آموزش واژگان انگلیسی – خوراکی ها (لبنیات)

آموزش واژگان انگلیسی (خوراکی ها)

ما سعی می کنیم لغات زیادی را یاد بگیریم و از آنها در صحبت هایمان استفاده کنیم. بعضی از واژه ها را بیشتر استفاده می کنیم که به آنها “لغات فعال” و بعضی از آنها را وقتی می شنویم متوجه معنی آن می شویم، اما نمی توانیم از آنها استفاده کنیم، که به آنها “لغات منفعل” می گوییم. این مسئله نه تنها دریادگیری زبان دوم وجود دارد، بلکه در زبان مادری نیز همینطور است. ممکن است بسیاری از لغات در زبان فارسی وجود داشته باشد و شما آنها را شنیده باشید، اما اصلا از آنها استفاده نکرده باشید.

📍 لغات کاربردی و ضروری را به صورت موضوع بندی شده ارائه داده ایم. در این قسمت، لغات مربوط به خوراکی ها (لبنیات) را فرا خواهید گرفت.

Cheddar cheese
پنیر چدار
Camembert cheese
پنیر کامامبر
butter
کره
Brie soft cheese
پنیر بری
double or thickened cream
خامه دوبل یا غلیظ
cream cheese as spread
پنیر خامه ای پخش شده
cottage cheese
پنیر کوتاژ
condensed milk
شیر عسلی
gelato
بستنی جلاتو
frozen yoghurt
ماست یخ زده
feta cheese
پنیر فتا
Edam cheese
پنیر ادامر
Mozzarella cheese
پنیر موزارلا
milk powder or powdered milk
شیر خشک
milk
شیر
ice-cream
بستنی
ricotta cheese
پنیر ریکوتا
Stilton blue cheese
پنیر بلوچیز استیلتون
processed cheese slices
برش های پنیر فرآوری شده
Parmesan cheese
پنیر پارمزان
yoghurt or yogurt
ماست

whipped cream
خامه زده شده
wheel of Gouda cheese
قرص پنیر گودا

Swiss cheese
پنیر سوئیسی

پیشنهادهای ویژه

آموزش کلمات زبان انگلیسی از پایه

پکیج تخصصی آموزش لغات و افزایش دایره واژگان انگلیسی

پکیجی کامل از مجموعه های تخصصی یادگیری لغات، از سطح مقدماتی تا فوق پیشرفته

نرم افزار دلفین با قابلیت جعبه لایتنر (G5) و دیکشنری رایگان

لغات انگلیسی را به راحتی با جعبه لایتنر رایگان دلفین، سریعتر و بهتر حفظ کنید.

Dairy Foods Vocabulary

People have been raising animals like horses, donkeys, camels, goats, sheep and cows for thousands of years. They were raised for meat and skins as well as for milk¹. If female animals were producing milk to feed their young, people could also drink it if they milked² the animals. The milk spoiled if it wasn’t drunk within a day or two, so people found ways to turn it into foods that lasted longer, and these foods became what we now call dairy foods.

لغات لبنیات

هزاران سال است که مردم حیواناتی مانند اسب، الاغ، شتر، بز، گوسفند و گاو را پرورش می دهند. آنها برای گوشت و پوستشان و همچنین برای شیر پرورش داده شدند. اگر حیوانات ماده برای تغذیه بچه های خود شیر تولید می کردند، مردم هم می توانستند از آن بنوشند، اگر آنها حیوانات را دوشیده بودند. اگر شیر به مدت یک یا دو روز نوشیده نشود فاسد می شود، بنابراین مردم راه هایی برای تبدیل آن به غذاهایی پیدا کردند که ماندگاری بیشتری داشته باشند، و این غذاها به چیزی تبدیل شدند که ما حالا آنها را لبنیات می نامیم.

Milk, Cream and Butter

Most of the milk we drink these days is cow’s milk. Like all milk, if cow’s milk is left to stand it separates into a low-fat drink called skimmed milk and a top layer of thick, high-fat cream. Cream is used both in cooking and as a topping on desserts, but if it’s stirred very quickly or “whipped” it gets even thicker and can be used in cakes and pastries as well. Cream can also be thickened by adding chemicals, and this type of cream is called double cream, heavy cream or whipping cream. If cream is whipped for a long time, it gradually turns into butter. Butter is used in cooking and also as a spread, but many people now use a butter-like substance made from vegetable oils or animal fats called margarine instead.

شیر، خامه و کره

اکثر شیری که این روزها ما می نوشیم، شیر گاو است. مانند تمام شیرها، اگر شیر گاو باقی بماند یک نوشیدنی کم چرب به نام شیر بدون چربی می شود که یک لایه ی رویی غلیظ و پرچرب به نام خامه از آن جدا می شود. خامه هم در آشپزی و هم به عنوان تاپینگ روی دسرها استفاده می شود، اما اگر بسیار سریع زده شود یا همزده شود، غلیظ تر می شود و می توان از آن در کیک ها و شیرینی ها به خوبی استفاده کرد. خامه را می توان با اضافه کردن مواد شیمیایی غلیظ کرد، و به این گونه خامه، خامه دوبل، خامه سنگین یا خامه فرم گرفته و همزده شده می گویند. اگر خامه برای مدت طولانی همزده شود، به تدریج به کره تبدیل می شود. کره در پخت و پز و همچنین برای مالیدن (روی نان) نیز استفاده می شود، اما بسیاری از مردم اکنون از یک ماده کره مانند که از روغن گیاهی یا چربی های حیوانی تهیه شده است و مارگارین نام دارد به جای کره استفاده می کنند.

Cheeses

If milk is left for a few days, soft lumps called curds begin to form. If the curds are removed and drained, a soft cheese is made. If they’re also pressed, a harder cheese is made. The most popular soft cheeses include ricotta and cottage cheese as well as creamy table cheeses like Brie and Camembert. Semi-soft cheeses include feta, a Greek cooking cheese made from goat’s milk that’s also used in salads, and Mozzarella, an Italian cheese that’s often used in pizzas.

Semi-hard cheeses with a mild taste include Gouda, Edam and many Swiss cheeses in which holes called “eyes” are found. These cheeses are often made in wheel-shaped moulds¹, and this is why they’re usually sold in wedge-shaped pieces. Harder and stronger-tasting cheeses like Cheddar and Cheshire can be used as both cooking and table cheeses, as can many blue cheeses like Gorgonzola and Stilton that have a blue mould² inside that gives them a special flavour. The hardest cheeses like Parmesan are usually grated and sprinkled over other foods like spaghetti sauce to make them even tastier.

In many countries the best-selling cheeses are processed cheese and cream cheeses that are made in factories and have chemicals added that change their colour and taste. They’re cheap to make, but most cheese lovers say they’re tasteless and never eat them.

پنیرها

اگر شیر به مدت چند روز بماند، توده های نرمی به نام شیر لخته شده شروع به شکل گرفتن می کنند. اگر شیر لخته شده را برداشته و آبکش شود، پنیر نرمی تهیه می شود. اگر آنها فشرده شوند (تحت فشار قرار گیرند) پنیر سفت تری درست می شود. محبوب ترین پنیرهای نرم عبارتند از: پنیر ریکوتا و کوتاژ، همچنین پنیرهای خامه ای مانند پنیر بری و کامامبر پنیرهای نیمه نرم عبارتند از: پنیر فتا، پنیر پخته شده یونانی که از شیر بز درست می شود و در سالادها نیز استفاده می شود، و پنیر موزارلا، پنیر ایتالیایی است که اغلب در پیتزا استفاده می شود.

پنیرهای نیمه سفت با طعم ملایم، عبارتند از: پنیر گودا و ادامر و بسیاری از پنیرهای سوئیسی است که در آنها سوراخ هایی به نام “چشم” پیدا شدند. این پنیرها اغلب در قالب های چرخ شکل درست می شوند و به همین دلیل است که معمولا آنها را به صورت قطعات مثلثی شکل می فروشند. پنیرهای سفت تر و با طعم قوی تر مانند چدار و چشر را می توان هم به عنوان پنیر پخت و پز و هم به عنوان پنیر سفره (سرمیز) استفاده کرد، همچنین بسیاری از بلو چیزها مانند گورگونزولا و استیلتون که داخل آنها کپک های آبی رنگی دارند و به آنها طعم خاصی می دهد. سفت ترین پنیرها مانند پارمزان معمولا رنده می شوند و روی غذاهای دیگر مانند سس اسپاگتی پاشیده می شوند تا خوش طعم تر شوند.

در بسیاری از کشورها پرفروش ترین پنیرها، پنیرهای فرآوری شده و پنیرهای خامه ای هستند که در کارخانه ها تهیه می شوند و مواد شیمیایی به آنها اضافه می شود که رنگ و طعم آنها را تغییر می دهد. درست کردن آنها هزینه ای ندارد (ارزان است)، اما اکثر دوستداران پنیر می گویند که آنها مزه ندارند و هرگز آنها را نمی خورند.

Other Dairy Products

Milk is also used to make ice-cream, Italian gelato and yoghurt, a dairy product that’s made by adding a special bacteria to milk that makes it firmer and gives it a sour taste. Milk can also be dried to make powdered milk that’s used to make chocolate and a processed food for babies called infant formula. Companies that make infant formula spend huge amounts of money marketing it as a healthy alternative to natural mother’s milk, but most doctors say mother’s milk is much healthier because it contains important elements that infant formula lacks.

سایر محصولات لبنی

از شیر همچنین برای تهیه بستنی، جلاتوی ایتالیایی و ماست نیز استفاده می شود، یک محصول لبنی که با اضافه کردن باکتری خاصی به شیر آن را سفت تر می کند و طعم ترشی به آن می دهد. شیر را همچنین می توان خشک کرد تا شیر خشکی برای شکلات و غذای فرآوری شده برای نوزادان به نام شیر خشک استفاده می شود، تهیه کرد. شرکت هایی که شیر خشک برای نوزادان تولید می کنند، مبالغ هنگفتی را صرف بازاریابی آن می کنند که به عنوان یک جایگزین سالم به جای شیر طبیعی مادر باشد، اما اکثر پزشکان می گویند شیر مادر بسیار سالم تر است زیرا دارای عنصرهای مهمی است که شیر خشک فاقد آن است.

Text Words

blue cheese (noun): cheese containing blue mould, such as Stilton and Danish Blue.

Example: What’s that blue cheese on the cheese platter?

بلو چیز (اسم) : پنیر دارای کپک آبی، مانند استیلتون و بلو دانمارکی.

مثال: آن پنیر آبی (بلو چیز) در بشقاب بزرگ پنیر چیست؟

butter (noun): a solid, pale yellow dairy food made by churning cream.

Example: Oh no! We’ve run out of butter!

کره (اسم) : یک غذای لبنی جامد و زرد کم رنگ که با کوبیدن خامه تهیه می شود.

مثال: اون نه! کره ما تمام شد!

cheese (noun): a soft or hard food made from milk curds that’s used in cooking or eaten on crackers, bread, etc.

Example: The best cheeses are really expensive.

پنیر (اسم) : غذای نرم یا سفتی که تهیه شده از شیر لخته شده است و در پخت و پز استفاده می شود. و (همچنین) روی کراکر، نان و … می خورند.

مثال: بهترین پنیرها واقعا گران هستند.

cooking cheese (noun): any cheese that’s mostly used in cooking.

Example: If we’re serving French food, we’ll need some cooking cheese.

پنیر پخت و پز (اسم) : هرگونه پنیری که بیشتر در پخت و پز استفاده می شود.

مثال: اگر غذای فرانسوی سرو می کنیم، مقداری پنیر پخت و پز لازم داریم.

cottage cheese (noun): soft, lumpy white cheese made from skimmed milk curds.

Example: Would you like some cottage cheese in your sandwich?

پنیر کوتاژ (اسم) : پنیر نرم و سفید گلوله ای که از شیر لخته شده بدون چربی درست شده است.

مثال: آیا می خواهید در ساندویچ خود مقداری پنیر کوتاژ داشته باشید؟

cream (noun): thick, high-fat liquid from milk that’s used in cooking and with desserts.

Example: We had fruit salad and fresh cream for dessert.

خامه (اسم) : مایعی غلیظ و پر چرب از شیر که در پخت و پز و دسر استفاده می شود.

مثال: برای دسر سالاد میوه و خامه تازه داشتیم.

cream cheese (noun): a soft smooth white cheese with a very mild taste.

Example: We could have some crackers and cream cheese.

پنیر خامه ای (اسم) : یک پنیر سفید نرم و لطیف با طعمی بسیار ملایم.

مثال: ما می توانیم کراکر و پنیر خامه ای بخوریم.

dairy foods (noun): milk and all the foods made from milk.

Example: All the dairy foods are on the back of the supermarket.

غذاهای لبنی (اسم) : شیر و تمام غذاهایی که از شیر تهیه شده است.

مثال: همه ی لبنیات در پشت سوپرمارکت هستند.

feta (noun): a soft white goat’s milk cheese from Greece.

Example: I’m making a Greek spinach pie so I’ll need some feta.

پنیر فتا (اسم) : یک پنیر سفید نرم از شیر بز از یونان.

مثال: من یک پای اسفناج یونانی درست می کنم بنابراین مقداری پنیر فتا لازم دارم.

gelato (noun): Italian-style ice cream.

Example: I’d never tried gelato before I went to Italy.

جلاتو (اسم) : بستنی به سبک ایتالیایی.

مثال: قبل از رفتن به ایتالیا، هرگز جلاتو را امتحان نکرده بودم.

infant formula or baby formula (noun): a processed baby food made with powdered milk.

Example: Is natural mother’s milk better for babies than infant formula?

شیر خشک کودک (اسم) : غذای فرآوری شده کودک که از شیر خشک تهیه می شود.

مثال: آیا شیر طبیعی مادر بهتر از شیر خشک برای نوزادان است؟

margarine (noun): a butter-like substance made from vegetable oils or animal fats.

Example: You don’t like margarine more than butter, do you?

مارگارین (اسم) : یک ماده کره مانند که از روغن های گیاهی یا چربی های حیوانی تهیه می شود.

مثال: شما مارگارین را بیشتر از کره دوست ندارید، درسته؟

milk¹ (noun): 1. a natural liquid food that female mammals produce for their young 2. cow’s milk.

Example: Do you have milk in your coffee?

شیر (اسم) : 1. یک غذای مایع طبیعی که پستانداران ماده برای بچه های خود تولید می کنند. 2. شیر گاو

مثال: آیا در قهوه تان شیر دارید؟

milk² (verb): to get milk from a cow or other animal, either by hand or with a milking machine.

Example: We milk our cows every morning and evening.

شیر (فعل) : گرفتن شیر از گاو یا حیوان دیگر، چه با دست و چه با دستگاه شیر دوش.

مثال: ما هر صبح و هر عصر گاوهایمان را می دوشیم.

mould¹ (noun): a container that gives a solidifying liquid its final shape.

Example: They must use rectangular moulds to make their hard cheeses.

قالب (اسم) : ظرفی که به مایع جامع شونده، شکل نهایی می دهد.

مثال: آنها باید از قالب های مستطیلی شکل برای تهیه پنیرهای سفت خود استفاده کنند.

mould² (noun): tiny green, blue, or white fungi that can grow on or in certain foods.

Example: How much mould should a blue cheese have?

کپک یا قارچ (اسم) : قارچ ریز سبز، آبی یا سفیدی که می تواند بر روی یا در غذاهای خاص رشد کنند.

مثال: بلو چیز باید چقدر کپک داشته باشد؟

powdered milk (noun):a powder made from dried milk.

Example: Carrying powdered milk is better because it’s lighter than milk.

شیر خشک (اسم) : پودری که از شیر خشک شده درست می شود.

مثال: حمل شیر خشک بهتر است زیرا سبک تر از شیر است.

processed cheese (noun): cheese made in a factory with many added chemicals.

Example: Why did you get processed cheese instead of real cheese?

پنیر فرآوری شده (اسم) : پنیری که در کارخانه با افزودن زیاد مواد شیمیایی تهیه می شود.

مثال: چرا شما به جای پنیر واقعی، پنیر فرآوری شده گرفتید؟

skimmed milk (noun): milk that’s had the cream taken out of it.

Example: Skimmed milk has less fat than full cream milk.

شیر بدون چربی (اسم) : شیری که چربی (خامه) را از آن خارج کرده اند.

مثال: شیر بدون چربی از شیر کاملا چرب (دارای خامه) چربی کمتری دارد.

Swiss cheese (noun): any semi-hard cheese with holes in it.

Example: Can you slice some Swiss cheese for the sandwiches?

پنیر سوئیسی (اسم) : هر پنیر نیمه سفت با سوراخ هایی در آن.

مثال: می توانید مقداری پنیر سوئیسی برای ساندویچ ها برش بزنید؟

table cheese (noun): any cheese that’s meant to be served at table rather than used in cooking.

Example: Of all their table cheeses, the Jarlsberg is best.

پنیر سفره (سر میز) (اسم) : هر پنیری که به جای استفاده در پخت و پز، در سفره (سرمیز و به صورت خام) سرو می شود.

مثال: از بین همه ی پنیرهای سر میز، جارلزبرگ بهترین است.

yoghurt or yogurt (noun): a soft dairy food made by fermenting milk.

Example: My kids love those little containers of yoghurt with bits of fruit in them.

ماست (اسم) : یک غذای لبنی نرم که توسط تخمیر شیر درست می شود.

مثال: بچه های من آن ظرف های کوچک ماست با تکه های میوه در آنها را دوست دارند.

📍 در قسمت زیر می توانید لیست بخش های مربوط به آموزش واژگان انگلیسی را مشاهده نمایید.

خوراکی ها (سبزیجات)

خوراکی ها (میوه ها)

خوراکی ها (غلات، حبوبات، آجیل)

خوراکی ها (گوشت و طیور)

خوراکی ها (ماهی و غذاهای دریایی)

خوراکی ها (لبنیات)

انواع غذاها

دو و میدانی – پارت اول

دو و میدانی – پارت دوم

دو و میدانی – پارت سوم

ژانر فیلم ها

آشپزی کردن

آشپزخانه و وسایل آشپزخانه

اتاق غذاخوری و چیدن میز غذا

رستوران

غذا و سلامت

غذاهای بریتانیایی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا