آموزش اصول مذاکرات به زبان انگلیسی – بخش اول

آموزش اصول مذاکرات به زبان انگلیسی

آیا تمایل دارید مذاکره کنید؟

✍️ اگر شما با شرکای تجاری خارجی همکاری دارید، ممکن است وارد قلمروهای ناشناخته ای شوید. دلیلش هم این است که در اکثر مواقع زبان انتخابی انگلیسی است. پس از خواندن این پست ها (مربوط به مذاکرات انگلیسی )، دیگر از شرکت در مذاکرات (negotiations) فراری نخواهید بود. طرح و پیشنهاد (proposal) ارائه کنید، سوال (question) بپرسید، به تفاهم (compromise) برسید و تصمیم (decision) بگیرید.

البته که شما می خواهید مذاکره را همین حالا شروع کنید. اما اول بعضی از فرضیاتی را که ما درباره ی شما داریم را ببینید:

  • شما از دانش پایه ای در زمینه ی زبان انگلیسی برخوردارید.
  • شما می خواهید یا ناگزیرید بیش از گذشته در مذاکرات بین المللی شرکت کنید. شاید هم مجبور شوید یکی از آنها را اداره کنید.
  • شما می خواهید خیالتان از بابت مهارت های انگلیسی تان حتی در شرایط دشوار جمع باشد.

در ادامه شما را با بخش های مختلفی که قرار است در مورد آنها صحبت کنیم، آشنا می کنیم. در مورد هر بخش توضیح مختصری داده ایم که در ادامه با آشناییت بیشتری بتوانید بخش ها را دنبال کنید.

فهرست

بخش 1: آمادگی مناسب؛ به خوبی آماده شدن

بخش 2: کلید موفقیت؛ مذاکرات کارآمد

بخش 3: رویارویی با دشواری ها

بخش 4: بخش ده تایی ها

ضمیمه

بخش 1: آمادگی مناسب؛ به خوبی آماده شدن

پیش از آنکه پای میز چانه زنی (bargaining table) بروید، در کلاسی فشرده در زمینه ی مذاکرات شرکت کنید. ساده است، فقط این بخش را بخوانید. فرقی نمی کند که مذاکرات مقدماتی باشند یا سطح بالا؛ رایج ترین اصطلاحات را یاد بگیرید و با تک تک مراحل (stages) مذاکره آشنا شوید. با استفاده از واژه ها و عباراتی که ما در اینجا برایتان جمع آوری کرده ایم، شما می توانید بدون معطلی در مذاکرات شرکت کنید. با این حال حتما زمانی را صرف در میان گذاشتن نقاط قوت، اهداف و داده هایتان با هم گروهی تان کنید.

بخش 2: کلید موفقیت؛ مذاکرات کارآمد

در این بخش شما یاد می گیرید که چگونه گفتگو را آغاز کنید و نظرتان را بدون برانگیختن طرف مقابل (opposing part) ابراز کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با طرح پیشنهادها (proposals) و پرسش های (questions) هوشمندانه، پیروزمندانه به سمت اهدافتان پیش بروید. اگر هم لازم باشد که موضع گیری (take positions) و تصمیم گیری (make decisions) کنید، این بخش عبارات مناسب را به شما خواهد داد.

پیشنهادهای ویژه

پکیج کامل آموزش تجارت انگلیسی

کاملترین بسته آموزش انگلیسی برای تجارت

بیش از 40 مجموعه منابع آموزشی و تقویتی برای تجارت به زبان انگلیسی

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

بخش 3: رویارویی با دشواری ها

این بخش راهنمای (guide) شما در زمینه ی انواع و اقسام وقفه هاست. این بخش همچنین به شما کمک می کند صحبت ها را (پس از وقفه) دوباره در مسیر خود بیندازید (get the talks back on track). در این بخش عباراتی را خواهید یافت که به کمک آنها می توانید از شدت نا آرامی هر موقعیتی بکاهید و تمایل خود را به ایجاد تفاهم یا دریافت امتیاز ابراز کنید. به این ترتیب است که شما در پایان مزاکرات به یک وضعیت برنده-برنده (win-win situation) خواهید رسید. آخرین مورد که از سایرین کم اهمیت تر نیست، این است که شما سفری کوتاه به سراسر جهان خواهید داشت و در آن فنون مذاکره و مشکلات زبان بدن (body language) را خواهید آموخت.

بخش 4: بخش ده تایی ها

در این بخش مطالبی می آموزید که طی مذاکرات شما را در موضع پیروز (the winning side) قرار می دهند؛ اگر مایلید در این موضع بمانید، بهتر است همچنین درباره ی چیزهایی که باید پای میز مذاکره از آنها پرهیز کنید هم مطالعه داشته باشید.

ضمیمه

این ضمیمه بر جنبه های گوناگونی که در مذاکرات موفق حائز اهمیت هستند؛ مثلا تلفظ صحیح در زبان انگلیسی – تمرکز یافته است. علاوه بر این، ما اطلاعاتی درباره ی مناطق زمانی، ساعات اداری و تعطیلات بین المللی در اختیارتان خواهیم گذاشت. به هر حال، شما می بایست قادر به تماس گرفتن با طرف مقابل خود باشید. در ضمن، واژه نامه ای کوچک و پایه ای مورد نیاز برای مذاکرات را به شما یاد می دهد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا