آموزش تلفظ صحیح انگلیسی (کاملا رایگان + فیلم آموزشی)

آموزش تلفظ زبان انگلیسی (کاملا رایگان)

تلفظ دقیق بخش مهمی از یادگیری هر زبانی است [اهمیت تلفظ]، به ویژه زمانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید [تلفظ انگلیسی]. نحوه ی صحبت کردن شما می تواند تأثیر زیادی بر درک یا عدم درک مخاطب شما بگذارد. نکته قابل توجه در مورد تلفظ این است که مسئله فقط کسب دانش نیست، بلکه یک مهارت فیزیکی است که باید به طور منظم آن را تمرین کنید.

هنگام یادگیری زبان انگلیسی، آنچه می بینید همیشه آن چیزی نیست که می شنوید. در واقع تلفظ کلمات ممکن است با املای آنها متفاوت باشد و همین مسئله زبان آموز را گیج می کند. سعی کنید قبل از اینکه املای کلمات را یاد بگیرید، ابتدا بر روی نحوه تلفظ آنها تمرکز کنید. اینگونه ممکن است بهتر و راحت تر تلفظ آنها را یاد بگیرید. یادگیری نحوه ی تلفظ صحیح کلمات در هر زبانی بسیار اهمیت دارد، زیرا بخش عمده ی یک مکالمه که قرار است در آن صحبت های یکدیگر را متوجه شوید، به نحوه ی تلفظ کلمات برمی گردد.

پیشنهادهای ویژه

بهترین پکیج منابع آموزش تلفظ و لهجه زبان انگلیسی

بهترین پکیج تخصصی تلفظ و لهجه انگلیسی (26 مجموعه)

کاملترین بسته برای یادگیری اصولی تلفظ و اصلاح لهجه انگلیسی، با این مجموعه اعتماد به نفس کافی را پیدا خواهید کرد

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

چگونه تلفظ انگلیسی را بهتر کنیم؟

هیچ میانبری برای یادگیری تلفظ انگلیسی وجود ندارد، باید به طور کامل و تدریجی تلفظ را یاد بگیرید، زیرا این مهارت نیازمند تکرار و تمرین زیاد است. با این حال راه هایی وجود دارد که می توانید به طور موثر تمرین کنید و مهارت تلفظ خود را سریعتر بهبود ببخشید. این مقاله را دنبال کنید و از همین امروز شروع به بهبود و یادگیری تلفظ خود کنید و یک قدم به سمت هدف خود (تلفظ انگلیسی) نزدیکتر شوید.

به صحبت های خودت گوش کنید: شنیدن اشتباهات تلفظی در صحبت های خود اغلب دشوار است، زیرا به جای گوش دادن به نحوه ی تلفظ، به چگونگی برقراری ارتباط تمرکز می کنید. اگر خودتان متوجه اشکالات تلفظ خود نمی شوید، پس اصلاح آنهاغیرممکن است و نمی توانید خودتان تلفظ صحیح را بیان کنید. سعی کنید از تلفن همراه خود و یا کامپیوتر کمک بگیرید. موقع صحبت کردن، صدای خود را ضبط کنید و موارد خاصی که باید آنها را تقویت کنید را یادداشت کنید.

آهسته و شمرده شمرده صحبت کنید: بسیاری از زبان آموزان انگلیسی فکر می کنند که روان صحبت کردن به این معنی است که باید سریع و تند صحبت کنند اما این اشتباه است. سریع صحبت کردن هیچ کمکی به روان و صریح صحبت کردن نمی کند و باعث می شود گوینده عصبی و بلاتکلیف به نظر برسد. آهسته صحبت کردن به شما فرصت می دهد تا به درستی نفس بکشید و سپس به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید. از آنجایی که به شما زمان می‌دهد تا در حین صحبت کردن فکر کنید، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و می‌توانید بر روی نحوه ی تلفظ انگلیسی خود تمرکز کنید.

تصور کنید: چشمان خود را ببندید و قبل از صحبت کردن به این فکر کنید که چگونه تلفظ کنید. موقعیت صورت و دهان خود را تجسم کنید، و به این فکر کنید که زبان و دهان شما موقع ادای کلمات چگونه خواهند بود. این به یادگیری صحیح تلفظ کلمات انگلیسی بسیار کمک می کند.

عمل کنید: تلفظ یک مهارت فیزیکی است. شما به دهان خود روش جدیدی برای حرکت و استفاده از عضلات مختلف را آموزش می دهید. هر روز روی صداهای سخت و دشوار تمرکز کنید. با تلفظ صدای “th” مشکل دارید؟ زبان خود را بین دندان های خود قرار دهید و هوا را از دهان خود خارج کنید. حرکت هوا را در بالای زبان خود احساس کنید.

در آینه با خود صحبت کنید: جلوی آینه بایستید تا محل قرارگیری زبان، لب‌ها و شکل دهان خود را هنگام ایجاد صداهای خاص (تلفظ کلمات) ببینید. آنچه را که از خود در آینه می بینید با ویدیویی از یک بومی زبان که دقیقا همین کلمه ای که شما تلفظ کرده اید را تلفظ کرده است، مقایسه کنید.

از بومی زبانان الگو بردارید: هیچ جایگزینی برای یادگیری تلفظ توسط متخصصان و افراد بومی زبان وجود ندارد. پس گوش کند! به برنامه های رادیویی انگلیسی گوش دهید، برنامه های تلویزیون انگلیسی زبان را ببینید و فیلم و سریال ها را به زبان انگلیسی تماشا کنید. آنچه را که می شنوید تقلید کنید، حتی اگر هنوز مطمئن نیستید که آنها چه می گویند. با تمرین و تکرار زیاد، شما به تلفظ و صحبت کردن صحیح و روان می رسید.

انگلیسی را به تنهایی تمرین کنید: ممکن است با خود بگویید با وجود تمام مطالعه ها و تمرینات اما مشکلات تلفظ همچنان پابرجاست! جواب بسیار ساده است، زیرا از اشتباه کردن می ترسید و نمی توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. سعی کنید همراه با نرم افزار و سایت هایی که می توانید به صورت آنلاین و یا تعاملی مهارت تلفظ را تمرین کنید.

یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید: اینکه کسی مانند یک معلم یا یک دوست انگلیسی زبان میزان یادگیری ما را ببیند و در واقع یک ناظر خارجی باشد، خیلی خوب است. دوستی را پیدا کنید که مانند شما علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی خود باشد. با یکدیگر در مورد موضوعات مورد علاقه تان چت کنید (پیام صوتی بفرستید) تا بتوانید با دقت به تلفظ یکدیگر گوش دهید. تا آنجایی که می توانید از لغات مختلف در صحبت هایتان استفاده کنید. سعی کنید همیشه با دوستان انگلیسی زبان خود شرایطی را فراهم کنید که بتوانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید صحبت کنید و به تبادل نظر بپردازید. خجالت نکشید و از این فرصت استفاده کنید. صحبت کردن با دیگران به شما اعتماد به نفس می دهد و تلفظ صحیح را هم به خوبی به شما آموزش می دهد.

به لحن و استرس کلمات توجه کنید: تسلط بر تلفظ، در برقراری مکالمه خوب و درست بسیار موثر است. همچنین درک لحن (بالا و پایین آمدن صدا) و استرس (برخی صداها در کلمات و برخی کلمات در جملات بلندتر یا واضح تر از سایرین تلفظ می شوند). اشعار، سخنرانی ها و آهنگ ها را با صدای بلند بخوانید و بر روی کلمه هایی که استرس و لحن خاصی دارند، تمرکز کنید.

یک آهنگ بخوان: لغات آهنگ های محبوب انگلیسی را یاد بگیرید و با هم بخوانید. آواز خواندن به شما کمک می کند با لغات، ریتم و لحن در زبان انگلیسی آشنا شوید. موقع گوش دادن به آهنگ های انگلیسی مورد علاقه خود، همزمان با آن بخوانید و سعی کنید فقط به تلفظ دقت داشته باشید.

هر یک از نکاتی که در قسمت بالا ذکر شد نیاز به تمرین و تکرار منظم و زیادی دارد و هیچ یک نمی تواند فورا شما را به هدفتان برساند. در واقع یادگیری زبان انگلیسی به تدریج و آهسته آهسته شکل می گیرد و نیاز به پشتکاری قوی دارد. بین تمام راه حل ها و نکاتی که در این پست گفته می شود، شما باید خودتان تشخیص دهید که کدام یک برای شما مناسب تر است و شما را زودتر به اهدافتان می رساند.

چرا باید مهارت تلفظ زبان انگلیسی را تمرین کنیم؟

تمرین صحبت کردن یکی از سرگرم کننده ترین و لذت بخش ترین بخش های یادگیری زبان انگلیسی است. هنگامی که دیگر بتوانید حتی کمی انگلیسی صحبت کنید، راه های زیادی برای بهبود سریع مهارت های شما وجود دارد که در عین یادگیری، می توانید لذت هم ببرید.

دلایل تمرین تلفظ، متعدد و قابل توجه است که به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

  • بهبود و تقویت تلفظ به خواندن، نوشتن و برقراری مکالمه (ارتباط) شما کمک می کند. در واقع تلفظ در 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی (Speaking, Listening, Reading, Writing) تاثیرگذار است.
  • درک بهتر تلفظ انگلیسی منجر به سردرگمی کمتری، به خصوص در حین مکالمه می شود.
  • مهمتر از همه، یاد گرفتن تلفظ صحیح، نشانه پیشرفت است و باعث می شود در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

در قسمت زیر، 10 روش عالی برای بهبود و تقویت مهارت تلفظ انگلیسی برای شما آورده شده است:

10 استراتژی ساده و مفید برای تسلط بر تلفظ انگلیسی

تسلط بر تلفظ انگلیسی ممکن است هدف باشد، اما اینگونه نیست که تنها یک راه برای رسیدن به آن وجود دارد. مانند هر چیز دیگری در زندگی که می خواهیم یاد بگیریم، برای رسیدن به هدف مورد نظر، باید راه مربوط به آن را طی کنیم. حال ممکن است چندین راه باشد که شما را به هدف مورد نظرتان می رساند. باید با تمرکز بالا راه و روش های مختلف را امتحان کنیم. حال با این 10 روش فوق العاده برای یادگیری مهارت تلفظ انگلیسی آشنا شوید:

بدانید که (صدای مورد نظرتان) می خواهید چگونه به نظر برسد.

زبان انگلیسی از صداهای متنوع زیادی استفاده می کند. تلفظ حروف و کلمات انگلیسی می تواند از یک منطقه به منطقه دیگر به طور چشمگیری متفاوت باشد. به عنوان مثال، انگلستان ممکن است از نظر اندازه نسبتا کوچک باشد، اما غنی از لهجه های مختلف انگلیسی است که هر کدام از لهجه ها، شخصیت خاص خود را دارند.

طبق جایی که می روید و مدت زمانی که قرار است آنجا باشید، اولین قدم این است که بفهمید صدای مردم محلی چگونه است. مانند آنها تلفظ حروف و صداها را تمرین کنید. این به شما کمک می‌کند تا با آنها هماهنگ شوید و به طور کامل بفهمید که آنها چه می‌گویند. هر لهجه انگلیسی را که برای مطالعه انتخاب می کنید، می توانید بر روی صداهایی که آن را منحصر به فرد می کند نیز تمرکز کنید. به عنوان مثال؛ برای یادگیری لهجه آمریکایی (American)، زمان بیشتری را برای تسلط بر صداهای خاص مانند “صدای شوا” اختصاص دهید.

پیشنهادهای ویژه

بهترین پکیج منابع آموزش تلفظ و لهجه زبان انگلیسی

بهترین پکیج تخصصی تلفظ و لهجه انگلیسی (26 مجموعه)

کاملترین بسته برای یادگیری اصولی تلفظ و اصلاح لهجه انگلیسی، با این مجموعه اعتماد به نفس کافی را پیدا خواهید کرد

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

در وب سایت های انگلیسی، کانال های یوتیوب و … عضو شوید.

وقتی صحبت از یادگیری زبان می شود، اینترنت بهترین دوست شماست. اینترنت شامل طیف گسترده ای از منابع مکالمه انگلیسی است که می توانید به راحتی این منابع را دنبال کنید، حتی اگر هنوز در زبان انگلیسی مبتدی هستید. محتوای زیادی برای زبان‌آموزان وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند آنچه را که برای شما مناسب‌تر است را پیدا کنید.

برخی از کانال های یوتیوب، ویدیوهای بسیار کوتاهی در مورد نحوه تلفظ صحیح کلمات دشوار دارند. همچنین خواندن یک کتاب همراه با فایل صوتی هم می‌تواند بسیار خوب عمل کند، زیرا به شما امکان می‌دهد که تلفظ صحیح کلمات را بشنوید و بدانید یک فرد با تجربه چگونه کلمات موجود در متن را بیان می‌کند. این یک راه عالی برای آشنایی با واژگان جدید و بهبود مهارت تلفظ شما است. همینطور پادکست‌های صوتی و تصویری زیادی در مورد موضوعات متنوع و مختلف وجود دارد که بسیاری از آنها دارای متن های فایل صوتی هر قسمت هستند. بنابراین می‌توانید در حین گوش دادن، به متن فایل های صوتی نگاه کنید تا بهتر متوجه کلمات و جملات شوید.

گاهی اوقات بسیاری از پادکست های زبان انگلیسی، دارای موضوعات داغ و بحث برانگیز هم هستند که زبان آموز را مشتاق می کند که به آنها گوش دهد و دنبال کند! همچنین می توانید صفحه های مختلفی که به آنها علاقه دارید، مانند آشپزی، ورزشی و … را به زبان انگلیسی دنبال کنید. با کمک این روش هم می توانید لغات مختلف و متنوع را یاد بگیرید و هم از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید!

معرفی چند سایت، مجموعه و کانال یوتیوبی با محتوای مناسب تقویت تلفظ:

روی کلماتی که مشکل دارید تمرکز کنید و آنها را برای خود حل کنید.

آیا تا به حال به کلمات سخت و دشوار برخورد کرده اید که نتوانید آنها را هیچ جوره تلفظ کنید؟ آیا به کلماتی برخورد کرده اید که شکل املایی آنها متفاوت است، اما نحوه تلفظ آنها یکی است؟

هر زمان که به این مدل لغات برخورد کردید و نمی دانستید چگونه یک کلمه عجیب و غریب را تلفظ کنید، فقط کمی صبر کنید، با دقت به آن کلمه نگاه کنید و ویژگی های آن کلمه را پیدا کنید. ویژگی ها شامل املا، هجاها و معنی آن است. کاری که باید انجام دهید این است که آن کلمه طولانی و پیچیده را به بخش های کوچک تری تقسیم کنید (کلمه را تکه تکه کنید). سپس به آرامی (طوری که متوجه تلفظ هر تکه شوید) آن را دوباره کنار هم قرار دهید.

به عنوان مثال؛ یکی از رایج ترین کلماتی که در زبان انگلیسی اشتباه تلفظ می شود، (February) فوریه است. مردم آن را به عنوان Feb-yu-airy تلفظ می کنند. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه r در وسط کلمه خواهید شد، و بعد از تقسیم شدن کلمه، نشان می‌دهد که در واقع Feb-ru-airy تلفظ می‌شود. آمریکایی ها هرگز این r را در ماه فوریه (February) تلفظ نمی کنند. تلفظ های منطقه ای ممکن است لزوماً تلفظ های انگلیسی مناسب نباشند.

یکی دیگر از اشتباهات رایج، تلفظ یک حرف صدادار در کلمه است، در حالی که باید بی صدا باشد و تلفظ نشود. برای بسیاری از کلماتی که به “e” ختم می شوند مانند done, horse و fire ، اصلاً لازم نیست e را تلفظ کنید. با این حال، بسیاری از زبان آموزان انگلیسی ممکن است در نهایت حرف e را تلفظ کنند، مخصوصاً زمانی که در سطح مبتدی هستند. کلمات بیشتری هم وجود دارد که بسیار اشتباه تلفظ می شوند، از جمله comfortable و Wednesday.
به خاطر داشته باشید که کلمات در انگلیسی همیشه آنطور که نوشته می شوند(املا)، بیان نمی شوند(تلفظ). بنابراین اینگونه کلمات را تا جایی که ملکه ذهنتان شود، تمرین کنید.

بیشتر بخوانید :

با صدای بلند بخوانید و صدای خودتان را ضبط کنید.

در واقع راه های زیادی برای تمرین تلفظ زبان انگلیسی وجود دارد، حتی زمانی که تنها هستید! یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، ضبط کردن صدای خود زمانی که با صدای بلند و واضح مطلبی را به زبان انگلیسی می خوانید یا با کسی صحبت می کنید. این عمل به شما کمک می‌کند در یادگیری مهارت تلفظ پیشرفت کنید و به تدریج پیشرفت و میزان یادگیری خود را بسنجید (با مقایسه صداهای ضبط شده یک دوره). هنگامی که بر صدای خود مسلط شدید و اعتماد به نفس موقع صحبت کردن را پیدا کردید، خواهید دید که چقدر پیشرفت کرده اید. این کار باید در مدت زمان طولانی شکل بگیرد تا شما متوجه پیشرفت چشمگیر خود شوید.

شما همچنین می توانید جفت های کمینه را که صداهای مشابهی دارند، آزمایش کنید. اینها کلماتی در انگلیسی هستند که به جز یک صدا، تقریباً یکسان تلفظ می شوند، مانند low – law و cut – cat، و مخصوصاً برای تمرین حروف صدادار مفید هستند.

ممکن است فکر کنید به تنهایی تمرین کردن فایده ای ندارد! زیرا شما نمی توانید بازخورد تمریناتی که انجام داده اید را ببینید یا میزان یادگیری خود را بسنجید. اما اینطور نیست! اپلیکیشن و برنامه های تعاملی تلفظ انگلیسی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید.

بلند خواندن: روزنامه یا مجله ای را انتخاب کنید و برای خود با صدای بلند بخوانید. شما حتی می توانید یک فیلمنامه که مربوط به فیلم مورد علاقه شماست را پیدا کنید و آن را اجرا کنید! این یک راه عالی برای تمرین تلفظ کلمات انگلیسی است، زیرا شما فقط باید روی این تمرکز کنید که تلفظ کلمات انگلیسی عالی به نظر می رسد و نیازی نیست نگران ساختار جمله یا دستور زبان باشید.

از نزدیک به ریتم و آهنگ کلمات گوش دهید.

همه چیز در زندگی ما، از نوعی سازمان پیروی می کند. زندگی ریتم قوی دارد. در غیر این صورت، همه چیز تصادفی و سازماندهی نشده خواهد بود. همانطور که ما آهنگ ها و سایر قطعات موسیقی را با گوش دادن دقیق به اشعار و ویژگی های دیگر به خاطر می سپاریم و درک می کنیم، می توانیم با گوش دادن دقیق به ریتم کلمات و نحوه صدای هجاهای خاص، بر کلمات دشوار نیز تسلط پیدا کنیم.

کلمات با احساسات تغییر می کنند. گوش دادن به نحوه بیان کلمات، بیشتر از معنای آنها تاثیر دارد و معنای واقعی کلمه را نشان می دهد. ریتم کلمات بر معنای آنها تأثیر می گذارد و استفاده از لحن و ریتم مناسب، بخش کلیدی صحبت کردن روان انگلیسی است. بسته به اینکه کدام قسمت از یک کلمه استرس دارد و در کجا در یک جمله قرار می گیرد، می تواند یک اسم یا فعل باشد.

درک این موضوع حتی می تواند تلفظ یک کلمه را واضح تر کند. مثلاً کلمات refuse و refuse. اگر به عنوان REH-fyuz شنیده می شود، در این صورت در مورد زباله (اسم) صحبت می کنیم، اما اگر به عنوان reh-FYUZ شنیده می شود، به معنای «نه» گفتن یا رد چیزی (فعل) است.
این دو کلمه را heteronyms می نامند. املای یکسان اما تلفظ متفاوتی دارند. آنها فقط در تاکید هجا متفاوت هستند، اما کافی است معنی را به طور کامل تغییر دهید.

بسیاری از زبان آموزان انگلیسی در واقع با ریتم و لحن گیج می شوند، مانند heteronyms. نکته کلیدی اینجا است که با دقت به نحوه تلفظ کلمات گوش دهید. هنگام تمرین آنها را تکه تکه کنید (کلمات بزرگ و پیچیده را به چند قسمت کوچک تقسیم کنید) تا زمانی که به اندازه کافی و راحت بتوانید از آنها در مکالمه استفاده کنید.

ارتباط، کلید یادگیری زبان است: با افراد بومی تمرین کنید.

بهترین راه برای یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی مانند یک بومی این است که در واقع با یک بومی زبان صحبت کنید. هر زمان که در کلاس هستید یا با دوست خود در پارک قدم می زنید، سعی کنید فقط انگلیسی صحبت کنید. اگر کسی که زبان مادری اش زبان انگلیسی باشد را نمیشناسید، اشکالی ندارد! دست از تمرین و پیشرفت برندارید. وب سایت ها و برنامه های بسیار خوبی وجود دارند که به زبان‌آموزان اجازه می‌دهند با یکدیگر به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند و زبان انگلیسی را به یکدیگر آموزش دهند.

برای پیدا کردن پارتنرهای تبادل زبان آنلاین، می‌توانید HelloTalk و Tandem را امتحان کنید. برای تسلط بر روی مهارت Speaking زبان انگلیسی، Lingbe وجود دارد که از طریق تماس صوتی با سخنرانان بومی در سراسر جهان ارتباط برقرار می کنید. همچنین برنامه italki برای تمرین زبان انگلیسی در یک محیط آموزشی عالی است، زیرا می توانید جلسات ویدیویی را با هزاران نفر که زبان مادری آنها انگلیسی است، رزرو کنید.

اخبار را برای تلفظ واضح زبان انگلیسی تماشا کنید.

ممکن است دوست نداشته باشید همیشه اخبار را تماشا کنید، اما می توانید از آن به عنوان یک ابزار عالی برای تسلط بر تلفظ انگلیسی خود استفاده کنید. گویندگان اخبار معمولا تمایل دارند برای رساندن پیام های خود آهسته و واضح صحبت کنند.

تماشای اخبار به قرار دادن کلمات انگلیسی در کنار هم و ساخت جمله صحیح کمک می کند و به شما امکان می دهد صدا و تلفظ صحیح را در دنیای واقعی بشنوید. به‌علاوه، برنامه‌های خبری از تصاویر و ویدیوهای زیادی برای کمک به قوی‌تر کردن پیام‌هایشان استفاده می‌کنند که همین موضوع درک مطلب را برای شما آسان می‌کند. اگر زیرنویس هم داشته باشد، که کار را بسیار راحت می کند.

یک وب سایت خوب برای استفاده، BBC برای انگلیسی بریتانیایی یا CNN برای انگلیسی آمریکایی است.

بیشتر بخوانید :

بر اساس املای یک کلمه، فرضیات نسازید!

همانطور که قبلاً اشاره کردم، زبان انگلیسی به داشتن کلماتی که املا یا نحوه نوشتن آنها با تلفظ یا نحوه صحبت آنها متفاوت است، معروف است. اگر زبان مادری شما مانند زبان اسپانیایی است (به این معنی که آنچه می خوانید همان چیزی است که می شنوید و می نویسید)، پس یادگیری نحوه بیان برخی از کلمات به زبان انگلیسی ممکن است به یک معمای چالش برانگیز تبدیل شود! به همین دلیل است که نباید آنچه را که در مورد یک زبان می دانید، به زبان دیگر بیاورید و فکر کنید مثل هم هستند. اگر می خواهید زبان انگلیسی را مانند زبان مادری خودتان یا هر زبان دیگری یاد بگیرید، اصلا به جایی نمی رسید و فقط خودتان را گم و گیج می کنید.

شما می توانید این صحبت و منظور من را با هموفون ها ببینید، که در آن دو کلمه دارای تلفظ یکسان اما معانی و املای متفاوت هستند، مانند: see – sea و bye – buy. حروف صدادار در زبان انگلیسی بر اساس جایی که در یک کلمه هستند، می توانند تلفظ های مختلفی داشته باشند و حتی ممکن است ساکت باشند. به عنوان مثال: done

زبان انگلیسی همچنین دارای صامت های صدادار و بی صدا است، که در آن شما دهان و زبان خود را در یک موقعیت قرار می دهید اما صدا متفاوت است. نمونه ای از این می تواند “th” در teeth و “th” در mother باشد. با “mother”، شما با تارهای صوتی خود صدا تولید می کنید، در حالی که در “teeth“، فقط هوا را بیرون می دهید.

همین ظرافت ها در تلفظ زبان انگلیسی، باعث می شود که چیزهای زیادی در مورد انگلیسی وجود داشته باشد! همین چیزهای ریز و زیاد ممکن است شما را خسته کند. بنابراین ذهن خود را باز نگه دارید و به یاد داشته باشید که بسیاری از قوانین تلفظ انگلیسی ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسند، اما با تمرین و تکرار آنها را به راحتی یاد خواهید گرفت.

پیشنهادهای ویژه

بهترین پکیج منابع آموزش تلفظ و لهجه زبان انگلیسی

بهترین پکیج تخصصی تلفظ و لهجه انگلیسی (26 مجموعه)

کاملترین بسته برای یادگیری اصولی تلفظ و اصلاح لهجه انگلیسی، با این مجموعه اعتماد به نفس کافی را پیدا خواهید کرد

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

دیکشنری ها و راهنمای تلفظ انگلیسی را بررسی کنید.

وقتی تلفظ لغات برایتان سخت می شود و نمی توانید آن را یاد بگیرید، فرهنگ لغت یا همان دیکشنری همیشه برای کمک به شما وجود دارد. خوب است که یکی را همیشه در دسترس داشته باشید. مخصوصا دیکشنری هایی که به صورت اپلیکیشن هستند و بر روی گوشی نصب می شوند. این نوع دیکشنری بسیار عالی و همیشه قابل استفاده و در دسترس است. برنامه دیکشنری Merriam-Webster یک مثال عالی است که شامل یک راهنمای تلفظ ساده اما بسیار موثر برای هر کلمه است.

همانطور که این دیکشنری ها کمک کننده هستند و هر آنچه را که می خواهید بدانید را به شما آموزش می دهند، مطالعه الفبای آوایی بین المللی (IPA) دقیقا به شما می گوید که چگونه کلمات را تلفظ کنید. ممکن است در ابتدای مطالعه کمی برایتان سخت و چالش برانگیز باشد، اما زمانی که به IPA مسلط شوید، دیگر هیچ کلمه ای برایتان سخت و دشوار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :

به تدریج و به طور پیوسته پیشرفت کنید!

زمانی که می خواهید هر چیزی را یاد بگیرید، سعی کنید عجله نکنید! آهسته و به تدریج اما متوالی و پیوسته، بهترین راه رسیدن به هدف است. هنگامی که یاد گرفتید یک کلمه چگونه تلفظ می شود، طبیعی است که هیجان زده شوید و بخواهید سریع شروع به صحبت کنید. اما بهترین کار این است که صبور باشید و آن کلمات را آنقدر تمرین کنید تا زمانی که بتوانید آنها را کامل و به درستی تلفظ کنید. دوستان و معلمان شما این را درک می کنند که شما در حال یادگیری و یک نوآموز هستید، بنابراین نگران نباشید که صحبت کردن شما خنده دار به نظر برسد.

با وجود منابع فراوانی ک برای یادگیری تلفظ انگلیسی وجود دارد، شما به خوبی می توانید مهارت Speaking خود را تقویت کنید و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید و یا در سخنرانی ها شرکت کنید. برای اینکه بتوانید روان و درست صحبت کنید، باید زمان زیادی را صرف این کار کنید. در واقع سفر طولانی در پیش خواهید داشت که باید از مسیر این سفر لذت ببرید و به پایان آن فکر نکنید.

نکات مهمی که برای یادگیری تلفظ انگلیسی باید بدانیم!

هر زبان آموز انگلیسی می داند که اگر بخواهیم بدانیم چگونه یک کلمه را به درستی بیان کنیم، معمولا املای آن کلمه آنقدر مهم نیست. به این جمله نگاهی بیندازید و روی کلمات قرمز رنگ تمرکز کنید. آیا می دانید چگونه آنها را تلفظ کنید؟

“The man didn’t feel very comfortable in his grey suit. He didn’t enjoy wearing smart clothes, and when he wore them he felt a subtle difference in his personality.”

املای انگلیسی در طول زمان، خیلی تغییری نکرده است، اما نحوه تلفظ کلمات تغییر کرده است. این امر تلفظ را به یک چالش واقعی برای زبان آموزان تبدیل می کند. اما تلفظ خوب فقط به این نیست که کلمات و حروف چگونه به نظر می رسند و ما بتوانیم آنها را بیان کنیم! ویژگی های مهم دیگری وجود دارد که باید آنها را هم به همان اندازه در نظر گرفت، مانند لحن (نحوه تغییر لحن صدا در طول یک جمله، بالا یا پایین رفتن)، استرس (که کلمات و هجاها در هنگام صحبت کردن وزن بیشتری دارند)، و گفتار پیوسته و متصل. چگونه هنگامی که کلمات در گفتار طبیعی به یکدیگر متصل شوند، می توانند متفاوت به نظر برسند؟ همه این ویژگی ها به تلفظ خوب کمک می کنند، اما آنها را با لهجه اشتباه نگیرید.

در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان، انواع مختلفی از لهجه‌ها وجود دارد، اما همه آن افراد با لهجه‌های متفاوت یک تلفظ صحیحی دارند. وقتی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، لازم نیست انگلیسی یا آمریکایی به نظر برسید. تلفظ خوب یعنی فهمیده شدن! لزومی ندارد وقتی با یک انگلیسی زبان صحبت می کنید، قطعا با لهجه امریکن یا بریتیش صحبت کنید. بسیاری از افراد بومی عاشق شنیدن زبان انگلیسی با لهجه اسپانیایی، ایتالیایی یا فرانسوی هستند! بنابراین، چگونه می توانید روی تلفظ خود کار کنید تا مردم از سراسر جهان به راحتی صحبت های شما را متوجه شوند، حتی اگر لهجه بومی خود را حفظ کنید؟ در اینجا چند نکته مهم برای تمرین و کامل کردن تلفظ شما وجود دارد:

گوش کنید!

گوش دادن به نمونه هایی از گفتارهای معتبر و واضح، می تواند بهترین راه برای بهبود تلفظ شما باشد. راه‌های زیادی برای گوش دادن به تلفظ کلمات مختلف وجود دارد: یک فیلم نسخه اصلی (زبان اصلی) تماشا کنید، به پادکست‌های مختلف، درباره موضوعی که به زبان انگلیسی علاقه دارید گوش دهید، به اخبار گوش دهید، حتی گوش دادن به موسیقی نیز می‌تواند کمک کند. سعی کنید به لحنی که مردم انگلیسی زبان استفاده می کنند، توجه کنید. شما می توانید به یک جمله یا عبارت کوتاه گوش دهید و سپس آن را تکرار کنید. البته سعی کنید برای تقلید صداها، لحن، استرس کلمات و توجه به حرکت دهان و زبان در هنگام صحبت کردن تلاش کنید. علاوه بر یادگیری تلفظ، می توانید از این طریق کلمات و عبارات جدید را یاد بگیرید. هر چه بیشتر گوش کنید، بیشتر یاد می گیرید! سعی کنید هر آنچه را می شنوید تقلید کنید. روش تقلید باعث می شود تلفظ خود را تمرین کنید و یاد بگیرید که کدام بخش در یک کلمه استرس دارد (با استرس کلمات آشنا می شوید).

آهنگ های انگلیسی با ترجمه فارسی و هایلایت

آهنگ های انگلیسی با ترجمه فارسی

آهنگ های جذاب انگلیسی همراه با متن انگلیسی و فارسی با هایلایت همزمان با ترانه

فیلم و سریال تماشا کنید.

فیلم و سریال ها را به زبان انگلیسی (زبان اصلی) تماشا کنید و به کلمات به کار برده شده در دیالوگ ها و تلفظ آنها توجه کنید. از بازیگران تقلید کنید.

شما از طریق فیلم و سریال ها بهتر می توانید تلفظ و لهجه زبان انگلیسی را یاد بگیرید. زیرا همزمان که تلفظ کلمات را می شنوید، حالت بدن بازیگران (زبان بدن) را هم می بینید. این به آشنایی بهتر و سریع تر با تلفظ انگلیسی کمک می کند و باعث می شود مفهومی تر آن را یاد بگیرید. نکته مهمی که در تماشای فیلم و سریال وجود دارد این است که شما باید فیلم و سریال مورد علاقه خود را انتخاب کنید و تماشا کنید. زیرا ممکن است شما هر فیلم و سریالی را دنبال نکنید و نصفه رها کنید.

پیشنهادهای ویژه

مجموعه کامل منابع ویدیویی آموزش زبان انگلیسی - 0 تا 100

کاملترین پک فیلم های آموزش انگلیسی

شامل 16 مجموعه فیلم آموزش انگلیسی، بهترین مجموعه برای یادگیری و تقویت زبان

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

صدای خود را ضبط کنید.

هنگامی که می خواهید از روی یک فیلم یا فایل صوتی تقلید کنید، می‌توانید صحبت کردن خود را ضبط کنید. ممکن است یک عبارت کوتاه باشد که به آن گوش داده‌اید و می خواهید آن را تکرار کنید یا یک صحبت طولانی‌تر، مانند توصیف یک تصویر، فرقی ندارد! صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید. با هر صدا و یا کلمه ای مشکل داشتید، آن را یادداشت کنید. این کلمات یا صداها را به خوبی تمرین کنید و سپس دوباره صدای خودتان را ضبط کنید. آیا متوجه پیشرفت خود در نحوه ی تلفظ صدا و کلمات می شوید؟

نمودار واجی را بشناسید.

الفبای آوایی بین المللی c) یک نمایش بصری از صداهای مختلف است. ممکن است عجیب به نظر برسد و فکر کنید که در حال یادگیری یک زبان کاملاً جدید هستید، اما این واقعاً می تواند در یادگیری تلفظ به شما کمک کند. همه دیکشنری ها دارای آوانگاری کلمات هستند تا بدانید چگونه آنها را تلفظ کنید. این واقعاً برای یادگیری انگلیسی مفید است زیرا همانطور که قبلاً دیدیم، اغلب املای انگلیسی با تلفظ آن مطابقت ندارد. به حروف “ough” در کلمات though – through – tough – ought فکر کنید. حدس زدن نحوه بیان این کلمات بدون کمک (آوانگاری) غیرممکن خواهد بود.

از دیکشنری استفاده کنید.

هر روز یک لغت جدید یاد بگیر: کلمه ای را که دوست دارید روی آن کار کنید، انتخاب کنید و آن را در جملات مختلف تمرین کنید. از کلمه مورد نظر تا زمانی که آن را یاد نگرفته اید، به طور منظم از آن استفاده کنید. سعی کنید با کلمه آشنا شوید و آن را بفهمید، تنها حفظ کردن فایده ای ندارد! با استفاده از دیکشنری ها می توانید کلمات زیادی را پیدا کنید که آنها را نمی شناسید.

علاوه بر فرهنگ لغت‌های چاپی (کتاب های دیکشنری) که به شما آوانگاری یک کلمه را می‌دهند، دیکشنری های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید روی یک کلمه کلیک کرده و به کلمه‌ای که گفته می‌شود گوش دهید. سعی کنید خیلی خود را وابسته به دیکشنری ها نکنید. ابتدا کلمات را خودتان تلفظ کنید و سپس به سراغ دیکشنری بروید که ببینید درست تلفظ کرده اید یا خیر! یکی از نمونه های خوب دیکشنری آنلاین، Howjsay است. این یک منبع عالی برای بررسی چگونگی تلفظ صدای کلمات جدید است.

کمی (با دهان خود) ورزش کنید!

زبان های مختلف، صداهای متفاوتی دارند که دهان ما می تواند با آن صداها سازگار شود. ساختن برخی صداها از نظر فیزیکی (زبان و دهان) برای ما بسیار دشوار است، زیرا در زبان مادری ما وجود ندارند. برای یادگیری تلفظ یک زبان جدید، درست مانند زمانی که در حال یادگیری یک ورزش جدید هستید، مهم است که دهان خود را آموزش دهید که چگونه صداهای جدید را تولید کند. هر چه بیشتر تمرین کنید، یادگیری آسان تر می شود.

جفت های کمینه را بشناسید.

جفت های کمینه کلماتی هستند که تلفظ یکسانی دارند، اما املای آنها تنها با یک صدا متفاوت می شود. به عنوان مثال: ship – sheep. تفاوت بین /I/ در “ship” و /i:/ در “sheep” طول حروف صدادار است. درک این موضوع برای بسیاری از زبان‌آموزان سخت و دشوار است و در کلمات مختلف و زیادی هم به کار می‌رود. بهترین عمل این است که بتوانید تفاوت بین صداها را با شنیدن آنها تشخیص دهید.

صحبت کنید! صحبت کنید! صحبت کنید!

اعتماد به نفس داشته باشید و تا جایی که ممکن است با افراد زیادی صحبت کنید! از اشتباه کردن خجالت نکشید! هر چه بیشتر تمرین کنید، در تلفظ و دایره لغات خود بهتر و مطمئن تر خواهید شد. به یاد داشته باشید، صحبت کردن مهارتی است مانند یادگیری یک ساز موسیقی یا ورزش جدید! تنها راهی که می توانید پیشرفت کنید، این است که به صورت متوالی و زیاد با افراد مختلف انگلیسی زبان صحبت کنید!

از تکنولوژی استفاده کنید.

گوشی هوشمند (که می توان به جرات گفت امروزه همه افراد یک خانواده همراه خود دارند) می تواند ابزار قدرتمندی برای یادگیری زبان باشد. از آن برای ضبط مکالمه های خود استفاده کنید، سپس به صدای ضبط شده ی خود گوش کنید تا ببینید انگلیسی شما برای دیگران چگونه به نظر می رسد؟! از همه برنامه های مورد علاقه خود که برای آموزش زبان انگلیسی است، نهایت استفاده را ببرید. می توانید زمان تمرین خود را با گوشی مشخص کنید و تمام کلمات جدیدی را که یاد می گیرید، یادداشت کنید. سعی کنید از زمان اختصاص داده شده به زبان انگلیسی، استفاده کامل را ببرید.

بیشتر بخوانید :

دانلود مجموعه های آموزش تلفظ (نمونه)

مجموعه های ویدیویی زیادی برای تقویت تلفظ و لهجه انگلیسی وجود دارد. در اینجا چند نمونه از آنها را به صورت رایگان برای شما قرار داده ایم. می توانید نسخه کامل این مجموعه ها را در انتها پیدا کنید.

مجموعه Master Spoken

مجموعه American Accent

می توانید نسخه کامل مجموعه های بالا را همراه با ده ها مجموعه دیگر در یک بسته کامل (بسته کامل آموزش تلفظ) به صورت یکجا تهیه کنید.

پیشنهادهای ویژه

بهترین پکیج منابع آموزش تلفظ و لهجه زبان انگلیسی

بهترین پکیج تخصصی تلفظ و لهجه انگلیسی (26 مجموعه)

کاملترین بسته برای یادگیری اصولی تلفظ و اصلاح لهجه انگلیسی، با این مجموعه اعتماد به نفس کافی را پیدا خواهید کرد

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا