مکالمه انگلیسی درباره دعوت کردن از افراد – درس 6

مکالمه انگلیسی در مورد غذا خوردن + فایل صوتی

یکی از مهارت هایی که همه زبان آموزان برای یادگیری آن عجله دارند، مکالمه و صحبت کردن است. در واقع، مکالمه یکی از رکن های اصلی یک زبان است. برای برقراری ارتباط در محیط کار، محیط تحصیل و … به آن نیاز دارید. پس باید مهارت مکالمه را یاد بگیرید و از آن در موقعیت های مختلف زندگی خود به راحتی استفاده کنید. در پست های مربوط به مکالمه هم قرار است که این مهارت مهم را به راحتی به شما آموزش دهیم و شما را با تمام بخش ها و مهارت های مربوط به آن آشنا بکنیم.

همانطور که در دروس قبل متوجه شدید (دروس قبل را، می توانید در انتهای این پست ببینید)؛ این بخش، مکالمه انگلیسی را همراه با فایل صوتی مربوطه و تمام جزئیات آموزشی مربوط به آن را در اختیار شما قرار می دهد. این بخش، قسمت ششم آموزش مکالمه است و موضوع آن “برای ناهار میای پیش ما؟” می باشد. به مکالمه زیر توجه کنید:

پیشنهادهای ویژه

مکالمه سطح پیشرفته

نرم افزار آموزش مکالمه انگلیسی با امکانات پیشرفته (اندروید)

با قابلیت تشخیص صدای کاربر، هایلایت مکالمه ها، تمرین و قابلیتهای فراوان دیگر

پکیج کامل آموزش مکالمه انگلیسی (14 دی وی دی)

بسته کامل از بهترین مجموعه‌های آموزش مکالمه

💬 ?Will You Join Us for Lunch (برای ناهار میای پیش ما؟)

Vicky & Oksana: Hi, Mike!

ویکی و اکسانا: سلام، مایک!

Mike: Hi, Vicky! Hi, Oksana!

مایک: سلام، ویکی! سلام، اوکسانا!

Oksana: How’s it going?

اکسانا: اوضاع چطوره؟

Mike: All right. So, what’s up?

مایک: خوبه. خب، (تو) چه خبر؟

Vicky: Oh, not much. We’re waiting for Yuki. Do you know her?

ویکی: اوه، خبری نیست. ما منتظر یوکی هستیم. او را می شناسی؟

Mike: Sure. We have a couple of classes together.

مایک: معلومه. ما چند تا کلاس با هم داریم.

Vicky: Oh, here she comes now. Hey, Yuki!

ویکی: اوه، او الان می آید. هی، یوکی!

Yuki: Hi guys! Mike, will you join us for lunch?

یوکی: سلام بچه ها! مایک، برای ناهار میای پیش ما؟

Mike: Lunch? With three beautiful women? Of course, I’ll join!

مایک: ناهار؟ با سه خانم زیبا؟ حتما میام!

Yuki: Cool! Did you study for the test last night?

یوکی: خوبه! دیشب برای آزمون مطالعه کردی؟

Mike: Yep. I studied for three hours.

مایک: بله سه ساعت درس خواندم.

Oksana: Which class are you talking about?

اکسانا: در مورد کدام کلاس صحبت می کنید؟

Yuki: Calculus.

یوکی: حساب دیفرانسیل و انتگرال.

Vicky: Calculus. That’s a hard class.

ویکی: حساب دیفرانسیل و انتگرال. کلاس سختی است.

Yuki: Tell me about it.

یوکی: همینو بگو!

📚 لغات پرکاربرد انگلیسی مکالمه

🔸 What’s up? (phrase) : What are you doing? / How are you?

🔹 Example: What’s up? – Not much.

چه خبر؟ (عبارت): چیکار میکنی؟ / چطور هستید؟

مثال: چه خبر؟ – خبری نیست.

🔸 couple (noun) : two people or two things, a few.

🔹 Example: Mike and Vicky make a nice couple.
There are a couple reasons not to go to the concert: money and time.

زوج (اسم) : دو نفر یا دو چیز، چندتا.

مثال: مایک و ویکی زوج خوبی هستند.
چند دلیل برای نرفتن به کنسرت وجود دارد: پول و زمان.

🔸 guys (noun) : two or more men, two or more people (casual).

🔹 Example: What are those guys doing now?
Hey guys! What’s up?

ّبچه ها (اسم) : دو یا چند مرد، دو یا چند نفر (خودمانی)

مثال: آن بچه ها الان چه کار می کنند؟
سلام بچه ها! چه خبر؟

🔸 join (verb) : to go somewhere in order to be with a person or group of people

🔹 Example: May I join you?
Please join us for lunch.

پیوستن، ملحق شدن (فعل) : رفتن به جایی برای بودن با شخص یا گروهی از افراد.

مثال: اجازه دارم به شما بپیوندم؟
لطفا برای ناهار پیش ما بیایید.

🔸 to study (verb) : to spend time and attention to learn something.
🔹 Example: Did you study for the test?
I study English every day.

مطالعه کردن (فعل): وقت گذاشتن و توجه کردن برای یادگیری چیزی.
مثال: آیا برای آزمون مطالعه کردید؟
من هر روز انگلیسی می خوانم.

🔸 test (noun) : set of questions or problems designed to measure someone’s skill or knowledge.
🔹 Example: Good luck on your test tomorrow!
Did you study for the test?

آزمون (اسم): مجموعه ای از سؤالات یا مسائلی که برای سنجش مهارت یا دانش شخصی طراحی شده اند.
مثال: در آزمون فردا موفق باشید!
برای آزمون مطالعه کردی؟

🔸 class (noun) : series of meetings at school for a topic of study, course of study.

🔹 Example: We are taking a couple of classes together.
My favorite class was chemistry.

کلاس (اسم): مجموعه ای از جلسات در مدرسه برای یک موضوع مطالعه، دوره تحصیلی.

مثال: ما چند کلاس را با هم هستیم.
کلاس مورد علاقه من شیمی بود.

🔸 calculus (noun) : advanced type of mathematics.

🔹 Example: Scientists use calculus to measure changes and lengths.
The only class I ever failed was Calculus; it was too hard.

حساب دیفرانسیل و انتگرال (اسم): نوع پیشرفته ریاضیات.

مثال: دانشمندان از حساب دیفرانسیل و انتگرال برای اندازه گیری تغییرات و طول ها استفاده می کنند.
تنها کلاسی که قبول نشدم (رد شدم) حساب دیفرانسیل و انتگرال بود. خیلی سخت بود.

🔸 hard (adjective) : difficult, not easy.

🔹 Example: That story is hard to believe.
Calculus is a hard class.

سخت (صفت): دشوار، آسان نیست.

مثال: باور آن داستان سخت است.
حساب دیفرانسیل و انتگرال کلاس سختی است.

🔸 Tell me about it. (phrase) : phrase to used to say that you understand what someone is talking about because you have had a similar experience.

🔹 Example: Tell me about it! I had the same problem with that teacher.

آخ گفتی، همینو بگو، تجربه اش رو داشتم (عبارت): عبارتی برای گفتن اینکه شما می‌فهمید کسی در مورد چه چیزی صحبت می‌کند، استفاده می‌شود زیرا تجربه مشابهی داشته‌اید.

مثال: آخ گفتی! منم همین مشکل رو با اون استاد داشتم.

📑 Vocabulary Phrase Usage (استفاده از عبارت واژگانی)

The first word we will look at in this lesson is “guys.” “Guy,” in the singular usually refers to a man or boy, as in “The guy next door is tall.” It’s a fairly casual word. In the plural form, “guys,” it can refer to men, women, or a combination, as in “What are you guys doing?” This usage is even more casual than the singular form, and some people do not like it; so be careful about using it, especially in a more formal situation.

The last phrase we will look at is “Tell me about it.” As we heard in the definitions, it is a phrase you use to say that you understand what someone is talking about because you have had a similar experience, especially if it was a difficult experience. It is an idiom and so is not to be taken literally. We are not actually asking the person to tell us the story again. They just told us! When you really feel like you understand the feeling of someone’s pain, try this expression.

اولین کلمه ای که در این درس به آن نگاه خواهیم کرد «guys» است. «Guy» در مفرد معمولاً به یک مرد یا پسر اشاره دارد، مانند «مرد همسایه قد بلند است». این یک کلمه نسبتا معمولی است. در شکل جمع، “guys”، می تواند به مردان، زنان یا ترکیبی اشاره کند، مانند “بچه ها چه می کنید؟” این کاربرد حتی از حالت مفرد هم معمولی‌تر است و برخی آن را دوست ندارند. بنابراین در مورد استفاده از آن، به خصوص در شرایط رسمی تر، مراقب باشید.

آخرین عبارتی که به آن نگاه خواهیم کرد این است: «آخ گفتی!». همانطور که در تعاریف شنیدیم، این عبارتی است که شما برای گفتن اینکه متوجه می‌شوید کسی در مورد چه چیزی صحبت می‌کند، استفاده می‌کنید، زیرا تجربه مشابهی داشته‌اید، به خصوص اگر تجربه سختی بوده باشد. این یک اصطلاح است و بنابراین نباید به معنای واقعی کلمه گرفته شود. ما در واقع از شخص نمی خواهیم که دوباره داستان را برای ما تعریف کند. فقط به ما گفتند! وقتی واقعا احساس می‌کنید که احساس درد کسی را درک می‌کنید، این عبارت را امتحان کنید.

Here’s an example:

A: “I’m having a lot of trouble with my computer.”
B: “Tell me about it! I had to take mine to the repair shop.”

در اینجا یک مثال است:

A: “من با کامپیوترم مشکل زیادی دارم.”
B: “آخ گفتی! باید من هم مال خودم را به تعمیرگاه می بردم.”

✏️ Grammar Points (نکات گرامری)

The Focus of This Lesson is the Simple Aspect
“That’s a hard class.”

Traditional grammar textbooks teach that there are twelve verb tenses in English:

  1. simple present
  2. simple past
  3. simple future
  4. present perfect
  5. past perfect
  6. future perfect
  7. present progressive (also called continuous)
  8. past progressive
  9. future progressive
  10. present perfect progressive
  11. past perfect progressive
  12. future perfect progressive

تمرکز این درس جنبه ساده فعل است.
“این کلاس سختی است.”

کتاب‌های دستور زبان سنتی آموزش می‌دهند که دوازده زمان فعل در زبان انگلیسی وجود دارد:

1. حال ساده
2. گذشته ساده
3. آینده ساده
4. حال کامل
5. گذشته کامل
6. آینده کامل
7. حال استمراری
8. گذشته استمراری
9. آینده استمراری
10. حال کامل استمراری
11. گذشته کامل استمراری
12. آینده کامل استمراری

However, these twelve “tenses” are actually twelve combinations of tenses and aspects. There are only three tenses (present, past, future) and four aspects. It is by combining them that we come to the number twelve. We will look at each of the twelve over time. However, we are going to try an approach different from traditional textbooks. There are a few reasons for this. One reason is that by looking at the main idea, the core idea, of each tense and aspect, we will be able to understand the true meaning of each. And with this understanding, you will be better able to understand why we use each form and not just memorize rules for each of the twelve. Another reason is that if you start with the twelve, you will soon notice that you learn so many exceptions to the rules. It will seem like the rules are broken all the time. But we believe that if you follow our way, you will get a better understanding in no time!

با این حال، این دوازده «زمان» در واقع دوازده ترکیب زمان و جنبه هستند. فقط سه زمان (حال، گذشته، آینده) و چهار جنبه وجود دارد. با ترکیب آنها به عدد دوازده می رسیم. به مرور زمان، به هر یک از این دوازده زمان نگاه خواهیم کرد. با این حال، ما رویکردی متفاوت از کتاب های درسی سنتی را امتحان می کنیم. تعدادی دلیل برای این وجود دارد. یک دلیل این است که با نگاه کردن به ایده اصلی، و زمان و جنبه، می توانیم معنای واقعی هر یک را درک کنیم. و با این درک، بهتر می توانید درک کنید که چرا ما از هر فرم استفاده می کنیم و فقط یک قوانین را برای هر دوازده زمان استفاده نمی کنیم. دلیل دیگر این است که اگر با دوازده زمان شروع کنید، به زودی متوجه خواهید شد که استثناهای زیادی از قوانین را یاد می گیرید. به نظر می رسد که قوانین همیشه نقض می شوند. اما ما معتقدیم که اگر راه ما را دنبال کنید، در کمترین زمان به درک بهتری خواهید رسید!

In this lesson, our focus is on the simple aspect. We will look at its meaning and also how it combines with the present tense, the past tense, and the future tense. In future lessons, we will study more deeply the meaning of each tense. But because you are probably already familiar with each one, let’s just say that present tense is about now, past tense is about before now, and future tense is about after now. Or, if we use days as an example, “today” is present tense, “yesterday” is past tense, and “tomorrow” is future tense.

در این درس، تمرکز ما بر روی جنبه ساده فعل است. ما به معنای آن و همچنین نحوه ترکیب آن با زمان حال، زمان گذشته و زمان آینده خواهیم پرداخت. در درس‌های آینده، معنای هر زمان را عمیق‌تر مطالعه خواهیم کرد. اما از آنجا که احتمالاً قبلاً با هر یک از آنها آشنا هستید، فقط بگوییم که زمان حال مربوط به حال است، زمان گذشته مربوط به قبل و زمان آینده مربوط به بعد از زمان حال است. یا اگر روزها را مثال بزنیم، «امروز» زمان حال، «دیروز» زمان گذشته و «فردا» زمان آینده است.

The main idea of the simple aspect is that you use it for events we think of as one complete unit. When we talk about an event with the simple tense, there is no suggestion that the event will change. For example, when I say. “I live in Los Angeles,” there is no suggestion that I will move soon. The event, “I live in Los Angeles,” is a complete, unchanging event. Let’s consider how the simple aspect is different from the progressive aspect. For example, if I say, “I am living in Los Angeles,” the facts of the event can be the same as “I live in Los Angeles,” But, the second sentence sounds like the event may change, such as, “I live in Los Angeles now, but I am planning to move to New York soon.” Of course, I can say, “I live in Los Angeles,” and I may be planning to move, but I am not talking about my plans in this sentence.

ایده اصلی جنبه ساده این است که شما از آن برای رویدادهایی استفاده می کنید که ما به عنوان یک واحد کامل فکر می کنیم. وقتی در مورد یک رویداد با زمان ساده صحبت می کنیم، هیچ پیشنهادی برای تغییر آن رویداد وجود ندارد. مثلاً وقتی می گویم. “من در لس آنجلس زندگی می کنم” هیچ پیشنهادی مبنی بر نقل مکان به زودی وجود ندارد. رویداد “من در لس آنجلس زندگی می کنم” یک رویداد کامل و بدون تغییر است. بیایید در نظر بگیریم که چگونه جنبه ساده با جنبه استمراری متفاوت است. به عنوان مثال، اگر بگویم “من در لس آنجلس زندگی می کنم”، حقایق رویداد می تواند مانند “من در لس آنجلس زندگی می کنم” باشد، اما جمله دوم به نظر می رسد که رویداد ممکن است تغییر کند، مانند: من اکنون در لس آنجلس زندگی می کنم، اما قصد دارم به زودی به نیویورک نقل مکان کنم. البته می توانم بگویم “من در لس آنجلس زندگی می کنم” و ممکن است قصد مهاجرت داشته باشم، اما در این جمله از برنامه هایم صحبت نمی کنم.

Now, let’s combine the simple aspect with the verb tenses and see how they work together. Use the present tense to talk about now. When combined with the simple aspect, use it to talk about habits. For example, “I ride the train to school every day.” Also use it to talk about truths that don’t change. For example, “It’s cold in January.” In the dialogue, Vicky said, “That’s a hard class,” which is another example of a truth that doesn’t change. Use the present simple to talk about states. For example, “She is a student.” In the dialogue, Vicky asked, “Do you know her?”

حالا بیایید جنبه ساده را با زمان های فعل ترکیب کنیم و ببینیم چگونه با هم کار می کنند. از زمان حال برای صحبت در مورد اکنون استفاده کنید. وقتی با جنبه ساده ترکیب شد، از آن برای صحبت در مورد عادات استفاده کنید. به عنوان مثال، “من هر روز با قطار به مدرسه می روم.” همچنین از آن برای صحبت در مورد حقایقی که تغییر نمی کنند استفاده کنید. به عنوان مثال، “در ژانویه سرد است.” در دیالوگ، ویکی گفت: “این کلاس سختی است” که نمونه دیگری از حقیقتی است که تغییر نمی کند. از حال ساده برای صحبت در مورد وضعیت ها استفاده کنید. مثلاً «او دانشجو است». در دیالوگ، ویکی پرسید: “آیا او را می شناسید؟”

You can even use the present simple to talk about the future when there is a scheduled event. For example, “I have a meeting tomorrow morning.” We can also use it to talk about past events in a story. “Then he runs all the way to the sea.” So, as you can see, you can use the present tense to talk about future and past events. We need to understand the main idea of both the tense and the aspect so that we don’t misunderstand.

حتی می توانید از زمان حال ساده برای صحبت در مورد آینده زمانی که یک رویداد برنامه ریزی شده وجود دارد استفاده کنید. مثلاً «فردا صبح جلسه دارم». ما همچنین می توانیم از آن برای صحبت در مورد رویدادهای گذشته در یک داستان استفاده کنیم. “سپس تمام راه را تا دریا می دود.” بنابراین، همانطور که می بینید، می توانید از زمان حال برای صحبت در مورد رویدادهای آینده و گذشته استفاده کنید. باید ایده اصلی زمان و جنبه را بفهمیم تا دچار سوءتفاهم نشویم.

Let’s also look at how the simple aspect works with the past tense. For now, we will say that we use the past tense to talk about events that happened before now. For example, when we talk about yesterday, we usually use the past tense. And, we said earlier that we use the simple aspect to talk about an event as a complete unit. So, if an event is before now and also complete, we use the simple past form of the verb. In the dialogue, Mike said, I studied for three hours.” He was talking about last night, so this means that his studying was complete, or finished, last night.

بیایید به نحوه عملکرد جنبه ساده با زمان گذشته نیز نگاه کنیم. فعلاً می گوییم که از زمان گذشته برای صحبت در مورد اتفاقاتی که قبلاً رخ داده است استفاده می کنیم. به عنوان مثال، وقتی از دیروز صحبت می کنیم، معمولا از زمان گذشته استفاده می کنیم. و قبلاً گفتیم که از جنبه ساده برای صحبت در مورد یک رویداد به عنوان یک واحد کامل استفاده می کنیم. بنابراین، اگر رویدادی قبل از اکنون باشد و همچنین کامل باشد، از شکل گذشته ساده فعل استفاده می کنیم. در دیالوگ، مایک گفت، من سه ساعت مطالعه کردم.» او در مورد دیشب صحبت می کرد، بنابراین این بدان معنی است که مطالعه او دیشب کامل شده یا تمام شده است.

And finally, let’s take a look at how the simple aspect works with the future tense. For now, we will say that we use the future tense to talk about events that have not happened yet or may happen after now. For example, when we talk about tomorrow, we usually use the future tense. So, if you use it with the simple aspect, we are talking about an event in a complete sense that may happen after now. In the dialogue, when Yuki asks Mike if he will join them for lunch, he says, “Of course, I’ll (I will) join.” Even though the event may change, we speak of it as a complete event when we use the simple aspect.

و در نهایت، بیایید نگاهی بیندازیم که جنبه ساده چگونه کار می کند زمان آینده فعلاً می گوییم که از زمان آینده برای صحبت در مورد اتفاقاتی استفاده می کنیم که هنوز اتفاق نیفتاده یا ممکن است بعد از الان اتفاق بیفتد. مثلاً وقتی از فردا صحبت می کنیم معمولاً از زمان آینده استفاده می کنیم بنابراین اگر شما آن را با جنبه ساده استفاده کنید، ما در مورد یک رویداد به معنای کامل صحبت می کنیم که ممکن است بعد از این اتفاق بیفتد. در دیالوگ، وقتی یوکی از مایک می‌پرسد که آیا برای ناهار به آن‌ها ملحق می‌شود، او می‌گوید: «البته، (من) می‌پیوندم. حتی اگر رویداد ممکن است تغییر کند، وقتی از جنبه ساده استفاده می کنیم، از آن به عنوان یک رویداد کامل صحبت می کنیم.

In future lessons, we will look at the present tense, past tense, and future tense more carefully. We will learn the main idea for each tense because we now understand that tense is not just about time. And when we do look at each tense, we will also review the meaning of the simple aspect again. Actually, there are only two verb tenses since the verb does not change in future tense. However, for our purposes, we will consider the ways we talk about the future in English as the “future tense.”

در درس های آینده با دقت بیشتری به زمان حال، گذشته و آینده نگاه خواهیم کرد. ما ایده اصلی هر زمان را یاد می گیریم زیرا اکنون می دانیم که زمان فقط مربوط به زمان نیست. و هنگامی که به هر زمان نگاه می کنیم، معنای جنبه ساده را نیز دوباره مرور خواهیم کرد. در واقع، فقط دو زمان فعل وجود دارد زیرا فعل در زمان آینده تغییر نمی کند. با این حال، برای اهداف خود، روش هایی را که در مورد آینده در انگلیسی صحبت می کنیم به عنوان “زمان آینده” در نظر می گیریم.

🗣️ Language Tip (نکات زبان)

As you know, practice is an important part of learning a language. But, it is not the only important part of learning a language. Equally important is noticing the form of language. In studying the simple aspect, you cannot do much to practice the simple aspect alone. Opportunities for practice will come when we look at the verb tenses. With the simple aspect, you can improve your ability to notice how verbs are used. And, as you notice, you will be able to start using new grammar forms, catch your own mistakes quicker, and use the correct forms.

همانطور که می دانید، تمرین بخش مهمی از یادگیری زبان است. اما، این تنها بخش مهم یادگیری زبان نیست. به همان اندازه مهم است که توجه به شکل زبان هم مهم است. در مطالعه جنبه ساده، نمی توانید به تنهایی کار زیادی برای تمرین جنبه ساده انجام دهید. وقتی به زمان های فعل نگاه کنیم، فرصت های تمرین به دست می آید. با جنبه ساده، می توانید توانایی خود را در توجه به نحوه استفاده از افعال بهبود بخشید. و همانطور که متوجه شدید، می‌توانید از فرم‌های دستور زبان جدید استفاده کنید، اشتباهات خود را سریع‌تر تشخیص دهید و از فرم‌های صحیح استفاده کنید.

🎧 متن گفتگوی فایل صوتی (Transcript)

Daniel here.

Jesse here, Beginner Series Season 1, Lesson 6.

Will you join us for lunch?

Hello and welcome to the Beginner Series Season 1 at EnglishClass101.com, where we study modern English in a fun, educational format.

So brush up on the English you started learning long ago, or start learning today.

Thanks for being here with us for this lesson.

Jesse, what are we looking at in this lesson?

In this lesson, you will learn about the simple aspect of verbs and how to talk about unchanging habits and events.

This conversation takes place at Innovative University.

The conversation is between Mike, Vicki, Oksana, and Yuki.

The speakers are friends, therefore the speakers will be speaking casually.

If you don’t already have one, stop by EnglishClass101.com and sign up for your free lifetime account.

You can sign up in less than 30 seconds.

Let’s listen to the conversation.

Hi Mike, Hi Vicki, Hi Oksana.

How’s it going?

Alright, so what’s up?

Oh, not much.

We’re waiting for Yuki.

Do you know her?

Sure.

We have a couple of classes together.

Oh, here she comes now.

Hey Yuki.

Hi guys.

Mike, will you join us for lunch?

Lunch?

With three beautiful women?

Of course I’ll join.

Cool.

Did you study for the test last night?

I studied for three hours.

Which class are we talking about?

Calculus.

That’s a hard class.

Tell me about it.

Let’s hear the conversation again one more time slowly.

Hi Mike, Hi Vicki, Hi Oksana.

How’s it going?

Alright, so what’s up?

Oh, not much.

We’re waiting for Yuki.

Do you know her?

Sure.

We have a couple of classes together.

Oh, here she comes now.

Hey Yuki.

Hi guys.

Mike, will you join us for lunch?

Lunch?

With three beautiful women?

Of course I’ll join.

Cool.

Did you study for the test last night?

I studied for three hours.

Which class are you talking about?

Calculus.

That’s a hard class.

Tell me about it.

So Daniel, did you have any hard classes in college?

The hardest class I remember taking was abstract math.

Abstract math?

What’s that?

I have no idea.

I dropped it after a couple of weeks.

How about you, Jesse?

Any real hard classes?

Hmm, well I’ve mentioned before that my major was linguistics and there are quite a few hard linguistics classes I had to take.

I bet, yeah.

Well, in this lesson we are going to take a look at a very important part of grammar called aspect.

The simple aspect, for example, was used a few times in today’s conversation.

Jesse, did you notice any examples of the simple aspect?

Let’s see, I remember Vicki asked, do you know her?

And then Mike said, I studied for three hours.

That’s right.

Do you know and studied are both examples of the simple aspect.

In the grammar focus for this lesson, we will give a different explanation that most students hear in traditional grammar classes.

Great, I can’t wait.

But first, let’s take a look at the vocabulary for this lesson.

The first one is, what’s up?

How are you doing?

Or how are you?

What’s up?

The next one is, couple, two people or two things, few, couple, couple.

Next is, guys, two or more men, two or more people, guys, guys.

Next we have, join, to go somewhere in order to be with a person or group of people, join, join.

Next is, study, to spend time and attention to learn something, study, study.

Next we have, test.

A set of questions or problems designed to measure someone’s skill or knowledge.

Test, test.

Next is, class, series of meetings at school for a topic of study, course of study.

Class, class.

Next is, calculus, advanced type of mathematics, calculus, calculus.

Next is, hard, difficult.

Not easy.

Hard, hard.

And lastly we have, tell me about it.

A phrase used to say that you understand what someone is talking about because you have had a similar experience.

Tell me about it.

Let’s have a closer look at the usage for some of the words and phrases from this lesson.

The first word we’ll look at is, guys.

Guy in the singular, that is, when you are talking about one person, usually refers to a man or a boy, as in, the guy by the door is my roommate.

However, when you use the plural, as in guys, you can use this to talk about men or women or a combination of them.

The next phrase we’ll look at is, tell me about it.

As we heard in the definitions, it is a phrase used to say that you understand what someone is talking about because you have had a similar experience, especially if it was a difficult

experience.

It is an idiom, so it’s not to be taken literally.

We are not actually asking someone to tell us the story again, right?

Yeah, they just told us.

When you really feel like you understand the feeling of someone’s pain, try this expression.

Here’s an example.

Daniel, I’m having a lot of trouble with my computer.

Tell me about it.

I had to take mine to the repair shop.

Remember that this idiom is casual, so be careful about using it in formal situations.

Right, but don’t be shy about using it in casual situations.

It sounds pretty friendly.

Alright, let’s move on to the grammar point.

The focus of this lesson is a simple aspect of verbs.

For example, in the dialogue we heard, that’s a hard class.

Warning, today’s grammar point is a little bit long and challenging, but it’s also very useful.

Well, then it’ll be worth it.

That’s right.

Now, traditional grammar textbooks teach that there are 12 verb tenses in English.

Jesse, can you name the 12?

Let me see.

I think so.

There’s simple present, simple past, simple future, present perfect, past perfect, future perfect, present progressive, which is also called continuous, past progressive, future progressive, and present perfect progressive, past perfect progressive, and future perfect

progressive.

Wow, I’m impressed.

That’s a lot.

Thank you.

As I mentioned, the progressive is also sometimes called continuous because the action continues.

We will look at each of the 12 over time.

However, we are going to try a different way than traditional textbooks.

I believe with our way, you will be able to understand why we use each form and not just memorize rules for each of the 12.

Because no one likes just memorizing rules.

Tell me about it.

Memorizing vocabulary can be fun, but memorizing rules can be a bit boring.

Also, when we start with the 12, you will soon notice that there are so many exceptions to the rules.

It will seem like the rules are broken all the time.

Listen with us and we will show you a better way.

Sounds good.

Well, if we’re not focusing on tenses first, what are we going to look at in this lesson?

In this lesson, our focus is on the simple aspect.

We will look at its meaning and also how it combines with the present tense, the past tense, and the future tense.

In future lessons, we will study more deeply the meaning of each tense.

I see.

Because all of you are probably already familiar with each one.

For now, let’s just say that the present tense is about now, the past tense is about before now, and the future tense is about after now.

For example, today is present tense, yesterday is past tense, and tomorrow is future tense.

That example is very useful.

So the main idea of the simple aspect is that it is used for events that we think of as a complete unit.

We are talking about the event like there is no change.

But that doesn’t mean that the event can’t change though, right?

That’s right.

The event could change, but that’s not how we are talking about it.

How about an example?

Sure.

When I say I live in Los Angeles, there is no suggestion that I will move soon.

The event I live in Los Angeles is an unchanging event.

Good example.

Let’s consider how the simple aspect is different from the progressive aspect.

How could you give the same information using the progressive form?

Using the progressive, I would say I am living in Los Angeles.

You are talking about the same event, but in the second sentence, it sounds like the event may change.

Yeah, kind of like I’m living in Los Angeles now, but I am planning to move to New York soon.

Okay, good.

Now let’s combine the simple aspect with the verb tenses and see how they work out.

As we said before, the present tense is used to talk about now.

When combined with the simple aspect, it can be used to talk about habits.

So can we have an example?

Sure.

For example, I ride the train to school every day.

It’s a habit because it’s something I normally do.

Exactly.

The simple present can also be used to talk about truths that don’t change.

So do you have another example?

Yes.

It’s cold in January in New York.

This is something that is generally true and doesn’t change.

That’s right.

Now was there an example in the dialogue?

Yes.

Vicki said, that’s a hard class, which is another example of a truth that doesn’t change.

Calculus never stops being hard.

Yeah, tell me about it.

So another way the simple present can be used is to talk about states or conditions.

What’s an example of this usage?

For example, in the dialogue, Vicki said, do you know her?

Which is a question about a state, the state of knowing Yuki.

Also, believe it or not, the simple present can be used to talk about future events, as in, I have a meeting tomorrow.

And it can also be used to talk about past events in a story, such as, the detective walks into the room and finds a murder weapon.

Sounds like an interesting story, doesn’t it?

As you can see, the present tense can be used to talk about future and past events also.

So what about the past tense?

Let’s take a look.

For now, we will say that the past tense is used to talk about events that happened before now.

OK.

For example, when we talk about yesterday, we use the past tense.

That’s right.

And, we said earlier that the simple aspect is used to talk about an event as a complete unit.

So, if an event is before now and also complete, we use the simple past form of the verb.

How was the simple past used in the dialogue?

Well, in the dialogue, Mike said, I studied for three hours.

He was talking about last night, so this means that his studying was complete, or that it finished last night.

How does the simple aspect work with the future tense?

Well, again, as we said earlier, for now, we will say the future tense is used to talk about events that have not happened yet or may happen after now.

So, when we talk about tomorrow or next year, we use the future tense.

That’s right.

If the future is used with the simple aspect, we are talking about an event in a complete sense that may happen after now.

What example do we have from the dialogue?

In the dialogue, when Yuki asks Mike if he will join them for lunch, he says, of course I’ll join.

That’s right.

That was a lot of information.

Yes, it was.

But we think that if you master the aspect and tense system, your grammar knowledge will multiply.

Multiply?

Well, that sounds great.

Also, we will review the simple aspect when we talk about each verb tense in the future lessons.

Exactly.

In future lessons, we will look at the present tense, past tense, and future tense more carefully.

But before we go, I want to share a language tip with our listeners.

Jesse, would you say that practice is an important part of learning a language?

Of course, it’s really important.

But it’s not the only important part of learning a language.

Equally important is noticing the form of language.

Aspect is not something we can really practice by itself.

Opportunities for practice will come when we look at the verb tenses.

So if you are aware of the simple aspect, your ability to notice how verbs are used will improve.

You will be able to start using new grammar forms and also to catch your own mistakes quicker and to use the correct forms.

Well, that’s a really nice tip.

And here’s another tip.

Please visit the website and download the PDF for this lesson.

There’s a full write-up of the grammar point there.

Well, that just about does it for today.

Ready to test what you’ve just learned?

Make this lesson’s vocabulary stick by using lesson-specific flashcards in the Learning Center.

There’s a reason why everyone uses flashcards.

They work.

They really do help memorization.

You can get the flashcards for this lesson at EnglishClass101.com.

Okay, well, see you next time.

Later.

Hi, Mike.

Hi, Vicki.

Hi, Oxana.

How is it going?

All right.

So, what’s up?

Oh, not much.

We’re waiting for Yuki.

Do you know her?

Sure.

We have a couple of classes together.

Oh, here she comes now.

Hey, Yuki.

Hi, Mike.

Hi, Vicki.

Hi, Oxana.

How is it going?

All right.

So, what’s up?

Hey, Yuki.

Hi, guys.

Mike, will you join us for lunch?

Lunch?

With three beautiful women?

Of course I’ll join.

Cool.

Did you study for the test last night?

I studied for three hours.

Which class are we talking about?

Calculus.

That’s a hard class.

Tell me about it.

لیست درس‌های مکالمات رایج انگلیسی

پیشنهادهای ویژه

مکالمه سطح پیشرفته

نرم افزار آموزش مکالمه انگلیسی با امکانات پیشرفته (اندروید)

با قابلیت تشخیص صدای کاربر، هایلایت مکالمه ها، تمرین و قابلیتهای فراوان دیگر

پکیج کامل آموزش مکالمه انگلیسی (14 دی وی دی)

بسته کامل از بهترین مجموعه‌های آموزش مکالمه

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا