7 نکته برای صحبت کردن به زبان انگلیسی

صحبت کردن به زبان انگلیسی

✍️ برای اینکه زبانی را یاد بگیریم، باید با دنیای بزرگ و وسیع آن زبان آشنا شویم. قطعا برای یادگیری هر زبان به صورت کامل، وقت و زمان زیادی را باید صرف آن کرد. اینکه بعضی ها می گویند زبان را در چند ماه می توان به صورت کامل یاد گرفت، اصلا درست نیست! یادگیری زبان یک پروسه ی طولانی و زمان بر است که در آن باید روز به روز و به تدریج پیشرفت کنید. تقویت زبان می تواند با خواندن داستان، دیدن فیلم و سریال، گوش دادن به اخبار و … صورت گیرد.

برای اینکه زبان را فراموش نکنید، باید به صورت روزانه با آن سر و کار داشته باشید. می توانید در کارهای روزانه خود آن را جای دهید. امروزه در بسیاری از امور روزانه به زبان انگلیسی روی می آوریم. به همین منظور، فرا گرفتن این زبان بسیار ضروری و مهم است. اگر روزی چند دقیقه تا یک ساعت زبان انگلیسی را تقویت کنیم، قطعا زمانی که به عقب بر میگردید، می توانید پیشرفت بسیار چشمگیری از خود را ببینید و از این پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد!

بسیاری از زبان آموزان بعد از اینکه دوره آموزشی را به پایان می رسانند، فکر می کنند که دیگر زبان را یاد گرفته اند و تمام! اما اینطور نیست، بعد از اتمام آموزش باید زبان را تقویت کرد. ممکن است بپرسید چگونه این کار را انجام دهیم؟ ما قصد داریم در این پست و پست های بعدی، نحوه ی تقویت زبان انگلیسی با جدیدترین متدهای روز را به شما آموزش دهیم.

پیشنهادهای ویژه

مکالمه سطح پیشرفته

نرم افزار آموزش مکالمه انگلیسی با امکانات پیشرفته (اندروید)

با قابلیت تشخیص صدای کاربر، هایلایت مکالمه ها، تمرین و قابلیتهای فراوان دیگر

پکیج کامل آموزش مکالمه انگلیسی (14 دی وی دی)

بسته کامل از بهترین مجموعه‌های آموزش مکالمه

📍 موضوع این قسمت “7 نکته برای صحبت کردن به زبان انگلیسی است. برای دیدن ادامه پست، بر روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.

  1. 7 نکته برای صحبت کردن به زبان انگلیسی
    1. 1. زبان مادری خود را در نظر بگیرید!
    2. 2. ضبط فایل صوتی روزانه داشته باشید!
    3. 3. به استرس کلمات توجه کنید!
    4. 4. صدای شوا را فراموش نکنید!
    5. 5. پیوند دادن کلمات بهم را یاد بگیرید!
    6. 6. صحبت کردن انگلیسی را از تلویزیون یاد بگیرید!
    7. 7. با انگلیسی زبانان به صورت مداوم صحبت کنید!

7 نکته برای صحبت کردن به زبان انگلیسی

در این پست، نکات مهم و ضروری را آماده کرده ایم، که هرکسی برای اینکه بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند، باید بلد باشد. به نکات زیر توجه کنید:

1. زبان مادری خود را در نظر بگیرید!

ابتدا باید در تلفظ کلمات زبان مادری، کاملا مسلط باشید و بتوانید لغات را به درستی بیان کنید تا بتوانید زبان دیگری را یاد بگیرید. سعی کنید اشتباهات تلفظی را پیدا کنید و با تمرین و تکرار، اشتباهات تلفظی را اصلاح کنید. به عنوان مثال؛ بعضی از زبان ها نمی توانند “th” را در زبان انگلیسی به راحتی تلفظ کنند، زیرا در زبان مادری همچین حرفی را نداشته اند.

در یادگیری زبان دوم، زبان مادری بسیار موثر است.

2. ضبط فایل صوتی روزانه داشته باشید!

تنها راهی که باعث می شود روز به روز بهتر صحبت کنید، صحبت کردن به انگلیسی به صورت مداوم است، حتی اگر با خودتان باشد! شاید برایتان خیلی راحت نباشد که با خودتان صحبت کنید، اما این یکی از بهترین و راحت ترین روش ها برای یادگیری صحبت کردن است.
شما باید روزانه و به صورت مداوم در مورد کارهای روزمره، برنامه های آینده و یا هر موضوعی که دوست دارید صحبت کنید و آن را ضبط کنید. سپس می توانید به صدای ضبط شده خود گوش دهید و متوجه شوید که چقدر کارتان درست بوده و یا کجای کارتان اشکال داشته است؟! با این روش می توانید به راحتی برای رفع اشکال، تلاش کنید. همچنین این را هم در نظر بگیرید، که با این روش دیگر استرس صحبت کردن ندارید، زیرا به راحتی می توانید با خودتان صحبت کنید، هر چقدر که دوست دارید وقت بگذارید و هر جا که خواستید مکث کنید. هیچ فشاری بر روی شما نیست!

3. به استرس کلمات توجه کنید!

استرس یکی از مهم ترین قسمت تلفظ در زبان انگلیسی است. هر کلمه در زبان انگلیسی، یکی از هجاهای آن با تاکید بیشتری تلفظ می شود که این در صحبت کردن بسیار موثر است.

هر زمان که کلمه ی جدیدی را یاد گرفتید، حتما آن کلمه را در فرهنگ لغت پیدا کنید و استرس آن کلمه را بررسی کنید. حتی زمانی که کلمه ی جدید را می شنوید، می توانید به نحوه ی تلفظ و بیان کلمه گوش دهید، تا متوجه شوید استرس کلمه بر روی کدام هجا قرار دارد.

پیشنهادهای ویژه

مکالمه سطح پیشرفته

نرم افزار آموزش مکالمه انگلیسی با امکانات پیشرفته (اندروید)

با قابلیت تشخیص صدای کاربر، هایلایت مکالمه ها، تمرین و قابلیتهای فراوان دیگر

پکیج کامل آموزش مکالمه انگلیسی (14 دی وی دی)

بسته کامل از بهترین مجموعه‌های آموزش مکالمه

4. صدای شوا را فراموش نکنید!

صدای شوا رایج ترین و مهم ترین صدا در زبان انگلیسی است، اما به سادگی تلفظ آن فراموش می شود. صدای شوا اکثرا در هجاهای بدون استرس وجود دارد که نباید آن را فراموش کرد. شاید متوجه شده باشید که گاهی اوقات، حروف صدادار در زبان انگلیسی به صورت “uh” تلفظ می شوند. این صدای “شوا” است.

5. پیوند دادن کلمات بهم را یاد بگیرید!

در زبان انگلیسی، بعضی کلمات به یکدیگر پیوند داده شده و باهم تلفظ می شوند. این کار را سخنرانان بومی بسیار انجام می دهند. به عنوان مثال؛ کلمه ی “leave at” را “leavat” می خوانند و دو کلمه را بهم پیوند می دهند.

برای پیوند دادن کلمات، قوانین خاصی وجود دارد، بنابراین برای هر کلمه ای قابل اجرا نیست. با این حال، اگر بتوانید نحوه صحیح استفاده از پیوند کلمات را در جملات خود جای دهید، انگلیسی صحبت کردن شما را روان تر و طبیعی تر جلوه می دهد. برای یادگیری پیوند دادن، بهترین راه گوش دادن به صحبت های انگلیسی زبانان بومی است.

6. صحبت کردن انگلیسی را از تلویزیون یاد بگیرید!

تماشای سریال و فیلم در یادگیری مکالمه می تواند بسیار موثر باشد. البته این کار ممکن است برای برخی خسته کننده باشد، اما فراموش نکنید که بهترین راه برای عادت دادن گوش خود به انگلیسی و همچنین یادگیری صحبت کردن انگلیسی مانند بومی زبانان است.

می توانید فیلم و یا سریال مورد علاقه تان را انتخاب کنید و خط به خط آن را مکث کنید تا کاملا متوجه صحبت آنها شوید. بعد از اینکه متوجه شدید، آن را تکرار کنید. البته تنها تکرار کافی نیست، باید با همان آهنگ کلام و سرعتی که بازیگران بیان می کنند، شما هم تقلید و اجرا کنید.

7. با انگلیسی زبانان به صورت مداوم صحبت کنید!

شما باید برای صحبت کردن با انگلیسی زبانان به صورت روزانه وقت بگذارید. حتی اگر در منطقه ی انگلیسی زبان نیستید، می توانید از اپلیکیشن ها و برنامه های مربوطه کمک بگیرید.

خودآموزی تنها بخشی از یادگیری است. برای اینکه زبان انگلیسی را یاد بگیرید، مخصوصا در بخش یادگیری مکالمه، حتما باید با دیگران تعامل داشته باشید.

(برای آموزش این بخش، می توانید از “نرم افزار بی نظیر دلفین ویژه اندروید” کمک بگیرید. برای دانلود این نرم افزار بر روی این آدرس “dolphinapp.ir” کلیک کنید. )

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا