین با ارائه مثال زیر کوشیده ایم تا فهم این نکته را ساده تر سازیم.

برای مقاله هایی که به منظور بیان عقیده و دیدگاه به کار می روند، سازماندهی یا ساختار کلی زیر توصیه می شود (فرض کنید در اینجا موضوع مقاله ی مستقل عبارت است از: بیان عقیده ی شخصی در مورد پوشیدن یا نپوشیدن یونیفورم مدرسه.)

Opinion: In my view, school uniforms are a good idea.

Outline Sentence: Three reasons convince me that wearing uniforms will improve the educational experience of studies.

Reason 1: In the first place, uniforms are not as expensive as brand name clothing.

Example/ Detail: For example, a new school uniform costs about $30, but designer jeans and a name brand shirt cost five times that amount. An expensive book would be a better investment.

Reason 2: Second, it is easier to get ready for school.

Example/ Detail: When there are five choices, it requires time and though to decide what to wear. Uniforms simplify the problem of choosing a shirt to complement a certain pair of pants and, furthermore, selecting socks and shoes to go with them. All of these decisions take time and divert attention form preparing for classes.

Reason 3: Finally, students who wear uniforms identify themselves with their school.

Example/ Detail: Wearing the school colors establishes that each student is part of the group.

Conclusion: In conclusion, I think schools that require uniforms send a positive message to their students. They communicate that it is more important to be the best student than it is to have the best clothing.

پس به طور خلاصه:

  • سعی کنید به طور خطی فکر کنید.
  • هر ایده را با ایده ای که بلافاصله بعد از آن می آید، مرتبط سازید. حتی الامکان اجازه ندهید بین آنها فاصله بیفتد.

نوشتن یک نتیجه گیری قوی

در مقاله های مربوط به بخش نگارش در آزمون تافل به روش iBT، لازم نیست در قسمت پایانی مقاله به خاطر کوتاهی مقاله، کمبود وقت، یا عدم استفاده از مهارت های انگلیسی خوب، عذرخواهی کنید. در ضمن، یک نتیجه گیری خوب نباید چیزی بر اطلاعات ارائه شده قبلی در مقاله بیفزاید و نباید معرف یک ایده ی جدید باشد. یک نتیجه گیری قوی بیشتر به معنای آن است که کل مطالب یا ایده های نوشته شده در قسمت های قبلی مقاله، در یک یا دو جمله ی پایانی خلاصه شوند. پس به طور خلاصه برای نوشتن نتیجه گیری در پایان مقاله:

  • ایده اصلی مقاله را خلاصه کنید و آن را در یک یا دو جمله ارائه کنید.
  • در قسمت نتیجه گیری از عذرخواهی کردن به هر دلیلی بپرهیزید و از مطرح کردن ایده های نو اجتناب کنید.

پیشنهادهای ویژه

معرفی منابع آزمون تافل

کاملترین بسته منابع آزمون تافل TOEFL

مجموعه ای کامل از منابع ضروری تافل، شامل کتابهای الکترونیکی، فایلهای صوتی و نرم افزار (شامل 58 مجموعه)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

پیشنهادهای ویژه

دانلود مجموعه ویدیویی آموزش رایتینگ زبان انگلیسی The Complete Upgrade Your Writing Video Series

مجموعه فیلم آموزش رایتینگ Complete Upgrade Your Writing

مجموعه فیلم شامل 10 فصل، بهترین مجموعه برای آموزش رایتینگ

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا