آموزش زبان انگلیسی به کودکان + (PDF رایگان فلش کارت)

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

یکی از چیزهایی که امروزه ذهن بسیاری از پدر و مادرها را درگیر خود کرده است، آموزش زبان انگلیسی به کودکانشان است. آنها می خواهند زبان انگلیسی را به راحتی و سریع به کودکان خود یاد بدهند. اما یادگیری زبان انگلیسی هم مانند یادگیری زبان مادری زمان بر است و به تدریج اتفاق می افتد.

اول از همه این را بدانید که کودک شما باید زبان مادری خود را یاد بگیرد، بعد به سراغ زبان دوم بروید. اگر همزمان با زبان مادری شروع به آموزش زبان دوم هم بکنید، ممکن است کودک شما سردرگم شود و نتواند هیچ کدام از زبان ها را به خوبی یاد بگیرد. در این پست قصد داریم به پدر و مادرها کمک کنیم تا بتوانند با استفاده از راهنمایی های ما زبان انگلیسی را به موقع، به راحتی و به صورت کامل به کودکان خود آموزش دهند.

چرا یادگیری زبان انگلیسی در کودکی بهتر است؟

قصد دارید زبان انگلیسی را به کودک خود آموزش دهید، اما ممکن است مشکلاتی که خود در یادگیری زبان انگلیسی داشتید را به خاطر بیاورید و به این فکر کنید که آیا برای فرزندتان هم همینطور خواهد بود؟ اما اینطور نیست! باید بدانید که یادگیری زبان برای کودکان تجربه متفاوتی نسبت به بزرگسالان است.

بعضی از برنامه ها ادعا می کنند که انگلیسی را به همان روشی که زبان مادری خود را یاد گرفته اید به شما آموزش می دهند، اما به آن سادگی که به نظر می رسد نیست. وقتی کودکان زبان مادری خود را یاد می گیرند، تقریباً دو سال قبل از شروع به صحبت کردن، گوش می دهند. هنگامی که آنها شروع به صحبت کردن می کنند، چند سال طول می کشد تا بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. آنها قبل از اینکه بتوانند جمله های بلند و پیچیده را بیان کنند، با تک کلمات و جمله های نصفه و نیمه شروع می کنند.

پیشنهادهای ویژه

پکیج کامل آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

کاملترین پکیج مجموعه های آموزش انگلیسی به کودکان

مجموعه های جذاب، همراه با آهنگ و ترانه، مناسب کودکان (همه سنین)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

اگر تسلط یک کودک به زبان مادری خود اینقدر طول می کشد، آیا تلاش برای یادگیری زبان دوم باعث سردرگمی آنها نمی شود؟ قطعا نه. دلایلی وجود دارد که چرا کودکان خردسال می توانند به راحتی به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند:

اشتیاق به یادگیری

برای اینکه کودک را تشویق به یادگیری کنیم باید اول شور و شوق در وجود خودمان باشد تا بتوانیم آن را به کودک انتقال دهیم. همچنین باید از او تعریف و تمجید کنیم تا اعتماد به نفس کافی برای یادگیری را پیدا کند.

وقتی بچه ها کوچک هستند، مغزشان مانند اسفنج است. آنها همیشه در حال جذب اطلاعات و در حال یادگیری هستند. این را در نظر داشته باشید که کودکان در دو سال اول زندگی خود فقط می شنوند. هنگامی که به اندازه کافی بزرگ شدند، می توانند کلماتی که شنیده اند را بیان کنند. به عنوان مثال: هنگامی که کودک شما به دنیا می آید، وقتی زمان شیر دادن او می رسد، کلمه “شیر” را به زبان می آورید. آنها چندین ماه این کلمه را می شنوند. یک روز کودک شما به بطری شیر اشاره می کند و می گوید: «شیر». آن موقع است که کلمات و کاربرد صحیح آنها را یاد گرفته اند. از اینجا به بعد، آنها می توانند شیر بخواهند و وقتی گرسنه هستند با استفاده از کلمات درست، درخواست خود را بیان کنند.

یادگیری زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم) برای کودکان هم دقیقا به همین صورت شکل می گیرد، تدریجی و کم کم! کودکان این توانایی را دارند که زبان دوم (یا حتی سوم) را به طور ناخودآگاه یاد بگیرند. این عملکرد معمولاً از سن 11 سالگی کند می شوند. به همین دلیل است که کودکانی که به یک کشور خارجی نقل مکان می کنند، معمولاً می توانند با سرعت بیشتری نسبت به والدین خود به زبان مسلط شوند.

ترس از اشتباه ندارند!

وقتی بزرگسالان در حال یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری هستند، معمولا از اشتباه کردن می ترسند. این ترس به خاطر این است که از دید دیگران باهوش به نظر نرسند. مسئله این نیست که اشتباه می کنید یا نه، بلکه این است که زمانی که اشتباه می کنید آن را مشخص کنید و برای رفع آن اشتباه، تلاش کنید. همه زبان آموزان اشتباه می کنند، چه کودکان چه بزرگسالان! در واقع اشتباه بخشی از فرآیند یادگیری است.

کودکان همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستند. بنابراین آنها نگران این نیستند که موقع اشتباه کردن، دیگران در مورد آنها چه فکری می کنند. آنها باید زمان یادگیری اشتباه کنند تا بتوانند نسبت به محیط اطراف خود آگاه شوند و یاد بگیرند.

نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش همراه با تفریح و سرگرمی! این یکی از چیزهایی است که واقعا برای بچه ها مهم است. موضوع تفریح و سرگرمی برای بچه ها، چه در زمین بازی و چه زمانی که در کلاس درس هستند، موضوع مهمی است. اینکه بتوانید زبان انگلیسی را همراه با بازی و سرگرمی به کودکان خود آموزش دهید، کاملا امکان پذیر است. در واقع این روش یکی از روش های خلاقانه و کاربردی برای آموزش زبان به کودکان است.

بسیاری از مربیان معتقدند که بچه ها از طریق تفریح و سرگرمی بهتر یاد می گیرند. پس می توانید همراه با آهنگ و موسیقی، بازی با فلش کارت ها، مجموعه های تصویری شاد و … زبان انگلیسی را به کودکان خود آموزش دهید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید زبان انگلیسی را با تفریح و سرگرمی به کودکان خود آموزش دهید:

آموزش همراه با ترانه و آهنگ!

برای جذب کودکان به محیط آموزش راه های زیادی وجود دارد، که یکی از آنها آموزش همراه با شعر و موسیقی است. زمانی که محیط آموزش شاد و مفرح باشد، کودک هیجان پیدا می کند و آماده ی همکاری برای یادگیری می شود. می توانید با او شعر و ترانه بخوانید و به او کمک کنید تا شعر و ترانه ای که دوست دارد را حفظ کند. می توانید هر روز نحوه ی تمرین و آموزش خود را تغییر دهید تا برای کودک تکراری نباشد. در واقع باید محیط آموزش برای کودک جذاب و دوست داشتنی باشد. جوری که کودک بتواند سرگرم شود و از آن سرگرمی لذت ببرد.

در واقع آموزش با ترانه و آهنگ، یکی از بهترین و موثرترین روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. پس سعی کنید این روش را در الویت قرار دهید. در سایت معتبر languagedownload.ir مجموعه‌های مختلف و متنوعی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد. می توانید در این سایت مجموعه های آموزشی مورد نظر خودتان را برای کودکانتان تهیه کنید. در ادامه چند مجموعه پرطرفدار، که زبان انگلیسی را همراه با آهنگ و ترانه به کودکان آموزش می دهد، به شما معرفی می کنیم:

آموزش زبان انگلیسی همراه با بازی

بازی ها راهی عالی و فوق العاده برای آموزش به کودکان هستند. برای آموزش به کودکان در هر زمینه ای و بر اساس هدفی که دارید می توانید بازی و تفریحاتی را در نظر بگیرید. زمانی که کودکان در یک بازی برنده می شوند، از موفقیت خود احساس خوبی می کنند و حس می کنند کار مهمی انجام داده اند. همین حس باعث می شود که به یادگیری زبان از طریق بازی کردن، علاقه مند شوند.

شما می توانید بازی های مختلفی را طبق علاقه کودکتان در نظر بگیرید و با او بازی کنید و همزمان زبان انگلیسی را به او آموزش دهید. بعضی از بچه ها بازی های هیجانی و پر شور را بیشتر دوست دارند که والدین باید همزمان با بازی، آموزش را در آن دخیل کنند. یا بعضی بچه ها بازی های آرام تر را دوست دارند که می توانید برای آنها به عنوان مثال، از فلش کارت ها استفاده کنید. روی فلش کارت ها کلمات انگلیسی وجود دارد که می توانید با آن، علاوه بر آموزش لغات انگلیسی به کودکتان، حافظه ی او را هم تقویت کنید.

در واقع شما باید طبق شناختی که از فرزند خود دارید، بازی را انتخاب کنید و روزانه برای پیشرفت و یادگیری زبان انگلیسی او وقت بگذارید.

آموزش همراه با فیلم های آموزشی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق انیمیشن و مجموعه های کارتونی هم یکی از آن روش های فوق العاده ای است که باید در الویت قرار بگیرد. مجموعه های کارتونی پر از رنگ و لعاب و محیطی شاد و جذاب برای کودکان هستند. دقیقا همان چیزی هستند که ما برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان به آن نیاز داریم. برای شروع آموزش، ابتدا باید یک مجموعه ی ساده و کوتاه انتخاب کنید. فیلم های کوتاه را می توانید بعد از اتمام، دوباره پخش کنید. این تکرار برای کودکان بسیار خوب و مفید است. زیرا به آنها کمک می کند مطالب را دوباره و دوباره بشوند تا جایی که ملکه ذهنشان شود.

پیشنهادهای ویژه

پکیج کامل آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

کاملترین پکیج مجموعه های آموزش انگلیسی به کودکان

مجموعه های جذاب، همراه با آهنگ و ترانه، مناسب کودکان (همه سنین)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

آموزش با استفاده از داستان ها

بچه ها عاشق کتاب هایی با تصاویر و عکس های رنگارنگ هستند. به خاطر همین هم هست که کتاب های داستان را دوست دارند. شما می توانید از این فرصت برای آموزش زبان انگلیسی به کودکتان استفاده کنید. باهم به تصاویر کتاب داستان نگاه کنید. همانطور که تصاویر کتاب را می بینید و به آنها اشاره می کنید، نام آنها را به زبان انگلیسی بیان کنید تا کودک شما بشنود. بعد از اینکه تصاویر را به او نشان دادید، می توانید داستان را برای او تعریف کنید. حال نوبت کودک است. شما باید او را تشویق کنید کلمات انگلیسی که به او یاد داده اید را بازگو کند. زمانی که کودک شروع به صحبت می کنید، باید خود را مشتاق نشان دهید تا او برای یادگیری هیجان زده و راغب شود.

گوش دادن به داستان های انگلیسی به کودک کمک می کند تا با کلمات، جملات، صدا و ریتم های زبان انگلیسی آشنا شود و به شنیدن ها عادت کند. حتی اگر نتواند داستان را بازگو کند و تنها بشنود هم کافی است، زیرا همین برای یادگیری کودک مفید و موثر است.

آموزش همراه با خلاقیت

آموزش زبان و انجام فعالیت های تکراری روزانه، کودک شما را خسته می کند و ممکن است دیگر علاقه ای به ادامه یادگیری نشان ندهد. سعی کنید آموزش به صورت کوتاه و متنوع باشد، چون کودکان به آموزش های طولانی علاقه ای ندارند. هر روز زمان کوتاهی را به آموزش زبان انگلیسی به کودک خود، همراه با سرگرمی و تفریح اختصاص دهید. همانطور که گفتیم، آموزش طولانی و تکراری او را خسته می کند، پس در برنامه ریزی های خود خلاق باشید. همه چیز را به طور منظم تغییر دهید، حتی فضای آموزش! در اتاق کودک و یا فضایی که با او بازی می کنید، هر از گاهی تغییراتی ایجاد کنید تا محیطی شاد و جدید داشته باشید.

یکی از خلاقیت هایی که می توانید در آموزش زبان به فرزند خود داشته باشید این است که در طول روز و در زمان انجام فعالیت های روزمره خود، زبان انگلیسی را به کودکتان آموزش دهید. می توان گفت این روش یکی از روش های ساده اما پربازده است. به عنوان مثال؛ زمانی که به خرید می روید، می توانید کودک خود را به همراه ببرید و او را با واژگان مربوط به خوراکی ها آشنا کنید. یا مثلا می توانید زمانی که در اتاق او هستید و مشغول مرتب کردن کمد لباسش هستید، لغات مربوط به پوشاک را به او آموزش دهید. این روش باعث می شود که کودک نسبت به محیط اطراف خود کنجکاو شود و خودش برای یادگیری به سراغ شما بیاید!

ترکیب آموزش زبان انگلیسی با هنر

بچه ها عاشق درست کردن کاردستی های رنگارنگ و هیجان انگیز هستند. یکی از جمله های معروف پابلو پیکاسو این است که: “هر کودک یک هنرمند است.” پس از این هنر ذاتی کودکان استفاده کنید و از آن برای آموزش زبان انگلیسی به خودشان استفاده کنید. قطعا اگر هنر ذاتی آنها را کشف کنید، می توانید از طریق استعدادشان، آموزش را هم برای خودتان هم کودک راحت تر و سریع تر کنید. باید بدانید که استعداد و علاقه او در چیست و چگونه می تواند بهتر به هدف خود برسد؟ می توانید موقع آموزش در مورد چیزهای واضح، مانند: اعداد، رنگ ها، شکل ها و … صحبت کنید.

برای آموزش به کودک فعال باشید.

اگر چیزی وجود داشته باشد که بچه ها بیشتر از سرگرمی دوست داشته باشند، حرکت و فعالیت است. در واقع کودکان زمانی که در حال حرکت و فعالیت باشند، قدرت یادگیری بالاتری خواهند داشت. دانشمندان متوجه این موضوع شده اند که اگر کودکان موقع یادگیری در حال حرکت هستند، نگران نباشید! هر چه کودکان بیشتر حرکت کنند، بهتر و سریعتر مطالب را درک می کنند و راحت تر می توانند آنها را یاد بگیرند. در واقع این یک روش آموزشی مفید است.

کودکانی که موقع یادگیری حرکت می کنند، در واقع دستورالعمل ها را در ذهن خود دنبال می کنند و حرکات شما را کپی می کنند. در واقع وقتی که مفاهیم زبان را با خود تمرین و تکرار می کنند، تمام بدن خود را درگیر می کنند و این یکی از موثرترین روش ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

برای چنین کودکانی باید سعی کنید آموزش عملی داشته باشید، زیرا یک روش عالی برای کودکانی است که هنگام یادگیری نیاز به حرکت دارند. همچنین باید سعی کنید در آموزش زبان انگلیسی به کودک خود، خلاق تر باشید و در قالب عمل و فعالیت، زبان انگلیسی را به او آموزش دهید. در اینجا دو نمونه بازی که همراه با فعالیت و حرکت است را به شما معرفی کردیم:

آموزش با اسباب بازی ها: به عنوان مثال داستانی برای کودکتان تعریف می کنید که در آن حیوانات مختلفی نقش دارند. شما باید اسباب بازی حیوانات مختلف را تهیه کنید و به کودک اجازه دهید با استفاده از اسباب بازی حیوانات، داستان را بازگو کند. سعی کنید این مدل بازی که در سطح جهان کاربرد دارد را با کودکتان روزانه انجام دهید. البته هر روز با موضوعات مختلف، نه فقط یک موضوع که کودک را خسته کند. این بازی به کودک کمک می کند که علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، محیط واقعی اطراف خود را بهتر بشناسد.

جعبه جادویی: بازی جعبه جادویی یک بازی فوق العاده و هیجانی برای کودک است. با قرار دادن اسباب بازی یا وسایل داخل جعبه، حس لامسه و هوش کودک خود را آزمایش کنید. از او بخواهید بدون نگاه کردن به داخل جعبه، یک اسباب بازی یا وسیله ای را بردارد و نام آن را به زبان انگلیسی بگوید که آن چیست؟

به کودکان خود سخت نگیرید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید همیشه به والدین یادآوری کرد این است که موقع آموزش زبان انگلیسی به کودکان، به آنها سخت نگیرید. به یاد داشته باشید که کودکان بعضی از بخش های زبان خارجی را راحت تر از بزرگسالان یاد می گیرند. بنابراین اهمیتی ندارد که کودکان دقیقا چه مدت طول می کشد تا یاد بگیرند، مهم این است که آنها در مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستند.

اگر به کودکان فشار نیاورید و اجازه دهید خودشان در مسیر یادگیری قرار بگیرند، آنها کم کم می توانند از کلمات و یا عبارت های کوتاه زبان انگلیسی استفاده کنند. سعی کنید هر موضوع یا بخشی را که به کودکانتان آموزش می دهید، روی آن بخش کمی بیشتر تمرین کنید تا مطمئن شوید که او مطلب را یاد گرفته است. به عنوان مثال؛ اگر یک بخش از گرامر زبان انگلیسی را به او آموزش داده اید و او نکته ای از آن را یاد نگرفته است، اشکالی ندارد. لزومی ندارد کودک شما فوراً و سریع همه نکات زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

همیشه نیاز نیست که وقتی کودک اشتباه می کند، به او تذکر دهید که اعتماد به نفس خود را در یادگیری از دست بدهد. گاهی اوقات کافی است کلمه ای که او اشتباه بیان می کند، بلافاصله شما آن کلمه را به درستی تلفظ کنید تا او نحوه تلفظ صحیح آن کلمه را بشنود. سیستم یادگیری در مغز انسان متوجه تفاوت خواهد شد و کودک شما احتمالاً با شنیدن کلمه صحیح، آن را یاد خواهد گرفت و بعد شما تکرار خواهد کرد.

در آموزش زبان انگلیسی به کودک خود، نیاز نیست حتما یک خودکار قرمز به دست بگیرید و اشتباهات او را به او یاددآوری کنید و یا روی آن خط بکشید! فقط کافی است با کودک خود مطالب گفته شده را بررسی کنید و بار دیگر کلمه یا گرامر صحیح را برای او تکرار کنید. تا جایی که برایتان امکان دارد، زبان انگلیسی را سرگرم کننده، فعال و بدون هیچ گونه سخت گیری به او آموزش دهید. قطعا خواهید دید که کودک شما در کمترین زمان ممکن، زبان انگلیسی را یاد خواهند گرفت.

روش هایی که به کودکان در یادگیری زبان کمک می کند.

برای اینکه متوجه شوید چه نوع آموزشی برای کودک شما بهتر است، ابتدا باید روش های مختلفی که برای آموزش بهترین هستند را در نظر بگیرید.

بودن در محیط انگلیسی زبان: یکی از روش های عالی این است که باید کودک تقریبا همه جا و همیشه با زبان انگلیسی در ارتباط باشد و گوش او، این زبان را مدام بشنود تا عادت کند. این یک روش عالی برای یادگیری زبان است، زیرا همانطور که مشغول انجام کارهای روزمره هستید، زبان انگلیسی را هم یاد می گیرید.

آموزش با واژگان انگلیسی: بسیاری از کودکان، با کلمات شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنند، دقیقا مانند یادگیری زبان مادری شان! کودکان ابتدا لغات را یاد می گیرند و بعد از آشنایی با محیط اطراف، کم کم شروع به جمله سازی و صحبت می کنند. برنامه هایی وجود دارد که کلمات انگلیسی را برای کودک توصیف و تعریف می کنند. این برای کودکان بسیار مفید است، زیرا باعث می شود کودک تنها به زبان انگلیسی فکر کند و در یادگیری او هیچگونه زبان دیگری دخیل نباشد.

یادگیری زبان در آموزشگاه: زبان آموزان در آموزشگاه می توانند با افراد زیادی در ارتباط باشند و همین امر باعث می شود که توانایی و مهارت های خود را بهتر بتوانند تقویت کنند. در آموزشگاه و کلاس درس، همه به یک زبان (همان زبانی که می خواهند یاد بگیرند) صحبت می کنند. اینکه همه به یک زبان صحبت می کنند و تقریبا در یک سطح هستند، به زبان آموزان اعتماد به نفس لازم را برای یادگیری می دهد. آنها با یکدیگر رقابت می کنند و سعی می کنند سریع مطالب را یاد بگیرند.

بهترین بازی های کودکانه برای یادگیری زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان می تواند خسته کننده باشد. اما با وجود سرگرمی و بازی های متنوع می توان آن را شیرین و جالب کرد. بنابراین، اگر به دنبال راه‌های سرگرم‌کننده برای کمک به فرزندتان در یادگیری زبان انگلیسی هستید، همینجا باشید و مطالب را دنبال کنید.

در این بخش، چند بازی مهیج و سرگرم‌کننده را معرفی می کنیم که می‌توانید با کودک خود انجام دهید تا به او در یادگیری بهتر زبان انگلیسی کمک کند.

پیشنهادهای ویژه

پکیج کامل آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

کاملترین پکیج مجموعه های آموزش انگلیسی به کودکان

مجموعه های جذاب، همراه با آهنگ و ترانه، مناسب کودکان (همه سنین)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

بازی های سرگرم کننده و هیجان انگیز آموزش انگلیسی برای کودکان

کودکان نسل امروز ممکن است به روش‌های قدیمی آموزش علاقه ای نشان ندهند و آنها را دوست نداشته باشند. بنابراین، ما به عنوان والدین باید به طور منظم، به دنبال روش های آموزشی جدید و به روز باشیم. در اینجا چند بازی سرگرم کننده و مهیج برای یادگیری زبان انگلیسی به کودک شما وجود دارد که ممکن است به او در درک بهتر زبان کمک کند:

اسامی میوه ها

این یک بازی عالی برای یادگیری نام میوه ها و افزایش واژگان کودک شما است. برای بچه هایی که کمی بزرگتر هستند، بازی را می توان به یک بازی جمله سازی تبدیل کرد، که در آن بچه ها باید با استفاده از نام یک میوه جمله، بسازند.

آنچه شما نیاز دارید: یک توپ، گروهی از کودکان.

چگونه بازی کنیم: بچه ها را به صورت دایره ای بنشانید. توپ را به یکی از بچه ها بدهید و از او بخواهید نام یک میوه را به انگلیسی بگوید و سپس توپ را به کودک بعدی بدهد. سپس آن کودک باید نام میوه دیگری را بگوید و توپ را به بعدی بدهد. این کار باید برای تمام بچه ها انجام شود، حتما باید نام میوه جدید باشد و تکراری نباشد. اگر کودکی نتواند میوه ای را به خاطر بیاورد یا توپ را رها کند، از بازی خارج می شود.

حدس زدن

این یکی از تعاملی ترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان است. شما باید کودکتان را وادار به صحبت کردن کنید و او را در محیط انگلیسی زبان قرار دهید.

آنچه شما نیاز دارید: اشیاء تصادفی که به راحتی قابل شناسایی هستند، یک دستمال برای چشم بند.

چگونه بازی کنیم: اشیاء تصادفی مانند کتاب، مداد، اسباب بازی، گل و غیره را بردارید و در مقابل کودک خود قرار دهید. چشمان کودک خود را ببندید و از او بخواهید یکی از آن اشیا را بردارد، لمس کند و نام آن را با صدای بلند و به زبان انگلیسی بگوید. سپس از کودک خود بخواهید نام شی را نیز بنویسد. اگر این کار را گروهی انجام می دهید، می توانید قانونی برای آن بگذارید و بازی را جذاب تر کنید. هر املای صحیح یک امتیاز می گیرد و کسی که حداکثر امتیاز را کسب کند، در پایان برنده خواهد بود.

تطابق کارت ها

این یکی از جالب ترین فعالیت ها برای کودکان جهت یادگیری زبان انگلیسی است. آنها دوست دارند چیزی را کشف کنند، بفهمند و یا حل کنند. انجام این فعالیت به آنها اعتماد به نفس و انگیزه می دهد. البته حتما باید همراه با تشویق والدین باشد تا این حس در آنها قوی تر شکل بگیرد.

آنچه شما نیاز دارید: کاغذ رسم سفید، کتاب های قدیمی کودکانه، قیچی.

چگونه بازی کنیم: مربع هایی را از کاغذ رسم برش دهید و چند کارت درست کنید. حالا تصاویر را از کتاب های قدیمی برش داده و روی کارت هایی که درست کردید، بچسبانید. سپس به دنبال کلماتی بگردید که تصاویر انتخابی شما را توصیف کنند و آنها را هم روی کارت ها بچسبانید. حالا کارت ها را با هم مخلوط کنید و از کودک خود بخواهید که کارت کلمه و کارت تصویری که با یکدیگر مطابقت دارند را پیدا کند و در کنار یکدیگر قرار دهد. به او اجازه دهید تا تمام کارت ها را در کنار یکدیگر قرار دهد. در صورتی که کودک نیاز به کمک دارد، به او کمک کنید تا ترتیب صحیح چینش را انجام دهد.

دانلود فلش کارتهای آماده انگلیسی برای کودکان

پیدا کردن کلمه

این بازی یکی از هیجان انگیزترین بازی های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان است. این بازی به کودکان این فرصت را می دهد تا با کلمات زبان انگلیسی به خوبی آشنا شوند و همچنین املای آنها را نیز یاد بگیرند.

آنچه شما نیاز دارید: یک ورق مقوایی بزرگ، مجلات قدیمی کودکانه، قیچی، ماژیک، چسب.

چگونه بازی کنیم: مقوا را به دو قسمت تقسیم کنید. در سمت چپ از کودک خود بخواهید که تمام حروف الفبا را به صورت عمودی بنویسد. اکنون از کودک خود بخواهید که در مجله قدیمی به دنبال کلماتی (5 تا 10 کلمه) باشد که با حرف A شروع می شوند. به او بگویید که با دیدن کلمه مورد نظر، آن را برش داده و جلوی حرف A بچسباند. این کار را برای همه حروف ادامه دهید.

معرفی اپلیکیشن های بازی حروف برای کودکان :

ماهیگیری کلمه

این بازی ماهیگیری یک روش سرگرم کننده برای آموزش مترادف ها، متضادها یا معنی کلمات است.

آنچه شما نیاز دارید: کاغذ رنگی، نخ، یک قاشق چوبی، قلم های رنگی، قیچی، خودکار، چسب، آهن ربا، گیره کاغذ، فهرستی از کلمات ساده به همراه مترادف، متضاد و معانی آنها.

چگونه بازی کنیم: شکل ماهی های کوچک را روی کاغذ رنگی بکشید و سپس آنها را برش دهید. روی هر ماهی یک کلمه بنویسید و سپس یک گیره کاغذ به آن بچسبانید. کلمات باید شامل متضاد، مترادف و معنی کلمات باشد. ماهی ها را طوری روی زمین پخش کنید که کودکتان بتواند کلمات را ببیند. حالا یک آهنربا را روی یک قاشق چوبی بچسبانید و در انتهای دیگر آن یک نخ ببندید. سپس، کلمات موجود در لیست را بخوانید و از کودک خود بخواهید که متضادها را پیدا کند. کودک باید از آهنربای روی چوب ماهیگیری استفاده کند تا ماهی را با متضاد درست بیرون بکشد. این کار را تا زمانی انجام دهید که فرزندتان همه پاسخ ها را به درستی دریافت کند. بازی را برای مترادف ها و معانی تکرار کنید. این روش که ترکیبی از متضادها، مترادف ها و معانی است، ممکن است برای کودک شما کمی پیچیده باشد. اگر می خواهید بازی را برای او ساده کنید، به عنوان مثال می توانید تنها از متضاد استفاده کنید.

بالون کلمه

این یک بازی خوب برای آموزش مفهوم املا به کودکان است.

آنچه شما نیاز دارید: بادکنک بادکرده (10 تا 15 عدد)، ماژیک، چند کلمه جالب.

چگونه بازی کنیم: یک بادکنک بردارید و روی آن با ماژیک یک کلمه بنویسید. بچه ها را به صورت دایره ای بنشانید. بازی را با دادن بادکنک به یک کودک شروع کنید و از او بخواهید کلمه را با صدای بلند تلفظ کند. این کار را برای تمام بچه ها تکرار کنید. هنگامی که همه کودکان کلمه ی نوشته شده روی بادکنک اول را تلفظ کردند، حال بادکنک دیگری را بردارید و روی آن کلمه دیگری بنویسید و همین روند را ادامه دهید.

ساختن کلمه

این بازی یک راه عالی برای آموزش کلمات جدید و املا به کودکان است.

آنچه شما نیاز دارید: برش های مقوایی کوچک، ماژیک، گروهی از کودکان.

چگونه بازی کنیم: مقوای برش خورده را بردارید و روی هر کدام یک حرف از الفبا بنویسید. حروف را روی یک میز پهن کنید. زمانی که نوبت به هر کودک می رسد، از هر کودک بخواهید تا سه حرف یا بیشتر را برای ساختن یک کلمه انتخاب کند. کودکی که بتواند حداکثر کلمات را بسازد، برنده خواهد بود.

پانتومیم برای حدس کلمه

این یک بازی حدس کلمه با استفاده از عمل و اجرا است. در واقع یک پیچ و تاب و هیجانی برای یادگیری زبان انگلیسی به کودک می دهد.

آنچه شما نیاز دارید: گروهی از کودکان، کلمات قابل اجرا.

چگونه بازی کنیم: بچه ها را به دو گروه تقسیم کنید. به هر کودک کلمه ای داده می شود و او باید با اجرا، آن کلمه را طوری منتقل کند که گروه دیگر بتواند آن را حدس بزند. می‌توانید با توضیح دادن معنی کلمات به بچه‌ها کمک کنید. برای اینکه کار کمی سخت شود، ممکن است از تیم بپرسید کلمه ای که آنها به تازگی حدس زده اند به چه معناست؟ تیمی که حداکثر حدس های صحیح را بدست آورد برنده خواهد بود.

چگونه کودکان می توانند با استفاده از وب سایت ها انگلیسی یاد بگیرند؟

با هم کار کنید، با هم یاد بگیرید: گاهی اوقات بزرگسالان فراموش می کنند که باید رفتاری را که می خواهند در کودکان ببینند، باید خود را اصلاح کنند تا کودک از آنها الگو برداری کند. اگر هرگز نمی بینید فرزند شما به منابعی که در اختیار آنها قرار داده اید، علاقه مند نیستند و از آنها استفاده نمی کنند، نگاهی به خودتان بیندازید! زمانی که خودتان اصلا اهل مطالعه و یادگیری نیستید و زمانی را به خودتان اختصاص نمی دهید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که کودک شما علاقه مند شود؟ با جستجو در وب سایت ها و یادگیری نحوه استفاده از آموزش ها یا بازی ها، با هم شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید. هرچه بیشتر درگیر فرآیند یادگیری شوید، در نهایت فرزند شما انگیزه بیشتری برای یادگیری پیدا خواهد کرد.

معرفی منابع آنلاین

LearnEnglish Kids

سایت British Council به طور اختصاصی زبان انگلیسی را به بچه ها آموزش می دهد. تمام مهارت های ضروری (مانند Listening، Reading، Writing، گرامر و لغات) که برای یادگیری زبان انگلیسی لازم است را دارا می باشد. پدر و مادرها از جستجو در این سایت لذت خواهند برد، زیرا هر آنچه را که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود لازم دارند را می توانند در این سایت پیدا کنند. اگر کودکان شما به بازی و سرگرمی علاقه مند هستند، می‌توانید مستقیماً به صفحه مربوط به بازی و سرگرمی بروید! به علاوه، محتواهای آموزشی زیاد دیگری در سایت وجود دارد که می توانید برای تمرین زبان انگلیسی در خانه، هنگام سفر و … از آنها استفاده کنید.

ESL Games Plus

این سایت، ویدیوها و فعالیت های آنلاین، تعاملی و چالش برانگیزتری را نسبت به دیگر سایت ها برای بچه ها و نوجوانان بزرگتر ارائه می دهد. در این سایت، بازی های جالب زیادی برای یادگیری لغات، گرامر و تلفظ وجود دارد. اگر فرزندان شما عاشق بازی با گوشی هوشمند یا تبلت هستند، حتما این سایت می تواند در یادگیری زبان به آنها بسیار موثر باشد. همچنین بازی هایی در این سایت وجود دارد که قطعا کودکان به آنها علاقه مند شده و از بازی لذت خواهند برد. در واقع یکی از اصول آموزش زبان انگلیسی به کودکان این است که متوجه نباشند در حال یادگیری و آموزش هستند. باید حین آموزش، اینقدر غرق در بازی و تفریح باشند که اصلا متوجه آموزش نشوند.

Fun Brain

در این سایت برای کودکان، بیش از 100 فعالیت تعاملی وجود دارد که به کودکان پیش‌ دبستانی تا نوجوانان کمک می‌کند تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. همچنین کتاب های متنوع بسیاری در این سایت وجود دارد که می توانید به صورت مستقیم در وب سایت آنها را بخوانید. در این سایت، همه بازی ها مناسب بچه ها هستند و کودکان را تشویق می کند تا با صفحه کلید و موس کار کنند تا بتوانند به صورت مستقل و به تنهایی با کامپیوتر کار کنند.

Literactive

این سایت منابع خواندنی زیادی برای کودکان پیش دبستانی و کلاس اول دارد. این سایت دارای منابع و محتوای خواندنی جذاب و کاملی است. همچنین دارای فعالیت‌ و تمرین های زیادی است تا بچه‌ها بتوانند در حین یادگیری، سرگرم شوند. همه چیز در این سایت، توسط اساتید و معلمان در ایالات متحده تهیه شده است، بنابراین می توانید مطمئن باشید که منابع معتبر و آزمایش شده هستند. منبع ویژه: جاده خواندن. دانلود این برنامه شامل فعالیت های تعاملی برای کمک به کودکان در توسعه مهارت های واج. نکته ای برای استفاده خانگی: برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و بازی هایی را دانلود کنید تا شما و فرزندتان با هم بازی کنید. نکته ای برای استفاده در مدرسه: منابع کامل را برای فعالیت های خواندن هدایت شده برای کلاس خود دانلود کنید.

پیشنهادهای ویژه

پکیج کامل آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

کاملترین پکیج مجموعه های آموزش انگلیسی به کودکان

مجموعه های جذاب، همراه با آهنگ و ترانه، مناسب کودکان (همه سنین)

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا