آشنایی با تنوع جغرافیایی کشور آلمان

اکنون می خواهیم شما را با کشور آلمان آشنا کنیم. در اینجا آموزشی در کار نیست، تنها قصد داریم اطلاعات شما را در زمینه فرهنگ و تمدن و … آلمان بالا ببریم. این مطالب برای افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر موقت به کشور آلمان را دارند، بسیار مفید و کاربردی است.

اکنون “قسمت سوم” از این مبحث شیرین را برای شما بر روی سایت قرار می دهیم. با کلیک بر روی دکمه “ادامه مطلب” می توانید این بخش را مشاهده کنید:

مجموعه ای از تنوع جغرافیایی

دریاها فقط یکی از چندین جنبه ی طبیعی هستند که آلمان را از نظر جغرافیایی به کشوری جالب توجه بدل کرده است. این کشور که اهالی اش آن را دویچلاند می نامند، تقریبا به شکل مستطیلی است که طول آن حدود 230 کیلومتر بیش از عرض آن است. آلمان از شمال به جنوب به پنج منطقه جغرافیایی تقسیم شده که اقلیم های مختلف را از زمین های پست ساحلی تا کوه های بلند آلپ شامل می شود.

پیشنهادهای ویژه

منابع کامل برای آموزش زبان آلمانی (25 DVD)

کاملترین پکیج منابع آموزش زبان آلمانی (25 دی وی دی)

هر آنچه یک زبان آموز آلمانی برای تقویت زبان آلمانی نیاز دارد.

خودآموز زبان آلمانی

خودآموز زبان آلمانی (کاملا فارسی) (سطح A1)

اگر می خواهید شروع به یادگیری زبان آلمانی از الفبا کنید این مجموعه برای شما ساخته شده است.

نرم افزار آموزش و تقویت زبان آلمانی دلفین (ویژه اندروید)

نرم افزار جامع دلفین – از سطح A1 تا B2

دیکشنری المانی به فارسی دلفین

دیکشنری آلمانی به فارسی و آلمانی به آلمانی دلفین (ویژه اندروید)

سه دیکشنری در یک نرم افزار، با تلفظ انسانی

بخش عظیمی از شمال آلمان را جلگه شمال آلمان تشکیل می دهد. خاک این منطقه در طول خط ساحلی بسیار حاصلخیز و برای کشاورزی مناسب است. با حرکت به سمت داخل کشور، به زمین های پست که به ندرت تپه های کوتاه در آن قرار گرفته اند، می رسیم. چون آب در این مناطق پست به خوبی زهکشی نمی شود، خاک این منطقه مرطوب، باتلاقی و خلنگزار است. ذوب شدن یک یخچال قدیمی که روزگاری این منطقه را پوشانده بوده، سبب شده تا دریاچه های متعددی در این ناحیه تشکیل شود. این مناطق و زمین های پست به تدریج خشک تر می شوند تا به “گیست” تبدیل شوند. گیست واژه ای آلمانی است به معنای تپه ی شنی.

بخش اعظمی از این تپه های شنی با خارزار پوشیده شده است. در تپه های شنی هم جابه جا دریاچه هایی وجود دارند و در کناره ها چندین رود بزرگ از این منطقه عبور می کنند. در کناره ی جنوبی جلگه شمال آلمان زمین های بسیار حاصلخیزی به نام لوس وجود دارد. این آمیزه ی گرد مانند، ماسه، گل و لای و خاک رس که به وسیله ی باد در این منطقه دمیده می شود، یکی از بهترین مناطق کشاورزی آلمان را که دامپروری های متعدد دارد، به وجود آورده است.

هنگامی که از جلگه شمالی به سوی جنوب حرکت کنیم، ارتفاع زمین افزایش می یابد و دومین منطقه ی جغرافیایی اصلی تحت عنوان سرزمین های بلند مرکزی پدیدار می شود. این منطقه جغرافیایی در واقع خطی است که بخش شمالی و جنوبی را از هم جدا می کند. سرزمین های بلند شامل تپه ها و کوه های کم ارتفاعی است که از جنگل پوشیده شده اند. در بخش مرکزی این ناحیه کوه های سنگ معدن (به آلمانی اِرتزگبیرگه) و هارتز (به معنی صمغ) قرار دارند. کوه های هارتز مرز میان آلمان غربی و شرقی سابق را تشکیل می داد. کمی به سوی جنوب نیز جنگل تورینگیان قرار گرفته است.

هیچ مرز مشخصی بین منطقه ی سرزمین های بلند مرکزی و منطقه ی جغرافیایی سوم وجود ندارد، اما در طول دره ای که جریان رود راین (مهمترین راه آبی کشور در امتداد شمالی – جنوبی) ایجاد کرده است، کوه های کم ارتفاع به تدریج جای خود را به زمین های هموار می دهند. اینجا، در مناطق جنوبی و مرکزی غرب آلمان، تاکستان های متعددی وجود دارد که از محصول انگور آنها بعضی از بهترین انواع شراب های دنیا تهیه می شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا