داستان انگلیسی + روش اصولی مطالعه (همراه با دانلود PDF رایگان)

داستان انگلیسی با ترجمه فارسی

خواندن داستان های زبان انگلیسی می‌تواند یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تقویت مهارت‌ های انگلیسی شما باشد[منبع]. هر فردی که می خواهد یک زبان جدید را یاد بگیرد، باید به طور مداوم و گسترده، مطالب زیادی مربوط به آن زبان را بخواند. اما سوال این است که بهترین نوع خواندن برای کمک به بهبود مهارت های انگلیسی شما چیست؟ برخی افراد ممکن است بگویند که فقط کتاب های درسی مربوط به گرامر یا کتاب های آموزشی جامع می توانند به شما کمک کنند تا در یک زبان خارجی مهارت پیدا کنید.

ولی ما معتقدیم که خواندن داستان های کوتاه یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت خواندن انگلیسی شماست. اینکه ما داستان های کوتاه زبان انگلیسی را به شما پیشنهاد می کنیم، به چند دلیل است:

  • داستان های کوتاه، خوب و کوتاه هستند. این بدان معنی است که آنها به راحتی در برنامه شلوغ شما می توانند قرار بگیرند. می توانید آنها را در مسیر رفت و آمد، بین کلاس ها یا قبل از خواب بخوانید.
  • آنها همچنین معمولاً به سبکی نوشته می شوند که به راحتی قابل درک باشند. این به این دلیل است که نویسنده، منظور خود را سریع و راحت بیان می کند. در نتیجه، داستان های کوتاه راهی عالی برای یادگیری واژگان جدید و بهبود گرامر شما هستند.
  • مهم تر از همه، خواندن داستان های کوتاه لذت بخش است! آنها معمولاً هیجان انگیز و جالب هستند و همچنین می توانند در یک جلسه تمام شوند. داستان های کوتاه معمولا برای همه افراد جذاب و جالب است، زیرا سریع تمام می شوند و این باعث می شود که شما واقعاً می خواهید آنها را بخوانید. همین باعث می شود برای یادگیری یک زبان جدید، تلاش کنید و این بسیار خوب و مهم است.

پیشنهادهای ویژه

دانلود کتاب داستان انگلیسی با معنی

بسته کامل کتابهای داستان انگلیسی (PDF, MP3)

صدها کتاب داستان سطح بندی شده، بهترین منبع برای یادگیری و تقویت زبان با داستان

داستانهای کوتاه طنز انگلیسی با ترجمه فارسی

نرم افزار داستانهای کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی (ویژه اندروید)

داستانهای کوتاه سطح بندی شده، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

اپلیکیشن درک مطلب و خواندن

نرم افزار تقویت درک مطلب انگلیسی (ویژه اندروید)

متن های مخصوص درک مطلب با ترجمه فارسی، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

داستان کوتاه چیست؟

داستان کوتاه در واقع یک قسمت یا بخش کوتاهی از افسانه است. تعداد کلمات آن کمتر از رمان است، بنابراین می توان آن را در مدت زمان کوتاه تری خواند. برخی از داستان‌های کوتاه قدیمی‌تر، سال‌هاست که وجود داشته‌اند. آنها ابتدا به صورت شفاهی گفته می شدند و در طول تاریخ منتقل می شدند تا اینکه شخصی تصمیم گرفت آنها را روی کاغذ بنویسد. نمونه‌ ای از داستان‌های کوتاه قدیمی‌تر، در مجموعه معروف «افسانه‌های ازوپ» گنجانده شده‌اند. ازوپ برده‌ای بود که هزاران سال پیش زندگی می‌کرد (متولد 620 پیش از میلاد) و این داستان‌ها را خلق کرد که در واقع درس‌هایی را هم آموزش می دهد و امروزه هم اغلب توسط کودکان خوانده می‌شوند. برخی از ضرب المثل های انگلیسی، مانند: “مراقب گرگی در لباس میش باشید” بر اساس این داستان ها ساخته شده اند.

انتشار داستان های کوتاه در مجلات، در قرن نوزدهم آغاز شد. بسیاری از نویسندگان مشهور، شروع به انتشار داستان های کوتاه کردند. داستان های کوتاه در آن زمان، به اندازه تک آهنگ های رایج موسیقی امروزی محبوب بودند. بسیاری از نویسندگان آمریکایی مانند “ادگار آلن پو” و “واشنگتن ایروینگ” داستان های کوتاهی نوشتند که امروزه جزو آثار کلاسیک محسوب می شوند. زمانی که سینما و تلویزیون رواج پیدا کرد، این داستان ها برای صفحه نمایش سازگار شدند. بسیاری از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی که اکنون تماشا می کنیم، بر اساس داستان های کوتاه هستند. امروزه نسخه های زیادی از داستان‌ های کوتاه به‌ عنوان یک بخش در کتاب‌ها برای زبان‌آموزانی که می خواهند انگلیسی یاد بگیرند، منتشر می‌شود. این داستان های کوتاه انگلیسی، برای هر کسی که می‌خواهد درباره زبان و فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان بیاموزد، بسیار مفید است.

داستان‌ های کوتاه نه تنها به شما اخلاقیات و ارزش‌ های مهم در فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان را می‌ دهد، بلکه به شما امکان می‌ دهد به تاریخ هم نگاهی بیاندازید و در مورد آنها اطلاعاتی به دست بیاورید. این موضوع در مورد داستان های غیر انگلیسی زبان هم صدق می کند. بسیاری از نویسندگان غیر انگلیسی زبان هم داستان های کوتاهی را منتشر کرده اند که به دیگر زبان ها این امکان را می دهد درباره فرهنگ های مختلف بیاموزند.

انواع داستان های کوتاه انگلیسی

داستان های کوتاه انواع مختلفی دارند. مهم نیست به چه ژانری علاقه مند هستید، فقط باید داستان کوتاهی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. برخی از انواع داستان های کوتاه عبارتند از: اسطوره ها، افسانه ها، حکایت ها، داستان های عامیانه، قصه های پریان و داستان های اغراق آمیز.

اسطوره داستانی است که یک رویداد طبیعی را توضیح می دهد، مانند اینکه آسمان چگونه به وجود آمده است. شخصیت‌های این داستان‌ها اغلب موجودات ماوراء طبیعی، مانند خدایان هستند. افسانه داستانی در مورد یک شخصیت محبوب است که ممکن است هرگز وجود نداشته باشد اما بر اساس حقیقت است. “شاه آرتور” نمونه ای از یک داستان افسانه ای است. داستان های عامیانه یا قصه های پریان (Fairy Tales)، داستان هایی هستند که از سال‌ها پیش وجود داشته‌ اند. این داستان‌ها اغلب با «روزی روزگاری در سرزمینی دور» شروع می‌شوند. بسیاری از فرهنگ های مختلف، داستان های عامیانه یا نسخه هایی از آنها دارند. “سیندرلا” نمونه ای از این داستان هاست. داستان اغراق آمیز داستانی است که بر اساس حقیقت است، اما با اغراق. برخلاف افسانه ها، این داستان ها ممکن است بر اساس افراد واقعی باشند، اما وقایع داستان ها ممکن است هرگز اتفاق نیفتاده باشند. نمونه هایی از این گونه داستان ها عبارتند از: «پل بونیان» یا «جانی اپلسید».

دانلود PDF داستان های انگلیسی :

راه های یادگیری زبان انگلیسی از طریق داستان

آیا تا به حال کتابی خوانده اید که نتوانید آن را زمین بگذارید؟ یا فیلمی دیده اید که شما را در کنار قهرمان داستان به گریه انداخته است؟ یک داستان جذاب می‌تواند باعث شود که خواننده، بیننده یا شنونده کاملاً در زندگی شخصیت‌ها غرق شود و اوج و فرودهای آن‌ها را طوری تجربه کند که انگار مال خودشان است. به همین دلیل است که وقتی به یک داستان جذاب گوش می‌دهید، تقریباً احساس می‌کنید که زبان و فرهنگ را از نزدیک تجربه می‌کنید. بسیاری از دانش آموزان دریافتند که مطالعه به این روش بسیار لذت بخش تر و موثرتر از سایر روش های یادگیری است.

داستان سرایی ریشه همه ارتباطات است. بنابراین منطقی است که یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان باشد. چه در حال خواندن، تماشا کردن، گفتن یا گوش دادن به آن‌ ها باشید، فرقی نمی کند؛ تاثیر آن را در یادگیری زبان، در خود می بینید. در این مقاله، برخی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی از طریق داستان‌ها و همچنین روش‌ها و نکاتی را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک کند از داستان‌هایی که استفاده می‌کنید، بهره کامل را ببرید!

می‌توانید همانطور که از خواندن یک داستان انگلیسی لذت می برید، کمی توقف کنید و استراحت کنید یا می توانید همانطور ادامه دهید و فعال‌ باشید و همچنین خود را به چالش بکشید. این ها روش های مطالعه مختلف هستند، که هر کس به نوعی می تواند بهترین مطالعه خود را داشته باشد. با یکی از این روش‌های مطالعه، بیشترین بهره را از داستان ببرید. می‌توانید با امتحان کردن این روش‌ها به تنهایی چیزهای زیادی بیاموزید. قرار دادن مطالعه و یا هر برنامه ای مربوط به زبان انگلیسی به صورت روزانه، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را به سطح بالاتری ببرید و سریع‌تر مسلط شوید.

در اینجا یک فعالیت اساسی برای شروع یادگیری شما وجود دارد:

  • به یک داستان کوتاه گوش کنید. سعی کنید داستانی را پیدا کنید که با سطح زبان انگلیسی شما مطابقت داشته باشد. همچنین داستانی که پیدا می کنید باید دارای کلمات جدیدی باشد که متوجه آن نمی شوید، تا بتوانید کمی خود را به چالش بکشید. کافی است چند بار بدون زیرنویس و تصویر، به داستان گوش دهید و بر نحوه صدا و صحبت کردن آن تمرکز کنید.
  • پس از خواندن و یا گوش دادن به داستان، چند کلمه و عبارات واژگانی از آن داستان را حفظ کنید.
  • همان داستان کوتاه را دوباره گوش کنید، بدون زیرنویس و تصویر.
  • حالا یک بار دیگر به داستان گوش دهید، اما این بار با زیرنویس کلماتی که می توانید در حین گوش دادن بخوانید. این مرحله را چند بار تکرار کنید.

برای اینکه بتوانیم این فعالیت ها را در یادگیری از طریق داستان جای دهیم، ابتدا باید یک داستان خوب برای تمرین و مطالعه پیدا کنیم. بنابراین بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم که یک داستان انگلیسی خوب را برای یادگیری، چگونه می‌سازند؟

چگونه داستان های یادگیری انگلیسی موثر پیدا کنیم؟

یکی از خوبیهای یادگیری زبان انگلیسی همراه با داستان این است که داستان های زیاد و بی نهایتی برای انتخاب خواهید داشت تا به شما در مطالعه و یادگیری زبان کمک کنند! در عین حال، داشتن گزینه‌های بسیار زیاد می‌تواند طاقت‌فرسا باشند، بنابراین ما چند نکته را برای محدود کردن جستجوی شما، آورده‌ایم تا در انتخاب درست، به شما کمک کنند.

اول از همه، انتخاب داستانی که قبلاً با آن آشنایی دارید، می تواند مفید باشد. اگر داستان را می دانید که درباره چیست و موضوع آن را درک می‌کنید، خیلی راحت‌تر می‌توانید آنچه را که در جریان است، دنبال کنید. به این ترتیب، می توانید توجه بیشتری به دیالوگ ها داشته باشید و در حین گوش دادن، تماشا کردن یا خواندن، واژگان جدید یاد بگیرید. اما اگر موضوع داستان را ندانید، ممکن است حواستان از شنیدن دیالوگ ها پرت شود و به موضوع داستان دقت کنید. یک مثال خوب برای شروع، می تواند کتاب یا فیلمی مانند هری پاتر باشد؛ کتابی که به زبان های مختلف ترجمه شده است و توسط مردم سراسر جهان شناخته شده است.

سعی کنید داستانی پیدا کنید که با سطح زبان انگلیسی شما مطابقت داشته باشد و با داستان های ساده تر شروع کنید. در حالت ایده آل، باید داستانی را پیدا کنید که بتوانید حدود 70 درصد از واژگان آن را درک کنید. اگر به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید، احتمالا بهتر است به جای یک رمان طولانی و پیچیده، با یک داستان کوتاه شروع کنید. همچنین فیلم ها یا کتاب های کودکان هم می توانند گزینه خوبی برای مبتدیان باشند.

شاید مهمتر از همه اینها، این باشد که داستانی را انتخاب کنید که شما را به وجد بیاورد و هیجان زده کند. یک داستان خسته کننده یا داستانی که نمی توانید با آن ارتباط برقرار کنید، جذابیت و انگیزه کمتری خواهد داشت. اگر داستانی را می خوانید که نمی توانید صبر کنید تا بفهمید در آخر چه اتفاقی می افتد، این داستان برای شما هیجان انگیز است و با رغبت و میل زیاد آن را دنبال می کنید، پس با سرعت بسیار بیشتری زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت!

پیشنهادهای ویژه

دانلود کتاب داستان انگلیسی با معنی

بسته کامل کتابهای داستان انگلیسی (PDF, MP3)

صدها کتاب داستان سطح بندی شده، بهترین منبع برای یادگیری و تقویت زبان با داستان

داستانهای کوتاه طنز انگلیسی با ترجمه فارسی

نرم افزار داستانهای کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی (ویژه اندروید)

داستانهای کوتاه سطح بندی شده، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

اپلیکیشن درک مطلب و خواندن

نرم افزار تقویت درک مطلب انگلیسی (ویژه اندروید)

متن های مخصوص درک مطلب با ترجمه فارسی، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

چگونه داستان ها می توانند انگلیسی شما را به طرز چشمگیری بهبود ببخشند؟

داستان های کوتاه در کمک به زبان آموزان انگلیسی، برای تمرین هر چهار مهارت یادگیری زبان موثر هستند: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. واژگانی را که در متن داستان یاد گرفته اید؛ موجب تمرین مهارت خواندن شما می شوند، روش صحیح استفاده از لغات را به شما آموزش می دهند که به راحتی از آنها در جملات استفاده کنید. همچنین همراه با داستان ها، همیشه می توانید کلمات جدیدی برای یادگیری پیدا کنید. شما می توانید از داستان های کوتاه برای تقویت مهارت نوشتاری هم استفاده کنید.

با استفاده از داستان های کوتاه انگلیسی به عنوان الگو برای شروع یادگیری خود استفاده کنید. با نوشتن داستان های خود، تمرین بیشتری در استفاده از واژگان و ساختن جملات خواهید داشت. می توانید مهارت های گفتاری و شنیداری خود را با خواندن داستان ها با صدای بلند و گوش دادن به فایل های صوتی تمرین کنید. نقش آفرینی شخصیت های مختلف داستان های کوتاه را با همکلاسی های خود تمرین کنید. با این کار شما تمرین مکالمه و گوش دادن خوبی خواهید داشت.

از تصاویر برای افزایش تجربه خود استفاده کنید.

داستان های کوتاه ممکن است همراه با تصاویر باشند. اگر داستان کوتاهی با تصاویر پیدا کردید، ابتدا به تصاویر نگاه کنید تا حدس بزنید داستان درباره چیست. آنها در تصویر چه می کنند؟ چه بخشی از داستان به تصویر کشیده شده است؟ تصاویر به شما کمک می کنند تا معنای داستان را درک کنید. این را حتما امتحان کنید. وقتی به تصویری برخورد کردید، توضیح یا شرح تصویر خود را بنویسید. توضیح شما می تواند یک جمله یا یک کلمه باشد، اهمیتی ندارد. آنچه در تصویر می بینید را بنویسید. وقتی داستان را خواندید، به توضیحات تصویر خود برگردید. آیا ارتباطی بین داستان و توضیح شما وجود دارد؟

داستان های مرتبط با یک موضوع را پیدا کنید.

داستان‌ های کوتاه مانند رمان‌ ها می‌توانند در هر ژانری که تصور کنید، باشند. آیا داستان های ارواح را دوست دارید؟ علمی تخیلی؟ داستان عاشقانه؟ می‌توانید داستان‌ های کوتاه قدیمی یا جدید را در مورد موضوعی که می‌خواهید، پیدا کنید. برخی داستان های کوتاه مانند افسانه ها به ما درس می آموزند. سایر داستان های کوتاه از استعاره ها یا نمادهای زیادی استفاده می کنند. به عنوان مثال: اگر میخواهید در مورد سرگرمی ها مطالبی یاد بگیرید، یک داستان کوتاه در مورد کاری که دوست دارید انجام دهید، پیدا کنید. آیا می خواهید لغات مربوط به غذاها را یاد بگیرید؟ یک داستان کوتاه با واژگان غذایی زیاد پیدا کنید.

سطح خواندن مناسب خود را انتخاب کنید.

اولاً، برخی از داستان‌های کوتاه بیش از 5000 کلمه هستند در حالی که برخی دیگر می‌توانند تا 50 کلمه باشند. وقتی داستان کوتاه مناسبی را برای خود انتخاب می‌کنید، راحت تر هم می توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. داستان های کوتاه انواع مختلفی دارند. اگر داستانی را انتخاب کنید که خیلی دشوار است، زمان زیادی را صرف جستجوی واژگان می‌کنید و کل داستان را از دست خواهید داد. اگر داستانی را انتخاب کنید که خیلی آسان باشد، واژگان جدید کمی یاد خواهید گرفت و ممکن است خسته شوید. مطمئن شوید که همیشه خود را به چالش می‌کشید، حتی اگر فقط چند کلمه جدید یاد بگیرید.

داستان‌های ساده‌ تر تمرین خوبی برای واژگانی هستند که قبلاً می‌شناسید. اما داستان‌های سخت‌ تر به شما این فرصت را می‌دهند که کلمات جدید را یاد بگیرید. در اینجا یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا سطح خواندن برای شما مناسب است یا نه، وجود دارد. یک پاراگراف از داستان را که می خواهید بخوانید، انتخاب کنید. چند کلمه را می توانید تشخیص دهید؟ “تست پنج انگشت” را امتحان کنید. در حالی که پاراگراف را می خوانید، مشت خود را بالا نگه دارید. به ازای هر کلمه ای که نمی دانید، یک انگشت بلند کنید. اگر قبل از پایان پاراگراف، هر پنج انگشت خود را بالا برده اید، سعی کنید متن ساده‌ تری پیدا کنید.

اگر واقعاً بخواهید داستانی را بخوانید، اما سطح آن خیلی سخت باشد، چه؟ سعی کنید به هر حال داستان را بخوانید. اگر موضوع مورد علاقه شماست، برای یادگیری واژگانی که برای درک داستان نیاز دارید، انگیزه خواهید داشت.

“خواندن فعال” را با داستان های کوتاه انگلیسی تمرین کنید.

مطالعه شما تنها در صورتی به یادگیری شما کمک می کند که فعالانه مطالعه کنید (Active Reading). زمانی که به داستان، کلمات و معانی آن توجه زیادی می کنید، در واقع فعالانه مطالعه می کنید. به واژگان و دستور زبان دقت کنید و در موردشان فکر کنید. با نگاه کردن به متن، ایده ای در مورد داستان پیدا کنید. متن را بخوانید. سعی کنید برخی از مطالبی داستان را که می خوانید، به خاطر بسپارید. در نهایت، داستان را دوباره مرور کنید تا بهترین درک را به دست آورید.

استراحت کنید.

اگر داستان شما بیش از 500 کلمه است، در حین مطالعه استراحت کنید. خودتان را خیلی خسته نکنید، در غیر این صورت از یادگیری خسته و دلزده می شوید و خواندن داستان را نصفه و نیمه رها خواهید کرد. اگر احساس کردید که داستان کم کم سخت می شود، حدود 15 دقیقه استراحت کنید و برگردید و دوباره شروع به خواندن کنید.

فقط چند کلمه را برای جستجو انتخاب کنید.

لازم نیست تک تک کلماتی را که نمی دانید، در حین خواندن داستان جستجو کنید. فقط آن کلماتی را جستجو کنید که به شما کمک می کنند بفهمید پاراگراف در مورد چیست. اگر کلمه ای وجود دارد که معنی آن را نمی دانید، اما مفهوم کلی جمله رامی دانید، سعی کنید با نگاه کردن به کل جمله حدس بزنید که کلمه در مورد چیست. می توانید بعداً این کلمه را جستجو کنید تا ببینید آیا درست حدس زده اید یا خیر؟!

سوال بپرسید.

داستان را با معلم و همکلاسی های خود در میان بگذارید. اگر چیزی وجود دارد که متوجه نمی شوید، سؤالات خود را بنویسید تا در طول بحث بپرسید. درباره داستان ها صحبت کنید و نظرات خود را در مورد زبان، فرهنگ و پیام های درون داستان به اشتراک بگذارید.

مرور

وقتی خواندن داستان را تمام کردید، دوباره آن را مرور کنید. این کار را می توانید در همان روز یا روز بعد انجام دهید تا مطالعه شما واقعاً کامل و بی نقص باشد. هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید. داستان را برای همکلاسی های خود بگویید. برای تمرین بیشتر، داستان را به زبان خودتان بنویسید.

شما می توانید همزمان با یادگیری زبان انگلیسی، در مورد تاریخ، تجربه فرهنگ های جدید و کشف مکان های جدید مطالعه کنید و اطلاعات کسب کنید. شما می توانید تمامی این اطلاعات را بدون اینکه به جایی سفر کنید، به دست بیاورید! تنها چیزی که نیاز دارید یک داستان انگلیسی عالی است. حتما از قبل می دانستید که برای بهبود زبان انگلیسی خود، باید تمرینات زیاد و متعددی را انجام دهید. چیزی که ممکن است ندانید این است که داستان ها منابع ایده آلی برای این تمرین ها هستند. بهتر از همه، داستان های کوتاه انگلیسی هستند که سطح مبتدی و راحتی دارند. از آنجایی که کوتاه و آسان هستند، هنگام خواندن آنها و تلاش برای یادگیری درس انگلیسی از آنها، هیچ استرسی نخواهید داشت.

همانطور که قبلا هم بارها گفتیم، داستان های انگلیسی شما را با واژگان انگلیسی که در قالبی طبیعی تر هستند، آشنا می کنند و به شما این فرصت را می دهند که کلمات را در متن ببینید و آنها را برای همیشه به خاطر بسپارید. در ادامه بخوانید که داستان های انگلیسی چگونه می توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند.

فواید یادگیری از طریق داستان

یادگیری زبان انگلیسی از طریق داستان فواید بسیار زیادی دارد، از جمله موارد زیر:

– لذت بخش تر و سرگرم کننده تر از روش های دیگر است. آیا ترجیح می دهید تمرینات گرامر را در یک کتاب درسی به مدت دو ساعت کامل کنید یا یک داستان هیجان انگیز، در مورد موضوعی که دوست دارید را بخوانید؟ البته هر دو مهم هستند، اما دومی احتمالا سرگرم کننده تر و جذاب تر است.

داستان ها برای مبتدیان کمتر ترسناک هستند. داستان هایی مختلف و متنوعی برای هر سطح از زبان انگلیسی وجود دارد، بنابراین می توانید به راحتی یکی را پیدا کنید که مناسب شما باشد. صحبت کردن برای مبتدیان می تواند استرس زا باشد، بنابراین گوش دادن یا خواندن داستان ها، راهی عالی برای یادگیری است تا زمانی که اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید و آماده باشید سطح مهارت های خود را در یک محیط واقعی امتحان کنید.

می توانید دایره لغات خود را به سرعت گسترش دهید. داستان های انگلیسی در هر ژانر و موضوعی وجود دارند که موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. شما می توانید فیلمی در مورد فضا تماشا کنید و هزاران واژگان منحصر به فرد را یاد بگیرید، و سپس داستانی در مورد یک سرآشپز بخوانید و دایره لغات خود را در جهتی کاملا متفاوت گسترش دهید. برای یادگیری واژگان انگلیسی از طریق داستان، دست شما برای انتخاب های متفاوت کاملا باز است. در مورد هر موضوع خاصی که می خواهید لغات مربوطه را یاد بگیرید، به راحتی می توانید داستان مربوط به آن موضوع را انتخاب کنید و به راحتی لغات به کار برده شده در داستان را یاد بگیرید.

زمینه بیشتری برای یادگیری گرامر و واژگان خواهید داشت. داستان‌ها خیلی بهتر از یادگیری تک کلمه ای، لغات را به شما آموزش می دهند. به‌ جای اینکه مطالعه تک‌ کلمات را برای یادگیری واژگان داشته باشید، همراه با خواندن داستان های انگلیسی می توانید به کمک جملات، به راحتی به معنای کلمات دست پیدا کنید و یاد بگیرید که چگونه و کجا از آنها در جمله استفاده کنید.

انگیزه بیشتری برای ادامه تحصیل خواهید داشت. وقتی خواندن یک داستان، هر چند کوتاه را در برنامه روزانه خود قرار می دهید، دیگر دوست ندارید، مطالعه و یا خواندن را متوقف کنید و کنار بگذارید. با خواندن روزانه یک داستان، علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، به معلومات و اطلاعات عمومی شما هم اضافه خواهد شد که همین باعث علاقه مند شدن شما به ادامه دادن خواهد شد.

منابع نامحدود در دسترس است! همانطور که قبلا ذکر شد، تعداد بی‌شماری کتاب، مجله، مقاله و داستان‌ وجود دارند. به خصوص اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، منابع یادگیری زیادی از طریق داستان و کتاب های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده است که 81.4٪ از فیلم های امروزی، از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی فیلم ها استفاده می کنند. (می توانید با تماشای فیلم یا با خواندن فیلمنامه آنها، زبان انگلیسی را به راحتی یاد بگیرید.)

می توانید همزمان با یادگیری زبان انگلیسی، در مورد فرهنگ کشور های مختلف هم یاد بگیرید. علاوه بر یادگیری یک زبان جدید، داستان ها به شما این امکان را می دهند که در فرهنگ منطقه ای که در آن مورد صحبت می شود، غوطه ور شوید. به عنوان مثال، داستان در کشور هند اتفاق افتاده است و همزمان که داستان را دنبال می کنیم، در مورد افراد متعلق به آنجا، آداب و رسوم، فرهنگ، غذا و بسیاری موارد دیگر مربوط به آن کشور، یاد می گیریم. این خود کمک می کند که اطلاعات عمومی شما افزایش یابد و چیزهای جدیدی در مورد کشورهای مختلف یاد بگیرید.

داستان ها ابزارهای بسیار قدرتمندی برای حفظ کردن، هستند. این بدان معنی است که داستان ها می توانند به شما کمک کنند، چیزهایی را که می خواهید یاد بگیرید. به عنوان مثال می توانید اصطلاحات و واژگان جدید را به راحتی، به خاطر بسپارید. زمانی که لغات و اصطلاحات را در جمله و یا داستان یاد می گیرید، به شما کمک می کند که برای همیشه در ذهن شما بماند. زیرا شما آن لغت یا اصطلاح را با به کار برده شدن در جمله یاد گرفته اید و می دانید که کجا و چطور از آن کلمه استفاده می شود.

10 تا از بهترین داستان های کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی

یک داستان خوب ما را تشویق می کند تا درباره دنیای اطراف خود بیشتر بدانیم. حتی گاهی اوقات به ما کمک کند تا از دغدغه و مشکلات زندگی دقایقی دور شویم و دنیای خیالی جدیدی را برای خود کشف کنیم. همچنین خواندن داستان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی به روشی طبیعی است، بدون اینکه به کتاب‌های درسی یا حفظ کردن لغات جدید، توجه کنید.

با خواندن داستان هایی که به راحتی قابل درک هستند، می توانید واژگان، گرامر و مهارت نوشتاری خود را بهبود ببخشید. همچنین در طول مسیر، درس های ارزشمندی را نیز یاد خواهید گرفت! برای تبدیل داستان های کوتاه به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه یادگیری زبان خود، سعی کنید هر روز یک داستان کوتاه انگلیسی بخوانید!

پیشنهادهای ویژه

دانلود کتاب داستان انگلیسی با معنی

بسته کامل کتابهای داستان انگلیسی (PDF, MP3)

صدها کتاب داستان سطح بندی شده، بهترین منبع برای یادگیری و تقویت زبان با داستان

داستانهای کوتاه طنز انگلیسی با ترجمه فارسی

نرم افزار داستانهای کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی (ویژه اندروید)

داستانهای کوتاه سطح بندی شده، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

اپلیکیشن درک مطلب و خواندن

نرم افزار تقویت درک مطلب انگلیسی (ویژه اندروید)

متن های مخصوص درک مطلب با ترجمه فارسی، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

اگر می خواهید مهارت های انگلیسی خود را بهبود ببخشید، در اینجا 10 مورد از بهترین داستان های کوتاه برای خواندن آورده شده است:

لاتاری اثر شرلی جکسون (The Lottery by Shirley Jackson)

قرعه کشی یا همان لاتاری، داستان کوتاهی در مورد یک شهر کوچک است که یک قرعه کشی سالانه برگزار می کند. تمام ساکنین شهر باید در این قرعه کشی شرکت کنند و برنده به طور تصادفی انتخاب می شود. اما امسال لاتاری جور دیگری است. مردم شهر به جای اینکه نام هایشان را از درون کلاه بردارند، بر روی تکه‌هایی از کاغذ نام‌های خود را می نویسند. روی یکی از کاغذها یک لکه سیاه وجود دارد که به این معنی است که شخصی که آن را کشیده، برنده است. داستان با یک پیچ و تاب تکان دهنده به پایان می رسد. این باعث می شود داستان کوتاه لاتاری، داستانی هیجان انگیز برای خواندن و راهی عالی برای تنوع بخشیدن به روند یادگیری زبان شما باشد.

دانلود کتاب داستان لاتاری، نوشته شرلی جکسون :

دوریت کوچک اثر چارلز دیکنز (Little Dorrit by Charles Dickens)

دوریت کوچولو، رمانی است نوشته “چارلز دیکنز” که داستان زنی جوان به نام “امی دوریت” را روایت می کند که با پدرش در زندان بدهکاران زندگی می کند. بالاخره آنها آزاد می شوند و امی عاشق مردی ثروتمند به نام “آرتور کلنام” می شود. سپس به زودی معلوم می شود که آرتور همان قدر زندانی است که امی بود، البته زندانی ثروت و موقعیت خود. او بالاخره می تواند با کمک امی از قفس طلاکاری شده خود فرار کند و آنها همیشه با خوشحالی زندگی کنند. این داستان یک راه عالی برای یادگیری واژگان جدید است، زیرا شامل بسیاری از کلمات مرتبط با پول و امور مالی است. همچنین راه خوبی برای یادگیری فرهنگ و تاریخ بریتانیا است، زیرا دیکنز رمان خود را به انگلستان ویکتوریایی تنظیم کرده است. همچنین می‌توانید درباره مسائل اجتماعی اطلاعات بیشتری کسب کنید، زیرا دیکنز به انتقاد از سیستم طبقاتی بریتانیا معروف بود.

دانلود و مطالعه کتاب داستان «دوریت کوچولو» نوشته چارلز دیکنز :

پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی (The Old Man and the Sea by Ernest Hemingway)

پیرمرد و دریا رمان کوتاه معروفی از “ارنست همینگوی” است. داستان یک ماهیگیر پیر کوبایی را روایت می کند که به دریا می رود و ماهی غول پیکری را صید می کند. ماهی برای او بسیار بزرگ است، به حدی که نمی تواند خودش را به ساحل بازگرداند. اما با کمک پسر جوانی که ملاقات می کند، پیرمرد بالاخره می تواند ماهی را به خانه بیاورد. این داستان برای کسانی که می خواهند مهارت های انگلیسی خود را بهبود ببخشند، عالی است؛ زیرا به سبکی بسیار ساده و بی تکلف نوشته شده است.

همینگوی با «نظریه کوه یخ» خود در زمینه مهارت نوشتن، شناخته شده است. او سعی کرده است که فقط مهمترین جزئیات را در داستان های خود بگنجاند. این کاری که او می کند، یادگیری زبان انگلیسی را آسان می کند، حتی برای کسانی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود می خواهند یاد بگیرند. اگر قبلاً با این اثر همینگوی آشنا هستید و سبک نوشتن او را دوست دارید، می‌توانید “Hills Like White Elephants” را نیز امتحان کنید. داستان کوتاه دیگری که شما را وادار می‌کند، سعی کنید معنای پنهان آنچه را که می خوانید، کشف کنید.

دانلود داستانهای ارنست همینگوی:

شاهزاده شاد اثر اسکار وایلد (The Happy Prince by Oscar Wilde)

شاهزاده شاد یکی از مشهورترین داستان های افسانه ای است که توسط “اسکار وایلد” نوشته شده است. این داستان در مورد مجسمه یک شاهزاده شاد است که با طلا پوشانده شده و برای چشمهایش از جواهرات گرانبهایی استفاده شده است. این مجسمه را همه مردم شهر دوست دارند، اما در نهایت بر اثر طوفان به زمین می افتد و می شکند. وقتی مجسمه شکسته می شود، مردم می بینند که او فقط از طلا پوشیده شده و جواهراتش فقط شیشه بوده است. آنها متوجه می شوند که او را فقط به این دلیل دوست داشتند که از بیرون زیبا بود، در صورتی که او فقط یک مجسمه معمولی بود.

این داستان می تواند یک راه عالی برای یادگیری لغات جدید انگلیسی باشد، زیرا شامل کلمات بسیاری مرتبط با هنر و زیبایی است. همچنین راه خوبی برای یادگیری زبان مجازی و تمثیلی است، زیرا “وایلد” از استعاره ها و تشبیهات زیادی در نوشته های خود استفاده می کند.

دانلود کتاب داستان شاهزاده شاد Happy Prince:

وب شارلوت اثر الوین بروکس وایت (Charlotte’s Web by Elwyn Brooks White)

وب شارلوت یک کتاب کلاسیک برای کودکان است که داستان عنکبوتی به نام “شارلوت” است که در انباری یک مزرعه زندگی می کند. او با خوکی به نام “ویلبر” دوست می شود و زمانی که متوجه می شود قرار است برای غذا کشته شود، تصمیم می گیرد به او کمک کند. این داستان یک راه عالی برای یادگیری کلمات جدید است، زیرا حاوی واژگان مربوط به حیوانات و کشاورزی است. همچنین داستانی تکان دهنده و دلگرم کننده در مورد دوستی است که هم برای بچه ها و هم برای زبان آموزان تازه کار، بسیار جذاب و عالی به نظر می رسد.

پنجه میمون اثر ویلیام وایمارک جیکوبز (The Monkey’s Paw by William Wymark Jacobs)

پنجه میمون داستان کوتاهی از “William Wymark Jacobs” است. داستان خانواده ای را روایت می کند که پنجه میمونی به آنها داده می شود که توانایی برآوردن خواسته ها را دارد. خانواده در استفاده از پنجه مردد هستند، اما در نهایت تسلیم وسوسه می شوند و آرزو می کنند. اما همانطور که می دانید آرزوها همیشه بهایی دارند و عواقب آن اغلب بدتر از مشکل اصلی است. این داستان هم یک راه عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا بسیار جذاب و هیجان انگیز است. اگرچه پایان خوشی ندارد، اما راه خوبی برای یادگیری علت و معلول در متن است. این داستان نشان می دهد که چگونه یک عمل می تواند منجر به عواقب پیش بینی نشده شود.

دانلود :

هدیه مغ اثر او. هنری (The Gift of the Magi by O. Henry)

یک داستان کلاسیک کریسمس نوشته O. Henry است. این داستان در مورد یک زوج جوان به نام “جیم” و “دلا” است که بسیار فقیر هستند اما عمیقاً عاشق یکدیگر هستند. هر کدام می خواهند برای دیگری یک هدیه کریسمس بخرند، اما نمی توانند چیزی بخرند. بالاخره جیم ساعت خود را می فروشد تا برای دلا یک شانه زیبا برای موهایش بخرد و دلا موهای خود را می فروشد تا برای ساعت جیم یک زنجیر بخرد. با وجود اینکه چیزی برایشان باقی نمانده است اما هر دو خوشحال هستند، زیرا توانسته اند بهترین هدیه را به یکدیگر بدهند. این داستان یک راه عالی برای یادگیری واژگان جدید است، زیرا شامل بسیاری از کلمات مرتبط با کریسمس و هدیه دادن است. همچنین یک داستان دلگرم کننده است که معنای واقعی کریسمس را به شما یادآوری می کند.

دانلود داستان انگلیسی PDF :

لاک پشت و خرگوش اثر ازوپ (The Tortoise and the Hare by Aesop)

لاک پشت و خرگوش داستان افسانه ای کلاسیک از “ازوپ” است. در این داستان، خرگوش یک لاک پشت را به مسابقه دعوت می کند. خرگوش که از سرعت خود مطمئن است، در نیمه مسابقه چرت می زند. وقتی از خواب بیدار می شود، متوجه می شود که لاک پشت از او عبور کرده و در آستانه عبور از خط پایان است. خرگوش با سرعتی که می تواند می دود اما باز هم مسابقه را می بازد. این داستان درس مهمی به شما می دهد: حتی اگر در کاری بهترین نباشید، اگر به اندازه کافی تلاش کنید و هرگز تسلیم نشوید، باز هم می توانید برنده شوید.

این یک پیام عالی برای هر کسی است که در حال یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا ممکن است یادگیری مهارت ها در یک زبان جدید، دشوار باشد اما نباید ناامید شوید و باید به راه خود ادامه دهید. این داستان همچنین دارای تکرارهای زیادی است که برای کسانی که به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خود کرده اند، عالی است. تکرار به شما کمک می کند واژگان را به خاطر بسپارید و همچنین موضوع ساده آن، کار شما را برای دنبال کردن داستان، راحت می کند.

دانلود داستان لاک پشت و خرگوش :

Rikki-Tikki-Tavi اثر رودیارد کیپلینگ (Rikki-Tikki-Tavi by Rudyard Kipling)

احتمالاً درباره “کتاب جنگل” شنیده اید که داستان پسری به نام “موگلی” را روایت می کند که توسط گرگ ها بزرگ شده است. Rikki-Tikki-Tavi داستان کوتاه دیگری از همین نویسنده، “رودیارد کیپلینگ” است. این در مورد یک “مانگوس” به نام Rikki-tikki است که برای زندگی با خانواده ای در هند آورده شده است. او به سرعت با خانواده دوست می شود و باید از آنها در برابر مارهایی که در آن منطقه زندگی می کنند، محافظت کند. Rikki-tikki یک مانگوس شجاع و باهوش است و در نهایت مارها را شکست می دهد. این داستان یک راه عالی برای مبتدیان است که می خواهند واژگان جدید زبان انگلیسی را یاد بگیرند، زیرا شامل بسیاری از کلمات مرتبط با حیوانات و طبیعت است. همچنین راه خوبی برای یادگیری فرهنگ های مختلف است، زیرا کیپلینگ در هند متولد شد و زمان زیادی را در آنجا گذراند.

دانلود :

آتش روشن کردن اثر جک لندن (To Build a Fire by Jack London)

این داستان کوتاه کلاسیک در مورد مردی است که در زمستان، در حال سفر از طریق قلمرو یوکان در کانادا است. او برای هوای سرد آماده نیست و در نهایت چوب کبریت هایش را که تنها وسیله آتش زدن او هستند را از دست می دهد. مرد به زودی متوجه می شود که در خطر یخ زدن تا حد مرگ است و مجبور می شود انتخاب های دشواری انجام دهد. این یک داستان بسیار جذاب برای بهبود مهارت های انگلیسی شما است. علاوه بر یادگیری کلمات جدید، شما می توانید در مورد بقا نیز بیاموزید، زیرا مرد باید از تمام دانش و منابع خود برای زنده ماندن استفاده کند.

بیشتر بخوانید :

پیشنهادهای ویژه

دانلود کتاب داستان انگلیسی با معنی

بسته کامل کتابهای داستان انگلیسی (PDF, MP3)

صدها کتاب داستان سطح بندی شده، بهترین منبع برای یادگیری و تقویت زبان با داستان

داستانهای کوتاه طنز انگلیسی با ترجمه فارسی

نرم افزار داستانهای کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی (ویژه اندروید)

داستانهای کوتاه سطح بندی شده، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

اپلیکیشن درک مطلب و خواندن

نرم افزار تقویت درک مطلب انگلیسی (ویژه اندروید)

متن های مخصوص درک مطلب با ترجمه فارسی، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا