آموزش زبان انگلیسی به کودکان | (نکاتی که پدر و مادرها باید بدانند!) _ درس 1

نکاتی که باید والدین بدانند! (نحوه یادگیری زبان مادری + زبان دوم)

چگونگی آموزش زبان انگلیسی به کودکان

به این قسمت از آموزش زبان انگلیسی به کودکان و والدین خوش آمدید! این بخش از سری پست ها، جایی است که شما و کودکتان می توانید انگلیسی را با هم تمرین کنید. در این سری پست ها، داستان‌های ساده، شعرها، بازی‌ها و محتواهای آموزشی بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند زبان انگلیسی را به کودکان خود آموزش دهید. بخش های صوتی نیز به شما کمک می کند، آهنگ ها و شعرهای انگلیسی را یاد بگیرید تا بتوانید آنها را به کودک خود آموزش دهید.

آیا کودک من برای یادگیری زبان انگلیسی خیلی کوچک است؟

برای معرفی و آموزش زبان انگلیسی به کودک خود هیچ گاه زود نیست. کودکان صداها، شعر های انگلیسی و داستان ها را دوست دارند. یادگیری زبان مادری به طور طبیعی برای کودکان اتفاق می افتد. اکثر کارشناسان معتقدند که دوران کودکی بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم است. از زمان تولد تا حدود دو یا سه سالگی، مغز کودک شما مانند یک اسفنج عمل می کند.

همچنین این بهترین زمان برای والدین، جهت آموزش زبان به فرزندانشان است. والدین و سایر بزرگسالان، به طور طبیعی با کودکان نوپا و کوچک آهسته تر و واضح تر از کودکان بزرگتر صحبت می کنند. همچنین اغلب والدین تمایل دارند برای کودکان کلمات و عبارات را تکرار کنند. تکرار برای یادگیری زبان بسیار مهم است.

چگونه کودک من زبان انگلیسی را یاد می گیرد؟

کودکان زبان ها را از روش های مختلف یاد می گیرند. مهمتر از همه، آنها از طریق گوش دادن یاد می گیرند. هرچه کلمات بیشتری بشنوند، کلمات بیشتری یاد می گیرند. همچنین آنها از تماشا و تقلید یاد می گیرند. در حالی که با هم بازی می کنید، کودک شما یاد می گیرد که کلمات را با اشیا مرتبط کند.

این سری از پست ها به شما کمک می کند کودک خود را از طریق آهنگ، شعر و وقت بازی و تفریح با زبان انگلیسی آشنا کنید.

تا کی باید به آموزش و تمرین ادامه دهیم؟

آموزش زبان انگلیسی را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. هر زمان که که دوست دارید و یا احساس می کنید زمان مناسبی است، با کودکتان به زبان انگلیسی آواز بخوانید، کتاب بخوانید و بازی کنید. زمانی که به او غذا می دهید همزمان شعرهای انگلیسی کودکانه را برایش بخوانید، در حمام آهنگ بخوانید و قبل از خواب برایش داستان انگلیسی بخوانید.

به آموزش زبان انگلیسی به عنوان بخشی ازتفریح و سرگرمی خود فکر کنید نه به عنوان آموزش. کودکان به ما می گویند که چه زمانی خسته، بی حوصله یا گرسنه هستند. مراقب حالات و رفتار کودکان باشید. هنگامی که کودک چشمان خود را می مالد، گریه می کند یا بهانه می آورد، نباید به آموزش بیشتر ادامه داد بلکه باید به نیاز او (غذا، خواب و …) پاسخ داد. مهم است که کودک را بیش از حد خسته و اذیت نکنید، زیرا کودک از یادگیری زده می شود.

آیا کودک من در یادگیری زبان اول خود گیج می شود؟

بسیاری از والدین می ترسند که با آموزش دو زبان (زبان مادری و زبان دوم)، کودکان خود را گیج کنند. تحقیقات نشان می دهد که کودکان می توانند همزمان بیش از یک زبان را یاد بگیرند.

در خانه های دو زبانه، بسیاری از والدین از روشی استفاده می کنند که یکی از والدین به یک زبان صحبت می کند و یکی دیگر از والدین به زبان دیگری صحبت می کند. اغلب کودکان بر اساس زبانی که بیشتر می شنوند تصمیم می گیرند. شما باید سعی کنید گوش کودک را به هر دو زبان عادت دهید. برقراری ارتباط با کودک از طریق دو زبان (زمان مادری و زبان دوم)، کلید اصلی یادگیری هر دو زبان به صورت همزمان است.

هرگز اجازه ندهید تلویزیون جای شما را بگیرد. به این معنی است که همیشه سعی کنید برای آموزش زبان، خودتان در کنارش باشید و با او در تعامل باشید، تا تلویزیون و مجموعه های آموزشی و … .

چرا کودک من صحبت نمی کند؟

کارشناسان معتقدند که کودکان حدود 6 ماه قبل از اینکه بتوانند درک خود را به زبان بیاورند، زبان را می فهمند.

کودک شما عمدتاً به صداها و کلمات گوش می دهد. وقتی برای کودکتان صحبت می کنید، کتاب می خوانید، آواز می خوانید، او گوش می دهد و لبخند می زند. یک روز کودکتان شما را شگفت زده خواهد کرد. او با شما آواز می خواند یا به یک مورد یا شی اشاره می کند و کلمه مناسب آن را می گوید. آن وقت متوجه خواهید شد که او تمام آموزش ها را گوش داده و متوجه شده است!

هرگز کودک خود را با کودکان دیگر مقایسه نکنید! بچه ها با سرعت خودشان یاد می گیرند. داشتن انتظارات و توقعات یادگیری در این سن غیرمنصفانه است.

به خاطر داشته باشید که کودکان به طور همزمان چیزهای زیادی را یاد می گیرند. هنگامی که کودک شما شروع به راه رفتن می کند ممکن است برای مدتی صحبت نکند. این بدان معنا نیست که شما باید آواز خواندن و کتاب خواندن را برای او متوقف کنید!

آیا کودک من اشتباهات انگلیسی من را یاد خواهد گرفت؟

اگر انگلیسی شما قوی نیست نگران نباشید. شما هنوز هم بهترین معلم هستید!

کودکان عاشق صدای والدین خود هستند. این سری از پست های ما، برای مبتدیان هم طراحی شده است. شما و کودکتان می توانید با هم زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا