آموزش زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

فیلم‌ها و مجموعه های تصویری، منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. مجموعه های ویدیویی می‌توانند به شما کمک کنند با لهجه های مختلف آشنا شوید. همچنین کمک می کند تا حالات چهره، زبان بدن و ژست های مورد استفاده در فرهنگ های مختلف را تماشا کنید و درک خود از جهان را توسعه دهید.

بسیاری از افراد آموزش تصویری را به آموزش های صوتی یا همراه با کتاب ترجیح می دهند. در واقع آموزش همراه با تصویر، درک بهتری از آموزش را به هر فردی انتقال می دهد، زیرا آنچه که می شنود را همزمان می بیند. البته این می تواند برای بعضی افراد، به دلیل شرایط شغلی یا شرایط زندگی صدق نکند. اینگونه افراد بیشتر مایل به آموزش های صوتی هستند. در ادامه خواهیم فهمید آموزش زبان به صورت تصویری چه فواید و مزایایی دارد.

چرا زبان انگلیسی را با فیلم یاد بگیریم؟ (1)

تماشای فیلم بسیار سرگرم کننده تر از مطالعه کتاب های درسی است! همچنین می تواند به اندازه کتاب ها مفید و موثر باشد. یکی از ویژگی های تماشای فیلم آموزشی، نشستن در یک جای ثابت است که باعث افزایش تسلط شما می شود.

انگلیسی واقعی: کتاب های درسی برای یادگیری لغات یا گرامر عالی هستند، اما هیچ چیز بهتر از گوش دادن به زبان انگلیسی نیست. با تماشای فیلم های انگلیسی و آمریکایی می توانید به بازیگران بومی انگلیسی گوش دهید که به زبان طبیعی صحبت می کنند. این به شما کمک می کند تا انگلیسی مدرن را یاد بگیرید و از نظر تلفظ و سبک صحبت کردن بیشتر شبیه یک زبان مادری باشید.

تلفظ بهتر: گاهی اوقات دشوار است که بدانید یک کلمه انگلیسی چگونه تلفظ می شود. شنیدن سخنرانی انگلیسی زبانان بومی، روش صحیح بیان کلمات را به شما آموزش می‌دهد. دیالوگ‌های موجود در فیلم‌ها، نمونه‌های خوبی از چگونگی تغییر صداها و کلمات را در مکالمات نشان می دهند.

کاربرد در زندگی واقعی: وقتی کلمه ای را تنها یاد می گیرید، به خاطر آوردن معنی یا نحوه استفاده از آن در جمله، دشوار است. در فیلم ها از کلمات به عنوان بخشی از داستان استفاده می شود و این کاربرد به شما کمک می کند تا آنها را به طور موثرتر یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

لهجه های بومی: در سراسر بریتانیا و آمریکا لهجه های مختلفی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده می شود. هنگام تماشای فیلم، لهجه‌های منطقه‌ای زیادی را خواهید شنید که به درک بهتر آنها کمک می‌کند. کتاب های درسی به ندرت اطلاعاتی در مورد لهجه های انگلیسی ارائه می دهند.

با فرهنگ انگلیسی آشنا شوید: با تماشای فیلم به زبان انگلیسی می توانید در مورد فرهنگ و آداب و رسوم آنها چیزهایی را یاد بگیرید. زبان و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

5 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم

1. فقط فیلم های جذاب را انتخاب کنید!

مهمترین اصل هنگام تماشای فیلم آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی، تماشای فیلم هایی است که از دیدن آن لذت می برید. اگر فیلم خسته کننده ای را انتخاب کنید، ممکن است علاقه خود را به یادگیری زبان از دست بدهید و کمتر به زبانی که استفاده می کند توجه کنید! برای یافتن فیلم‌های جالب، می توانید بر اساس ژانر، موضوع، بازیگر یا تاریخ اکران به سایت IMDB مراجعه کنید.

2. از فیلم های خیلی سخت دوری کنید!

هنگامی که در حال تماشای یک فیلم به زبان انگلیسی هستید، مهم است که چه میزان از فیلم را متوجه می شوید؟! سعی کنید فیلمی را انتخاب کنید که با سطح فعلی انگلیسی شما مناسب باشد. اگر مبتدی هستید، ممکن است بخواهید با کارتون های ساده یا فیلم های کودکانه مانند داستان اسباب بازی شروع کنید. اگر 99 درصد از دیالوگ بین شخصیت های یک فیلم را درک کنید، پس سطح آن فیلم برای شما راحت است و باید سطح بالاتری را انتخاب کنید.

3. هدف خود را تقریبا به درک 70٪ بگذارید!

هنگام یادگیری زبان انگلیسی با فیلم، باید معنای کلی را درک کنید نه تک تک کلمات! اگر برخی از کلمات یا عبارات را از دست دادید یا لهجه یک شخصیت در فیلم را متوجه نشدید، نگران نباشید! می‌توانید گاهی اوقات فیلم را متوقف کنید یا به عقب برگردانید و واژگان جدید را یادداشت کنید. اما به خاطر داشته باشید که انجام زیاد و بیش از حد این کار باعث می شود که شما چیزی از فیلم را متوجه نشوید. به یاد داشته باشید که تماشای فیلم باید سرگرم کننده باشد!

4. دیالوگ های مورد علاقه خود را تکرار کنید!

اگر دیالوگی شنیدید که آن را دوست داشتید و خوشتان آمد، آن را یادداشت کنید و با خود تکرار کنید! اگر آن را با صدای بلند تکرار کنید، بهتر در ذهن شما ثبت خواهد شد. گاهی اوقات، عباراتی را می شنوید که جالب به نظر می رسند و در زبان انگلیسی به صورت روزمره از آنها استفاده می شود. می توانید این عبارات را یادداشت کنید و روزانه با خود تکرار کنید تا در ذهن شما ثبت و ماندگار شود. کتاب‌های درسی معمولاً این عبارات غیررسمی را آموزش نمی‌دهند، اما در فیلم و سریال ها این عبارات را زیاد می شنوید! به خاطر همین هم هست که بر روی آموزش همراه با فیلم تاکید می کنیم.

5. از زیرنویس به روش درست استفاده کنید!

وقتی در حال تماشای فیلمی به زبان انگلیسی هستید، بهتر است که زیرنویس آن را روشن کنید. با اکثر پخش کننده های ویدیویی می توانید این کار را از طریق تنظیمات انجام دهید. در YouTube، دکمه «CC» را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید و سپس «زیرنویس انگلیسی» را انتخاب کنید. اگر واقعاً فیلمی را دوست دارید، سعی کنید آن را یک بار با زیرنویس و سپس بدون زیرنویس تماشا کنید. برای تماشای فیلم یا سریال، از زیرنویس به زبان خودتان اصلا استفاده نکنید. این کار اصلا فایده ای ندارد و حواس شما را از شنیدن صحبت های بازیگران، پرت می کند. در حالی که شما باید صحبت های آنها را به خوبی بشنوید و به استفاده کلمات و عباراتی که آنها استفاده می کنند، دقت کنید. زیرنویس را باید به زبانی که می خواهید یاد بگیرید، استفاده کنید.

پیشنهادهای ویژه

مجموعه کامل منابع ویدیویی آموزش زبان انگلیسی - 0 تا 100

کاملترین پک فیلم های آموزش انگلیسی

شامل 16 مجموعه فیلم آموزش انگلیسی، بهترین مجموعه برای یادگیری و تقویت زبان

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

چرا زبان انگلیسی را با فیلم یاد بگیریم؟ (2)

تماشای فیلم به زبان انگلیسی یک راه عالی برای تقویت زبان انگلیسی شما است. به ویژه مهارت های صحبت کردن و گوش دادن با دیدن فیلم به خوبی تقویت می شوند. اگر از کتاب‌ های آموزشی، یادگیری گرامر و کلمات سخت خسته شده‌اید، یه کم استراحت کنید. بعد از آن می توانید چند فیلم ساده و جذاب را تماشا کنید که البته باید همزمان زبان انگلیسی خود را هم تقویت کنید.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا دیدن فیلم انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی یک تکنیک عالی و فوق العاده است:

فیلم ها از زبان طبیعی و عامیانه استفاده می کنند. بنابراین فیلم ها یک روش عالی برای بهبود واژگان انگلیسی، یادگیری اصطلاحات انگلیسی و زبان عامیانه و رایج انگلیسی آمریکایی هستند. هیچ راه بهتری برای یادگیری زبان عامیانه و روزمره به جز دیدن فیلم های انگلیسی، وجود ندارد. زیرا در آموزشگاه ها زبان عامیانه و محاوره ای را به شما آموزش نمی دهند. زبان انگلیسی محاوره ای و عامیانه را باید تنها از انگلیسی زبانان بومی یاد بگیرید.

فیلم ها سرگرم کننده و جذاب هستند. تماشای یک فیلم راهی عالی برای غرق شدن در زبان انگلیسی است. زمانی که خیلی خسته هستید و نمی‌توانید کار دیگری (مانند خواندن کتاب ها) را انجام دهید، دیدن فیلم می تواند به شما کمک کند تا هم زمان خود را از دست ندهید و به یادگیری زبان انگلیسی ادامه دهید و هم استراحتی را برای شما فراهم می کند.

تماشای فیلم به زبان انگلیسی، دیدگاه و بینش فرهنگی به شما می دهد. با دیدن فیلم های انگلیسی متنوع، می‌توانید درباره ی مکان‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید، بیشتر بدانید. اگر به آنجا بروید، نه تنها زبان انگلیسی را یاد گرفته اید و می توانید ارتباط برقرار کنید، بلکه فرهنگ و تاریخ آنها را هم درک خواهید کرد. در واقع دیدن فیلم های مختلف به شما کمک می کند که مسبت به دنیای اطراف خود آگاه شوید و آگاهی شما تنها به کشور خود محدود نشود.

دیدن فیلم باعث برقراری ارتباط با دوستانتان می شود. اگر می خواهید و یا دوست دارید با دوستان خود، به زبان انگلیسی در مورد چیزی صحبت کنید، فیلم ها موضوع بسیار خوبی برای صحبت هستند. اغلب افراد دوست دارند در مورد فیلم های مورد علاقه خود با دیگران صحبت کنند. چه تماشای فیلم و سریال، و چه صحبت کردن در مورد آنها مهارت های Speaking و Listening ما را تقویت می کنند.

تماشای فیلم می تواند مهارت تلفظ شما را تقویت کند. با گوش دادن به دیالوگ شخصیت ها در فیلم ها، می توانید مهارت تلفظ خود را تقویت کنید. بعد از شنیدن دیالوگ مورد علاقه یا مورد نظرتان، فیلم را متوقف کنید و دیالوگ را خودتان با صدای بلند تکرار کنید. به تلفظ خود دقت کنید و اگر مشکلی دارد، آن را کامل کنید.

نکاتی مهم برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم

برای اینکه بتوانید زبان انگلیسی را به صورت اساسی و کامل یاد بگیرید، باید به یک سری نکات و تکنیک ها توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می کنند تا بهتر و راحت تر به هدفی که می خواهید برسید. در اینجا چند نکته وجود دارد که برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم، باید آنها را رعایت کنید:

فیلم هایی را که قبلاً دیده اید، انتخاب کنید.

اگر مبتدی یا سطح پایین‌تری هستید، بهتر است فیلمی را انتخاب کنید که قبلاً تماشا کرده‌اید. از آنجایی که شما از قبل موضوع و داستان فیلم را می‌دانید، می‌توانید فقط بر روی صحبت کردنشان و زبان انگلیسی تمرکز کنید و یاد بگیرید. فیلم هایی که تا به حال ندیده اید، ممکن است توجه و حواس شما را از موضوع اصلی که یادگیری زبان انگلیسی است، پرت کند.

از زیرنویس استفاده کنید.

وجود زیرنویس در فیلم ها برای کسانی که مبتدی هستند و ممکن است بسیاری از کلمات یا جملات را متوجه نشوند، ضروری است. اما لازم نیست کلمه به کلمه زیرنویس را دنبال کنید. در واقع زیرنویس‌ها در صورت لزوم می‌توانند پشتیبان خیلی خوبی برای زبان آموزان باشند. ممکن است در حال تماشای فیلم باشید و در همین حین کلمه ی را متوجه نشوید، در اینجا زیرنویس می تواند کمک کننده باشد.

با فیلم های کوتاه شروع کنید.

با فیلمی شروع کنید که نسبتاً کوتاه و درک آن ساده است. فیلم هایی که سطح بالایی دارند و موضوع آنها در مورد تاریخ یا فرهنگ کشورها است را اصلا نبینید، زیرا احتمالاً افکار شما را درگیر می‌کنند و نمی‌توانید به خوبی روی زبان انگلیسی تمرکز کنید. فیلم های ساده را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی متوجه شوید و سطح فیلم را پله پله و همزمان با سطح خود جلو ببرید و انتخاب کنید. فیلم های کوتاه برای شروع عالی هستند و شما را خسته نمی کنند.

فیلم های بلند را بخش بندی کنید.

تماشای یک فیلم کامل و بلند، آن هم فقط به زبان انگلیسی می تواند واقعاً طاقت فرسا و همچنین خسته کننده باشد. بنابراین گاهی اوقات بهتر است آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا خسته نشوید. این کار کمک می کند تا از تماشای فیلم خسته نشوید و همچنین از یادگیری زبان انگلیسی دلزده نشوید.

پیشنهادهای ویژه

مجموعه کامل منابع ویدیویی آموزش زبان انگلیسی - 0 تا 100

کاملترین پک فیلم های آموزش انگلیسی

شامل 16 مجموعه فیلم آموزش انگلیسی، بهترین مجموعه برای یادگیری و تقویت زبان

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

گوش دهید و تکرار کنید.

اگر قسمتی در فیلم وجود دارد که متوجه نشدید، آن را به عقب برگردانید، دوباره به آن گوش دهید و سعی کنید آنچه را که گفته شده، تکرار کنید. این به شما کمک می کند موقعیت را درک کنید و تلفظ خود را تمرین کنید. این کار علاوه بر تقویت مهارت تلفظ، مهارت Speaking و Listening شما را نیز تقویت خواهد کرد. زیرا باید به صحبت ها دقت کنید و متوجه شوید چه می گویند (Listening) و سپس هر آنچه را که شنیده اید، تکرار کنید (Speaking).

فیلم هایی را تماشا کنید که از آنها لذت می برید.

به معنای واقعی کلمه هزاران فیلم وجود دارد و قطعا یک فیلم برای هر کسی وجود دارد که مورد علاقه اش باشد و آن را دوست داشته باشد. فیلم‌هایی را انتخاب کنید که از دیدن آن‌ها لذت می‌برید، زیرا این به شما کمک می کند که با اشتیاق بیشتری فیلم را ببینید و چیزهای زیادی از آن یاد بگیرید. قطعا در فیلم های مورد علاقه تان دیالوگ هایی وجود دارد که آنها را دوست دارید و با خود تکرار می کنید. این دیالوگ ها و تکرارشان می تواند کلمات و جملاتی را به ما یاد بدهند، که تا همیشه در ذهن ما باقی بماند.

فیلم های یک کشور (یک لهجه) را تماشا کنید.

انگلیسی در کشورهای مختلف صحبت می‌شود و هر کدام از آنها در لهجه‌ ها و استفاده از زبان تفاوت‌هایی دارند. بنابراین زمانی که می‌خواهید انگلیسی را یاد بگیرید، بهتر است با یک لهجه شروع کنید و با همان یک لهجه به یادگیری زبان ادامه دهید. کشوری را انتخاب کنید که بیشتر به آن علاقه دارید و با فیلم های آن کشور شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید. تماشای فیلم به شما کمک می کند که علاوه بر یادگیری زبان، اعتماد به نفس لازم برای صحبت کردن را به دست بیاورید.

فیلم ها را با دوستان خود تماشا کنید.

آیا دوستانی دارید که می خواهند مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنند؟ برای فیلم دیدن حتما از آنها دعوت کنید و باهم تماشا کنید. بعد از تمام شدن فیلم، می توانید با یکدیگر در مورد فیلم بحث کنید. این بحث ها می توانند بسیار کمک کننده و موثر باشند. البته گاهی اوقات لازم است که فیلم را به تنهایی تماشا کنیم، آن هم زمانی است که نیاز داریم فیلم را تقریبا جمله به جمله متوقف کنیم تا کلمات و جملات آن را متوجه شویم. در این صورت با دیگران نمی توان فیلم را تماشا کرد. پس با توجه به شرایط و موقعیت خودتان، انتخاب کنید که فیلم را تنهایی ببینید یا با دوستان؟!

یک دفترچه یادداشت سینمایی داشته باشید.

در حالی که فیلم های خود را تماشا می کنید، با شنیدن جمله یا عبارتی که ممکن است در آینده برایتان مفید و کاربردی باشد، ویدیو را متوقف کنید و آن را در یک دفترچه یادداشت کنید. به این ترتیب شما عبارات واقعی که در زندگی واقعی به کار برده می شوند را جمع آوری کرده اید. می توانید آنها را تمرین کنید و در آینده هنگام صحبت کردن با دوستان انگلیسی زبان خود، از آنها استفاده کنید. سعی کنید عبارات و اصطلاحات عامیانه زیادی یاد بگیرید، زیرا همین عبارات و اصطلاحات هستند که صحبت های ما را زیبا می کنند و باعث می شوند که دیگران به خوبی حرف های ما را متوجه شوند.

معرفی فیلم و سریالهای مخصوص آموزش انگلیسی

مجموعه اکسترا

در اینجا بخشی از مجموعه اکسترا را جهت پخش برای شما عزیزان قرار داده ایم. دقت کنید این سه قسمت دارای زیرنویس هستند و باید از تنظیمات پخش کننده آن را فعال کنید. برای دانلود و دیدن تمامی قسمتهای این مجموعه به پست مجموعه اکسترا انگلیسی مراجعه کنید.

قسمت اول اکسترا
قسمت دوم اکسترا
قسمت سوم اکسترا
قسمت چهارم اکسترا
قسمت پنجم اکسترا
قسمت ششم اکسترا
قسمت هفتم اکسترا
قسمت هشتم اکسترا
قسمت نهم اکسترا
مجموعه Mind Your Language

این مجموعه که در بریتانیا تولید شده و لهجه بریتیش دارد، یک مجموعه طنز است که در آن سعی می شود تا اشتباهات رایج زبان آموزان را به آنها گوشزد کند. این مجموعه با فضای دوستانه و شوخی هایی که دارد می تواند به راحتی هر بیننده ای را جذب کند. چند قسمت از این مجموعه را می توانید در همین صفحه مشاهده کنید. برای دیدن کامل این مجموعه به صفحه دانلود Mind Your Language مراجعه کنید.

قسمت 1
قسمت 2
قسمت 3

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

با توجه به تعداد بسیار زیاد فیلم ها، تشخیص اینکه از کدام فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، کار سختی است! با سخت گیری های بسیار زیاد و تلاش های فراوان سعی کردیم فیلم های کاربردی و مفید را از میان این همه فیلم، برای شما انتخاب کنیم. این لیست شامل 10 فیلم برتر برای آموزش زبان انگلیسی است که این فیلم ها، در ژانرهای مختلف هستند. در قسمت زیر می توانید توضیحی از داستان و محتوای هر فیلم را ببینید.

داستان اسباب بازی (1995 Toy Story)

فیلم‌های انیمیشنی مانند “داستان اسباب‌ بازی” روشی عالی برای بهبود زبان انگلیسی شما هستند. اینطور مجموعه ها معمولاً مخاطب خود را کودکان می دانند، به همین دلیل، از واژگان و عبارات ساده استفاده می کنند. با این حال، داستان اسباب بازی طوری نوشته شده است که برای بزرگسالان هم سرگرم کننده باشد.

“داستان اسباب‌ بازی” یکی از موفق‌ ترین فیلم‌های تاریخ است که “Tom Hanks” به عنوان صدا پیشه شخصیت اصلی، Woody بازی می‌کند. “داستان اسباب بازی” شامل سه سری (فیلم) است که همگی در مورد زندگی مخفی اسباب‌بازی‌هایی است که وقتی کسی در اطرافشان نیست، زنده می‌شوند. در فیلم اول، Woody با اسباب بازی جدیدی به نام Buzz آشنا می شود. تمام سری فیلم‌ها در مورد داستان دوستی Woody و Buzz است که با هم ماجراهای مختلفی را پشت سر می‌گذارند.

یکی از دلایلی که “Toy Story” یک فیلم خوب برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد این است که واقعا سرگرم کننده است. بسیاری از عبارات و جملاتی که در این فیلم استفاده می شود، عبارات عامیانه امریکن است.

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی خود را با فیلم‌ یاد بگیرید و تقویت کنید، این فیلم فوق العاده است.

سخنرانی پادشاه (The King’s Speech 2010)

چه راهی بهتر از یادگیری زبان انگلیسی با پادشاه انگلستان؟

هنگامی که فیلم «سخنرانی پادشاه» در سال 2010 اکران شد، بلافاصله به یکی از بزرگ‌ ترین فیلم‌ های سال تبدیل شد. این فیلم با بازی “Colin Firth” در نقش شاه جورج ششم است که پادشاه جورج سعی می کند بر لکنت خود، قبل از اولین سخنرانی پخش رادیویی در زمان جنگ غلبه کند. “لکنت” یک مشکل گفتاری است که یک فرد با صداها یا کلمات تکراری صحبت می کند.

این یک فیلم عالی و فوق العاده برای بهبود تلفظ زبان انگلیسی شماست، زیرا کل فیلم بر نحوه صحیح صحبت کردن انگلیسی تمرکز دارد. پادشاه جورج با گفتار درمانگر خود، “Lionel” در مورد مشکلش صحبت می کند. گفتار درمانگر کسی است که در صورت داشتن مشکل در تلفظ به شما کمک می کند به درستی صحبت کنید. در این فیلم “Lionel” پادشاه جورج را «Bertie» صدا می کند. به اینگونه اسم ها، نام های مستعار می گویند. اینطور اسم ها اغلب شکل‌های کوتاه‌ تری از نام فرد هستند، آنها را بر اساس ظاهر یا رفتار شخص می سازند. نام مستعار در میان دوستان در بریتانیا و آمریکا رایج است.

زبان انگلیسی در “سخنرانی پادشاه” پیچیده تر از “داستان اسباب بازی” است. از آنجایی که این فیلم برای بزرگسالان است، از عبارات و کلمات سخت استفاده شده است و کلمات ساده در آن کمتر دیده می شود.

پیشنهادهای ویژه

مجموعه کامل منابع ویدیویی آموزش زبان انگلیسی - 0 تا 100

کاملترین پک فیلم های آموزش انگلیسی

شامل 16 مجموعه فیلم آموزش انگلیسی، بهترین مجموعه برای یادگیری و تقویت زبان

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

هری پاتر (Harry Potter 2001-2011)

Harry Potter یکی از بزرگترین گنجینه های ملی انگلستان است. همه آن را دوست دارند!

این فیلم در مورد هری پاتر، یک جادوگر و تمام ماجراهای جادویی او است. اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، فیلم های هری پاتر را باید ببینید! همه ی شخصیت های اصلی به مدرسه جادویی به نام “Hogwarts” می روند. دنیای جادوگرانه هری پاتر، حیوانات و داستان خاص خود را دارد و از زبان انگلیسی اولیه گرفته تا کلمات جادویی توسط نویسنده J.K. Rowling ساخته شده است. برخی از این کلمات حتی مورد استفاده طرفداران قرار می گیرد!

هشت سری از فیلم هری پاتر وجود دارد که بر اساس هفت کتاب J.K. Rowling ساخته شده است. بهتر است برای یادگیری زبان انگلیسی با اولین سری از این فیلم (هری پاتر و سنگ جادو) شروع کنید.

رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption 1994)

اگر می‌خواهید یک فیلم کلاسیک به زبان انگلیسی تماشا کنید، “The Shawshank Redemption” یکی از بهترین هاست که میتوانید آن را امتحان کنید. بسیاری از مردم آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده می‌دانند و به خاطر پایان غیرمنتظره ای که دارد، بین مردم بسیار محبوب است.

“The Shawshank Redemption” بر اساس کتابی از Stephen King ساخته شده است که داستان مردی سفیدپوست و تحصیل کرده را روایت می کند که به جرم قتل، به حبس ابد محکوم شده است. او بیش از بیست سال در زندان می ماند و با زندانی سیاه پوستی به نام Red دوست می شود که نقش او را Morgan Freeman بازی می کند. همانطور که ممکن است از فیلمی درباره یک زندان انتظار داشته باشید، در The Shawshank Redemption زبان قانونی زیادی به انگلیسی وجود دارد. می توانید کلمات و اصطلاحات انگلیسی زیادی در مورد قانون یاد بگیرید.

در این فیلم از زبان عامیانه آمریکایی استفاده شده است. زبان امریکن برای شروع و یادگیری زبان انگلیسی می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

فارغ التحصیل (The Graduate 1967)

کسانی که به تماشای فیلم علاقه دارند، فیلم فارغ التحصیل بسیار پیشنهاد می شود. بسیاری از مردم می گویند این فیلم یکی از مهم ترین و بهترین فیلم هایی است که تا به حال ساخته شده است. همچنین یکی از معروف ترین پایان های تاریخ سینما را دارد.

فیلم فارغ التحصیل با بازی Dustin Hoffman نه تنها یک فیلم درخشان است، بلکه موسیقی متن فوق العاده ای نیز دارد. تمام موسیقی این فیلم توسطSimon and Garfunkel نوشته شده است. فیلم فارغ التحصیل که در سال 1967 منتشر شد، داستان مرد جوانی را روایت می کند که با زنی متاهل رابطه عاشقانه برقرار می کند و سپس عاشق دخترش می شود.

Dustin Hoffman در حال حاضر یک بازیگر مشهور جهان است، اما The Graduate اولین فیلم بزرگ او بود. وقتی به مصاحبه بازیگری اش رفت، تهیه کننده فکر کرد که او یک پنجره پاک کن (کارگر) است! اما Dustin Hoffman با حفظ شخصیت در فیلم و بازیگری فوق العاده اش، در واقع یک پنجره را برای او تمیز کرد.

عشق واقعی (Love Actually 2003)

Love Actually یک فیلم «rom-com» است که مخفف «کمدی رمانتیک» است که به کارگردانی Richard Curtis تهیه شده است. بسیاری از مردم این فیلم را در زمستان تماشا می کنند، زیرا این فیلم یک فیلم کریسمسی است. داستان پنج هفته قبل از کریسمس همراه با داستان های مختلف عاشقانه شروع می شود.

این فیلم به ده داستان مختلف در لندن می پردازد که همگی درباره عشق هستند. این فیلم برای یادگیری لهجه‌های مختلف انگلیسی بسیار خوب و کاربردی است زیرا شخصیت‌های زیادی به عنوان مثال؛ Liam Neeson با لهجه ایرلندی در این فیلم وجود دارد. اگر از طرفداران فیلم با ژانر عاشقانه هستید، Love Actually یک انتخاب عالی برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی است.

ژانر این فیلم عاشقانه و کمدی است، پس علاوه بر اینکه این فیلم عاشقانه است، در آن از طنز هم استفاده شده است. بریتانیایی ها به خاطر داشتن طنز در فیلم هایشان معروف هستند که همین بخش مهمی از فرهنگ بریتانیا را تشکیل می دهد.

فارست گامپ (1994 Forrest Gump)

کل زندگی Forrest Gump در این فیلم نشان داده شده است. Forrest با شاهکار و بازی از Tom Hanks است که او مردی مهربان است اما باهوش نیست. Forrest بدون اینکه متوجه شود در برخی از لحظات مهم تاریخ مانند جنگ ویتنام شرکت می کند و به Elvis Presley نحوه رقصیدن را آموزش می دهد! این فیلم، فیلمی جذاب و خنده دار است که علاوه بر تقویت زبان انگلیسی شما، می تواند شما را سرگرم کند.

یکی از دلایلی که فیلم خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است این است که Forrest Gump بسیار آهسته صحبت می کند. برای اینکه بتوانید صحبت های او را درک کنید، بسیار آسان و راحت است.

در صحنه ای از این فیلم، Forrest Gump برای اولین بار به مدرسه می رود. او مطمئن نیست که باید سوار اتوبوس مدرسه شود یا خیر! زیرا قبلاً راننده اتوبوس را ندیده است. مادر Forrest همیشه به او می گوید که با غریبه ها صحبت نکند و سوار ماشین آنها نشود. او این حرف مادرش را به این معنی می داند که نباید سوار اتوبوس مدرسه هم شود. در بریتانیا و آمریکا، والدین اغلب به فرزندان خود می گویند که با غریبه ها صحبت نکنند زیرا ممکن است خطرناک باشد.

در طول فیلم، Forrest Gump از زبان عامیانه آمریکایی زیادی استفاده می کند، بنابراین این فیلم برای زبان آموزان متوسط و پیشرفته عالی است.

پالپ فیکشن (1994 Pulp Fiction)

Pulp Fiction یک فیلم Tarantino است، به این معنی که Quentin Tarantino، یکی از مشهورترین کارگردانان تمام دوران، آن را کارگردانی کرده است. فیلم های او به خاطر خلاقانه بودن، غیرمعمول بودن و خشونت آمیز بودن محبوب هستند.

Pulp Fiction داستان چندین جنایتکار در آمریکا را از دید خود جنایتکاران دنبال می کند. بسیاری از مردم این فیلم را یک شاهکار سینمایی مدرن می دانند. همچنین فیلم خوبی برای بهبود زبان انگلیسی شماست زیرا دیالوگ های خنده دار و جالب زیادی بین شخصیت هایش دارد. سعی کنید این فیلم را با زیرنویس تماشا کنید، هر از گاهی آن را مکث کنید و هر عبارات عامیانه جدیدی که پیدا کردید را یادداشت کنید!

از واژه های عامیانه و رایج آمریکایی در این فیلم بسیار استفاده شده است. زبان آموزان در سطح متوسط و پیشرفته می توانند با دیدن این فیلم اصطلاحات و عبارات رایج انگلیسی زیادی یاد بگیرند.

تئوری همه چیز (The Theory of Everything 2014)

The Theory of Everything در واقع بیان یک «بیوگرافی» است، که داستان واقعی زندگی یک نفر، معمولاً یک فرد مشهور را روایت می کند. این فیلم انگلیسی داستان “استیون هاوکینگ”، یکی از مشهورترین دانشمندان جهان را روایت می کند. این فیلم در مورد رابطه او با جین وایلد و بیماری او که باعث فلج شدن او شد، است. هاوکینگ بر اثر بیماری فلج شده است و نمی تواند راه برود و روی ویلچر است.

یکی از دلایلی که The Theory of Everything فیلم خوبی برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی می باشد، این است که شخصیت های آن لهجه بریتانیایی بسیار واضحی دارند. قسمت‌هایی از فیلم در دانشگاه کمبریج، یکی از شناخته‌شده‌ترین موسسات دانشگاهی در انگلستان می‌گذرد. بسیاری از شخصیت ها در این فیلم، با لهجه قشر سطح بالای بریتانیایی صحبت می کنند که واضح و صحیح است.

هنگامی که “استیون هاوکینگ” فلج می شود، مجبور است از ماشینی استفاده کند تا او را در صحبت کردن کمک کند، زیرا او کند صحبت می کند. همین امر درک فیلم را برای زبان آموزان انگلیسی آسان تر می کند زیرا شخصیت اصلی خیلی سریع صحبت نمی کند. در این فیلم از کلمات انگلیسی آسان و راحت استفاده نشده است، بلکه کلمات و عبارات کمی دشوار و در سطح بالا هستند. کسانی که زمینه ای در زبان انگلیسی دارند، تقریبا خوب انگلیسی صحبت می کنند و می خواهند زبان انگلیسی خود را بیشتر و بهتر تقویت کنند، تماشای این فیلم به آنها پیشنهاد می شود.

بعضی از صحنه های این فیلم، دارای کلمات بسیار علمی است. در یکی از صحنه ها، هاوکینگ می گوید که او یک «کیهان شناس» است. او می‌گوید که این «مذهبی برای آتئیست‌های باهوش» است. در واقع منظورش این است که برای افراد باهوش مانند یک دین است. بازی “Eddie Redmayne’s” در نقش استیون هاوکینگ به قدری خوب بود که خود استیون هاوکینگ می گفت: گاهی اوقات احساس می کند که دارد خودش را روی صفحه تلویزیون تماشا می کند!

اگر می‌خواهید واژگان علمی بیشتری به زبان انگلیسی یاد بگیرید، The Theory of Everything فیلمی عالی و فوق العاده برای تماشا است.

زیر دریایی (2010 Submarine)

زیک فیلم مستقل است، یعنی در یک استودیوی بزرگ فیلمسازی ساخته نشده است. گاهی اوقات به چنین فیلم هایی «فیلم مستقل» می گویند. این یک فیلم مستقل بسیار موفق بود و جوایز متعددی را از آن خود کرد. فیلم زیردریایی درباره ی رشد نوجوانان و فیلمی بالغ است که در ولز اتفاق می‌افتد. اگر می‌خواهید لهجه‌های مختلف منطقه‌ای را به زبان انگلیسی بشنوید، فیلم Submarine، فیلم خوبی برای تماشا است.

شخصیت اصلی، “Oliver Tate” پانزده ساله است و این فیلم او را در جدال و تلاش برای بزرگ شدن نشان می دهد. این یک فیلم بسیار خنده دار است که به موضوعات بزرگسالی مانند عشق و بیماری نیز می پردازد. زیردریایی به دلیل شجاع بودن و مستقیم بودن مورد ستایش قرار گرفت. “Oliver Tate” یک شخصیت بی دست و پا است. در صحنه ای از این فیلم، او با کسی که دوستش دارد صحبت می کند و باید جدی باشد، اما در عوض از او می پرسد که آیا می داند اقیانوس چقدر عمیق است؟ این می تواند بخشی از طنز این فیلم باشد. در این فیلم از زبان عامیانه زیادی استفاده شده است. زبان عامیانه معمولاً توسط افراد بومی در مکالمات روزمره استفاده می شود.

یکی از دلایل محبوبیت Submarine در بریتانیا این است که موسیقی متن فیلم توسط Alex Turner از گروه معروف شفیلد Arctic Monkeys نوشته شده است. واقعا ارزش شنیدن را دارد!

انگلیسی را با فیلم های کوتاه یاد بگیرید!

اگر نشستن و تماشای طولانی یک فیلم کامل به زبان انگلیسی برای شما سخت و خسته کننده است، می توانید با تماشای فیلم های کوتاه شروع کنید. فیلم های کوتاه زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد که می تواند از چند دقیقه تا حدود نیم ساعت متغیر باشد.

هزاران فیلم در دسته بندی هایی مانند: کمدی، اجتماعی، ترسناک، انیمیشن و … وجود دارد. سعی کنید چند تا از این فیلم های کوتاه را تماشا کنید تا مهارت های شنیداری و لغات خود را تقویت کنید. همچنین فیلم های کوتاه زیادی در یوتیوب وجود دارد. برای پیدا کردن آنها در YouTube، عبارتی مانند «فیلم های کوتاه به زبان انگلیسی» را جستجو کنید.

“Alone” یکی از فیلم های کوتاهی است که برنده جوایز بهترین فیلمبرداری شده است. این فیلم تنها شش دقیقه است و فقط یک شخصیت دارد. این فیلم برای هر کسی که تازه اول راه است و در حال یادگیری زبان انگلیسی است، بسیار پیشنهاد می شود؛ زیرا این فیلم بسیار ساده و آسان است.

“Alone” یک فیلم پسا آخرالزمانی است. در واقع این فیلم درباره جهان پس از پایان زندگی ما است. تنها یک نفر روی زمین باقی مانده است و این فیلم او را در حالی که تنها بازمانده است، دنبال می کند. این فیلم از زبان پیچیده استفاده نمی کند و بسیار ساده و روان صحبت می کند. این فیلم برای به خاطر سپردن کلمات روزمره انگلیسی بسیار خوب و مناسب است، زیرا از زبان عامیانه آمریکایی استفاده می کند.

پیشنهادهای ویژه

مجموعه کامل منابع ویدیویی آموزش زبان انگلیسی - 0 تا 100

کاملترین پک فیلم های آموزش انگلیسی

شامل 16 مجموعه فیلم آموزش انگلیسی، بهترین مجموعه برای یادگیری و تقویت زبان

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا