آزمون آیلتس (راهنمای جامع ثبت نام + معرفی منابع)

آزمون آیلتس + معرفی منابع IELTS

اگر می خواهید در یک منطقه انگلیسی زبان زندگی یا کار کنید، باید بتوانید آن را ثابت کنید. فقط گفتن “من می توانم انگلیسی صحبت کنم” کافی نیست.

این دقیقاً همان چیزی است که آزمون آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) برای آن طراحی شده است. نمره خوب در آزمون آیلتس به کارفرمایان، دانشگاه ها و سایرین نشان می دهد که انگلیسی شما قوی است. حتی برای گرفتن ویزا برای مکان هایی مانند بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند نیز مهم است.

از آنجایی که می تواند آزمون مهم و سرنوشت سازی در زندگی هر فردی باشد، آمادگی آیلتس برای اکثر افراد بسیار استرس زا است. ما اینجا هستیم تا به آسان‌تر کردن فرآیند یادگیری و آمادگی شما کمک کنیم.

در این مقاله سعی کرده ایم تمام نکات لازم را جهت آمادگی برای آزمون آیلتس را برای شما عنوان کنیم. به علاوه رایج ترین اشتباهاتی که در روز آزمون باید از آنها اجتناب کنید هم به شما نشان خواهیم داد. با دانستن این اشتباهات، می توانید برای اجتناب از آنها آماده شوید و به بالاترین نمره ممکن دست یابید.

در آزمون آیلتس چه نمره ای باید کسب کنیم؟

آیلتس یک آزمون معتبر بین المللی برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی است. این آزمون می تواند مهارت های زبانی شما را برای مهاجرت، تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی زبان ثابت کند. اگر دوست دارید در مکانی مانند استرالیا، بریتانیا یا کانادا زندگی کنید، شرکت در آزمون آیلتس می تواند بسیار مهم باشد. اگر به سطح پیشرفته ای از یادگیری زبان انگلیسی دست یافته اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آزمون آیلتس را امتحان کنید.

آیلتس در هزاران مدرسه در ایالات متحده پذیرفته می شود، اما تافل در آنجا آزمون پذیرفته شده تری است. اگر به دلایل تحصیلی آیلتس می گذرانید، حتما بررسی کنید که آیا مدرسه ای که برای آن درخواست می دهید آن را می پذیرد یا خیر! بسیاری از مدارس دارای شرایط و مقررات خاص آیلتس برای دانش آموزان هستند. به عنوان مثال:

  • دانشگاه غرب اسکاتلند حداقل نمره کلی 6 را برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در موقعیت های تدریس نیاز دارد. برای موقعیت های تحقیقاتی کارشناسی ارشد به نمره کلی 6.5 نیاز دارند.
  • دانشگاه سیدنی در استرالیا به طور کلی به نمره کلی 6.5 نیاز دارد.
  • دانشگاه کمبریج در انگلستان به طور کلی حداقل نمره کلی 7.5 را برای دانشجویان مقطع کارشناسی نیاز دارد.
  • دانشگاه یورک در کانادا برای اکثر برنامه ها به نمره کلی 6.5 نیاز دارد.

اینکه برای مهاجرت به چه نمره در آزمون آیلتس نیاز دارید، بستگی به کشور مورد نظر شما دارد. برای کشورهایی که از سیستم مهاجرت مبتنی بر نمره استفاده می کنند، نمره آیلتس هر چقدر بالاتر باشد به موفقیت درخواست آنها کمک می کند.

پیشنهادهای ویژه

آموزش مهارت آزمون آیلتس

کاملترین بسته منابع آزمون آیلتس IELTS

منابع تخصصی آزمون آیلتس، کتابهای الکترونیکی، فیلم و نرم افزار آزمون

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

آزمون آیلتس شامل چه مواردی است؟

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: “آکادمیک” و “جنرال”. کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید مدرک “آیلتس جنرال” را دریافت کنند. و اما اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید “آیلتس آکادمیک” را بگذرانند.

هر دو نسخه از آزمون آیلتس دارای چهار بخش هستند که مهارت های زبانی پایه را ارزیابی می کنند:

Listening (30 دقیقه): 40 سوال بر اساس چهار ضبط صوتی
Reading (60 دقیقه): 40 سوال بر اساس انواع متون
Writing (60 دقیقه): دو تمرین نوشتاری
Speaking (11-14 دقیقه): مصاحبه ای برای ارزیابی مهارت مکالمه شما

بخش شنیداری (Listening) و صحبت کردن (Speaking) آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است. اما بخش های خواندن (Reading) و نوشتن (Writing)، بسته به آزمونی که شرکت می کنید، محتوای متفاوتی دارند.

در کدام آزمون آیلتس باید شرکت کنیم؟

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال. آزمونی که انتخاب می کنید باید بر اساس کاری باشد که می خواهید انجام دهید.

آیلتس می تواند در انتخاب های مختلف زندگی، به شما کمک کند. به عنوان مثال مهاجرت به خارج از کشور، به دست آوردن شغلی که همیشه آرزوی آن را داشتید یا حتی ممکن است تنها تقویت و یا ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی مد نظرتان باشد. بنابراین قبل از رزرو آزمون آیلتس، مطمئن شوید که کدام یک برای شما مناسب است.

آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک سطح مهارت های مختلف زبان انگلیسی شما را برای یک محیط دانشگاهی ارزیابی می کند تا از مناسب بودن سطح مهارت های شما برای دانشگاه مربوطه اطمینان حاصل شود. آیلتس آکادمیک جنبه‌ های مختلف زبان را منعکس می‌کند و مهم تر از همه ارزیابی می‌کند که آیا برای شروع آموزش یا تحصیل آماده هستید یا خیر!

هدف های مورد نظر برای شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک

  • تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در هر کجای دنیا
  • درخواست ویزای واجد شرایط بودن دانشجویی در دانشگاه انگلستان
  • کار در یک کشور انگلیسی زبان برای یک سازمان حرفه ای

آیلتس جنرال

آیلتس جنرال مهارت های زبان انگلیسی را در زمینه عملی و روزمره ارزیابی می کند. آیلتس جنرال موقعیت های محل کار و هم موقعیت های اجتماعی را منعکس می کند.

هدف های مورد نظر برای شرکت در آزمون آیلتس جنرال

  • تحصیل یا آموزش زیر سطح مدرک تحصیلی
  • کار کردن (داشتن شغل) یا آموزش های مرتبط با کار در یک کشور انگلیسی زبان
  • مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان
  • شغل دیگری در کشور خود پیدا کنید.

پیشنهادهای ویژه

آموزش مهارت آزمون آیلتس

کاملترین بسته منابع آزمون آیلتس IELTS

منابع تخصصی آزمون آیلتس، کتابهای الکترونیکی، فیلم و نرم افزار آزمون

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

آیلتس آکادمیک و جنرال چه فرقی با هم دارند؟

آیلتس آکادمیک و جنرال از نظر ساختار، نمره دهی و کاربرد باهم متفاوت هستند. افرادی که می خواهند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند، باید در آزمون آکادمیک و افرادی که قصد مهاجرت دارند، باید در آزمون جنرال شرکت کنند. در واقع آیلتس آکادمیک سخت تر از جنرال است؛ اما متقاضیان بیشتری دارد.

تفاوت بین آیلتس آکادمیک و جنرال از نظر کاربرد: در واقع به هدف شما بستگی دارد که مدرک آیلتس را برای چه کاری می خواهید؟ کسانی که تنها قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند، باید در آزمون آیلتس جنرال (IELTS General) شرکت کنند. البته کسب نمره بالا در آیلتس جنرال بسیار اهمیت دارد و کمک می کند تا افراد مهارت های زبانی خود را به کارفرمایان نشان دهند. بنابراین شانس استخدام آنها بالا می رود. کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی را دارند، باید در آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS Academic) شرکت کنند. این افراد باید مدرک قبولی آیلتس آکادمیک خود را به همراه نمره برای دانشگاه ارسال کنند. در این آزمون هم نمره برای استخدام پزشکان و کادر درمان بسیار مهم است.

تفاوت بین آیلتس آکادمیک و جنرال از نظر محاسبه نمره: نحوه محاسبه نمره آیلتس General با Academic کمی فرق دارد. میانگین نمره Reading آیلتس آکادمیک، کمی بالاتر از آیلتس جنرال است. بخش Writing سخت ترین قسمت آیلتس آکادمیک است. در حالی که در آیلتس جنرال، بخش Reading کمی دشوار است و داوطلبان سخت تر می توانند در این بخش نمره کسب کنند. کسب نمره بالای 7 برای هر دو آزمون بسیار خوب است. نمره بالای 7 به شما کمک می کند به راحتی بتوانید به استخدام، پذیرش در دانشگاه و دریافت ویزا دست پیدا کنید.

تفاوت بین آیلتس آکادمیک و جنرال از نظر ساختار: در هر دو آزمون آیلتس (آکادمیک و جنرال)، 4 مهارت اصلی زبان (Reading, Writing, Listening, Speaking) ارزیابی می شود. بخش های Listening – Speaking از نظر ساختار و تعداد سوالات کاملا شبیه هم هستند و هیچ تفاوتی باهم ندارند. اما در بخش های Reading – Writing از نظر ساختار و تعداد سوالات یکسان هستند، اما از نظر محتوا و موضوعات مطرح شده با یکدیگر متفاوت هستند. موضوع سوالات آیلتس آکادمیک مربوط به مسائل دانشجویی است. متن های انتخابی آکادمیک و رسمی هستند. برای موفقیت در آیلتس آکادمیک باید دایره لغات خود را تقویت کنید و دامنه آن را افزایش دهید.

به دنبال کار یا تحصیل در انگلستان هستید؟

اگر برای حمایت از درخواست ویزای انگلستان برای کار، زندگی یا تحصیل در انگلستان، در آزمون آیلتس شرکت می کنید، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال UKVI (ویزاها و مهاجرت انگلستان) یا آزمون IELTS Life Skills داشته باشید.

IELTS for UKVI و IELTS Life Skills آزمون‌های امن زبان انگلیسی (SELT) هستند که توسط وزارت کشور انگلستان برای درخواست ویزا به انگلستان تأیید شده‌اند.

آزمون آیلتس آنلاین چیست و چگونه برگزار می شود؟

برگزاری آزمون آیلتس به صورت آنلاین، روشی جدید برای آزمون آیلتس آکادمیک است که در هر کجای دنیا که باشید، برگزار می شود. آیلتس آنلاین ترکیبی از ورود انسان و هوش مصنوعی است که برای بررسی آزمون آنلاین از راه دور استفاده می شود. آزمون حضوری و آنلاین، هر دو محتوا و ویژگی های مشابهی دارند، تنها تفاوت آنها این است که آزمون حضوری بر روی کاغذ و آزمون آنلاین با کامپیوتر انجام می شود. در آزمون آیلتس آنلاین هم مانند حضوری، سوالات Listening، Reading و Writing وجود دارد که در کامپیوتر باید به این سوالات جواب دهید. و اما ارزیابی مهارت Speaking شما همچنان با یک آزمونگر انسانی خواهد بود و از طریق تماس ویدیویی آنلاین انجام می شود.

اگر نیاز به شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک دارید، می‌توانید آن را در محیط آرام خانه یا هر جایی که اینترنت پر سرعت و خوبی دارید، امتحان کنید. فرمت و زمان بندی آزمون آنلاین دقیقاً مشابه آزمونی است که در یک مرکز آزمون برگزار می شود. شما می توانید برای شرکت در آزمون آیلتس آنلاین از کامپیوتر یا لپ تاپ خود استفاده کنید. شما انتخاب می کنید که کجا و چگونه آزمون خود را بدهید. اینکه ترجیح می دهید آزمون خود را در خانه بدهید یا در یک مرکز آزمون، با کامپیوتر یا با کاغذ و خودکار!

قبل از شرکت در آزمون باید نرم افزار Inspera Exam Portal را نصب کنید، این پلت فرمی است که آیلتس آنلاین روی آن اجرا می شود. توصیه می کنیم این کار را یک روز قبل از آزمون انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. لینک دانلود نرم افزار را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

تاریخ و نتایج آزمون آیلتس

آیلتس آنلاین در حال حاضر در برزیل، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، اندونزی، ایتالیا، قطر، اسپانیا، ترکیه و اوکراین در دسترس است. آزمون آنلاین آیلتس را رزرو کنید. نتایج آزمون را معمولاً ظرف 6 روز پس از شرکت در آزمون دریافت خواهید کرد. همچنین در بیش از 140 کشور جهان محل برگزاری آزمون آیلتس در دسترس است.

به رسمیت شناختن

قبل از اینکه آزمون آنلاین آیلتس را رزرو کنید، لطفاً با سازمانی که به آن می خواهید درخواست بدهید، تماس بگیرید. آنها باید نوع آزمونی که شما انتخاب می‌کنید را تایید کنند. آزمون آیلتس آنلاین توسط مسئولین مربوط به مهاجرت پذیرفته نمی شود.

الزامات کلیدی

مطمئن شوید همه چیز مورد نیاز برای آزمون آیلتس آنلاین را دارید:

  • شما باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید.
  • فضایی آرام، خصوصی و پر نور
  • شناسنامه معتبر (گذرنامه)
  • یک کامپیوتر یا لپ تاپ (آزمون را نمی توان روی تبلت یا تلفن همراه انجام داد)
  • یک اتصال اینترنتی قوی و پرسرعت
  • یک وب کم، میکروفون و بلندگو
  • دو ساعت و پنجاه دقیقه زمان بدون وقفه

الزامات فنی

اکثر کامپیوترهای ویندوز و مک برای آزمون آیلتس آنلاین مناسب هستند. باید حتما قبل از شروع آزمون، شرایط فنی را برای شرکت در آزمون آیلتس آنلاین بررسی کنید که شامل موارد زیر است:

  • سرعت اتصال به اینترنت
  • مدل کامپیوتر و سیستم عامل
  • دانلود نرم افزار Inspera Exam Portal
  • به روز رسانی مرورگر اینترنت

الزامات امنیتی

برای اطمینان از اینکه آزمون آیلتس آنلاین یک آزمون قابل اعتماد است، چندین اقدام امنیتی وجود دارد:

  • فرآیند بررسی مدرک شناسایی: یک آزمونگر، مدرک شناسایی شما را که برای رزرو آزمون از آن استفاده کرده اید، بررسی می کند.
  • محیط امن آنلاین: هنگامی که شروع آزمون فعال می شود، نرم افزار آزمون آیلتس، دسترسی به سایر قابلیت های کامپیوتر شما را محدود می کند. پس از پایان آزمون، نرم افزار می تواند حذف شود.
  • بررسی سرقت ادبی
  • مراقب انسانی با کمک هوش مصنوعی: شما از طریق دوربین کامپیوتر در طول مدت آزمون تحت نظر خواهید بود.

برای آزمون آیلتس، در خانه آماده شوید.

شما می توانید با استفاده از آزمون های تمرینی و نمونه سوالاتی که ما در سایت موجود داریم، با محیط آزمون آیلتس آشنا شوید. همچنین می‌توانید پکیج کامل آزمون آیلتس را تهیه کنید و به راحتی برای زمان آزمون آیلتس اصلی آماده شوید.

همچنین یکی از راه های موثر برای آمادگی آیلتس این است که در تایم فشرده و محدود تمرین کنید. تمرین در زمان محدود و فشرده، یک عامل کلیدی برای کسب بهترین نمره ممکن در آزمون آیلتس است. این می تواند به شما کمک کند تا از نحوه مدیریت موثر زمان خود آگاه تر شوید و شانس موفقیت در آزمون را افزایش دهید. زمان بندی بخش مهمی از آزمون آیلتس است، زیرا به شما این امکان را می دهد که به تمام سوالات پاسخ دهید. بدون زمان کافی، ممکن است نتوانید اشتباهات خود را تشخیص دهید یا آنها را اصلاح کنید. تمرین تست های تمرینی زمان بندی شده، بهترین راه برای درک زمانی است که برای پاسخ به سوالات آزمون در اختیار دارید و همچنین به شما کمک می کند تا به محدودیت های زمانی عادت کنید. بررسی کنید که کدام بخش از آزمون برای شما چالش برانگیزتر است که آن را به موقع انجام دهید و البته آن را بیشتر تمرین کنید.

پیشنهادهای ویژه

آموزش مهارت آزمون آیلتس

کاملترین بسته منابع آزمون آیلتس IELTS

منابع تخصصی آزمون آیلتس، کتابهای الکترونیکی، فیلم و نرم افزار آزمون

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

چگونه از اشتباهات بزرگ در 4 بخش آیلتس جلوگیری کنیم؟

آیا می دانید افراد معمولا چگونه در آزمون آیلتس امتیاز از دست می دهند؟ چندین راز وجود دارد که داوطلبان باید هنگام آماده شدن برای آیلتس از آنها آگاه باشند تا از رایج ترین اشتباهات جلوگیری کنند. بنابراین، ما نگاهی دقیق تر به اشتباهات معمولی در هر بخش خواهیم داشت.

سعی کنید با دقت و با صرف زمان بیشتر این اشتباهات را بخوانید و از آنها آگاه شوید. آشنایی با این اشتباهات به شما کمک می کند تا در آزمون آیلتس موفق شوید و نمره بالایی کسب کنید.

اشتباهات رایج در بخش لیسنینگ آیلتس

“انتقال” پاسخ ها با بی دقتی

در حالی که به فایل های صوتی آزمون آیلتس گوش می دهید، پاسخ های خود را در برگه سؤال پیش نویس می نویسید. سپس 10 دقیقه فرصت خواهید داشت تا پاسخ های نهایی خود را در پاسخنامه رسمی بنویسید. حتی اگر پاسخ صحیح را بدانید، باید اول پاسخ را در پیش نویس بنویسید و بعد به پاسخ نامه انتقال دهید. اگر پاسخ های خود را با دقت منتقل نکنید، می توانید امتیاز را از دست بدهید. اشتباهات املایی، اشتباهات گرامری و اشتباهات نقطه گذاری همگی می توانند باعث از دست دادن امتیاز شوند. بنابراین در طول آماده سازی آیلتس، دو چیز می تواند به شما در جلوگیری از این اشتباهات کمک کند:

  • هر روز املای انگلیسی را تمرین کنید. برخی از سخت ترین کلمات انگلیسی برای املا را به خاطر بسپارید و در آزمون های آنلاین املای انگلیسی شرکت کنید.
  • هر بار 10 دقیقه رایتینگ انگلیسی را تمرین کنید (همانطور که اشاره کردیم، 10 دقیقه برای انتقال پاسخ های خود، در طول آزمون آیلتس فرصت خواهید داشت). به این ترتیب در روز آزمون با دقت پاسخ های خود را منتقل می کنید و عجله ای ندارید.

شکستن قانون “بیشتر از … کلمات نباشد”

در طول بخش لیسنینگ آیلتس، نوشته ای به شما داده می‌شود که برخی از قسمت‌های آن وجود ندارد و به صورت جای خالی ارائه شده است. شما باید به صدای ضبط شده گوش دهید و قسمت های خالی را بر اساس آنچه می شنوید، پر کنید. دستورالعمل سوالات را با دقت بخوانید! به شما محدودیت کلمه داده می شود، به عنوان مثال: “بیش از دو کلمه نباشد.” اگر سه کلمه یادداشت کنید، امتیاز از دست خواهید داد.

پاسخ هایی با گرامر نادرست

در اینجا اشتباه دیگری وجود دارد که ممکن است هنگام پر کردن جای خالی، مرتکب شوید. وقتی فکر می کنید که پاسخ درست را شنیده اید، بررسی کنید که آیا واقعاً در عبارت معنی دارد یا خیر! مطمئن شوید که از قسمت صحیح گفتار (اسم، صفت، فعل و غیره) استفاده می کنید. برای مثال، ممکن است جمله ای مانند این را ببینید:

An omniscient narrator knows about a character’s _____ and feelings.

یک زبان آموز (آزمون‌ دهنده) بی‌توجه ممکن است کلمه «think» یا «thought» را وارد کند. اما نه یک فعل در این جمله می گنجد، نه یک اسم مفرد. می‌توانیم به کلمه «feelings» نگاه کنیم تا بفهمیم که به یک اسم جمع نیاز داریم: «thoughts». در طول آمادگی برای آیلتس، سعی کنید کلمات را در یک مقاله خبری جای دهید و حدس بزنید که قسمت صحیح گفتار برای جای خالی مورد نظر چیست؟

پاسخ های قسمت جای خالی

اگر اصلا نتوانستیم فایل صوتی را بفهمیم، چکار کنیم؟ آیا باید از این سوال صرف نظر کرد؟ نه! حداقل باید چیزی بنویسید، مخصوصاً برای سؤالاتی با ویژگی چند گزینه ای، حتما یک گزینه را انتخاب کنید. به این ترتیب، شما شانس کسب چند امتیاز را خواهید داشت.

اشتباهات رایج در بخش ریدینگ آیلتس

جستجو برای پاسخ به مدت طولانی

شما فقط 20 دقیقه برای خواندن و پاسخ به سوالات برای هر متن فرصت دارید. این می تواند برای بسیاری از داوطلبان زمان بسیار کوتاهی باشد. بنابراین، زمان زیادی را برای یک سوال دشوار صرف نکنید! اگر در عرض یک دقیقه نتوانستید پاسخ را پیدا کنید، آن را کنار بگذارید و به سراغ سؤال بعدی بروید. در انتها اگر دیدید زمان کمی به پایان بخش باقی مانده است، به آن سوال بازگردید. اگر دیگر زمانی باقی نمانده است و وقت کم آورده اید، کافی است برخی از پاسخ ها را به طور مستقیم انتخاب کنید. شما تایم محدودی برای پاسخ به سوالات دارید و نمی توانید این زمان را صرف پاسخ دهی به سوالات سخت بکنید و زیادی روی آنها فکر کنید. در واقع زمان گرانبهایی را از دست می دهید که می تواند صرف پاسخ به تعداد سوالات بیشتر و ساده تر شود.

تطبیق کورکورانه تیترها با پاراگراف ها

در قسمتی از بخش خواندن (در هر دو آیلتس آکادمیک و جنرال) باید تیتر (عنوان) را با بخشی از متن مورد نظر مطابقت دهید. معمولاً این بخش برای داوطلبان بسیار دشوار است و حین خواندن ممکن است حدس بزنید و به یک عنوان متن را تطبیق دهید. اما کار درست و بهتر این است که ابتدا متن را به طور کامل بخوانید، سپس عنوان ها را انتخاب کنید. اگر ندانید کل متن درباره چیست، نمی توانید تیتر یا عنوان درست را پیدا کنید و فقط گیج خواهید شد. همچنین ممکن است برخی از تیترها را انتخاب کنید که اصلاً قرار نیست استفاده شوند (اغلب عناوین بیشتری از آنچه واقعاً نیاز دارید، ارائه می‌شود). اگر ابتدا کل متن را بخوانید، حذف عنوان های اضافی آسان است.

اشتباهات رایج در بخش رایتینگ آیلتس

دور شدن از موضوع

این اشتباه برای اکثریت کسانی که در آزمون آیلتس شرکت می کنند، معمول و رایج است. به یاد داشته باشید، اگر به موضوع مقاله خود به طور خاص نپردازید (یعنی از موضوع مقاله دور شوید)، به طور خودکار امتیاز این بخش را از دست خواهید داد! وقتی مقاله ای می نویسید، دائماً از خود بپرسید که آیا به موضوعی که در دستور نوشتن مشخص شده است، می پردازید یا خیر! اگر پاسخ شما “نه” است، نوشتن را متوقف کنید و دوباره شروع کنید!

نوشتن سوالات در مقدمه مقاله

مقاله خود را با سوال شروع نکنید! مقاله، گفت و گوی تشکیل شده از پرسش و پاسخ نیست. در واقع باید یک مقاله، نظر و دلیل شما را از ارائه آن مقاله، ارائه کند. (معمولا شخصی که در مقدمه سؤالی می نویسد، اغلب فراموش می کند که واقعاً پاسخ را در مقاله بدهد!) به جای نوشتن سوال، یک جمله مثبت و قوی بنویسید. به عنوان مثال، به جای “چرا مردم دوست دارند سفر کنند؟” با چیزی مانند “در این مقاله، دلایل اصلی سفر را برایتان خواهم گفت” شروع کنید.

فراموش کردن اثبات نوشته خود

برای هر دو بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال، از شما انتظار می رود که نوشته خود را با شواهد، حقایق و مثال ها پشتیبانی کنید. در اولین بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک، شما حتی برخی از داده های واقعی را خواهید داشت که باید به آنها نگاه کنید و در نوشتار خود توضیح دهید. نوشتن بدون مدرک مانند ماشین بدون چرخ است.

بیان نادرست شاخص ها

این یکی به ویژه برای آزمون آیلتس آکادمیک بسیار مهم است. از شما خواسته می شود که داده ها را توصیف کنید، و باید مراقب نحوه انجام این کار باشید. داده‌ها اعدادی را برای «شاخص‌های» اجتماعی یا اقتصادی خاص مانند سود، امید به زندگی، سواد و غیره نشان می‌دهند. هنگامی که در مورد داده ها می نویسید، حتماً شاخص های خاصی را نام ببرید. به عنوان مثال، عبارت “فرانسه در سال 2017 به 3 تریلیون یورو افزایش یافت” نادرست است! فرانسه نمی تواند افزایش یابد! بادکنک نیست! فقط شاخص می تواند افزایش یا کاهش یابد. بیانیه نادرست: فرانسه در سال 2017 به 3 تریلیون یورو افزایش یافت. بیانیه صحیح: تولید ناخالص داخلی فرانسه در سال 2017 به 3 تریلیون یورو افزایش یافت.

استفاده از زبان غیر رسمی در موقعیت نادرست

دانش آموزانی که در آزمون آیلتس آکادمیک مقاله می نویسند، اغلب جملات را کوتاه می کنند یا از برخی گفتارهای محاوره ای استفاده می کنند. اما برای این آزمون، تمام نوشته ها باید به سبک رسمی باشد. از مخفف ها (مثلاً isn’t, it’s) یا اختصارات (اشکال کوتاه شده کلمات طولانی تر) استفاده نکنید. کلماتی مانند gotta (got to)، gonna (going to)، wanna (want to) اغلب در زبان انگلیسی معمولی شنیده می شوند، اما نباید در مقاله آیلتس شما باشند. من حتی به شما توصیه می کنم در نوشته های خود از کلماتی مانند “good” و “bad” استفاده نکنید. کلمات جایگزین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند نمرات خود را برای منبع واژگانی افزایش دهید. یکی از بهترین راه حل های آمادگی برای آیلتس، ساختن فلش کارت برای واژگان رسمی انگلیسی است. شما همچنین می توانید با پرهیز از زبان غیررسمی در ارتباطات روزمره انگلیسی خود، آماده شدن برای این کار را از هم اکنون شروع کنید. فقط فعلاً از ایمیل‌ها، متن‌ها و پست‌های رسانه‌ های اجتماعی خود مکالمه محاوره ای را حذف کنید. در روز آزمون شگفت زده خواهید شد!

اشتباهات رایج در بخش اسپیکینگ آیلتس

اشتباهات در عبارات «I agree» و «I study»

به دلایلی، انگلیسی‌ زبانان غیر بومی اغلب به جای «I’m agree» می‌گویند: «I agree» یا به جای «I’m study» می گویند: «I study». این عبارات احتمالاً در طول بخش اسپیکینگ آیلتس مطرح می شوند. چنین اشتباهی بلافاصله در مصاحبه اسپیکینگ آیلتس قابل توجه است. به این ساختارهای گرامری توجه کنید و آنها را حفظ کنید!

استفاده از کلمات پرکننده زیاد

از شر “کلمات پرکننده” یا کلماتی که فضا را اشغال می کنند اما هیچ معنا و مفهومی به جمله اضافه نمی کنند خلاص شوید. مثلا:

  • Uh…
  • Um…
  • Well…
  • So…
  • I mean
  • Kind of/sort of

این کلمات صحبت شما را خراب می کند. گفتار شما باید روان و دایره لغات شما قوی و متنوع باشد. بنابراین، هنگام آماده سازی و تمرین، قبل از شرکت در آزمون رسمی، از ضبط صدا استفاده کنید. به آنچه که بعدا گفتید گوش دهید و تمام کلمات پرکننده (کلماتی که فضا را اشغال می کنند) را یادداشت کنید. سپس دوباره آن را ضبط کنید و سعی کنید تمام پرکننده ها را بردارید.

تلاش برای نوشتن کل پاسخ خود در Speaking Part 2

در Speaking Part 2، یک کارت با یک سوال به شما داده می شود. شما یک دقیقه فرصت دارید تا پاسخ خود را (به طور خلاصه) با مداد یادداشت و آماده کنید. سعی نکنید تمام پاسخ خود را بنویسید. بعداً هم می توانید آن را بیان کنید. شما فقط یک دقیقه فرصت دارید تا جواب خود را (به طور کلی) آماده کنید. در طول این یک دقیقه، فرصت خواهید داشت تا تکلیف روی کارت را بخوانید و یک برنامه اساسی بسازید که بعدا آن را بیان کنید. اگر سعی کنید یک پاسخ کامل بنویسید، هرگز زمان کافی برای فکر کردن در مورد موضوع کامل نخواهید داشت. این بدان معناست که وقتی بخش صحبت کردن واقعی شروع می شود، چیز زیادی برای گفتن نخواهید داشت. در واقع نتیجه می گیریم که در آن یک دقیقه به چیزهایی که بعدا می خواهیم صحبت کنیم، فکر کنیم و آنها را به صورت خلاصه و جهت یادآوری روی کاغذ بنویسیم.

فراموش کردن ارتباط چشمی

نیازی نیست که به این بخش مانند بازجویی یا مراجعه به دفتر مدیر نگاه کنید. در واقع بخش صحبت کردن در آیلتس، برقراری یک مکالمه است، بنابراین از نگاه کردن به چشمان مصاحبه گر خجالت نکشید. حرف من این نیست که بدون پلک زدن به فرد خیره شوید، اما باید هر از گاهی ارتباط چشمی با او برقرار کنید. این نشانه ادب و اعتماد به نفس است و تأثیر بهتری بر مصاحبه کننده شما می گذارد.

پیشنهادهای ویژه

آموزش مهارت آزمون آیلتس

کاملترین بسته منابع آزمون آیلتس IELTS

منابع تخصصی آزمون آیلتس، کتابهای الکترونیکی، فیلم و نرم افزار آزمون

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

نحوه ثبت نام

ثبت نام در آزمون آیلتس بسیار سریع و آسان است. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی بتوانید کارهای ثبت نام را انجام دهید.

مرحله 1

نزدیکترین محل برگزاری آزمون آیلتس خود را پیدا کنید یا در آزمون آیلتس آنلاین شرکت کنید. بیش از 1600 محل برگزاری آزمون آیلتس، در بیش از 140 کشور جهان وجود دارد. نزدیکترین مرکز برگزاری آزمون به خود را پیدا کنید. اگر ترجیح می‌دهید آزمون را در خانه یا مکان خصوصی دیگری انجام دهید، می‌توانید این کار را با آزمون آیلتس آنلاین انجام دهید.

مرحله ۲

برای آزمون آیلتس ثبت نام کنید. شما می توانید هزینه ثبت نام را به صورت آنلاین پرداخت کنید یا یک فرم درخواست را دانلود و چاپ کنید. سپس آن را تکمیل و به مرکز آزمون انتخابی خود ارسال کنید. شما باید یک کپی از مدرک شناسایی معتبر خود را ارائه دهید. همچنین باید همان مدرک شناسایی را در روز آزمون همراه داشته باشید.

مرحله 3

آزمون آیلتس شما رزرو شده است. اگر آیلتس را به صورت کاغذی یا کامپیوتری رزرو کرده اید، مرکز آزمون شما پس از رسیدگی به درخواست شما ایمیلی مبنی بر تایید تاریخ و زمان آزمون برای شما ارسال می کند. ممکن است آزمون Speaking شما برای روز دیگری برنامه ریزی شود و مرکز آزمون شما نیز آن را تأیید خواهد کرد. اگر آیلتس آنلاین رزرو کرده باشید، ایمیلی دریافت خواهید کرد که رزرو آزمون شما را تایید می کند و آزمون Speaking شما معمولا قبل از آزمون اصلی شما خواهد بود.

با ارزش ترین منابع برای آمادگی آیلتس

Take IELTS with British Council

در این وب سایت، اطلاعات بسیار مفیدی برای آمادگی آیلتس بدست خواهید آورد که در قالب نکات و مقالات کوچک ارائه شده است. در بخش “انتخاب” در مورد اینکه آیلتس چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و نکاتی در مورد نوع آزمون (آزمون آکادمیک یا جنرال) خواهید آموخت. بخش «آماده شدن» توضیح می‌دهد که چگونه برای امتحان مطالعه کنید و با چه مشکلاتی روبرو خواهید شد. در اینجا منابع زیادی پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند تا در آزمون آیلتس با بالاترین نمره قبول شوید. همچنین در این بخش، چند تست تمرینی برای آمادگی کامل شما برای آزمون را پیدا خواهید کرد. بخش “رزرو” در مورد مکان و زمان قبولی در آزمون در کشور خود و نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس صحبت می کند. در بخش “نتایج” با نحوه دریافت نتایج امتحان خود آشنا خواهید شد.

لینک سایت British Council

Exam English

آمادگی آزمون آیلتس در وب سایت Exam English بسیار خوب و کاربردی است. تست های مفید زیادی پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند قبل از شرکت در آزمون آیلتس آماده شوید. می توانید تست های تمرینی (که به صورت فایل PDF هستند) را برای آیلتس آکادمیک و هم برای آیلتس جنرال به همراه فایل های صوتی ضبط شده و پاسخنامه دانلود کنید. همچنین در این وب سایت، لیست لغات انگلیسی و تست های گرامر برای آزمون آیلتس وجود دارد. اگر هنوز سؤالات کلی در مورد آزمون آیلتس دارید، به «Exam Info» در سمت چپ وب سایت نگاه کنید. در این بخش می توانید مقالات، نکات، آزمون های تمرینی توصیه شده و حتی برنامه و اپلیکیشن مربوط به آیلتس، که مناسب تلفن همراه هستند، را پیدا کنید.

لینک Exam English

All Ears English

All Ears English فیلم ها، مقالات و تست های تمرینی برای آمادگی آیلتس ارائه می دهد. مقالات موجود در این وب سایت، توصیه های عملی را در اختیار شما قرار می دهند که در طول آزمون آیلتس به شما کمک می کند. اگر سوالی دارید، می توانید بلافاصله در نظرات زیر هر مقاله، بپرسید. برای شروع، به قسمت “دسته ها” که در سمت راست وب سایت قرار دارد، نگاه کنید. در «دسته‌ها»، همه مقاله‌ها در موضوعات خاص مرتب شده‌اند. نکات مفیدی در مورد نحوه قبولی در بخش صحبت کردن آزمون آیلتس، تقویت و عادت دادن گوش خود با پادکست، مقابله با استرس در آزمون و موارد جذاب و جالب دیگری خواهید یافت. همه مقالات ساده و واضح نوشته شده اند و موضوعات جالب هستند.

لینک All Ears English

لینک دانلود All Ears English

IELTS Mentor

این سایت به دو بخش اصلی “آمادگی آیلتس” و “نمونه سوالات آیلتس” تقسیم می شود. در قسمت اول متوجه خواهید شد که برای هر بخش از آزمون چه چیزی را باید مطالعه کنید. در قسمت دوم می توانید نمونه هایی از هر بخش را برای تمرین پیدا کنید. صدها نمونه سوال وجود دارد! مزیت این منبع کامل آزمون آیلتس این است که پاسخ‌های احتمالی و جایگزینی داده می‌شود و همچنین نکاتی در مورد اینکه آزمونگر چه پاسخی از شما انتظار دارد و چگونه باید به سوالات پاسخ دهید.

لینک سایت IELTS Mentor

Exam Word

این منبع فوق العاده، در درجه اول برای تقویت و افزایش دایره لغات شما طراحی شده است. و اگر می خواهید امتحان را با نمره بالا پشت سر بگذارید، قطعاً به یک عالمه لغات قوی نیاز دارید. این وب سایت حاوی کلماتی است که برای موفقیت در آزمون آیلتس باید بدانید. در قسمت “فهرست” در سمت چپ صفحه وب سایت، لیست لغات را برای هر بخش از آزمون آیلتس خواهید دید. اگر با به خاطر سپردن کلمات از طریق فهرست مشکل دارید، می توانید آنها را به عنوان “کارت های کلمه” (کلمه و تعریف با هم روی کارت) یا “فلش کارت” (کلمه و تعریف در طرف های مختلف هر کارت) مشاهده کنید. اینها را چاپ کنید و در هر زمان و هر مکان مطالعه کنید!

لینک Exam Word

IELTS Liz

با وجود اینکه ویدیوهای زیادی در این کانال وجود ندارد، اما باز هم ارزش بررسی دارد. معلم “لیز” با تجربه و خندان در مورد ظرافت های مختلف آزمون آیلتس به شما خواهد گفت. او نحوه احوالپرسی صحیح با آزمونگر، نحوه ساخت یک جمله زیبا و پیچیده و چگونگی پیش بینی یک سوال احتمالی را به شما یاد خواهد داد. برای اینکه بتوانید روی بخش های خاص آزمون تمرکز کنید، از صفحه لیست های پخش، دیدن کنید.

لینک سایت IELTS Liz

IELTS Ryan

در این وب سایت شما تعداد زیادی از مطالب ویدیویی دقیق را پیدا خواهید کرد که در مورد ویژگی های مختلف آیلتس به شما آموزش می دهد. البته در این وب سایت، نکات زیادی برای تسلط بر هر بخش از آزمون آیلتس پیدا خواهید کرد. اما یک ویژگی جالب و منحصر به فردی که این وب سایت دارد، این است که رایان با افرادی از کشورهای مختلف که آیلتس را با موفقیت گذرانده اند، مصاحبه می کند. این خود به تنهایی می تواند برای شما بسیار موثر و مفید باشد.

لینک سایت IELTS Ryan

در قسمت زیر مجموعه ویدیوهای مربوط به آزمون آیلتس را می توانید تماشا کنید:

پیشنهادهای ویژه

آموزش مهارت آزمون آیلتس

کاملترین بسته منابع آزمون آیلتس IELTS

منابع تخصصی آزمون آیلتس، کتابهای الکترونیکی، فیلم و نرم افزار آزمون

نرم افزار دوره کامل آموزش انگلیسی (ویژه اندروید)

نرم افزار اندروید دلفین همراه با صدا و تمرین، از الفبا تا سطوح بالا، به صورت کاملا خودآموز و بدون نیاز به استاد

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا