آشنایی با مهارت خواندن انگلیسی [در آزمون تافل] – بخش 1

مهارت خواندن در آزمون تافل + نکات مهم
  1. بخش خواندن در آزمون تافل
  2. فرمت های آزمون تافل
  3. دستورالعمل های لازم برای تافل

بخش خواندن در آزمون تافل

✍️ بخش خواندن در آزمون تافل به روش IBT، با متن هایی در حدود 700 کلمه توانایی شما برای درک متون خواندنی مشابه با متون کتاب های درسی کالج ها و دانشگاه ها را سنجش می کند. برای بخش خواندن در آزمون تافل به روش IBT، دو فرمت وجود دارد:

فرمت های آزمون تافل

در فرمت کوتاه، به پرسش های مربوط به سه متن پاسخ خواهید داد. اگر بخش خواندن دارای فرمت طولانی باشد، باید به پرسش های مربوط به پنج متن پاسخ دهید. بعد از هر متن، به 12-14 پرسش مطرح شده در آن پاسخ خواهید داد.

در فرمت طولانی نیز فقط برای سه متن از پنج متن، نمره داده خواهد شد و متن های اضافی قسمتی از بخش آزمایشی برای آزمون های آینده اند، اما چون شما اطلاعی از اینکه کدام متن ها اصلی و کدام آزمایشی اند، ندارید، باید نهایت تلاش خود را برای پاسخ دهی مناسب به همه ی آنها به کار ببرید. بیشتر پرسش ها یک امتیاز دارند، اما پرسش آخر در هر متن بیشتر از یک امتیاز خواهد داشت.

در فرمت کوتاه بخش خواندن، برای خواندن همه ی متن ها و پاسخ دادن به پرسش های مربوط به آنها، 60 دقیقه و در فرمت بلند 100 دقیقه وقت خواهید داشت. هنگام خواندن متن ها می توانید یادداشت بنویسید، اما نمره ای برای یادداشت های شما منظور نخواهد شد. می توانید از یادداشت های خود برای پاسخ دادن به پرسش ها استفاده کنید. ممکن است بعضی از متن ها شامل یک کلمه یا عبارت باشند که زیر آنها خط آبی کشیده شده باشد. اگر بر روی این نوع کلمه ها یا عبارت ها کلیک کنید، یک تعریف یا توضیح درباره ی آنها خواهید دید.

(اگر می خواهید در آزمون تافل موفق باشید بر روی اینجا کلیک کنید.)

دستورالعمل های لازم برای تافل

برای پرسش های چند گزینه ای بهترین پاسخ را انتخاب کنید. دستورالعمل هایی را که بر روی صفحه ی رایانه می بینید، دنبال کنید. برای رفتن به پرسش بعدی، بر روی کلمه ی Next کلیک کنید. برای برگشتن به پرسش قبلی بر روی کلمه ی Back کلیک کنید. تا زمانی که به پاسخ دادن به پرسش های مربوط به یک متن مشغولید، می توانید به پرسش های قبلی بازگردید، همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی یک گزینه ی دیگر، پاسخی را که پیش تر داده اید، عوض کنید، اما مراقب باشید. به محض اینکه در انتهای متن بر روی کلید Next کلیک کنید و وارد متن بعدی شوید، دیگر امکان بازگشت به متن قبلی و پرسش های مربوط به آن را نخواهید داشت. بنابراین قبل از رفتن به سراغ متن بعدی، از پاسخ دادن به همه ی پرسش های متنی که در آن قرار دارید، و اینکه دیگر نمی خواهید هیچ تغییری در پاسخ های داده شده بدهید، مطمئن شوید.

هنگام پاسخ دهی به پرسش های هر متن، می توانید بر روی کلمه ی Review کلیک کنید تا جدولی از پرسش هایی که به آنها پاسخ داده اید و پرسش هایی که هنوز به آنها پاسخ نداده اید، ببینید، سپس می توانید بر روی همین جدول، به سراغ پرسش یا پرسش هایی که پاسخ داده نشده اند، بروید. صفحه ی رایانه با نمایش ساعتی روی خود، به شما نشان خواهد داد چه مقدار وقت برای کامل کردن بخش Reading دارید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا