برنامه ریزی جذاب برای خواندن زبان!

✍️ یادگیری زبان به دو دسته تقسیم می شود:

  1. ورودی (Input) = Reading , Listening
  2. خروجی (output) = Writing, Speaking

که تماما برای یادگیری عمیق زبان لازم هستند و امکان حذف هیچ کدام وجود ندارد. پس برای یادگیری هر 4 مهارت باید برنامه ریزی کنیم.

⚜️ ورودی = Reading (خواندن)

روزی 5 لغت جدید یاد بگیرید. بهترین کار ساخت فلش کارت هست (می توانید دستی یا دیجیتالی فلش کارت بسازید.)

همچنین بهتر است روزی یک داستان کوتاه مناسب با سطح خودتان، انتخاب کنید و آن را بخوانید. که 30 یا 40 دقیقه وقتتان را صرف آن می کنید.

نکته مهمی که در مورد یادگیری لغات وجود دارد، این است که به هیچ وجه نباید لغت را به تنهایی حفظ کنید. حتما سعی کنید در یک جمله و یا در ساختار کاربردی آن را یاد بگیرید.

سعی کنید هر لغتی که یاد میگیرید؛ اسم، فعل، صفت و … مربوط به آن را در ذهن نیز بسپارید!

⚜️ ورودی = Listening (شنیدن)

برای تقویت مهارت شنیداری یا همان Listening، باید پادکست های متنوع و زیادی را گوش دهید. که سایت Languagedownload.ir در این زمینه بسیار پر بار و کامل است. می توانید با کلیک روی آدرس سایت، وارد بخش مربوط به محصولات شنیداری شوید و هر مجموعه ای را که مربوط به سطحتان هست را انتخاب کنید. سپس هر زمان که فرصت داشتید می توانید گوش دهید.

سعی کنید در ابتدای آموزش، از پادکست های 6 تا 10 دقیقه ای شروع کنید. خیلی نباید سخت بگیرید، زیرا مهارت های دیگری هم هست که باید برای آنها هم وقت بگذارید. باید آهسته و پیوسته در هر زمینه جلو بروید که نسبت به زبان دل زده و خسته نشوید.

پیشنهادهای ویژه

جامع ترین بسته منابع آموزش زبان انگلیسی - مقدماتی تا پیشرفته

پکیج کامل منابع آموزش انگلیسی (30 دی وی دی)

گلچینی از بهترین مجموعه های آموزش انگلیسی، تقویت همه مهارتهای زبان

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

⚜️ خروجی = Speaking (صحبت کردن)

همانطور که می دانیم، صحبت کردن برای بسیاری از زبان آموزان سخت است، زیرا از اشتباه کردن می ترسند. اما این را بدانید تا زمانی که شروع به صحبت کردن نکنید، نمی توانید متوجه شوید که اشکالتان کجاست که برای رفع آن تلاش کنید.

برای اینکه همزمان بتوانید همه مهارت ها را به کار بگیرید، پیشنهاد می کنم پادکستی که گوش دادید را به صورت خلاصه برای خودتان و یا پارتنرتان به صورت زبانی تعریف کنید. که اگر مشکلی در ساختار دارید، مشخص شود. همچنین این روش باعث می شود، لغات جدید و سختی که در پادکست وجود دارد، تکرار شود و به لغت فعال برای شما تبدیل شود.

یا می توانید با لغاتی که فلش کارت درست کردید، یک داستان بسازید و راجع به آن صحبت کنید. برای این روش، تنها 10 الی 15 دقیقه وقت صرف می کنید، که نتیجه ی فوق العاده ای را در پی دارد.

⚜️ خروجی = Writing (نوشتن)

آخر شب، اتفاقات روزمره را یادداشت کنید. به اندازه 10 سطر برای شروع می تواند کافی باشد. از تجربیاتتان و گرامرهایی که یادگیری آنها برایتان چالش بوده، می توانید در نوشتن استفاده کنید.

کلمات را نیز کم کم و متناسب با سطحتان پیشرفته تر کنید تا نوشته ای زیباتر و با سطح بالاتری داشته باشید.

🗝️ یادتان باشد روزی 10 سطر بنویسید و تمرین کنید، خیلی بهتر از این است که هر دو هفته یکبار 30 سطر بنویسید!⛔

✍️ و در آخر این موضوع را یادآور شویم که:

Reading = 30-40

Listening = 6-10

Writing = 10

Speaking = 10-15

تمامی اعداد به دقیقه هستند و در بالاترین مدت زمان در نظر گرفته شده، 75 دقیقه در روز می توان وقت خود را صرف یادگیری زبان کرد. به نظر می رسد همه ما، با تمام مشغولی و کارهایی که داریم، می توانیم یک ساعت یا نهایت یک ساعت و یک ربع برای یادگیری زبان وقت بگذاریم. این برنامه ریزی کاملا منعطف هست و فقط به اراده و پشتکار شما بستگی دارد.

از همین امروز شروع کن!

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا