روش های مطالعه برای موفقیت💯% در آزمون تافل📝 _ بخش 6

روش های مطالعه در آزمون تافل + راهکارهای فوق العاده

تقویت لیسنینگ (Listening) برای تافل

پرسش های که در بخش شنیداری آزمون تافل به روش iBT مطرح می شود، یا به مکالمه ای در محیط آکادمیک مربوط می شوند یا به بخشی از یک سخنرانی علمی در زمینه ی علوم طبیعی، علوم اجتماعی، مسائل انسانی یا یکی از شاخه های هنر.

ممکن است شما به پرسش های 2 مکالمه و چهار سخنرانی (فرمت کوتاه) یا 3 مکالمه و شش سخنرانی (فرمت بلند) گوش کنید. بعد از هر مکالمه یا سخنرانی شما به 5 تا 6 پرسش در مورد آن پاسخ خواهید داد. در فرمت کوتاه، همه ی پاسخ های شما مورد ارزشیابی قرار می گیرد. در فرمت طولانی، فقط دو مکالمه و چهار سخنرانی مورد ارزشیابی قرار می گیرد، اما شما باید به همه ی پرسش های مربوط به سه مکالمه و شش سخنرانی پاسخ دهید زیرا نمی دانید کدام یک از آنها ارزشیابی و نمره دهی می شوند.

به خاطر داشته باشید، در آزمون رسمی تافل به روش IBT شما فقط می توانید متن های مکالمه و سخنرانی را بشنوید و فقط پرسش ها و گزینه های پاسخ را خواهید دید.

برنامه ی مطالعه

به پخش اخبار به زبان انگلیسی گوش کنید.

بخش شنیداری آزمون تافل اینترنتی به روش IBT، شامل صداهای گوینده هایی با لهجه های مختلف (آمریکایی، استرالیایی، کانادایی و انگلیسی) است. بنابراین توصیه می شود برای کسب آمادگی هر چه بیشتر برای بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT، به اخبار انگلیسی با لهجه های مختلف گوش کنید.

حین انجام این تمرین، لازم نیست یادداشت برداری کنید؛ فقط سعی کنید تا آنجا که می توانید میزان درک خود را از مطالب شنیداری متنوعی که با لهجه های مختلف پخش می شود، افزایش دهید.

برنامه های آموزشی تلویزیونی به زبان انگلیسی را ببینید.

برنامه های آموزشی را که به زبان انگلیسی از تلویزیون پخش می شوند، به دقت تماشا کنید. این گونه برنامه ها را می توان شبیه سازی های بسیار دقیقی از موضوعاتی که در بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT مطرح می شود، در نظر گرفت.

هنگام تماشا کردن چنین برنامه هایی، یادداشت برداری کنید. سپس، هنگامی که نوبت به پخش آگهی های تجاری می رسد، صدای تلویزیون را قطع کنید و با استفاده از یادداشت های خودتان، نکته های مهمی را که شنیده اید، خلاصه کنید.

به عنوان شنونده در سخنرانی های علمی یا غیر علمی به زبان انگلیسی شرکت کنید.

در کشورهای انگلیسی زبان، کالج ها و باشگاه ها اغلب سخنرانی های علمی به زبان انگلیسی را به طور مجانی برگزار می کنند. چنین سخنرانی هایی را می توان شبیه سازی کلاس های درس در کالج ها و دانشگاه ها در نظر گرفت؟ به علاوه چندین وبگاه، ارائه کننده ی سخنرانی هایی به زبان انگلیسی می باشند.

نشانی های بعضی از این وبگاه ها را در زیر می بینید:

www.npr.org : click on archives

www. c-span.org : click on booknotes

پس از مراجعه به این وبگاه ها، موضوعاتی را در زمینه ی علوم طبیعی، علوم اجتماعی، مسائل انسانی و هنر انتخاب کنید.

توصیه ی مفید

به طور معمول، بعد از بخش شنیداری آزمون تافل به روش IBT، یک استراحت ده دقیقه ای وجود دارد. آنچه شما طی مدت استراحت انجام می دهید، مهم است. اگر طی مدت استراحت، با دوستان عصبی و منفی بافتان به زبان خود (نه به زبان انگلیسی) صحبت کنید، عصبانیت و بدبینی آنها به شما نیز سرایت می کند؛ به این ترتیب باعث می شود با حالتی نا آماده و نامطمئن، بخش گفتاری (Speaking) را شروع کنید.

بنابراین سعی کنید طی مدت استراحت، یکی از دوستان خود را که مایل است با شما به زبان انگلیسی صحبت کند، انتخاب کنید. سپس سعی کنید با حرف های مثبت، روحیه ی همدیگر را تقویت کنید.

اگر طی این چند دقیقه، به طور بی وقفه با دوستان خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید، روند تفکر انگلیسی در ذهن شما تداوم پیدا می کند و با آرامش و راحتی بیشتری، بخش بعدی آزمون تافل را که بخش گفتاری است، آغاز خواهید کرد.

اگر کار خود را با مثبت اندیشی آغاز کنید، آماده ی ارائه بهترین عملکرد خود خواهید بود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا