آموزش گرامر زبان انگلیسی (رایگان + PDF)

گرامر زبان انگلیسی چیست؟ در واقع، گرامر سیستمی از قوانین زبان است که به ما امکان می دهد کلمات را به درستی در کنار یکدیگر قرار دهیم و جمله بسازیم. این قانون شامل چندین جنبه مختلف از زبان انگلیسی است. به عنوان مثال :

  • بخش‌های گفتار (افعال، صفت‌ها، اسم‌ها، قیدها، حروف اضافه، حروف ربط، و …)
  • بندها (مستقل، وابسته، مرکب)
  • علائم نگارشی (کاما، نقطه ویرگول، نقطه و …)
  • مکانیک زبان (ترتیب کلمات، معنا شناسی و ساختار جمله)

دستور زبان انگلیسی

دستور زبان انگلیسی مجموعه قوانین از ساختار زبان انگلیسی است که شامل ساختار کلمات، عبارات، بندها، جملات و کل متون است. دستور زبان در واقع شکلی از گفتار و نوشتار یک زبان است که در گفتمان های عمومی از رسمی تا غیر رسمی استفاده می شود.

گرامر نادرست و اشتباه می تواند باعث سردرگمی زبان آموز شود و به او اجازه ندهد مطالب را به درستی درک کند. به همین دلیل است که گرامر یکی از مهم ترین اصل های یاد گیری زبان است. به عنوان مثال؛ اگر تنها نوشتن به انگلیسی، بخشی از کار روزمره شما باشد (حتی اگر فقط ارسال ایمیل باشد)، باید حتما طبق گرامر زبان انگلیسی ایمیل خود را بنویسید. اگر غیر از این باشد، قطعا کلمات به اشتباه در کنار یکدیگر قرار می گیرند و جملات اشتباه یادداشت خواهید کرد.

  • مهارت نوشتاری: یادگیری گرامر زبان انگلیسی برای مهارت نوشتاری بسیار مهم و ضروری است. اگر بخواهید یک نوشته کامل و بدون نقص داشته باشید، باید ابتدا گرامر و دستور زبان را به صورت کامل یاد بگیرید. همین که شروع به نوشتن می کنید، از ابتدا باید یکی یکی قواعد گرامر را بر روی نوشته خود پیاده کنیم. پس گرامر و قواعد هر زبانی برای یادگیری مهارت نوشتاری بسیار مهم و کاربردی است. برای تمرین این کار می توانید به همکلاسی یا دوست خود که در حال یادگیری زبان است، ایمیل به زبان انگلیسی بزنید و یا در شبکه های مجازی با او به زبان انگلیسی چت کنید. هر دو می توانید اشکالات دیگری را پیدا کنید و به او بگویید. این کار به شما کمک می کند که مهارت نوشتاری خود را تقویت کنید.
  • مهارت گفتاری: همچنین برای اینکه بتوانید به درستی و قابل فهم به زبان انگلیسی صحبت کنید، باید گرامر را در صحبت هایتان به کار ببرید. برای تمرین این کار هم به یک دوست یا شخصی نیاز دارید که با او بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر شخص مقابل کسی باشد که به زبان انگلیسی مسلط است، بسیار هم خوب است. زیرا او ایرادات و مشکلات گرامری شما را در حین صحبت کردن متوجه می شود و آن را به شما گوشزد می کند. همچنین می تواند به شما کمک کند که چگونه برای رفع اشکالات خود تلاش کنید.

پس نتیجه می گیریم که برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی و به کار بردن آن در مهارت نوشتاری و گفتاری، نیاز به شخص دیگری داریم که در این راه ما را همراهی کند. اگر برایتان امکان دارد به آموزشگاه بروید، در آنجا معلم شما به راحتی شما را همراهی می کند و هر سوالی که داشته باشید پاسخ می دهد. اما اگر امکان کلاس رفتن ندارید، اصلا نگران نباشید! می توانید با مجموعه های آموزشی و نرم افزار ها گرامر زبان انگلیسی را به صورت کامل یاد بگیرید. برای تمرین هم می توانید از روش هایی که بالاتر گفتیم، استفاده کنید.

یادگیری گرامر اغلب برای زبان آموزان سخت و خسته کننده است. اما بدون همین ساختار دستوری زبان، هرج و مرج رخ می دهد و هیچ کس نمی تواند چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی منظورش را به دیگری منتقل کند و یا مکالمه ای با یکدیگر برقرار کنند. دستور یک زبان نقش مهمی در انتقال اطلاعات و درک موضوعات مختلف دارد. پس باید یک قانون خاص و ثابت برای هر زبانی وجود داشته باشد که دانستن و یاد گرفتنش هم لازم است.

پیشنهادهای ویژه

کاملترین پکیج منابع گرامر زبان انگلیسی

کامل ترین پکیج آموزش گرامر زبان انگلیسی

کاملترین مجموعه ای که برای یادگیری گرامر به آن نیاز دارید.

نرم افزار مرجع کامل گرامر انگلیسی به زبان فارسی (ویژه اندروید)

یک مرجع کامل همیشه همراهتان روی گوشی

9 قانون گرامر انگلیسی که باید به خاطر بسپارید!

یکی از سخت ترین چیزها در مورد یادگیری یک زبان جدید، یادگیری گرامر و دستور زبان مربوطه است. دستور زبان انگلیسی در مقایسه با برخی از زبان ها می تواند بسیار آسان به نظر برسد، اما تنها یک اشتباه کوچک می تواند به راحتی معنای آنچه می خواهید بگویید را تغییر دهد. بنابراین در اینجا لیستی از قوانین مهمی وجود دارد که باید هنگام صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی در نظر داشته باشید.

صفت و قید

مطمئن شوید که از صفت ها و قیدها به درستی استفاده می کنید. صفت ها افراد یا اشیا را توصیف و شناسایی می کنند که معمولاً قبل از اسم به کار می روند. اگر اسم جمع باشد، تغییر نمی کنند. قیدها می توانند افعال، صفات و سایر قیود را تغییر دهند و معمولاً بعد از فعل می آیند. به عنوان مثال:

He’s a slow driver. (adjective)

او راننده کندی است. (صفت)

He drives slowly. (adverb)

او به آرامی رانندگی می کند. (قید)

اکثر قیدها با افزودن “ly” به یک صفت (مانند مثال) ایجاد می شوند، اما چند قید نامنظم داریم، به عنوان مثال:

fast (adjective) – fast (adverb)

hard (adjective) – hard (adverb)

good (adjective) – well (adverb)

Your English is good.

You speak English well.

به هموفون ها توجه کنید.

هموفون ها کلماتی هستند که مانند یکدیگر تلفظ می شوند اما معانی متفاوتی دارند، و حتی اغلب املای آنها متفاوت است. مشخص است که می تواند برای زبان آموز سردرگمی ایجاد کند. متاسفانه بسیاری از این کلمات در انگلیسی وجود دارند.

they’re – their – there

you’re – your

it’s – its

I – eye

here – hear

break – brake

flower – flour

our – hour

بنابراین وقتی در حال نوشتن هستید، مراقب باشید که املای درست را انتخاب کنید. و هنگامی که گوش می دهید، به یاد داشته باشید کلمه ای که فکر می کنید متوجه شده اید، ممکن است معنای دیگری داشته باشد. سعی کنید معنی اینگونه کلمات را از متن درک کنید.

بیشتر بخوانید :

از صرف فعل دستوری استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که فعل را برای وفق دادن با فاعل باید تغییر دهید. فاعل های اصلی که باید بیشتر به آنها دقت کنید، He, She, It هستند زیرا اغلب شکلی متفاوت با بقیه دارند. به عنوان مثال:

She has two cats. RIGHT

او دو گربه دارد. (درست)

She have two cats. WRONG

او دو گربه دارد. (اشتباه)

این یک اشتباه کوچک به نظر می رسد اما باید گفت بسیار مهم و قابل توجه است. بنابراین اگر بتوانید فعل درست و مناسب برای فاعل مورد نظر را تشخیص دهید، قدم بزرگی در یادگیری گرامر و قواعد زبان برداشته اید. همچنین به یاد داشته باشید که وقتی چیزی را با استفاده از “There is/are” توصیف می کنید، فعل (از نظر مفرد و جمع بودن) باید با اولین موردی که ذکر می کنید، مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال:

There is a sofa, some chairs and a table.

یک مبل، چند صندلی و یک میز وجود دارد.

There are some chairs, a table and a sofa.

تعدادی صندلی، یک میز و یک مبل وجود دارد.

ایده های خود را با کلمات ربط وصل کنید.

اگر می خواهید دو عبارت کوتاه را به هم متصل (Conjunction) کنید، می توانید این کار را با استفاده از یک حرف ربط انجام دهید. به عنوان مثال:

I’m studying English. English is important.

من دارم انگلیسی می خوانم. انگلیسی مهم است.

تبدیل می شود به:

I’m studying English because it’s important.

من انگلیسی می خوانم چون مهم است.

رایج ترین حروف ربط عبارتند از:

and = و (اضافه کردن)

because = زیرا (دلیل آوردن)

but = اما (برای بیان تضاد)

so = بنابراین (برای توصیف یک نتیجه گیری کلی)

or = یا (برای توصیف یک جایگزین)

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

He likes football and he plays in a team.

او فوتبال را دوست دارد و در یک تیم بازی می کند.

We’re going out because we’re bored.

ما بیرون می رویم چون حوصله مان سر رفته است.

She wants to study more but she doesn’t have time.

او می خواهد بیشتر مطالعه کند اما وقت ندارد.

Kim is coming round so I’m cleaning my flat.

کیم دارد می آید، بنابراین من دارم آپارتمانم را تمیز می کنم.

Would you like tea or coffee?

آیا چای یا قهوه میل دارید؟

بیشتر بخوانید :

جمله سازی

به طور کلی، جملات نوشتاری در زبان انگلیسی طولانی نیستند. این خبر خوبی برای زبان آموزان انگلیسی است. زیرا نیازی نیست نگران نوشتن جملات طولانی و پیچیده باشند. یک جمله معمولاً دارای دو یا احتمالاً سه بند (فاعل + فعل + مفعول) است که توسط یک حرف ربط به هم مرتبط می شوند.

یک راه خوب برای واضح تر کردن جملات خود، اضافه کردن کاما یا همان ویرگول (،) است. کاما به خواننده کمک می کند بفهمد یک عبارت کجا تمام می شود و عبارت دیگری شروع می شود. رایج ترین مواردی که توصیه می شود حتما کاما قرار دهید، عبارتند از:

  • بین دو بند. به عنوان مثال: اگر فردا هوا خوب است، ما به پارک می رویم.
    (If the weather is nice tomorrow, we’re going to the park)
  • برای جدا کردن موارد در یک لیست. به عنوان مثال: بچه های ما شنا، اسکی، اسکیت روی یخ و دوچرخه سواری را دوست دارند.
    (Our kids like swimming, skiing, ice-skating and cycling)
  • بعد از چند حرف ربط. به عنوان مثال: تعطیلات ما عالی بود و هتل فوق العاده بود. اگرچه، هوا افتضاح بود.
    (Our holiday was great and the hotel was wonderful. However, the weather was awful)
  • برای اطلاعات اضافی در وسط جمله. به عنوان مثال: همسایه من، که اهل برزیل است، در آشپزی بسیار خوب است.
    (My neighbor, who’s from Brazil, is really good at cooking)

و فراموش نکنید که هر جمله را با حرف بزرگ شروع کنید!

پیشنهادهای ویژه

کاملترین پکیج منابع گرامر زبان انگلیسی

کامل ترین پکیج آموزش گرامر زبان انگلیسی

کاملترین مجموعه ای که برای یادگیری گرامر به آن نیاز دارید.

نرم افزار مرجع کامل گرامر انگلیسی به زبان فارسی (ویژه اندروید)

یک مرجع کامل همیشه همراهتان روی گوشی

ترتیب کلمات را برای سوالات به خاطر بسپارید.

در زبان انگلیسی ساختار جمله های سوالی با جمله های مثبت و منفی متفاوت است. بنابراین مطمئن شوید که ترتیب کلمات را تغییر دهید یا “do” کمکی را اضافه کنید. چهار راه برای طرح سوال به زبان انگلیسی وجود دارد:

  • «to be» : برای سؤالاتی که از فعل to be (am, is, are) استفاده می کنند، فاعل و فعل را برعکس کنید. به عنوان مثال: Are you a student?
  • «افعال دیگر» : برای سؤالی کردن افعال دیگر، «do» کمکی را به جمله اضافه کنید. به عنوان مثال: Do they work here?
  • «افعال وجهی» : برای سوالی کردن جملات با افعال معین، فعل معین و فاعل را برعکس کنید. به عنوان مثال: Can he play the piano?
  • «افعال کمکی» : برای جملاتی که دارای فعل کمکی هستند، مانند “have” در زمان حال کامل، فعل کمکی و فاعل را معکوس کنید. به عنوان مثال:Have you seen Bob?

این قوانین زمانی اعمال می شوند که یک کلمه سوالی مانند what, how, why و … در جمله باشند. به عنوان مثال:

Where are you from?

When can we meet?

Why have they left?

از شکل گذشته افعال، درست استفاده کنید.

صحبت کردن در مورد گذشته به زبان انگلیسی خیلی هم سخت نیست. هر فاعلی از یک کلمه مناسب برای بیان گذشته استفاده می کند، بنابراین لازم نیست نگران یادگیری کلمات مختلف باشید. البته بسیاری از افعال بی قاعده هستند و از فرم با قاعده اضافه کردن -ed پیروی نمی کنند. لازم نیست همه افعال بی قاعده را بدانید، اما سعی کنید رایج ترین آنها را بیاموزید (تقریباً 20 تا). به عنوان مثال:

Go – went

We went to the cinema last Saturday.

شنبه گذشته به سینما رفتیم

Have – had

They had a party to celebrate Tom’s birthday.

آنها یک مهمانی برای جشن تولد تام داشتند

Make – made

I made a cake this morning.

امروز صبح کیک درست کردم

بیشتر بخوانید :

با زمان های اصلی افعال انگلیسی آشنا شوید.

اگر تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید و هنوز همه زمان ها را بلد نیستید، نگران نباشید. کافی است فقط روی چهار یا پنج موردی که بیشتر استفاده می شود، تمرکز کنید. هدف این است که بتوانید از این موارد استفاده کنید:

حال ساده (Present simple) : برای توصیف عادت ها و موقعیت های دائمی. به عنوان مثال:

We live in New York.

ما در نیویورک زندگی می کنیم

حال استمراری (Present continuous) : برای توصیف موقعیت های فعلی و برنامه های آینده. به عنوان مثال:

I’m meeting John later.

من بعداً با جان ملاقات می کنم

گذشته ساده (Past simple) : برای توصیف اقدامات انجام شده گذشته. به عنوان مثال:

They arrived at 3 p.m.

آنها ساعت 3 بعد از ظهر رسیدند

حال کامل (Present perfect) : برای توصیف اقدامات گذشته مرتبط با حال. به عنوان مثال:

We’ve finished the reports.

ما گزارش ها را به پایان رساندیم

آینده (Will) : برای توصیف اقدامات آینده. به عنوان مثال:

I’ll meet you in front of the conference center.

من شما را در مقابل مرکز کنفرانس ملاقات خواهم کرد.

هرگز از دو منفی در جمله استفاده نکنید.

در زبان انگلیسی اغلب دو راه برای بیان جمله منفی وجود دارد. اگر می خواهید بگویید اتاق خالی است، می توانید بگویید؛ به عنوان مثال:

There is nothing in the room. 

در اتاق چیزی نیست.

There isn’t anything in the room.

چیزی در اتاق نیست.

واژه‌های «nothing» و «anything» به یک معنا هستند، اما «nothing» با فعل تأییدی و «anything» با فعل منفی استفاده می‌شود. این قانون برای کلمات دیگری هم استفاده می شود؛ به عنوان مثال:

nobody – anybody

none – any

هنگامی که از تجربه صحبت می کنید، می توانید از کلمه “never” استفاده کنید. می توانید بگویید:

He’s never been to the U.S.

او هرگز به ایالات متحده نرفته است

He hasn’t ever been to the U.S.

هرگز به ایالات متحده نرفته است

معنی یکسان است اما در جمله دوم استفاده از “ever” به این معنی است که باید فعل را منفی کنید.

مشخص است که یادگیری همه این قواعد گرامری وقت گیر است و شما هم به راهنمایی یک معلم نیاز دارید تا بتوانید دستور زبان را عملی کنید و یاد بگیرید. بهترین راه برای داشتن اعتماد به نفس و مهارت در استفاده از اینها، تمرین در یک محیط حمایتی و سرگرم کننده با معلمان کاربلد است.

چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

برای اینکه یک زبان را به طور کامل و به خوبی یاد بگیریم، باید چندین مهارت (گرامر، لغات، تلفظ، مکالمه، خواندن، شنیداری، نوشتاری و …) را در کنار هم یاد بگیریم. ممکن است بپرسید که الویت با کدام است و ابتدا باید کدام را یاد بگیریم؟ خیلی ها ممکن است بگویند با گرامر شروع کنید، یا نه! بگویند با لغات شروع کنید. اما نظر من این نیست!

شما باید مانند همان موقع که کودک بودید، منابع کامل و جامعی از آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنید و آنها را با هم تمرین کنید. آموزش گرامر زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست. حتی اگر به یک کتاب دوره آموزش زبان انگلیسی که در آموزشگاه ها تدریس می شود هم نگاه کنید، می بینید که در هر درس تمام مهارت ها از ابتدا و قدم به قدم آموزش داده می شود.

زمانی که یک کودک می خواهد زبان مادری را یاد بگیرد، تمام این مهارت ها را در کنار هم و به تدریج یاد می گیرد. اینکه خیلی از تبلیغات می گویند: در 6 ماه زبان انگلیسی را به صورت کامل یاد بگیرید و یا در خواب زبان را یاد بگیرید، هیچ کدام از اینها با عقل سالم جور در نمی آید و اصلا امکان پذیر نیست. پروسه یادگیری زبان آنقدر وسیع است به زمان، منابع، صبر و حوصله ی زیادی نیاز دارد.

حال اگر قبلا این مسیر را رفته اید و مهارت های انگلیسی را آموزش دیده اید، اما تنها در گرامر زبان انگلیسی خود ضعیف هستید و می خواهید آن را تقویت کنید، با ادامه این مقاله همراه باشید.

پیشنهادهای ویژه

کاملترین پکیج منابع گرامر زبان انگلیسی

کامل ترین پکیج آموزش گرامر زبان انگلیسی

کاملترین مجموعه ای که برای یادگیری گرامر به آن نیاز دارید.

نرم افزار مرجع کامل گرامر انگلیسی به زبان فارسی (ویژه اندروید)

یک مرجع کامل همیشه همراهتان روی گوشی

در زبان انگلیسی غرق شوید.

سعی کنید در طول روز با زبان انگلیسی آمیخته شوید. در واقع به این منظور است که خود را در معرض شنیدن و خواندن انواع مطالب مختلف زبان انگلیسی بگذارید، تا چشم و گوش شما به زبان انگلیسی عادت کند. باید زبان انگلیسی را با روش های مختلف و به صورت روزانه وارد زندگی خود کنید. به عنوان مثال:

شنیدن (Listening) : 1. اخبار را به زبان انگلیسی گوش دهید. 2. فیلم و سریال ها را به زبان انگلیسی تماشا کنید. 3. آهنگ های انگلیسی گوش دهید.

یکی از روش های خوب برای اینکه گرامر را به خوبی یاد بگیریم، شنیدن مطالب به زبان انگلیسی به صورت روزانه است. گوش دادن به پادکست های صوتی آموزش انگلیسی یکی از روش های توصیه شده برای یادگیری گرامر است. یکی از مزیت هایی که شنیدن دارد، این است که شما می توانید در هر مکان و زمانی (در ماشین، در مترو، پیاده روی، ورزش، قبل از خواب و …) تنها با داشتن موبایل خود، به فایل های صوتی انگلیسی گوش دهید. سعی کنید ابتدا به پادکست های صوتی ساده گوش دهید و بعد کم کم به سراغ آهنگ ها بروید.

خواندن (Reading) : 1. روزنامه و مطالب مختلف را به زبان انگلیسی بخوانید. 2. داستان های کوتاه انگلیسی ساده را بخوانید.

با خواندن متن های مختلف انگلیسی می توانید ببینید که کلمات چگونه در کنار یکدیگر قرار می گیرند و جمله و در آخر متن را می سازند. از طریق خواندن، به ویژه با خواندن داستان های کوتاه و ساده می توانید، جملات درست را تشخیص دهید و متوجه گرامر رعایت شده در جمله ها شوید.

گرامر پایه و ابتدایی را مرور کنید.

حتما یک جزوه گرامری از قبل دارید. ممکن است در آموزشگاه آن جزوه را تهیه کرده باشید و یا در خانه به کمک مجموعه های آموزشی، فرقی نمی کند! تمام مطالب پایه گرامر انگلیسی را مجدد مرور کنید. حال اگر با مرور گرامر پایه، اشکالات خود را پیدا کردید، سعی کنید برای رفع آن تلاش کنید. می توانید این کار را با دوستان خود و به صورت گروهی انجام دهید.

پستهای مربوط به گرامر در سایت ما را مطالعه کنید

در سایت ما می توانید پست های فراوانی را درباره آموزش گرامر انگلیسی مطالعه کنید. این پست ها به مرور تکمیل می شوند. لیست این درسها را در زیر می توانید ببینید :

📍 در قسمت زیر می توانید لیست بخش های مربوط به گرامر انگلیسی را مشاهده نمایید.

گرامر انگلیسی (1) – There is / There are

گرامر انگلیسی (2) – زمان حال ساده

گرامر انگلیسی (3) – ضمایر مفعولی

گرامر انگلیسی (4) – ضمایر اشاره

گرامر انگلیسی (5) – Too

گرامر انگلیسی (6) – Enough

گرامر انگلیسی (7) – فرم های ربط Wh

گرامر انگلیسی (8) – افعال کمکی

گرامر انگلیسی (9) _ 20 قانون گرامری مهم

گرامر انگلیسی (10) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 1

گرامر انگلیسی (11) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 2

گرامر انگلیسی (12) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 3

گرامر انگلیسی (13) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 4

گرامر انگلیسی (14) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 5

گرامر انگلیسی (15) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 6

گرامر انگلیسی (16) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 7

گرامر انگلیسی (17) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 8

گرامر انگلیسی (18) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 9

گرامر انگلیسی (19) – اصطلاحات گرامری انگلیسی 10

تمرین آنلاین روزانه گرامر

امروزه آنقدر منابع به صورت آنلاین برای زبان آموزان وجود دارد که با یک سرچ ساده به تمام آن منابع، می توانید دست پیدا کنید. سایت های زیادی وجود دارد که دارای مطالب گرامری و تمرینات مربوط به گرامر هستند. شما می توانید روزانه به صورت آنلاین، چند دقیقه از وقت خود را صرف یادگیری و تمرین مطالب گرامری کنید. انجام حتی یک تمرین ساده، می تواند گرامر انگلیسی شما را تقویت کند.

حساس بودن روی اشکالات

برای اینکه بتوانید به خوبی جلو بروید و پیشرفت کنید، باید اشکالات و اشتباهات خود را پیدا کنید و برای رفع آن تلاش کنید. ممکن است در مبحث “زمان ها” اشکال داشته باشید (که اغلب زبان آموزان در بخش زمان ها اشکال دارند و یادگیری این مبحث برایشان کمی دشوار است.)، مشکلی ندارد! فقط باید روی اشکالات خود حساس باشید و با تمرین مداوم و روزمره کم کم آن را رفع کنید و آن را تقویت کنید. حتی می توانید لیستی از اشکالات خود تهیه کنید و به صورت روزانه آنها را مرور و تمرین کنید.

تقویت مهارت نوشتاری

همانطور که بالاتر گفتیم، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی در تقویت گرامر بسیار موثر است. سعی کنید روزانه یک موضوع را انتخاب کنید و در مورد آن به زبان انگلیسی بنویسید. این کار باعث می شود که شما یاد بگیرید هر کلمه، با هر نقشی که دارد، در کجای جمله قرار می گیرد. برای اینکه مطمئن شوید نوشته شما درست است و یا اگر ایراداتی دارد، متوجه آن شوید، باید یک معلم و یا کسی که به زبان انگلیسی مسلط است، آن را تصحیح کند. اگر بتوانید درست بنویسید و قواعد گرامری را در نوشتن رعایت کنید، می توانید در حین صحبت کردن هم به خوبی و به درستی صحبت کنید.

اجزا جمله را بشناسید.

برای اینکه بتوانید جمله بسازید، لازم است که ابتدا لغات انگلیسی را یاد بگیرید، با نقش کلمات آشنا شوید و سپس بدانید جایگاه آنها در جمله کجاست. در اینجا با تعدادی از اجزای جمله که اصلی ترین اجزا هستند، آشنا می شویم:

  • اسم ها: شخص، مکان، حیوان، اشیا و …
  • فعل ها: عملی را توصیف می‌کنند؛ مثل خوردن، نشستن و…
  • قیدها: کلماتی که فعل را توصیف می کنند؛ مثل به راحتی، به آرامی، به سرعت و …
  • صفت: ویژگی‌های یک اسم را توصیف می کنند؛ مثل زیبا، کوتاه، آبی و …
  • ضمایر: کلماتی که جایگزین اسم می شوند؛ مانند من، تو، او، ما، شما، آنها …
  • حروف تعریف: برای مشخص کردن یک اسم بکار می‌روند.
  • و سایر اجزا…

ترتیب کلمات را یاد بگیرید.

یکی از مشکلاتی که در زبان آموزان رایج است، همین ترتیب قرارگیری کلمات در کنار یکدیگر و تشکیل جمله است. ترتیب کلمات برای جمله سازی، در زبان فارسی و انگلیسی متفاوت است. پس باید زمانی که جمله ای را می خوانید یا می نویسید به ترتیب قرار گرفتن کلمات دقت کنید و جایگاه هر کلمه را یاد بگیرید. برای یادگیری این بخش اصلا نیازی به حفظ کردن نیست، باید آن را یاد بگیرید تا بتوانید در موقعیت های مختلف جمله، از پسش بر بیایید.

زمان های انگلیسی را کامل و دقیق یاد بگیرید.

زمان های انگلیسی یکی از مبحث های مهم گرامر است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، اغلب زبان آموزان در یادگیری زمان ها مشکل دارند. اما ما اینجا هستیم تا این مشکل را برای همیشه رفع کنیم و زمان ها را به خوبی و به راحتی به زبان آموزان آموزش دهیم. تا وقتی که مبحث زمان ها را یاد نگیرید، نمی توانید جمله بسازید. زمان ها را باید توسط یک استاد باتجربه و یا از طریق مجموعه آموزش های جامع و کامل یاد بگیرید.

به صحبت کردن دیگران گوش دهید.

گوش دادن به صحبت کردن دیگران در یادگیری چندین مهارت مهم زبان، موثر است. علاوه بر اینکه به صورت ناخودآگاه گرامر را یاد می گیرید (یعنی متوجه می شوید که چگونه جمله بسازید و جایگاه کلمات را در جمله یاد می گیرید)، بلکه بر روی مهارت های دیگر شما، مانند: تلفظ، دایره لغات، اصطلاحات، مهارت شنیداری و … تاثیر می گذارد. شنیدن باعث می شود گوش شما به زبان انگلیسی عادت کند و مانند کودکی که تنها از طریق شنیدن زبان را یاد می گیرد، شما هم از این طریق زبان را به صورت ناخواسته یاد بگیرید. البته ممکن است بگویید که کسی در اطراف ندارید که به زبان انگلیسی صحبت کند. اشکالی ندارد! شما می توانید با دیدن فیلم و سریال، گوش دادن به پادکست های صوتی و اهنگ های انگلیسی این امکان را فراهم کنید.

پیشنهادهای ویژه

کاملترین پکیج منابع گرامر زبان انگلیسی

کامل ترین پکیج آموزش گرامر زبان انگلیسی

کاملترین مجموعه ای که برای یادگیری گرامر به آن نیاز دارید.

نرم افزار مرجع کامل گرامر انگلیسی به زبان فارسی (ویژه اندروید)

یک مرجع کامل همیشه همراهتان روی گوشی

منابع دانلودی برای آموزش گرامر انگلیسی PDF و فیلم

مجموعه فیلم آموزش گرامر

مجموعه زیر توسط همکار عزیز، جناب آقای آراد تولید شده است و یکی از بهترین مجموعه های تصویری آموزش گرامر انگیسی است. چند قسمت ابتدایی این مجموعه را می توانید در اینجا رایگان نگاه کنید. کل این مجموعه نزدیک به 14 گیگابایت است و بنابراین برای تهیه نسخه کامل آن می توانید کاملترین پکیج آموزش گرامر زبان انگلیسی را از ما تهیه کنید.

کتابهای آموزش گرامر (پی دی اف PDF)

در اینجا تعدادی کتاب الکترونیکی PDF آموزش گرامر انگلیسی به فارسی را برای دانلود به رایگان قرار می دهیم.

دانلود :

پیشنهادهای ویژه

کاملترین پکیج منابع گرامر زبان انگلیسی

کامل ترین پکیج آموزش گرامر زبان انگلیسی

کاملترین مجموعه ای که برای یادگیری گرامر به آن نیاز دارید.

نرم افزار مرجع کامل گرامر انگلیسی به زبان فارسی (ویژه اندروید)

یک مرجع کامل همیشه همراهتان روی گوشی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا