3 اشتباه رایج در یادگیری زبان!

✍️ این بار قصد داریم راجع به اشتباهات مهم زبان آموزها در یادگیری زبان صحبت کنیم، که یاد بگیریم و سعی کنیم از آنها دوری کنیم. این پست به شما کمک می کند که در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید و راه اشتباه نروید!

1. لغت جدید را تنها ننویس!

❌ برخی از زبان آموزان وقتی یک لغت جدید پیدا می کنند، آن لغت را با معنی (بدتر از همه اینکه معنی به فارسی باشد) یادداشت می کنند و انتظار دارند که لغت در ذهنشان ماندگار شود تا بتوانند موقع صحبت کردن از آن استفاده کنند. اما چنین چیزی امکان پذیر نیست!

راهکار: وقتی یک لغت جدید پیدا می کنید، یک جمله از دیکشنری و یک جمله از خودتان برای آن لغت یادداشت کنید. یعنی لغت رو در ساختار یا همان جمله بکار ببرید و چند بار بلند، از روی هر کدام بخوانید.

پیشنهادهای ویژه

جامع ترین بسته منابع آموزش زبان انگلیسی - مقدماتی تا پیشرفته

پکیج کامل منابع آموزش انگلیسی (30 دی وی دی)

گلچینی از بهترین مجموعه های آموزش انگلیسی، تقویت همه مهارتهای زبان

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

2. خودت را با هزاران منبع گیج نکن!

❌ وقتی می خواهیم لباس بخریم، گاهی اینقدر انتخاب های خوب زیاد هستند که گیج می شویم کدام را انتخاب کنیم. یا تمام لباس ها را بر می داریم که در آخر گوشه کمد خاک می خورند! یا اینکه اینقدر سردرگم و گیج شدیم که هیچ کدام را نمی توانیم انتخاب کنیم! در زبان انگلیسی هم همینطور است. منابع خوب، زیاد و متنوع هستند. گاهی اوقات همین موضوع باعث می شود ما هزاران کتاب و منابع را تهیه کنیم، اما در آخر از هیچ کدام استفاده نکنیم!

راهکار: از یک مدرس خوب مشاوره بگیرید. با توجه به مشاوره و کمک ایشان، منبعی را انتخاب کنید که در راستای نیاز و اهداف، و همچنین مناسب سطح شما باشد. با همان منبع کار کنید و به خودتان قول دهید تا زمانی که کامل به آن مسلط نشده اید، سراغ کتاب یا منبع دیگری نروید! با این راهکار، منسجم و پیوسته حرکت و پیشرفت می کنید، و در آخر هم خیالتان راحت است که اگر تنها یک منبع را دنبال کرده اید، اما در عوض بر روی آن کامل و خوب مسلط هستید.

3. استمرار ندارم، اما میخواهم زبان را یاد بگیرم!

❌ وظیفه من و همکارانم انتقال اطلاعات به شماست. اینکه تکرار و تمرین و استمرار در زبان باعث پیشرفت می شود، وظیفه شما زبان آموزان عزیز است. هیچ کس با جادو و یا از طریق دیگری زبان را یاد نگرفته است، مگر با تکرار و تمرین روزانه خود شخص!

راهکار: اینکه در روز چند ساعت زبان می خوانید اهمیتی ندارد. مهم آن است که هر روز و به صورت پیوسته زبان بخوانید! اگر روزی 15 دقیقه زبان بخوانید، در سال 5475 دقیقه، به عبارتی 91 ساعت زبان خوانده اید! پس هر دقیقه ای که می گذرد، ارزشمند است و شروع راهی است که به پیشرفتتان ختم می شود.

🗝️ امروزه زبان انگلیسی، در هر زمینه ای نقطه پرتاب شخص است. به پیشرفت خودتان کمک کنید و زبان خواندن را (به روش صحیح) از همین الان شروع کنید. شما لایق پیشرفت هستید!

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا