چگونه انگلیسی صحبت کنیم؟ (پادکست های آموزشی + رایگان)

چگونه انگلیسی را کاملا روان صحبت کنیم؟

آیا تا به حال به پادکست گوش داده اید؟ اگر پاسخ شما، “بله” است، احتمالاً در حال تمرین مهارت شنیداری خود بوده اید، درست است؟

همانطور که می دانید، بهترین روش برای تقویت مهارت شنیدن، گوش دادن به زبان انگلیسی است. پس تا جایی که می توانید از پادکست ها برای بهبود گفتار انگلیسی خود استفاده کنید!

به طور کلی، شما می خواهید به گوش دادن به زبان انگلیسی معتبر، تا حد امکان ادامه دهید. مطمئن شوید که همراه با این مقاله، درک زبان انگلیسی شما رشد خواهد کرد، و خواهید دید که همه آن کلماتی را که شنیده اید، در عبارات گفتاری خود قرار می دهید و در درست ترین حالت ممکن از آنها استفاده می کنید.

به عبارت دیگر، برای خوب صحبت کردن، ابتدا باید خوب گوش کنید! سخت کار کنید، صدای خود را ضبط کنید، به صدای خودتان گوش دهید و سپس دوباره تمرین کنید، و در عرض 2-3 ماه نتایج فوق العاده ای خواهید دید!

پیشنهادهای ویژه

مکالمه سطح پیشرفته

نرم افزار آموزش مکالمه انگلیسی با امکانات پیشرفته (اندروید)

با قابلیت تشخیص صدای کاربر، هایلایت مکالمه ها، تمرین و قابلیتهای فراوان دیگر

پکیج کامل آموزش مکالمه انگلیسی (14 دی وی دی)

بسته کامل از بهترین مجموعه‌های آموزش مکالمه

دو نوع صحبت کردن در پادکست ها

آیا تا به حال متوجه شده اید که در موقعیت های خاص متفاوت صحبت می کنید؟ گاهی اوقات لازم است در مورد چیزی برای مدت طولانی صحبت کنید، مانند زمانی که در حال تعریف یک داستان خنده داری هستید که برای شما اتفاق افتاده است. اما مواقع دیگر، ممکن است با یکی از دوستانتان از هر دری صحبت کنید، از عبارات کوتاه‌ تری استفاده کنید و از یکدیگر سؤال بپرسید.

ما برای توصیف هر یک از این موقعیت‌ها کلمات جالبی داریم: مونولوگ و دیالوگ.

مونولوگ و دیالوگ

موقعیت اول که بازگویی یک داستان طولانی است، یک مونولوگ است. آن وقت است که بیشتر وقت خود را صرف صحبت کردن می کنید. می توانید کارهایی را که در آخر هفته انجام داده اید، تعطیلات تابستانی خود را چگونه گذرانده اید، کتاب هایی که از خواندن آنها لذت می برید و غیره را به اشتراک بگذارید.

موقعیت دوم که گفتگو با دوست شما است، یک دیالوگ است. این زمانی اتفاق می افتد که ما فقط در مورد خود صحبت نمی کنیم. بلکه از دوستانمان سؤال می کنیم و جواب می گیریم. در یک دیالوگ، شما برای مدت طولانی صحبت نمی کنید، زیرا شخص دیگری نیز صحبت می کند، که در واقع این یک گفتگو است. همچنین شما بیشتر از عبارات عامیانه و محاوره ای استفاده می کنید.

(نکته ای سریع برای به خاطر سپردن تفاوت: در بسیاری از کلمات انگلیسی، “mono-” به معنای “یک” و “di-” به معنای “دو” است.)

مونولوگ و دیالوگ در پادکست

در یک مونولوگ (یک نفر به تنهایی صحبت می کند) از دستور زبان صحیح، جملات طولانی تر و کلمات عامیانه کمتری استفاده می کنید و مدت زمان بیشتری صحبت می کنید. اما دیالوگ ساده تر است زیرا از جملات و پاسخ های کوتاه تری استفاده می کنید، ممکن است اشتباهات گرامری داشته باشید و به طور کلی از کلمات ساده تری استفاده می کنید. بنابراین پادکست هایی که به آنها گوش می دهید، می تواند یک نفر در مورد چیزی صحبت کند (مونولوگ) یا دو یا چند نفر با هم صحبت کنند (دیالوگ). هر کدام از این دو نوع پادکست دارای انواع مختلفی از کلمات، عبارات و عبارات هستند که می توانید برای موقعیت های مختلف تمرین کنید. بیایید به یک مثال کوچک نگاه کنیم تا نشان دهیم که چرا تفاوت این دو مهم است؟

نمونه ای واقعی از انواع گفتار

از یکی از زبان آموزان خواستیم در مورد یادگیری زبان انگلیسی صحبت کند. انتظار یک مونولوگ (شاید یک سخنرانی کوچک) را داشتم. اما پاسخ او این است:

  • من دوست دارم انگلیسی را یاد بگیرم، چون جالب است. نمی دانم چرا بعضی ها آن را کشف نمی کنند. اما من روش یادگیری خودم را دارم و از معلمانی که به من می‌گویند، می‌توانند چیزی به من یاد بدهند خسته شده‌ام، اما بعد می بینند که شکست می‌خورند.

این مونولوگ چه اشکالی دارد؟ خوب، واقعاً هیچ اشکالی ندارد! به جز تعدادی از کلمات که اغلب در یک دیالوگ استفاده می شود. به نظر می رسد که این دانش آموز با یکی از دوستانش صحبت می کند، زیرا از جملات کوتاه تر و عامیانه زیاد استفاده می کند.

آیا استفاده از زبان عامیانه در مونولوگ اشکال دارد؟ خوب، کمی عجیب به نظر می رسد. به زبان مادری خود فکر کنید. آیا وقتی در کلاس یا با همکاران خود هستید، متفاوت تر از زمانی عادی، صحبت نمی کنید؟

قبل از اینکه از پادکست برای بهبود صحبت کردن خود استفاده کنید، این تفاوت ها را بدانید. سعی کنید به این فکر کنید که کدام کلمات را می توان در موقعیت های خاص استفاده کرد. در این صورت مهارت گفتاری شما عالی خواهد شد!

3 روش منحصر به فرد برای بهبود صحبت کردن با پادکست ها

امیدوارم این نکات بتوانند به شما کمک کنند تا شروع به تمرین صحبت کردن خود به تنهایی کنید! نه فقط پادکست ها، بلکه استفاده از انواع مختلف رسانه ها برای بهبود کلی زبان انگلیسی، نه فقط مهارت صحبت کردن، مفید هستند.

همچنین ویدیوها هم می‌توانند گام بعدی بعد از پادکست باشند، زیرا می‌توانید انگلیسی را در عمل بشنوید و «ببینید». شما همچنین تصاویر بصری دریافت می کنید تا هر آنچه را که می شنوید به یاد ماندنی تر کنید. من مطمئن هستم که شما چند جمله جالب یا خنده دار از فیلم ها شنیده اید که همیشه در زندگی واقعی از آنها استفاده می کنید!

لیست درس‌های رایگان آموزش مکالمه انگلیسی سایت

اکنون به 3 روش فوق العاده برای تقویت مهارت گفتاری خود همراه با پادکست ها توجه کنید:

آنچه را که در پادکست می شنوید، خلاصه کنید.

برای اولین تمرین، به یک هدست با میکروفون (اگر از کامپیوتر استفاده می‌کنید)، یک برنامه ضبط صدا (می تواند گوشی موبایل باشد) و یک تکه کاغذ (که بعداً چند کلمه کلیدی و عبارات را در آن خواهیم نوشت) نیاز دارید.

    ابتدا به یک پادکست کوتاه گوش دهید.

    در حالی که در حال گوش دادن هستید، برخی از کلمات و عبارات کلیدی را که می شنوید، روی کاغذ یادداشت کنید. کدام کلمات را باید یادداشت کنید؟ کلمات و عباراتی را که عبارتند از:

    • جدید: قبلاً این کلمه را نشنیده اید.
    • جدید نیست، اما فراموش شده: قبلاً این کلمه را شنیده اید، اما معنای آن را فراموش کرده اید.
    • آشنا، اما با معنای متفاوتی استفاده می شود: قبلاً این کلمه را شنیده اید، اما به شکل دیگری استفاده می شود.

    اگر کلمات با کلمات دیگری استفاده می شوند، به تنهایی یادداشت نکنید. به عنوان مثال، برای کلمه “launch”، کل عبارت “launch a campaign” را بنویسید.

    وقتی گوش دادن را تمام کردید، کلمات ناآشنا را در فرهنگ لغت جستجو کنید تا معنی آنها را بدانید.

    بعد، پادکست را با صدای بلند خلاصه کنید.

    از کلمات و عبارات کلیدی خود به عنوان طرح کلی استفاده کنید که به شما کمک می کند از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت کنید. این فعالیت گفتاری به مهارت های مونولوگ شما کمک می کند.

    حالا یک تایمر برای پنج دقیقه تنظیم کنید و سعی کنید در این مدت پادکست را به طور خلاصه بیان کنید. سپس تایمر خود را برای سه دقیقه تنظیم کنید! هر بار که پادکست را خلاصه می کنید، سریعتر صحبت خواهید کرد.

    وقتی آماده شدید، گام بعدی این است که خلاصه گویی خود را به صورت پادکست، ضبط کنید.

    و بعد از ضبط… به صدای خودتان گوش دهید! گوش دادن به صدای ضبط شده همیشه سخت است، اما واقعاً به شما کمک خواهد کرد! هر گونه اشتباه یا تلفظ نادرست را گوش دهید و آنها را یادداشت کنید. در این فعالیت، مهم است که هنگام صحبت کردن، فقط به طرح کلی کلمات و عبارات کلیدی نگاه کنید.

    نوشتن کامل خلاصه و خواندن آن کمکی نخواهد کرد؟ چرا که نه؟

    چرا استفاده از طرح کلی کلمات کلیدی مهم است؟

    وقتی بچه ها شروع به صحبت می کنند، از تک کلمات استفاده می کنند. آنها برای مثال می گویند، “شیر، مامان!” در واقع با استفاده از تک کلمات، برای تشکیل یک جمله تلاش می کنند. مادر احتمالاً می‌گوید: «شیر می‌خواهی؟» در اینجا مادر از تک کلمات کودک، برای ساختن جمله استفاده می کند. سپس کودک تکرار می کند! و اینگونه می شود که صحبت کردن را به تدریج یاد می گیرند.

    بنابراین ما در اینجا همین کار را انجام می دهیم: به کلمات و عبارات نگاه کنید و سعی کنید خودتان آنها را کنار هم قرار دهید، بدون اینکه متنی بنویسید. در ابتدا زمان زیادی از شما می گیرد و ممکن است سخت باشد، اما در نهایت صحبت کردن را یاد خواهید گرفت.

    به تدریج شما روان صحبت خواهید کرد، زیرا سعی می کنید بارها از هر کلمه، با صدای بلند استفاده کنید، بنابراین این کلمات برای همیشه در ذهن شما می مانند.

    عباراتی را که در پادکست می شنوید (با صدای بلند) تکرار کنید.

    این روش تکرار، در یک پادکست دیالوگ که می شنوید، اتفاق می افتد. این به شما کمک می کند عبارات عامیانه و غیررسمی را که مردم در مکالمات واقعی و برنامه ریزی نشده خود استفاده می کنند، یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

    بنابراین در اینجا چند مرحله برای عالی کردن این تمرین وجود دارد:

    • پادکست مناسب را انتخاب کنید. پادکست های مونولوگ برای این تمرین کار نمی کنند زیرا ساختار کاملاً متفاوتی دارند. بنابراین، یک مصاحبه یا پادکستی را انتخاب کنید که یک گفتگو در آن باشد و سپس به پادکست گوش دهید.
    • بخش کوچکی از پادکست (چند سوال و پاسخ) را انتخاب کنید و هر جمله را یادداشت کنید. دقیقاً آنچه را که همه می گویند (کلمه به کلمه) بنویسید. اگر می خواهید یک گفتگوی واقعی را تکرار کنید، باید عبارات را دقیقاً همانطور که هستند به خاطر بسپارید. نوشتن آنها واقعاً به شما در یادگیری عبارات کمک می کند.
    • این عبارات را تکرار کنید. عبارت به عبارت، به پادکست گوش دهید و سپس مکث کنید و تکرار کنید. سعی کنید آن را به همان صورتی که در پادکست می شنوید، بیان کنید. بارها و بارها تکرار کنید تا زمانی که احساس کنید می توانید آن را به طور طبیعی بیان کنید. سپس، می توانید صدای خودتان را ضبط کنید و گوش دهید!

    جستجوی صوتی

    اگر متن فایل صوتی یا پادکست را ندارید، جستجوی کلمات جدید ممکن است سخت باشد. زیرا زبان آموز مبتدی که نمی داند آنها چگونه نوشته می شوند؟!

    آخرین روش به شما نشان می دهد که چگونه از کشف کلمات جدید لذت ببرید! با استفاده از دانش خود، موضوع پادکست و فرهنگ لغت، می توانید به عنوان کارآگاه بازی کنید تا معما را حل کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد، و راه دوم مهارت‌ های گفتاری و تلفظی شما را نیز بهبود می‌ بخشد:

    از اطلاعات پادکست برای حدس زدن معنای کلمه استفاده کنید.

    به عنوان مثال، شما به پادکستی گوش می دهید و در آن کلمه “demolish” وجود دارد. وقتی به این قسمت می رسد، شما “molish” را می شنوید، نه کل کلمه را! خوب همینجا باید پادکست را متوقف کنیم و به کلمه و معنای آن فکر کنیم.

    ابتدا به موضوع پادکست فکر می کنیم، که در مورد چه چیزی است؟ موضوع پادکست در مورد تخریب یک ساختمان برای ساختن یک ساختمان دیگر است، بنابراین می توانیم حدس بزنیم که این کلمه به معنای “ویران” است. پس باید کلمه «ویران» را در فرهنگ لغت جستجو کنیم. خواهیم دید که بله! این کلمه معنای ” خراب کردن، نابود کردن، ویران کردن” است.

    دیدید چقدر راحت می توان کلمه را پیدا کرد و به معنی آن دست یافت؟! شما هم حتما امتحان کنید.

    برای یافتن کلمه از جستجوی صوتی گوگل استفاده کنید.

    این یک روش عالی، برای تقویت مهارت صحبت کردن و نحوه بیان صحیح کلمات است. شما می توانید برای اینکه از تلفظ صحیح کلمات توسط خودتان مطمئن شوید، از جستجوی صوتی گوگل استفاده کنید.

    به این صورت که، زمانی که کلمه یا عبارتی را از پادکست شنیدید و برای شما جدید بود، به آن بارها گوش دهید تا تلفظ صحیح آن را یاد بگیرید. سپس می توانید با صدای بلند آن کلمه یا عبارت را برای خود تکرار کنید. در اینجا می توانید به سراغ جستجوی صوتی گوکل بروید و با صدای بلند آن کلمه را تکرار کنید. اگر آن کلمه ظاهر شد، این یعنی شما آن کلمه را درست تلفظ کرده اید.

    این روش علاوه بر تقویت مهارت گفتاری و تلفظ شما، قطعا مهارت شنیداری انگلیسی شما را تقویت می کند. به علاوه بسیار جذاب و سرگرم کننده است!

    انتخاب پادکستی که برای شما مناسب است.

    اکنون که این روش ها را می دانید، زمان آن رسیده است که تمرین کنید! قصد داریم چند منبع اصلی را که اغلب زبان آموزان از آنها برای یادگیری زبان استفاده می کنند، به شما معرفی کنیم.

    در زیر لینک ها و نکات کوتاه نهایی را در مورد نحوه انتخاب پادکست مناسب، خواهید دید.

    پادکست های مونولوگ:

    BBC News for Language Learners

    Scientific American Podcasts

    Business News for Language Learners

    پادکست های دیالوگ:

    Podcasts in English

    Culips Podcasts

    BBC 6-minute English podcasts

    ELLLO Podcasts

    طول زمان

    وقتی تازه شروع به یادگیری می کنید، مطمئن شوید که پادکست های شما خیلی طولانی نباشد (بیش از پنج دقیقه نباشد).

    من پیشنهاد می کنم از Podcasts in English برای تمرین دیالوگ ها (پادکست ها 3-4 دقیقه هستند) و از Scientific American برای مونولوگ ها (پادکست های 1 دقیقه ای) استفاده کنید.

    تنوع زبان انگلیسی

    بدیهی است، اگر نیاز به تمرین انگلیسی بریتیش دارید، ممکن است بخواهید فقط پادکست های انگلیسی بریتانیایی را انتخاب کنید. در حالی که اگر سعی کنید خود را به یک نوع از زبان انگلیسی محدود نکنید، بهتر است.

    از آنجایی که انگلیسی یک زبان جهانی است، انواع مختلفی از آن وجود دارد که هر کجا که بروید خواهید شنید، بنابراین این چالش را بپذیرید و به انواع مختلفی گوش دهید!

    موضوع

    موضوعاتی را انتخاب کنید که برای شما جالب هستند! شما شغل و سرگرمی های خود را دارید، و می خواهید زمانی که انگلیسی زبانان را ملاقات می کنید بتوانید در مورد آن موضوعات بحث کنید.

    متن فایل های صوتی

    همانطور که قبلاً اشاره کردیم، داشتن متن پادکست یا فایل صوتی خوب است تا بتوانید به آن برگردید و به راحتی کلماتی را که نمی توانستید به خوبی بشنوید را یاد بگیرید. در صورت نیاز به تمرین روش تکرار، متن فایل های صوتی نیز عالی عمل می‌کنند، زیرا نیازی به نوشتن تمام عباراتی که می‌خواهید تمرین کنید، نخواهید داشت.

    پیشنهادهای ویژه

    مکالمه سطح پیشرفته

    نرم افزار آموزش مکالمه انگلیسی با امکانات پیشرفته (اندروید)

    با قابلیت تشخیص صدای کاربر، هایلایت مکالمه ها، تمرین و قابلیتهای فراوان دیگر

    پکیج کامل آموزش مکالمه انگلیسی (14 دی وی دی)

    بسته کامل از بهترین مجموعه‌های آموزش مکالمه

    ارسال یک دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
    اسکرول به بالا