نکاتی برای مسلط شدن به زبان انگلیسی

✍️ برای اینکه زبانی را یاد بگیریم، باید با دنیای بزرگ و وسیع آن زبان آشنا شویم. قطعا برای یادگیری هر زبان به صورت کامل، وقت و زمان زیادی را باید صرف آن کرد. اینکه بعضی ها می گویند زبان را در چند ماه می توان به صورت کامل یاد گرفت، اصلا درست نیست! یادگیری زبان یک پروسه ی طولانی و زمان بر است که در آن باید روز به روز و به تدریج پیشرفت کنید. تقویت زبان می تواند با خواندن داستان، دیدن فیلم و سریال، گوش دادن به اخبار و … صورت گیرد.

برای اینکه زبان را فراموش نکنید، باید به صورت روزانه با آن سر و کار داشته باشید. می توانید در کارهای روزانه خود آن را جای دهید. امروزه در بسیاری از امور روزانه به زبان انگلیسی روی می آوریم. به همین منظور، فرا گرفتن این زبان بسیار ضروری و مهم است. اگر روزی چند دقیقه تا یک ساعت زبان انگلیسی را تقویت کنیم، قطعا زمانی که به عقب بر میگردید، می توانید پیشرفت بسیار چشمگیری از خود را ببینید و از این پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد!

بسیاری از زبان آموزان بعد از اینکه دوره آموزشی را به پایان می رسانند، فکر می کنند که دیگر زبان را یاد گرفته اند و تمام! اما اینطور نیست، بعد از اتمام آموزش باید زبان را تقویت کرد. ممکن است بپرسید چگونه این کار را انجام دهیم؟ ما قصد داریم در این پست و پست های بعدی، نحوه ی تقویت زبان انگلیسی با جدیدترین متدهای روز را به شما آموزش دهیم.

پیشنهادهای ویژه

جامع ترین بسته منابع آموزش زبان انگلیسی - مقدماتی تا پیشرفته

پکیج کامل منابع آموزش انگلیسی (30 دی وی دی)

گلچینی از بهترین مجموعه های آموزش انگلیسی، تقویت همه مهارتهای زبان

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

📍 موضوع این قسمت “6 نکته برای مسلط شدن به زبان انگلیسی” است. برای دیدن ادامه پست، بر روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.

  1. 6 نکته برای مسلط شدن به زبان انگلیسی
    1. 1. روش های مطالعه برای خود تعیین کنید!
    2. 2. به صورت روزمره زمانی را به یادگیری اختصاص دهید!
    3. 3. به مکالمات رسمی و غیر رسمی توجه کنید!
    4. 4. با آزمون ها خود را به چالش بکشید!
    5. 5. سعی کنید از منطقه راحت خود خارج شوید!
    6. 6. چهار مهارت زبان انگلیسی را تمرین کنید!

6 نکته برای مسلط شدن به زبان انگلیسی

در این پست، بسیاری از نکات مهم و کاربردی برای مسلط شدن به زبان انگلیسی وجود دارد. به نکات زیر توجه کنید:

1. روش های مطالعه برای خود تعیین کنید!

روش و متدهای مطالعه فراوانی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، و اغلب آنها روش هایی هستند که مفید واقع می شوند اما باید روش مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. از آنجایی که هر فردی سبک یادگیری متفاوتی دارد، باید راه و مسیر درست خود را انتخاب کند.

ممکن است برخی از طریق خواندن کتاب، برخی از طریق پادکست های صوتی و … تمایل به یادگیری زبان داشته باشند. انتخاب مسیر درست و توجه به تکنیک ها و نکات مهم می تواند شما را در یادگیری سریع و آسان زبان انگلیسی یاری دهد.

2. به صورت روزمره زمانی را به یادگیری اختصاص دهید!

برای یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری، نیاز به تمرین و تکرار مداوم هست. به جای اینکه یک روز در هفته به مدت یک الی دو ساعت را به یادگیری اختصاص دهید، سعی کنید هر روز زمان کمی را برای یادگیری اختصاص دهید. با این کار قطعا به نتایج بسیار بهتری دست خواهید یافت.

بعد از خواندن این مطلب ممکن است با خود بگویید که سرتان شلوغ است و نمی توانید آموزش زبان را به صورت روزانه در برنامه خود جای دهید. اما باید بگویم که باید یادگیری زبان انگلیسی را به یک عادت کوچک در زندگیتان تبدیل کنید. حتی در شلوغ ترین روز زندگیتان سعی کنید آموزش زبان را داشته باشید. به عنوان مثال، حتی می توانید یک لغت را یاد بگیرید و یا دو دقیقه تمرین کوتاه داشته باشید.

3. به مکالمات رسمی و غیر رسمی توجه کنید!

زمانی که با دوستان خود صحبت می کنید، قطعا از عبارات و جملاتی که استفاده می کنید، برای یک جلسه کاری به کار نمی برید.

همانطور که می دانید زبان انگلیسی دارای سطح های مختلفی از رسمیت است. بین زبان رسمی و غیر رسمی تفاوت بسیاری وجود دارد که دانستن آن بسیار مهم است. باید سعی کنید با کلمات و عبارات رسمی و غیر رسمی آشنا شوید تا بتوانید در زمان مناسب خود از آن استفاده کنید.

4. با آزمون ها خود را به چالش بکشید!

انجام آزمون ها برای زبان آموزان ممکن است آنقدرها هم حالت تفریح و یا سرگرمی نداشته باشد و خیلی مایل به انجام آن نباشند، اما انجام آزمون هر از گاهی برای سنجیدن میزان یادگیری و سطح مهارت انگلیسی خود لازم است.

برای اینکه هر از گاهی آزمونی را انجام دهید، لازم نیست حتما آزمون های رسمی مانند آیلتس و تافل باشد. می توانید از آزمون های آنلاین و آزمون های تخصصی تری مانند گرامر، واژگان، لیسنینگ و … استفاده کنید.

5. سعی کنید از منطقه راحت خود خارج شوید!

زمانی میتوانید بگویید که زبان انگلیسی را به صورت کامل یاد گرفته اید که از منطقه راحت خود خارج شوید که می توانید کمی با استرس همراه باشد اما بسیار موثر و کارساز است.

خروج از منطقه راحت خود یعنی چه؟ خروج از منطقه راحت خود به این معناست که خود را در موقعیت هایی قرار دهید که باید حتما به زبان انگلیسی صحبت کنید و چاره ای جز این نداشته باشید. این امر به شما کمک می کند که جرات و توانایی برای صحبت کردن را به راحتی کسب کنید.

برای شروع این کار سعی کنید دایره لغات خود را تا حد زیادی افزایش دهید. سعی کنید لغات و اصطلاحات تخصصی تری را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی در تمامی زمینه ها صحبت کنید.

6. چهار مهارت زبان انگلیسی را تمرین کنید!

چهار مهارت زبان انگلیسی (Reading – Writing – Listening – Speaking) را باید کامل تقویت کنید. در میان این چهار مهارت، ممکن است برای بعضی از مهارت ها وقت کمتری نسبت به سایرین می گذارید. این خود باعث می شود که رفته رفته در آن مهارت ضعیف شوید. سعی کنید هر چهار مهارت را با هم تقویت کنید و بالا ببرید.

برای این کار سعی کنید لیستی از مطالعات خود را تهیه کنید و ببینید که کدام از مهارت ها در حال تقویت و پیشرفت هستند. اگر در این میان مهارتی کمتر به آن توجه شده را سعی کنید بیشتر در نظر بگیرید و سطح یادگیری آن را به باقی مهارت ها برسانید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا