یادگیری گام به گام زبان انگلیسی با داستان های کوتاه | [معرفی 28 داستان کوتاه انگلیسی📚 + نکات طلایی✅]

28 داستان کوتاه انگلیسی (معرفی + نکات ضروری)

✍️ وقتی نوبت به یادگیری زبان انگلیسی می‌رسد، اگر بتوانید ایده‌های بزرگ را فقط با کمی متن درک کنید، می دانید چه اتفاقی می افتد؟

من در مورد داستان های کوتاه برای آموزش زبان انگلیسی که برنده جایزه شده اند، صحبت می کنم. داستان‌ها فراتر از واقعیت هستند و اینها نه تنها خواندن انگلیسی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه ذهن شما را به روی دنیاهای مختلف باز می‌کند.

1. The Bogey Beast – by Flora Annie Steel

یک زن در حالی که از سر کار برمی‌گردد ظرفی از گنج را در راه پیدا می‌کند. بسیار خوشحال از شانس خود، تصمیم می گیرد آن را حفظ کند. همانطور که او آن را به خانه می برد، حال و احوال خودش نیز تغییر می کرد. با این حال، همچنان اشتیاق داشت وآن شوق و شور از بین نرفت…

چه چیزی در مورد آن عالی است: بانوی پیر در این داستان یکی از شادترین شخصیت هایی است که هر کسی می تواند در داستان های انگلیسی با آن روبرو شود. روحیه مثبت او باعث می شود که هر موقعیت منفی مانند یک هدیه جلوه کند، و همچنین او به ما کمک می کند تا به شانس به عنوان یک موضوع از دیدگاه خود نگاه کنیم تا یک اتفاق!

2. The Tortoise and the Hare by Aesop

این افسانه کلاسیک، داستان یک لاک پشت بسیار کند و یک خرگوش سریع را بیان می کند. لاک پشت خرگوش را به چالش می کشد. خرگوش به این ایده می خندد که یک لاک پشت می تواند سریعتر از او بدود، اما این مسابقه به نتایج شگفت انگیزی منجر می شود.

چه چیزی در مورد آن عالی است: آیا تا به حال عبارت انگلیسی “آهسته و پیوسته برنده مسابقه است” را شنیده اید؟ این داستان مبنای آن عبارت رایج است. این داستان کوتاه کلاسیک درسی را به ما می‌آموزد که همه ما می‌دانیم، اما ممکن است گاهی آن را فراموش کنیم: استعداد طبیعی جایگزین سخت‌کوشی نمی‌شود، و اعتماد بیش از حد اغلب به شکست منجر می‌شود.

3. The Tale of Johnny Town-Mouse by Beatrix Potter

داستان در مورد یک موش روستایی است که به طور تصادفی در یک سبد سبزیجات به شهر برده می شود. وقتی از خواب بیدار می شود، خود را در یک مهمانی می بیند و دوست پیدا می کند. هنگامی که او نمی تواند زندگی شهری را تحمل کند، به خانه خود باز می گردد اما دوستش را به روستا دعوت می کند. وقتی دوستش به ملاقاتش می آید، اتفاقی مشابه می افتد.

چه چیزی در مورد آن عالی است: انسان ها در بیشتر تاریخ بدون شهر یا روستا زندگی می کردند. یعنی هم زندگی روستایی و هم زندگی شهری اختراعات اخیر هستند. و درست مانند هر اختراع دیگری، ما باید در مورد هزینه ها و مزایای آنها تصمیم گیری کنیم. داستان دقیقاً در مورد این بحث است. این به پاراگراف های کوتاه تقسیم شده است و برای هر صحنه تصاویری دارد. این داستان کوتاه آموزش انگلیسی برای مبتدیانی که می خواهند بلافاصله شروع به خواندن کنند، بهترین است.

پیشنهادهای ویژه

دانلود کتاب داستان انگلیسی با معنی

بسته کامل کتابهای داستان انگلیسی (PDF, MP3)

صدها کتاب داستان سطح بندی شده، بهترین منبع برای یادگیری و تقویت زبان با داستان

داستانهای کوتاه طنز انگلیسی با ترجمه فارسی

نرم افزار داستانهای کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی (ویژه اندروید)

داستانهای کوتاه سطح بندی شده، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

اپلیکیشن درک مطلب و خواندن

نرم افزار تقویت درک مطلب انگلیسی (ویژه اندروید)

متن های مخصوص درک مطلب با ترجمه فارسی، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

4. The Night Train at Deoli by Ruskin Bond

راسکین باند تابستان خود را در خانه مادربزرگش در دهرادون می‌گذراند. هنگام سوار شدن به قطار، همیشه مجبور بود از ایستگاه کوچکی به نام دئولی عبور کند. هیچ کس در ایستگاه پایین نمی آمد و هیچ اتفاقی در آنجا نمی افتاد. تا اینکه یک روز دختری را می بیند که میوه می فروشد و از آن روز به بعد نتوانست آن دختر را فراموش کند.

چه چیزی در مورد آن عالی است: راسکین باند نویسنده ای است که می تواند احساسات عمیق را به روشی ساده بیان کند. این داستان در مورد وابستگی ما به غریبه ها و این است که چرا آنها را گرامی می داریم (برای آنها ارزش قائل هستیم یا عمیقاً قدردانی می کنیم) حتی اگر دیگر آنها را ملاقات نکنیم.

5. There Will Come Soft Rains by Ray Bradbury

زمین توسط جنگ ویران شده است و دیگر هیچ کس روی آن زندگی نمی کند. روبات‌ها و ماشین‌ها به کار خود ادامه می‌دهند و به انسان‌هایی که مدت‌ها پیش مرده‌اند خدمت می‌کنند.

چه چیزی در مورد آن عالی است: عنوان از شعری گرفته شده است که توضیح می دهد چگونه طبیعت تا مدت ها پس از نابودی بشریت به کار خود ادامه خواهد داد. اما در این داستان می بینیم که طبیعت نقش فرعی دارد و ماشین ها هستند که جای آن را گرفته اند. آنها بدون هیچ کمک انسانی و طبیعی به کار خود ادامه می دهند. این نشان می دهد که چگونه فناوری جایگزین طبیعت در زندگی ما شده است و چگونه می تواند ما را نابود کند و بدون وجود انسانیت ادامه دهد.

6. Orientation by Daniel Orozco

این یک داستان با موضوع طنز است که در آن سخنران خط مشی های دفتر و همچنین شایعات در مورد کارکنان را برای یک کارمند جدید توضیح می دهد. خواندن آن بسیار آسان است زیرا جملات کوتاه هستند و همان جملات کوتاه، دارای لغاتی بسیار ساده و آسان هستند. بسیاری از زبان آموزان انگلیسی که شاغل هستند با آن ارتباط برقرار می کنند، زیرا این داستان از زندگی اداری مدرن و اینکه چقدر از آن دارای احساس است را بازگو می کند.

چه چیزی در مورد آن عالی است: مکان شغل های مدرن اغلب شبیه تئاترهایی هستند که در آن وانمود می کنیم که کار می کنیم تا اینکه کار واقعی را انجام دهیم. گوینده این واقعیت را که هیچ کس هرگز به آن اعتراف نخواهد کرد، افشا می کند. او همه چیز را بیش از حد توضیح می دهد، از منظره بیرون از پنجره دفتر گرفته تا جزئیات صمیمی زندگی همه. در مورد چیزهایی صحبت می کند که ناگفته مانده است.

7. Paper Menagerie by Ken Liu

مادر جک می تواند حیوانات کاغذی را زنده کند. در ابتدا، جک آنها را دوست دارد و ساعت ها را با مادرش می گذراند. اما به محض اینکه بزرگ شد دیگر با او صحبت نمی کند زیرا او نمی تواند به زبان انگلیسی صحبت کند. وقتی مادرش سعی می کند از طریق ساخته هایش با او صحبت کند، او آنها را می کشد و در جعبه ای جمع می کند. پس از یک فقدان غم انگیز، او سرانجام از طریق یک پیام پنهان که باید مدت ها پیش می خواند، با داستان او آشنا می شود.

چه چیزی در مورد آن عالی است: داستان یک روایت ساده است که به موضوعات پیچیده می پردازد. این داستان، در مورد ترک کشور خود با وعده یک زندگی بهتر است. همچنین در مورد درگیری هایی است که می تواند بین خانواده ها هنگام برخورد فرهنگ ها و زبان های مختلف رخ دهد. در این حالت تنش به حدی است که رابطه مادر و پسرش را از بین می برد. همچنین پیامی تکان دهنده در مورد اینکه هرگز عزیزانتان را ساده نگیرید، دارد.

8. The Missing Mail by R.K. Narayan

این داستان بخشی از R.K. مجموعه داستان «روزهای مالگودی» نارایان است. تاناپا پستچی روستایی است که با رامانجام و خانواده اش دوستی و رابطه خوبی دارد. او در مورد ازدواج ناموفق دختر رامانجام با خبر می شود و او به کمک می کند تا با یک مورد مناسب نامزد کند. درست قبل از عروسی، تاناپا نامه غم انگیزی درباره برادر رامانجام دریافت می کند. او تصمیم می گیرد آن را تحویل ندهد.

چه چیزی در مورد آن عالی است: علیرغم نیت خوب، اعمال ما می تواند بیش از آنچه در نظر داشتیم به عزیزانمان آسیب برساند. داستان در مورد روابط و احساسات پیچیده ای است که همیشه در محافل اجتماعی ما وجود دارد، اما ما اغلب از آنها بی اطلاع هستیم.

9. Harrison Bergeron by Kurt Vonnegut, Jr

سال 2081 است و همه به زور برابر شده اند. هر فردی که به هر نحوی برتر است، توسط دولت معلول شده است (چیزی که مانع استفاده کامل فرد از توانایی های خود می شود). افراد باهوش با صداهای مزاحم حواسشان پرت می شود. رقصندگان خوب باید وزنه بپوشند تا خیلی خوب نرقصند. افراد جذاب از ماسک های زشت استفاده می کنند تا بهتر از دیگران به نظر نرسند. با این حال، یک روز شورشی رخ می دهد، و همه چیز برای یک لحظه تغییر می کند.

چه چیزی در مورد آن عالی است: فناوری همیشه قرار است ما را بهتر کند. اما در این صورت می بینیم که می توان از آن برای از کار انداختن استعدادهایمان استفاده کرد. علاوه بر این، نویسنده به ما نشان می دهد که چگونه استفاده بی فکر از یک ارزش واحد مانند برابری می تواند رنج بیشتری را برای همه ایجاد کند.

10. The School by Donald Barthelme

یک معلم مدرسه در حال روایت تمام حوادث اخیری است که در محوطه دانشگاه رخ داده است. ابتدا باغی را ذکر می کند که در آن همه درختان مرده اند. خیلی زود مرگ و میر از همه نوع شروع می شود.

چه چیزی در مورد آن عالی است: بیشتر بزرگسالان نمی دانند که چگونه با مرگ کنار بیایند، حتی اگر می خواهند در مورد آن به کودکان آموزش دهند. این باعث می‌شود متوجه شویم که سیستم‌های آموزشی ما چقدر ضعیف هستند، زیرا نمی‌توانند به ما در برخورد با اساسی‌ترین مسائل زندگی کمک کنند. در نهایت، دانش آموزان شروع به از دست دادن ایمان به همه چیز می کنند، و بزرگترها مجبور می شوند برای ترس کمتر خود، عشق را به نمایش بگذارند. این نشان می دهد که چگونه بزرگسالان نمی توانند مرگ را توضیح دهند و درک کنند، و بنابراین آنها فقط وانمود می کنند. به این ترتیب چرخه سوء تفاهم و دوری از مسائل زندگی ادامه می یابد.

11. Girl by Jamaica Kincaid

یک مادر به دخترش می گوید که چگونه درست زندگی کند. به نظر می رسد دختر در این مورد حرفی برای گفتن ندارد.

چه چیزی در مورد آن عالی است: این ممکن است از نظر فنی، یک داستان نباشد زیرا هیچ طرحی وجود ندارد. “دختر” در مورد اینکه چگونه از دوران کودکی به دختران آموزش داده می شود که زندگی محدودی داشته باشند صحبت می کند. مادر به او دستور می دهد که تمام کارهای خانه را انجام دهد و نشان می دهد که این تنها هدف اوست. گاهی مادر به او می گوید که جلب توجه نکند، با پسرها حرف نزند و همیشه از مردان دوری کند. از سوی دیگر، او اشاره می کند که برای داشتن یک زندگی خوب باید برای نانواها و سایر مردان مناسب جامعه جذاب باشد. این داستان در مورد این ایده های متناقض است که دختران هنگام بزرگ شدن با آنها روبرو می شوند.

12. Rikki-Tikki-Tavi by Rudyard Kipling

این داستان درباره یک مانگوس است که به طور مرتب از خانواده ای در هند دیدن می کند. خانواده به او غذا می‌دهند و به او اجازه می‌دهند خانه‌شان را کشف کند، اما نگران هستند که پسرشان تدی را گاز بگیرد. یک روز ماری می خواهد به پسرشان حمله کند که مانگوس آن را می کشد. در نهایت او برای همیشه بخشی از خانواده می شود.

چه چیزی در مورد آن عالی است: این یک داستان کوتاه انگلیسی ساده درباره زندگی انسان ها و حیوانات به عنوان دوست است. قدیمی است، اما درک زبان نسبتاً آسان است. این به ما یادآوری می‌کند که حیوانات نیز می‌توانند احساسات و عشق را تجربه کنند و مانند انسان‌ها از کسانی که دوست دارند محافظت می‌کنند. “Rikki-Tikki-Tavi” بخشی از مجموعه داستان های کوتاه انگلیسی ساده “کتاب جنگل” است که به طور مشهور توسط دیزنی به فیلم تبدیل شد.

13. Excerpt from “Little Dorrit” by Charles Dickens

دوریت کودکی است که از زمانی که به یاد می آورد پدرش در زندان بوده است. ناتوانی در پرداخت بدهی هایش، باعث شده تمام خانواده مجبور شوند روز خود را در یک سلول سپری کنند. دوریت به دنیای بیرون فکر می کند و مشتاق دیدن آن است (آرزو می کند آن را ببیند). این گزیده شما را با خانواده و زندگی آنها در زندان آشنا می کند. این رمان در مورد این است که چگونه آنها موفق می شوند از آنجا خارج شوند و چگونه دوریت هرگز مهربانی افرادی را که به او کمک کردند را فراموش نمی کند.

چه چیزی در مورد آن عالی است: بی عدالتی در قانون اغلب برای فقرا محفوظ است. “دوریت کوچک” به وضوح نشان می دهد که چگونه در جامعه کار می کند. این درباره دولت است که مردم را به دلیل عدم امکان بازگرداندن وام هایشان زندانی می کند، رویه ای تاریخی که نویسنده از آن متنفر بود، زیرا پدرش نیز به شیوه ای مشابه مجازات شد. داستان نشان می دهد که چگونه ثروتمندان، فقیران را فریب می دهند و سپس به جای مجازات، آنها را به زندان می اندازند.

14. To Build a Fire by Jack London

مردی به مکانی منجمد و منزوی به نام یوکان سفر می کند. او فقط سگش را برای شرکت همراه دارد. در طول سفر، او توصیه هایی را که دیگران به او کرده بودند نادیده می گیرد و زندگی خود را بدیهی می داند. سرانجام، او به قدرت واقعی طبیعت و اینکه زندگی انسان در واقع چقدر ظریف است (به راحتی شکسته می شود) پی می برد.

چه چیزی در مورد آن عالی است: مبارزه کلاسیک بین زندگی و مرگ همیشه ما را مجذوب خود کرده است. طبیعت اغلب به عنوان یک نیروی قدرتمند در نظر گرفته می شود که باید از آن ترسید و به آن احترام گذاشت. مرد این داستان بی دقت است و با وجود داشتن اطلاعات مفید، مرتکب اشتباهات احمقانه ای می شود. او قدرت نیروهای طبیعی را خیلی ساده می گیرد. حیوان می تواند در موقعیت خطرناک، محتاط و معقول باشد. در پایان، خوانندگان تعجب می کنند که واقعاً چه کسی باهوش است؟ مردی که نمی تواند با طبیعت کنار بیاید یا سگی که می تواند زنده بماند؟

15. Evil Robot Monkey by Mary Robinette Kowal

اسلای شامپانزه ای است که بسیار باهوش تر از شامپانزه های دیگر است. او دوست دارد تمام روز با خاک رس روی چرخ سفال بازی کند. اما یک روز وقتی بچه های مدرسه او را اذیت می کنند، صبر خود را از دست می دهد و با عصبانیت رفتار می کند. معلم با دیدن این موضوع او را تنبیه می کند و خاک رس را از او می گیرد.

چه چیزی در مورد آن عالی است: حیله گر شخصیتی است که در جامعه نمی گنجد. او برای سایر شامپانزه ها بیش از حد باهوش است، اما انسان ها او را نمی پذیرند. او به دلیل اعمال احساسات طبیعی خود مجازات می شود. اما روشی که او خشم خود را کنترل می کند، در نهایت باعث می شود که او بالغ تر از بسیاری از انسان ها به نظر برسد. کاندیدای جایزه هوگو، و همچنین بسیاری از خوانندگان با اسلای ارتباط برقرار کرده اند زیرا می توانند شباهت هایی را در زندگی خود ببینند.

16. The Boarded Window by Ambrose Bierce

داستانی ترسناک درباره مردی است که باید با مرگ همسرش کنار بیاید. او با مریض شدن همسرش احساس درماندگی می کند. پیچ و تاب جالبی در این داستان وجود دارد، و پایان آن شما را به فکر فرو می برد (و شاید کمی احساس ناراحتی کنید!).

چه چیزی در مورد آن عالی است: اگر از داستان‌های قدیمی‌تر با کمی تعلیق لذت می‌برید، این یک چالش خوب برای شما خواهد بود. در واقع، تاکنون در مجموعه‌ داستان‌های ترسناک زیادی گنجانده شده است. این در مورد رویدادی صحبت می کند که باعث شد یک گوشه نشین تصمیم بگیرد برای چندین دهه تنها زندگی کند، با یک پنجره مرموز در کابینش. جدا از آنچه در داستان اتفاق می افتد، تاکید زیادی بر روانشناسی و نمادگرایی نیز وجود دارد.

پیشنهادهای ویژه

دانلود کتاب داستان انگلیسی با معنی

بسته کامل کتابهای داستان انگلیسی (PDF, MP3)

صدها کتاب داستان سطح بندی شده، بهترین منبع برای یادگیری و تقویت زبان با داستان

داستانهای کوتاه طنز انگلیسی با ترجمه فارسی

نرم افزار داستانهای کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی (ویژه اندروید)

داستانهای کوتاه سطح بندی شده، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

اپلیکیشن درک مطلب و خواندن

نرم افزار تقویت درک مطلب انگلیسی (ویژه اندروید)

متن های مخصوص درک مطلب با ترجمه فارسی، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

17. The Zero Meter Diving Team by Jim Shepherd

فاجعه هسته ای چرنوبیل یکی از مرگبارترین حوادث قرن بیستم بود. این داستان در مورد آن واقعه از نگاه یک پدر و پسرانش است. خانواده به اندازه کافی بدبخت بودند که به منطقه فاجعه نزدیک شدند. داستان کل سیستم فساد را افشا می کند که منجر به انفجاری عظیم شد که جان بیگناهان را گرفت و چندین نسل را مسموم کرد. واژگان فنی و کلمات خارجی این متن را کمی دشوارتر می کند. با این حال، دنبال کردن این داستان جالب انگلیسی نسبتاً آسان است.

چه چیزی در مورد آن عالی است: این راز نیست که دولت ها به مردم خود دروغ می گویند. اما گاهی این دروغ ها به قیمت جان انسان ها تمام می شود. خیلی اوقات ما این را عادی می‌پذیریم، اما این داستان چشمان ما را رو به بی‌تفاوتی باز می‌کند. داستان به بخش های کوچکی تقسیم می شود که خواندن آن را، هم آسان و هم هیجان انگیز می کند. رویدادهای مختلف در مورد زندگی به طور کلی در جایی است که در آن زمان به عنوان اتحاد جماهیر شوروی شناخته می شد. و درست مانند هر داستان خوب دیگری، درباره روابط انسانی و چگونگی تغییر آنها به دلیل رویدادهای تاریخی است.

18. The Monkey’s Paw by W.W. Jacobs

مردی پنجه ی میمون جادویی را از هند می آورد که سه آرزو را برای سه نفر برآورده کند. وقتی خانواده سفید آن را از او می خرند، متوجه می شوند که گاهی اوقات آدم ها نمی خواهند آرزوهایشان محقق شود.

چه چیزی در مورد آن عالی است: گاهی اوقات ما برای چیزهایی آرزو می کنیم، اما به عواقب آنها فکر نمی کنیم. در این داستان، شخصیت‌ها با برآورده شدن آرزوهایشان بلافاصله پشیمان می‌شوند، زیرا یا کسی می‌میرد یا اتفاق بدتری می‌افتد. آنها متوجه می شوند که هرگز به راه هایی فکر نکرده اند که آرزوهایشان می تواند مردم و زندگی آنها را نابود کند.

19. The Story of an Hour by Kate Chopin

خانم ملارد ناراحتی های قلبی دارد که می تواند او را بکشد. وقتی شوهرش می میرد، افرادی که برای دادن این خبر به پیش او می آیند، سعی می کنند این کار را با ملایمت انجام دهند. وقتی بالاخره به او خبر می دهند، اشک می ریزد. در نهایت او به اتاقش می رود و خودش را حبس می کند. با این حال، در حالی که به آینده فکر می کند، از ایده آزادی که ممکن است پس از مرگ شوهرش به وجود بیاید هیجان زده می شود. بعد از یک ساعت زنگ خانه به صدا در می آید و شوهرش زنده و سالم آنجا ایستاده است. وقتی او را می بیند دچار حمله قلبی می شود و می میرد.

چه چیزی در مورد آن عالی است: ازدواج می تواند مانند زندان برای زنان باشد. به نظر می رسد این داستان قطعاً بار سنگینی دارد. خانم ملارد علیرغم اندوهی که دارد به امید آزادی از همسرش می تواند خود را سالم نگه دارد. اما به محض اینکه متوجه می شود که باید به زندگی قبلی خود بازگردد، بدنش قادر به تحمل آن نیست. این داستان طیف متضاد احساسات انسانی غم و اندوه و امید را در یک بازه زمانی کوتاه بررسی می‌کند و تاثیری که می‌تواند بر ذهن و بدن فرد داشته باشد.

20. Little Red Riding Hood by The Brothers Grimm

این داستان کوتاه انگلیسی، داستانی است که هر کودک انگلیسی زبان آن را می داند. داستان درباره دختر بچه ای است که در جنگل در حالی که برای دیدن مادربزرگ بیمارش می رود با گرگی آشنا می شود. گرگ برای فریب دخترک وانمود می کند که مادربزرگش است. در واقع نسخه‌های مختلفی از آن وجود دارد، با پایان‌بندی‌های متفاوت.

چه چیزی در مورد آن عالی است: “کلاه قرمزی” یک افسانه است، که داستانی برای بچه ها است که به طور سنتی در طول نسل ها نقل شده است. این اغلب برای آموزش به کودکان استفاده می شود که صحبت کردن با غریبه ها بد است، زیرا تصویر خوردن توسط یک گرگ می تواند بسیار ترسناک باشد. این در فیلم‌ها و رسانه‌های مختلف اقتباس شده است، و هنوز هم در فرهنگ پاپ زیاد می‌شنوید.

21. A Tiny Feast by Chris Adrian

شخصیت های اصلی از نمایشنامه معروف شکسپیر “رویای یک شب نیمه تابستان” گرفته شده اند. با این حال، در این داستان، طرح و مفهوم کاملا متفاوت است. تیتانیا و اوبرون حاکمان پری هایی هستند که در ازدواجشان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. یک روز آنها یک کودک انسانی پیدا می کنند و تصمیم می گیرند او را به فرزندی قبول کنند. آنها امیدوارند که این کودک به آنها کمک کند تا رابطه خود را حفظ کنند. با این حال، کودک به یک بیماری کشنده مبتلا می شود و پری ها نمی دانند چه کاری باید انجام دهند، زیرا آنها هرگز در مورد بیماری یا مرگ چیزی نشنیده اند. این داستان غم انگیز در مورد چگونگی تلاش آنها برای درک چیزی است که قبلاً هرگز ندیده اند و عشق عمیق آنها به غریبه ای که بسیار متفاوت از آنها است.

چه چیزی در مورد آن عالی است: داستان قادر است روابط انسانی را از طریق موجودات خیالی بررسی کند. این غم و اندوه والدین و همچنین عدم اطمینان از دانستن اینکه آیا فرزند شما هرگز شما را خواهد شناخت یا خیر را بررسی می کند. همچنین به زیبایی حس ناشناخته و درماندگی را که هر انسانی در مواجهه با آن با آن روبرو می شود به تصویر می کشد.

22. The Lottery by Shirley Jackson

هر سال، یک شهر کوچک رویدادی به نام “لاتاری” برگزار می کند که همه در آن شرکت می کنند. در طول این رویداد، فردی از جامعه به طور تصادفی انتخاب می شود … اما به چه دلیل؟

چه چیزی در مورد آن عالی است: داستان شما را در مورد رفتار انسان، به ویژه در میان گروهی از مردم شگفت زده می کند. شاید شما در مورد اصطلاح “ذهنیت اوباش” شنیده باشید و اینکه چگونه می تواند اتفاقات بسیار شگفت انگیزی را به شما بدهد. این داستان کوتاه انگلیسی پندآموز یکی از معروف ترین داستان های کوتاه در ادبیات آمریکا به شمار می رود. این نمونه ای از جامعه ای را نشان می دهد که به عنوان یک جامعه ویران شهر شناخته می شود، جایی که مردم به شکلی ترسناک زندگی می کنند.

23. The Velveteen Rabbit by Margery Williams

یک اسباب‌بازی ساده و خرگوش به عنوان هدیه کریسمس به پسر جوانی داده می‌شود. در ابتدا، خرگوش مورد توجه قرار نمی گیرد، زیرا حواس آن پسر با هدایای بسیار زیباتر پرت می شود. در حالی که خرگوش نادیده گرفته می شود، شروع به تعجب می کند که “واقعیت” به چه معناست. یک روز، یک اتفاق خاص خرگوش با پسر در تماس قرار می گیرد. پس از آن، زندگی اسباب بازی به طور چشمگیری تغییر می کند.

چه چیزی در مورد آن عالی است: آیا تا به حال یک اسباب بازی یا عروسک را آنقدر دوست داشته اید که با آن به گونه ای رفتار کنید که انگار زنده است؟ این داستان قدرت عشق را از منظری بسیار غیرمنتظره نشان می‌دهد: خرگوش پرزدار. اسباب‌بازی خرگوش مخملی بدون توجه به اینکه چقدر توسط صاحبش فرسوده می‌شود، او را بی اندازه دوست داشت. اگرچه این داستان برای کودکان ساخته شده است، اما پیام آن برای هر کسی در هر سنی است. تلاش خرگوش برای “واقعی” شدن را می توان به روشی بسیار انسانی درک کرد. داستان اهمیت ارزش خود، صادق بودن با خود و یافتن قدرت در کسانی که شما را دوست دارند نشان می دهد.

24. Paul Bunyan adapted by George Grow 

داستان پل بونیان سال هاست که در ایالات متحده وجود دارد. او نماد زندگی مرزی آمریکایی است که قدرت ایده آل، اخلاق کاری و اخلاق خوب را نشان می دهد که آمریکایی ها برای تقلید آن سخت تلاش می کنند. برخی منابع داستان او را به نسخه های کوتاه تر تقسیم می کنند.

چه چیزی در مورد آن عالی است: پل بونیان به عنوان یک افسانه در نظر گرفته می‌شود، بنابراین داستان‌های مربوط به او پر از جزئیات غیرعادی است، مانند خوردن پنجاه تخم‌مرغ در یک روز و آنقدر بزرگ که باعث زلزله شده است. این می تواند داستان کوتاه و بامزه انگلیسی و بسیار خنده دار باشد، با شخصیت هایی مانند گاو آبی و سگی که قابل برگشت است. این نسخه از داستان همچنین قرار است با صدای بلند خوانده شود، بنابراین سریع و سرگرم کننده است.

25. The Happy Prince by Oscar Wilde

در وسط یک شهر مجسمه ای بسیار شیک و تزئین شده از یک شاهزاده وجود دارد که به شاهزاده شاد معروف است. یک روز، پرستویی تصمیم می گیرد روی مجسمه استراحت کند، اما از اشک های مجسمه گریان خیس می شود. شاهزاده، همانطور که معلوم است، اصلا خوشحال نیست. زمانی که او زنده بود و در کاخ خود زندگی می کرد، نمی دانست چقدر در بیرون از خانه اش رنج می کشد. حالا به عنوان مجسمه ای که بر فراز شهر ایستاده است، بالاخره می تواند بی عدالتی های بسیاری را که در حق مردم اتفاق می افتد ببیند. به درخواست شاهزاده، پرستو شروع به برداشتن تکه‌های مجسمه می‌کند و به فقرا می‌دهد. این دو با هم تلاش می کنند تا هر کمکی را که می توانند به افراد کم شانس ارائه کنند.

چه چیزی در مورد آن عالی است: نادیده گرفتن افرادی که در حال مبارزه و سختی هستند می تواند آسان باشد. با این حال، خوب نیست که همیشه “چشم ببندیم” و وانمود کنیم که متوجه نمی شویم. گاهی حتی یک کار خوب می تواند تاثیر زیادی هم بر شخص انجام دهنده و هم بر شخص دریافت کننده داشته باشد. «شاهزاده خوشبخت» داستان کوتاه انگلیسی آموزنده است که اهمیت نیکوکاری و همدلی را نشان می دهد. این دو چیز می تواند با فداکاری های زیادی همراه باشد، اما شما می توانید از راه های دیگر چیزهای زیادی به دست آورید. داستان همچنین اشاره می کند که شما باید یک شخص را نه بر اساس آنچه که دارد، بلکه بر اساس آنچه که می دهد قضاوت کنید.

26. Cinderella by Charles Perrault

شما ممکن است از قبل داستان سیندرلا را بدانید. بسیاری از مردم فیلم دیزنی را دیده اند یا کتاب کودکان آن را مطالعه کرده اند. با این حال، در واقع نسخه های مختلفی از “سیندرلا” وجود دارد. این یکی از چارلز پررو شناخته شده ترین است و اغلب نسخه ای است که به کودکان گفته می شود.

چه چیزی در مورد آن عالی است: “سیندرلا” یک داستان دوست داشتنی است زیرا توصیف می کند که چگونه یک فرد مهربان و سخت کوش توانست پایان خوشی داشته باشد. حتی اگر خواهران ناتنی سیندرلا با او رفتار بدی داشتند، خود سیندرلا مهربان و متواضع باقی ماند. این نشان می دهد که حتی اگر در طول زندگی سختی هایی را تجربه کنید، مهم است که مهربان، بخشنده و آگاه بمانید.

27. The Friday Everything Changed by Anne Hart

از آنجایی که فقط «پسران قوی» مجاز به انجام این کار هستند، دختران به دلیل «ضعیف‌تر بودن» مورد تمسخر قرار می‌گیرند. نه تنها این، بلکه پسرها نیز از امتیازات بیشتری نسبت به دختران برخوردارند، مانند اولین کسانی که مجلات دریافت می کنند. یک روز جمعه، دختری از معلم کلاس می پرسد که چرا دختران هم حق ندارند آب بیاورند؟ این یک سوال باعث واکنش بزرگی می شود.

چه چیزی در مورد آن عالی است: یک عمل شجاعانه، از یک فرد شجاع، می تواند باعث تغییر بزرگ برای بهتر شدن شود. در این داستان، یک دختر مجرد علیه آنچه که فکر می کند اشتباه است، صحبت می کند. شجاعت او همه را شگفت زده می کند، اما او به دختران الهام می دهد که در مقابل پسرانی که با آنها بدرفتاری می کنند، دفاع کنند. این داستان کوتاه و ساده انگلیسی به برابری جنسیتی و اهمیت مبارزه برای عدالت بازتاب می‌دهد. فقط به این دلیل که چیزی به عنوان “عادی و رایج” پذیرفته شده است به این معنی نیست که درست است.

28. Hills Like White Elephants by Ernest Hemingway

در ایستگاه قطار اسپانیا، یک مرد آمریکایی و یک زن جوان منتظر قطاری هستند که آنها را به شهر مادرید برساند. زن چند تپه را که دور هستند، می بیند و آنها را با “فیل های سفید” مقایسه می کند. این شروع یک گفتگو بین آن دو است، اما به نظر می رسد آنچه که آنها بحث می کنند معنای عمیق تری دارد.

چه چیزی در مورد آن عالی است: این داستان به عنوان متنی که شما را وادار می کند «در بین سطرها بخوانید» بسیار شناخته شده است. به عبارت دیگر، باید سعی کنید معنایی پنهان در پشت آنچه می خوانید پیدا کنید. بیشتر داستان یک گفتگوی رفت و برگشتی بین دو نفر است، اما شما می توانید چیزهای زیادی در مورد آنها فقط از آنچه که به یکدیگر می گویند، بیان کنید. نمادهای زیادی وجود دارد که می توانید در این داستان به همراه سرنخ های زمینه تحلیل کنید. هنگامی که متوجه شدید موضوع واقعی گفتگوی شخصیت ها در مورد چیست، می توانید معنای آرام و غم انگیزتر پشت آن را بفهمید.

چگونه از داستان های کوتاه برای بهبود زبان انگلیسی استفاده کنید.

داستان های انگلیسی کوتاه در کمک به زبان آموزان انگلیسی برای تمرین هر چهار مهارت یادگیری زبان موثر هستند: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. در اینجا نحوه استفاده از داستان های کوتاه به عنوان یک زبان آموز انگلیسی آمده است:

از تصاویر برای افزایش تجربه خود استفاده کنید.

برخی از داستان های کوتاه همراه با تصویر هستند. اگر داستان کوتاهی با تصاویر پیدا کردید، ابتدا به تصاویر نگاه کنید تا حدس بزنید داستان درباره چیست.

آنها در تصویر چه می کنند؟ چه بخشی از داستان به تصویر کشیده شده است؟ تصاویر به شما کمک می کنند تا معنای داستان را درک کنید. شما حتی می توانید شرح عکس یا توضیحات خود را بنویسید. توضیح می تواند یک جمله یا یک کلمه باشد. وقتی به داستان نگاه می کنید، به توضیحات تصویر خود برگردید. ارتباط آنها چگونه است؟

به ضبط های داستان گوش دهید.

در عصر دیجیتال خارق‌العاده ما، می‌توان داستان‌های کوتاه فوق‌العاده را به صورت صوتی یا تصویری به صورت آنلاین پیدا کرد. اگر ویدیویی با زیرنویس انگلیسی پیدا کردید، می‌توانید در عین حال به نحوه تلفظ کلمات توسط یک شخصی که زبان مادری آن انگلیسی است، گوش دهید.

داستان‌های مرتبط با یک موضوع را دنبال کنید.

داستان‌های کوتاه انگلیسی مانند رمان‌ها می‌توانند در هر ژانری که تصور کنید باشد. آیا داستان های ارواح را دوست دارید؟ علمی تخیلی؟ داستان عاشقانه؟

می‌توانید داستان‌های کوتاه، قدیمی و جدید را در مورد موضوعی که می‌خواهید پیدا کنید. برخی داستان های کوتاه مانند افسانه ها درس می آموزند. سایر داستان های کوتاه از استعاره ها یا نمادهای زیادی استفاده می کنند. اگر در مورد سرگرمی ها یاد می گیرید، یک داستان کوتاه در مورد کاری که دوست دارید انجام دهید پیدا کنید. آیا در مورد غذا دوست دارید انگلیسی را یاد بگیرید؟ یک داستان کوتاه با واژگان غذایی زیاد پیدا کنید.

پیشنهادهای ویژه

دانلود کتاب داستان انگلیسی با معنی

بسته کامل کتابهای داستان انگلیسی (PDF, MP3)

صدها کتاب داستان سطح بندی شده، بهترین منبع برای یادگیری و تقویت زبان با داستان

داستانهای کوتاه طنز انگلیسی با ترجمه فارسی

نرم افزار داستانهای کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی (ویژه اندروید)

داستانهای کوتاه سطح بندی شده، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

اپلیکیشن درک مطلب و خواندن

نرم افزار تقویت درک مطلب انگلیسی (ویژه اندروید)

متن های مخصوص درک مطلب با ترجمه فارسی، همراه با فایل صوتی و هایلایت هوشمند و تمرین

سطح خواندن مناسب را انتخاب کنید.

اولاً، برخی از داستان‌های کوتاه بیش از 5000 کلمه هستند در حالی که برخی دیگر می‌توانند تا 50 کلمه باشند. وقتی داستان کوتاه مناسبی را برای خود انتخاب می‌کنید، انواع و اقسام مختلفی برای انتخاب دارید.

اگر داستانی را انتخاب کنید که خیلی دشوار است، زمان زیادی را صرف جستجوی واژگان می‌کنید و کل داستان را از دست خواهید داد. اگر داستانی را انتخاب کنید که خیلی آسان باشد، واژگان جدید کمی یاد خواهید گرفت و ممکن است خسته شوید. اطمینان حاصل کنید که همیشه خود را به چالش می‌کشید، حتی اگر فقط چند کلمه جدید یاد می‌گیرید.

در اینجا یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا سطح خواندن برای شما مناسب است وجود دارد. یک پاراگراف از داستان را که می خواهید بخوانید انتخاب کنید. چند کلمه را می توانید تشخیص دهید؟ “تست پنج انگشت” را امتحان کنید. در حالی که پاراگراف را می خوانید مشت خود را بالا نگه دارید. به ازای هر کلمه ای که نمی دانید یک انگشت بلند کنید. اگر قبل از پایان پاراگراف هر پنج انگشت خود را بالا دارید، سعی کنید متن ساده‌تری پیدا کنید.

اگر واقعاً بخواهید داستانی را بخوانید، اما سطح آن خیلی سخت باشد، چه؟ سعی کنید به هر حال داستان را بخوانید. اگر موضوع مورد علاقه شماست، برای یادگیری واژگانی که برای درک داستان نیاز دارید، انگیزه خواهید داشت. داستان را برای معلم انگلیسی خود بیاورید. او خوشحال خواهد شد که به شما در درک کلماتی که نمی دانید کمک کند تا بتوانید به تنهایی از داستان لذت ببرید.

“خواندن فعال” را تمرین کنید.

مطالعه شما تنها در صورتی به یادگیری شما کمک می کند که فعالانه مطالعه کنید. زمانی که به داستان، کلمات و معانی آن توجه زیادی می کنید، فعالانه مطالعه می کنید. به واژگان و دستور زبان فکر کنید. با نگاه کردن به متن شروع کنید تا ایده ای در مورد داستان پیدا کنید. متن را بخوان. سعی کنید برخی از مطالبی را که در مورد آنها می خوانید به خاطر بسپارید.

در نهایت، متن را دوباره مرور کنید تا بهترین درک را به دست آورید. پس از آن، داستان را با معلم خود و همکلاسی های خود در میان بگذارید. اگر چیزی وجود دارد که متوجه نمی شوید، سؤالات خود را بنویسید تا در طول بحث بپرسید. درباره داستان ها صحبت کنید و نظرات خود را در مورد زبان، فرهنگ و پیام های درون داستان به اشتراک بگذارید.

فقط چند کلمه را برای جستجو انتخاب کنید.

لازم نیست تک تک کلماتی را که نمی دانید جستجو کنید. انتخاب کنید که فقط آن کلماتی را جستجو کنید که به شما کمک می کنند بفهمید پاراگراف در مورد چیست. اگر کلمه ای وجود دارد که نمی دانید اما همه چیزهای دیگر را در جمله می دانید، سعی کنید با نگاه کردن به کل جمله حدس بزنید که کلمه در مورد چیست. می توانید بعداً این کلمه را جستجو کنید تا ببینید آیا درست حدس زده اید یا خیر.

برای داستان هایی با بیش از 500 کلمه، در حین خواندن استراحت کنید، به خصوص اگر دایره لغات بسیار زیاد شود. خودتان را خیلی خسته نکنید، در غیر این صورت ناامید خواهید شد و تسلیم خواهید شد. اگر متوجه شدید که همه چیز خیلی سخت می شود، حدود 15 دقیقه استراحت کنید و برگردید و دوباره امتحان کنید.

خلاصه ای از داستان (خوانده شده) بسازید.

وقتی خواندن داستان را تمام کردید، دوباره آن را مرور کنید. این کار را بعداً در همان روز یا روز بعد انجام دهید تا واقعا حس کنید در مطالعه غرق شده اید.

هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید. برای تمرین بیشتر، داستان را بازگو کنید یا خلاصه ای از داستان بسازید. شما می توانید با استفاده از داستان به عنوان الگویی برای نوشتن داستان انگلیسی خود، خود را به چالش بکشید. با نوشتن داستان های خود، تمرین بیشتری در استفاده از واژگان و ساختن جملات خود خواهید داشت.

چرا داستان های کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی بهترین هستند؟

داستان های کوتاه منابع شگفت انگیزی برای هر زبان آموز انگلیسی هستند. به این دلیل که:

شما می توانید یک داستان کامل را در یک جلسه بخوانید. دامنه توجه برای یادگیری بسیار مهم است و داستان های کوتاه طوری طراحی شده اند که حداکثر اطلاعات را با کمترین تلاش به شما ارائه دهند.

شما زمان بیشتری برای تمرکز روی کلمات فردی خواهید داشت. وقتی یک متن کوتاه است، می توانید زمان بیشتری را صرف یادگیری نحوه استفاده از هر کلمه و اهمیت آن در متن کنید.

برای ثبات و اطمینان بهتر است. خواندن هر روز یک داستان کوتاه انگلیسی بسیار ساده تر از تلاش برای خواندن یک رمان بزرگ است که به نظر می رسد هرگز تمام نمی شود.

می توانید آنها را به راحتی در یک گروه به اشتراک بگذارید. از آنجایی که داستان های کوتاه انگلیسی را می توان در یک جلسه خواند، برای کلوپ های کتاب و محافل یادگیری ایده آل هستند. اکثر اوقات این گروه ها کار نمی کنند زیرا اعضا زمانی برای مطالعه ندارند. داستان های کوتاه می توانند راه حل عالی باشند.

می توانید بیشتر روی ایده ها و مفاهیم تمرکز کنید. زبان کمتر بر روی خود کلمات تمرکز دارد، بیشتر به معنایی که در پشت آن کلمه پنهان است، می پردازد.

اگر تمام وقت خود را صرف یادگیری لغات و گرامر کنید، هرگز نمی توانید به زبانی روان صحبت کنید، زیرا حرف چندانی برای گفتن نخواهید داشت. این داستان های کوتاه به شما این فرصت را می دهد که ایده های بزرگ را در زمینه مطالعه درک کنید.

⏳ تقریباً می توانید هر داستان کوتاهی را انتخاب کنید و از آن چیز مفیدی بگیرید. هر داستان ویژگی های خاص خود را دارد که می توانید از آنها قدردانی کنید. بهترین نوع داستان، داستانی خواهد بود که جالب باشد، پیامی قوی داشته باشد و البته به شما کمک کند هم تمرین کنید و هم زبان انگلیسی را یاد بگیرید. این یکی از مواردی است که هم در آموزش زبان انگلیسی و هم در تخیل شما تأثیرگذار خواهد بود. امیدوارم با این داستان ها لذت ببرید و در عین حال انگلیسی خود را بهبود بخشید.

منبع: FluentU

1 دیدگاه برای “یادگیری گام به گام زبان انگلیسی با داستان های کوتاه | [معرفی 28 داستان کوتاه انگلیسی📚 + نکات طلایی✅]”

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا