اصطلاحات انگلیسی (6 فیلم آموزشی + جزوه PDF)

اصطلاحات زبان انگلیسی + توضیحات

یادگیری اصطلاحات مانند یادگیری یک زبان است. شما نمی توانید فقط با رفتن به کلاس و خواندن آن را یاد بگیرید. شما باید زبان صحبت شده را بشنوید، صحبت کنید و از آن در متن استفاده کنید. مزایای یادگیری اصطلاحات انگلیسی چیست؟

  • جلوگیری از ارتباط نادرست با دیگران
  • جلوگیری از خطا در زبان انگلیسی
  • به درک عمیق زبان مورد استفاده کمک می کند.
  • تفکر مستقل تا همه بتوانند راه خود را برای حل مشکلات پیدا کنند.

اصطلاحات، ضرب المثل ها و عبارات انگلیسی بخش مهمی از زبان انگلیسی روزمره هستند. آنها همیشه از طریق نوشتار و گفتار، به زبان انگلیسی مطرح می شوند. از آنجایی که اصطلاحات معنای تحت اللفظی ندارند و لغت به لغت معنی نمی شوند، باید خود را با معنی و کاربرد هر اصطلاح آشنا کنید و آنها را به خاطر بسپارید. ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما یادگیری اصطلاحات سرگرم کننده است، به خصوص زمانی که اصطلاحات انگلیسی را با اصطلاحات زبان خود مقایسه کنید.

یادگیری استفاده از اصطلاحات و عبارات رایج هنگام صحبت کردن یا نوشتن، باعث می شود انگلیسی شما بومی تر به نظر برسد، بنابراین بهتر است به برخی از اصطلاحات و عبارات رایج تسلط داشته باشید. شما می توانید با یادگیری اصطلاحات بسیار رایج انگلیسی شروع کنید. آنها اصطلاحاتی هستند که مرتباً با تماشای فیلم یا سریال های آمریکایی با آنها روبرو خواهید شد. پس برای برقراری ارتباط بهتر، حتما به دنبال یادگیری اصطلاحات باشید.

پیشنهادهای ویژه

55 مجموعه اصطلاحات و ضرب المثل های انگلیسی

بسته مجموعه های آموزش اصطلاحات و اسلنگ های انگلیسی

یادگیری کامل اسلنگها، اصطلاحات عامیانه، فعلهای چند قسمتی و …

نرم افزار دلفین با قابلیت جعبه لایتنر (G5) و دیکشنری رایگان

لغات انگلیسی را به راحتی با جعبه لایتنر رایگان دلفین، سریعتر و بهتر حفظ کنید.

چرا باید اصطلاحات را یاد بگیریم؟

عبارات اصطلاحی بخشی از هر زبان است و اغلب گویشوران بومی، از اصطلاحات، خود به خود و بدون فکر کردن استفاده می کنند و یاد می گیرند. برای انگلیسی زبانان غیر بومی، طبیعی است که یادگیری اصطلاحات دشوار باشد، زیرا آنها نمی دانند که اصطلاحات بر چه پایه ای هستند و چگونه باید آنها را یاد گرفت. به عنوان مثال، اگر یک غیر بومی عبارت “to show someone the ropes” را بشنود، چگونه می تواند بداند که این به معنای “آموزش دادن به کسی است که چگونه کاری انجام می شود” است؟

اگر به شما گفته شود که این عبارت بر اساس یک تصویر قایقرانی است که در آن ملوانان با تجربه به ملوانان تازه کار، استفاده از طناب در قایق را آموزش می دهند؛ این ممکن است به شما کمک کند تا معنای آن را درک کرده و متوجه شوید. تخمین زده می شود که زبان انگلیسی حداقل 25000 (بیست و پنج هزار) عبارت اصطلاحی داشته باشد و از آنها در ارتباطات رسمی و غیر رسمی استفاده می شود. ممکن است یادگیری همه این اصطلاحات و استفاده خود به خود در مکالمه کمی سخت باشد، اما بخش مهمی از صحبت کردن انگلیسی با افراد بومی و غیر بومی است.

این اصطلاحات بخشی از زندگی اجتماعی، تجاری، رسانه ای و روزمره به دو صورت نوشتاری و گفتاری هستند که افراد غیر بومی باید این عبارات را یاد بگیرند تا به طور موثر ارتباط برقرار کنند و هنگام صحبت کردن، طبیعی تر به نظر برسند. یادگیری اصطلاحات به شما این امکان را می دهد که از فرهنگ و آداب و رسوم انگلیسی بیشتر آگاه شوید.

فرهنگ لغت یا همان دیکشنری، تنها منبع قابل استفاده در زبان انگلیسی نیست. اصطلاح یا اصطلاحاتی وجود دارند که برای ناشران فرهنگ لغت ناشناخته بود، اما اکنون در زبان انگلیسی روزمره همیشه وجود دارند و با آنها به صورت روزانه روبرو خواهید شد. برخی از افراد، با شنیدن کلمه یا عبارتی که به شیوه ای بسیار غیرعادی استفاده می شود، بسیار مضطرب و نگران می شوند. برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم، خوب است علاوه بر لغات انگلیسی، اصطلاحات را نیز یاد بگیرید. اصطلاحات را می توان در همه زمینه ها، از روابط شخصی گرفته تا تجارت، از مدرسه تا شغل و حرفه و حتی در یک مکالمه ساده استفاده کرد. علاوه بر این، اصطلاحات انگلیسی، زمانی که به درستی و در موقعیت های مختلف استفاده شوند، می توانند کاملاً مفید باشند.

یادگیری اصطلاحات، به شما کمک می کند که شبیه بومی ها و البته خلاقانه تر به نظر برسید. هر زبانی، برای زیباتر شدن و برقراری ارتباط بهتر، به اصلاح نیاز دارد. زمانی که از آن استفاده می کنید، به حقیقت آن پی خواهید برد.

آیا من باید همه اصطلاحات را یاد بگیرم؟

نه، لازم نیست همه اصطلاحات را یاد بگیرید. تعداد آنها بسیار زیاد است و یادگیری همه آنها تقریبا غیرممکن است. ممکن است احتمالاً از خود بپرسید که اگر قرار نیست همه را یاد بگیریم، پس باید چه تعداد را یاد بگیریم؟ خوب، این بستگی به هر شخص دارد که چه تعداد را می تواند به حافظه خود بسپارد.

اما توصیه ما این است که اصطلاحاتی را یاد بگیرید که می توانید در مکالمات روزمره از آنها استفاده کنید. سعی نکنید برخی از اصطلاحات و عبارات را فقط به این دلیل یاد بگیرید که فقط می خواهید در صحبت هایتان جالب به نظر برسند و موقعیتی برای استفاده از آنها ندارید. اصطلاحات علاوه بر اینکه خوب به نظر می رسند، قرار است مفید هم باشند و شما باید خود را بر اساس این اصل پیش ببرید.

چگونه می توانم اصطلاحات و عبارات را به زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

اصطلاحات در همه جا در زبان انگلیسی وجود دارند، اما یادگیری همه آنها، کار غیرممکنی به نظر می رسد! سعی کنید تعدادی از آنها را یاد بگیرید و تا حد امکان از آنها در مکالمات استفاده کنید. با این حال، چگونه با یک اصطلاح جدید برخورد می کنید؟ اولین چیزی که باید متوجه شد، این است که هر چیزی که معنای لغوی و تحت اللفظی ندارد، یک اصطلاح است. به عنوان مثال:

این جملات همگی حاوی اصطلاحات هستند، زیرا “hitting the books” به شما کمک نمی‌کند بهتر مطالعه کنید یا “cross that bridge” به تصمیم‌ گیری کمک نمی‌کند یا احساسی که می‌خواهید غذا بخورید ربطی به “have a great appetite for knowledge” ندارد. سعی کنید اصطلاحات را یاد بگیرید، زیرا بدون دانش اصطلاحات، هر چقدر در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید، زمان برقراری مکالمه، مبتدی به نظر خواهید رسید.

هنگامی که صحبت از یادگیری برخی اصطلاحات و عبارات در زبان انگلیسی می شود، ما یک رویکرد سه جانبه ساده و در عین حال موثر را توصیه می کنیم که همه می توانند به صورت روزانه از آن استفاده کنند:

  • آن را بشنوید: ابتدا باید یک عبارت جدید را بشنوید یا بخوانید یا به طریق دیگری با آن آشنا شوید. برای اینکه دایره لغات خود را با اصطلاحات و عبارات ترکیب کنید، باید دائماً در جستجوی آنها باشید.
  • آن را بنویسید: مرحله بعدی نوشتن عبارات یا اصطلاحات جدید است، مبادا آنها را فراموش کنید. ممکن است روش نوشتن، یک روش قدیمی و کلاسیک باشد؛ اما هنوز هم یک روش بسیار عالی و کارآمد است. اگر آن را یادداشت کنید، دیگر آن را فراموش نخواهید کرد. هر زمان که به دفتر یادداشت خود نگاه می اندازید، آنها را می بینید و دوباره برای شما یادآوری خواهد شد.
  • از آن استفاده کنید: در نهایت، باید از یک اصطلاح یا عبارت استفاده کنید تا وارد مکالمه روزمره شما شود. اگر دسته ای از کلمات (منظور اصطلاحات) روی یک تکه کاغذ باقی بماند، برای هیچ کس، هیچ فایده ای ندارد. بنابراین، چه به صورت نوشتاری و چه در هنگام صحبت با دیگران، سعی کنید از آنها استفاده کنید. اگر تلاش کنید که از آنها استفاده کنید، آن را به خاطر خواهید آورد، نگران نباشید!

7 راه برای یادگیری ساده تر اصطلاحات انگلیسی

اکنون که می دانید اصطلاح چیست، خوب است که چند راه مفید و موثر برای یادگیری بهتر را بشناسید. به 7 روش زیر نگاهی بیندازید تا به شما کمک کند اصطلاحات و عبارات جدید را بسیار راحت و آسان تر از قبل درک کنید و یاد بگیرید.

  • همه چیز در متن (نوشته یا صحبت) است: اصطلاحات، عبارات بسیار غیرعادی هستند. بنابراین سؤالات زیر را از خود بپرسید: «چرا آن شخص از این عبارت استفاده می کند؟ آنها می خواهند بر چه چیزی تأکید کنند یا اغراق کنند و کدام احساس را می خواهند توصیف کنند؟ اگر نوشته ای در کار نبود و حین صحبت کردن شخصی اصطلاحی را شنیدید، فراموش نکنید که به نشانه های بصری مانند زبان بدن، حرکات و حالات چهره نگاه کنید.
  • درک خود را از اصطلاح بررسی کنید: از فرد سؤال بپرسید تا مطمئن شوید که احساس یا پیام را در محتوای صحبت او درک می کنید. از او چنین سؤالاتی بپرسید: “منظورت از گفتن____ چیست؟” “آیا این عبارت به این معنی است که شما از چیزی خوشحال یا ناراحت هستید؟”
  • اگر متوجه نشدید، صادق باشید: به طرف مقابل بگویید که نمی دانید منظور او چیست، به جای اینکه وانمود کنید که متوجه شده اید. با صحبت کردن در مورد چیزی که مربوط به مکالمه نیست، خجالت نکشید و اجازه دهید طرف مقابل معنای اصطلاح را توضیح دهد. این به شما کمک می کند که این عبارت را برای آینده یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.
  • ترجمه نکنید: گاهی اوقات اصطلاحات زبان مادری شما ممکن است از تصاویر یا مفاهیم مشابه استفاده کنند، اما به ندرت کلمه به کلمه به انگلیسی ترجمه می شوند. اگر مطمئن نیستید از یک سخنران یا معلم انگلیسی بپرسید که اصطلاح صحیح برای ترجمه ای که می توانید ارائه دهید، چیست.
  • به سخنرانان بومی گوش دهید: بسیاری از اصطلاحات در کتاب های درسی انگلیسی قدیمی هستند که انگلیسی زبانان مادری دیگر از این عبارات استفاده نمی کنند، برای مثال ما دیگر از “it’s raining cats and dogs” استفاده نمی کنیم. با تماشای سریال ها یا فیلم های انگلیسی و خواندن وبلاگ ها یا گوش دادن به پادکست ها نیز متداول ترین اصطلاحات مورد استفاده را پیدا خواهید کرد. شنیدن آنها در متن به شما کمک می کند تا در آینده از آنها در متن ها و موقعیت های مشابه استفاده کنید.
  • آن را یادداشت کنید: یک دفترچه برای اصطلاحات و عبارات مورد علاقه خود داشته باشید و تمام موارد جدیدی را که با آنها برخورد می کنید، بنویسید. عبارت و معنی و تصویر را همانطور که آن را در هر متن درک می کنید، بنویسید. سعی کنید در اسرع وقت از آنها در متن درست استفاده کنید تا به حفظ و ماندگاری آن در ذهنتان کمک کنید.
  • پیشرفت به جای کمال: اشتباه کردن طبیعی است و مهم است که به خاطر داشته باشید که هر بار از عبارات اصطلاحی جدید در موقعیت های مناسب استفاده می کنید و گروه دقیق کلماتی که اصطلاح را می سازند، به خاطر می سپارید، پیشرفت می کنید. هیچ شکستی در پیشرفت وجود ندارد، در این راه فقط یادگیری پیش روی شما است. به تلاش ادامه بدهید و هرگز تسلیم نشوید!

چگونه اصطلاحات و عبارات را به راحتی حفظ کنیم؟

حتی اگر به نظر برسد که حفظ کردن برخی از عبارات و اصطلاحات بسیار دشوار است، اما همیشه اینطور نیست. برخی از ترفندها می توانند به شما کمک کنند تا آنها را سریع و آسان یاد بگیرید و در اینجا بهترین آنها وجود دارد. چگونه می توانم اصطلاحات و عبارات را در زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

  • اهمیت متن، نه فقط معنی: در یادگیری و به خاطر سپردن اصطلاحات، تنها معنی مهم نیست، بلکه متن بسیار اهمیت دارد. در واقع وقتی یک اصطلاح یا عبارتی را می بینید، فقط سعی نکنید معنی را به خاطر بسپارید، بلکه به متن نیز توجه کنید. این به درک بهتر اصطلاح و به خاطر سپردن آن کمک می کند.
  • دفتر یادداشت اصطلاحات: ما می دانیم که ممکن است این کار خیلی زمان بر باشد، اما برای اینکه همه اصطلاحات خود را داشته باشید، باید فهرستی از آنها را در دفتر یادداشت خود ثبت کنید و داشته باشید. حتی می‌توانید آنها را بر اساس موقعیتی که از آن استفاده می‌کنید، مرتب کنید، که کل فرآیند را سرگرم‌ کننده‌ تر و ارزشمندتر می‌کند.
  • قدم به قدم: وقتی صحبت از اصطلاحات و عبارات می شود، هرگز سعی نکنید تمام یا بسیاری از آنها را به صورت یکجا یاد بگیرید. این روش اصلا کار نمی کند، و شما به سرعت همه آنها را فراموش خواهید کرد. هر بار دو اصطلاح را یاد بگیرید و فقط زمانی به سراغ اصطلاحات جدید بروید که مطمئن شده باشید، اصطلاحات قبلی را حفظ کرده اید.
  • آنها را تجسم کنید: هنگام یادگیری اصطلاحات، تلاش برای تجسم معانی آنها و اتصال تصاویر ذهنی به معنای آنها می تواند کمک زیادی به یادگیری سریع آنها کند.
  • تاریخچه را کاوش کنید: در نهایت، می توانید نحوه پیدایش یک اصطلاح یا عبارت را بررسی کنید. این می تواند سرگرم کننده هم باشد. هنگامی که در مورد منشأ یک اصطلاح یا عبارت مطلع شدید، به احتمال زیاد آن را فراموش نخواهید کرد.

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، به موارد زیر هم توجه کنید. برای اینکه در به خاطر سپردن اصطلاحات، به سرعت عمل کنید، باید به سه مورد زیر توجه کافی داشته باشید:

  • ساختار و معنی اصطلاح: عبارات و اصطلاحات باید در ساختار زبان شما قرار بگیرند. اگر فرم مناسب را نمی‌ دانید، نمی‌توانید آن را با یک اصطلاح و یا یک کلمه پیوند دهید و در صحبت یا نوشته خود، در جای مناسب خود قرار دهید.
  • تمرین: تمرین، تمرین، تمرین. هرچه بیشتر از اصطلاحات استفاده کنید، بیشتر آنها را یاد می گیرید و سریعتر به خاطر می سپارید. بهترین راه برای یادگیری یک اصطلاح جدید این است که میلیون ها بار به آن نگاه کنید و آن را حفظ کنید، اما تنها راه برای یادگیری واقعی آن، این است که آن را در گفتار روزمره خود به کار ببرید.
  • عبارات و اصطلاحات مثال: بسیاری از زبان آموزان اصطلاحات و عبارت را با کلمات مشابه آنها، اشتباه می گیرند. از مثال ها استفاده کنید و یا آنها را ببینید و بخوانید تا با آنها آشنا شوید.

عبارات اصطلاحی چیست؟

چگونه می توانید اصطلاحات را به راحتی یاد بگیرید؟ یک اصطلاح، گروهی از کلمات است که بسته به متن و موضوع، معانی مختلفی دارند. واژه ها در گروه بندی کلمات، در واقع در جمله، معنای خاصی پیدا می کنند، نه در تک تک کلمات! به عنوان مثال، شما نمی توانید کلمات را در عبارت رایج انگلیسی زیر جایگزین کنید: “this is a piece of cake” برای “this is a slice of cake”. اصطلاح اول، در متن، به این معنی است که چیزی بسیار آسان است، عبارت دوم به معنای تکه ای از کیک است که می توانید بخورید.

اصطلاحات نیز بسته به فرهنگ می توانند تغییر کنند. به همین دلیل است که یادگیری و فهم متن بسیار مهم تر است تا صرفاً معنی عبارت! زیرا در بریتانیا ممکن است در مقایسه با آفریقای جنوبی، استرالیا یا حتی آمریکا و کانادا معنای متفاوتی داشته باشد. گاهی اوقات یک عبارت اصطلاحی فقط در متن یک کشور، معنای خاصی دارد و در کشور انگلیسی زبان دیگر معنی ندارد. به عنوان مثال: بریتانیایی ها از عبارت “Tuppensworth” و آمریکایی ها از “two cents worth” استفاده می کنند. هر دو به معنای نظر ارائه شده در مورد موضوع یک بحث است.

نحوه یادگیری اصطلاحات انگلیسی

یکی از راه‌ های بهبود زبان انگلیسی، یادگیری اصطلاحات انگلیسی و سپس استفاده از آنها در مکالمات و نوشته هایتان است. اصطلاحات به آنچه می گویید یا می نویسید، زیبایی و جذابیت می بخشد و باعث می شود صحبت های شما بیشتر شبیه یک زبان مادری به نظر برسد. مانند سایر زبان‌ ها، زبان انگلیسی نیز هزاران اصطلاح دارد که می‌توانید در موقعیت‌ های مختلف از آنها استفاده کنید یا درباره احساسات و نظرات خود صحبت کنید.

برای مثال، اصطلاح «water baby» را در نظر بگیرید. این کسی است (کودک) که عاشق بودن در آب است. وقتی این اصطلاح را می شنوید یا می بینید، تصور کودکی به ذهنتان خطور می کند که آب را تقریباً مانند خانه دوم خود می ماند. بنابراین می توانید بگویید “Her son loves being in the water” یا می توانید از این اصطلاح استفاده کنید و بگویید “Her son is such a water baby”.

یادگیری اصطلاحات در برقراری مکالمات شما بسیار موثر است و باعث می شود مانند یک انگلیسی زبان حرفه ای به نظر برسید. اما چگونه باید آنها را یاد بگیریم؟ در ادامه چندین روش و نکته را در اختیارتان قرار می دهیم که به شما کمک می کند به راحتی آنها را یاد بگیرید:

اصطلاحات را در متن یا همراه با موضوع یاد بگیرید.

یادگیری اصطلاحات در متن به شما کمک می کند که یاد بگیرید آن اصطلاح را کجا و چه موقع استفاده کنید. در واقع از این طریق به خوبی آن را یاد خواهید گرفت. زیرا بسیار مهم است که اصطلاح کجا استفاده شود، اگر اشتباه در جمله استفاده شود، معنی جمله را بهم می ریزد و مخاطب متوجه صحبت های شما نخواهد شد.

سعی نکنید تعداد زیادی را به طور همزمان یاد بگیرید.

اصطلاحات می توانند پیچیده باشند. به همین دلیل، سعی نکنید در یک زمان مشخص، بیشتر از پنج اصطلاح یاد بگیرید. فراموش نکنید که شما باید اصطلاحات جدیدی که یاد می گیرید را تمرین کنید، بنابراین تعداد محدودی یاد بگیرید که در تمرین کردن و به خاطر سپردن آنها با مشکل مواجه نشوید.

با اصطلاحات، احساسات را بهتر درک کنید.

ما اغلب از یک اصطلاح، برای انتقال احساس استفاده می کنیم. مثلاً وقتی می‌گوییم کسی «قلب طلا» دارد. از آنجایی که طلا یک فلز گرانبها است، می توانیم تصور کنیم که فردی با قلب طلا، انسان خوبی است. (در واقع به این معنی است که یک شخص بسیار مهربان است.) اصطلاحات همچنین می توانند یک تصویر ذهنی به شما بدهند. به عنوان مثال، تصور کنید که شخصی “زیر انگشت شست کسی” است. شما این تصویر ذهنی را دریافت می کنید که شخصی توسط طرف مقابل اداره یا کنترل می شود.

به اصطلاحات گوش دهید.

اگر دو کلمه را با هم می بینید یا می شنوید که به شکل غیرعادی استفاده می شوند، ممکن است یک اصطلاح جدید باشد. بعضی اوقات می توانید از طریق درک احساس و موقعیت، معنی را حدس بزنید، اما ممکن است لازم باشد آن را یادداشت کنید یا از شخصی که از آن استفاده کرده است، بپرسید. سعی کنید به اصطلاحات مختلف گوش دهید تا گوش شما به شنیدن آنها عادت کند.

حرف آخر!

یادگیری و درک اصطلاحات، یک فرآیند طبیعی یادگیری هر زبان، به ویژه زبان انگلیسی است. بومی زبانان اغلب از آن در ارتباطات روزمره خود استفاده می کنند، بدون اینکه از آن آگاه باشند. بهترین راه برای رسیدن به تسلط در زبان انگلیسی این است که تا حد امکان از این عبارات و اصطلاحات استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر اصطلاح را در متن درست، درک کرده و استفاده می‌کنید و زمانی که عبارات مشابهی در زبان مادری شما وجود دارد توجه داشته باشید، زیرا این کار یادگیری را آسان‌ تر می‌کند. نوشتن تمام اصطلاحات جدید و معانی و تصاویر آنها، به شما کمک می کند تا در موقعیت های بعدی از آنها استفاده کنید. اصطلاحاتی که از انگلیسی زبانان بومی می شنوید، تا حد امکان از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از اصطلاحات ممکن است کمی دشوار باشد و در ابتدا کلمات را اشتباه تلفظ کنید، اما همیشه به جای کمال، پیشرفت را به خاطر بسپارید!

پیشنهادهای ویژه

55 مجموعه اصطلاحات و ضرب المثل های انگلیسی

بسته مجموعه های آموزش اصطلاحات و اسلنگ های انگلیسی

یادگیری کامل اسلنگها، اصطلاحات عامیانه، فعلهای چند قسمتی و …

نرم افزار دلفین با قابلیت جعبه لایتنر (G5) و دیکشنری رایگان

لغات انگلیسی را به راحتی با جعبه لایتنر رایگان دلفین، سریعتر و بهتر حفظ کنید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا