چگونه زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم؟ {12 نکته مفید}

یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی + 12 نکته طلایی

برای بهبود مهارت های انگلیسی خود لازم نیست در یک کلاس رسمی انگلیسی شرکت کنید. در واقع شما می توانید معلم خود باشید! در اینجا چند استراتژی و نکته وجود دارد که به شما کمک می کند زبان انگلیسی را خودتان یاد بگیرید.

12 نکته برای آموزش زبان انگلیسی

1. اهدافی را برای یادگیری زبان انگلیسی توسط خودتان تعیین کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم، باید در مورد مطالعه خود واقع بین باشید. اگر می‌خواهید بدانید از قبل چقدر انگلیسی می‌دانید، در یک آزمون آنلاین تعیین سطح انگلیسی شرکت کنید تا میزان سطح خود را بسنجید. حالا می توانید تصمیم بگیرید که هر روز چه مدت زبان انگلیسی مطالعه کنید. سی دقیقه زمان برای مطالعه خوب است، اما اگر بتوانید زمان بیشتری برای مطالعه اختصاص دهید، قطعا بهتر است.

در مرحله بعد، اهداف یادگیری زبان انگلیسی خود را بنویسید. این نوشتن ها باعث می شود که اهداف شما به واقعیت تبدیل شود. همچنین، نوشتن آنها باعث می شود که هر زمان نا امید شدید، با نگاه کردن به اهدافتان، امید و انگیزه ای دوباره بگیرید. همچنین شما می خواهید به جای یک هدف بزرگ، اهداف کوچک زیادی داشته باشید. اهداف بزرگ می توانند ترسناک باشند. برای مثال به این دو هدف نگاه کنید:

  • من تمام کلمات اولین رمان “هری پاتر” را درک می کنم.
  • من بیشتر لغات اولین رمان «هری پاتر» را می‌فهمم، بنابراین نیازی به جستجوی هر کلمه در فرهنگ لغت ندارم.

اولی بزرگ و ترسناک است، اما دومی بسیار قابل انجام است! برای ایجاد اهداف خوب، از اهداف SMART استفاده کنید. SMART مخفف پنج کلمه است: خاص(Specific)، قابل اندازه گیری(Measurable)، قابل دستیابی(Attainable)، مرتبط(Relevant)، به موقع(Timely).

2. یک برنامه مطالعه انگلیسی بسازید.

پس از تعیین برخی از اهداف SMART، می خواهید یک برنامه مطالعه انگلیسی تهیه کنید. نیازی نیست که آن را مانند طرح کلی دوره های دانشگاهی جلوه دهید. اما با این وجود، برنامه مطالعاتی شما باید دارای جزئیاتی در مورد آنچه خواهید آموخت و چگونه آن را مطالعه خواهید کرد، باشد.

به اهداف یادگیری زبان انگلیسی خود فکر کنید. مطمئن شوید که برنامه مطالعه ای که پیش رو دارید، به شما در تکمیل این اهداف کمک می کند. به عنوان مثال، بگویید هدف شما بهبود خواندن زبان انگلیسی است. برنامه مطالعه شما باید دارای فعالیت هایی باشد که به خواندن کمک می کند، مانند:

  • یادگیری لغات جدید با فلش کارت
  • خواندن متون و نوشتن خلاصه
  • انجام تمرین های گرامر

مطمئن شوید که برنامه مطالعه شما دارای انواع مختلفی از فعالیت ها است. این باعث می شود مطالعات انگلیسی شما جالب و سرگرم کننده باشد! می‌توانید بازی‌های واژگانی انجام دهید، ویدیوهای YouTube را تماشا کنید، با افراد بومی صحبت کنید و موارد دیگر. به یاد داشته باشید، یک برنامه مطالعه باید به شما در تکمیل اهدافتان کمک کند. این بدان معناست که اگر اهداف جدیدی داشته باشید همیشه می تواند تغییر کند!

3. از English Immersion (غوطه‌ور شدن در انگلیسی) استفاده کنید.

برای یادگیری موفقیت آمیز زبان انگلیسی توسط خودتان، باید تا حد الامکان زبان انگلیسی را در زندگی خود بگنجانید. بهترین راه برای انجام این کار غوطه وری است. یادگیری زبان غوطه ور به معنای احاطه کردن خود با زبانی است که می خواهید یاد بگیرید. پس انگلیسی را در محیط اطراف خود جای دهید! اگر برایتان امکان دارد، می توانید به یک کشور یا شهر انگلیسی زبان نقل مکان کنید. یا می توانید روش غوطه وری انگلیسی را در خانه انجام دهید.

راه های زیادی برای انجام غوطه وری انگلیسی در خانه وجود دارد:

  • می توانید چیزهایی که در اطرافتان وجود دارد را با نام انگلیسی آنها برچسب بزنید. نام اشیا، مبلمان یا اتاق ها را در دفترچه یادداشت بنویسید. هر بار که یادداشت هایتان را می بینید، آن کلمه را با صدای بلند بگویید.
  • برای یادگیری زبان انگلیسی از یک برنامه کامپیوتری استفاده کنید. از طریق برنامه با سرعتی که دارید به راحتی کار کنید. یک برنامه غوطه‌ور انگلیسی مناسب می تواند به شما زبان انگلیسی را به خوبی آموزش دهد.
  • کارهای روزانه را به زبان انگلیسی انجام دهید. می توانید اخبار را به زبان انگلیسی تماشا کنید یا بخوانید یا حتی در مورد کارهایی که باید در خانه انجام دهید به زبان انگلیسی صحبت کنید. می توانید وقایع روزانه را به زبان انگلیسی بنویسید و خیلی چیزهای دیگر.
  • با کسانی که زبان مادری آنها انگلیسی است، صحبت کنید. دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید. سپس هر هفته زمانی را برای صحبت با آنها در نظر بگیرید. این روش بسیار سرگرم کننده و آموزشی است!

4. با کتاب ها، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی کودکان شروع کنید.

آیا به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی در خانه و بدون معلم کرده اید؟ شما باید ابتدا صداهای انگلیسی و واژگان پایه را یاد بگیرید. درست مانند کودکان انگلیسی زبان!

کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی کودکان این موضوعات اساسی را پوشش می‌دهند. درک آنها بسیار آسان است، حتی اگر هنوز زبان انگلیسی زیادی نمی دانید. این روش به شما کمک می کند که مطالب را بیشتر و بهتر درک کنید و در عین حال اعتماد به نفس خود را افزایش دهید!

5. گوش دادن به هر چیز و همه چیز به زبان انگلیسی

مجموعه های صوتی انگلیسی زیادی وجود دارد. این برای زبان آموزان انگلیسی بسیار ارزشمند (مفید) است. به یاد داشته باشید، شما زبان اول و مادری خود را در ابتدا با گوش دادن زیاد یاد گرفتید. گوش دادن به شما کمک می کند تا کلماتی را که از افراد می شنوید، دریافت کنید. شما می توانید همین کار را با زبان انگلیسی انجام دهید! در ابتدا، ممکن است فقط کمی درک کنید. اما هر چه بیشتر گوش کنید، واژگان بیشتری به دست خواهید آورد.

در مرحله بعد، می توانید عبارت بسازید. در واقع، شما به تدریج قادر خواهید بود جملات کامل را تشکیل دهید! بنابراین، هر زمان که فرصت کردید، به زبان انگلیسی گوش دهید. آهنگ های انگلیسی را در پس زمینه پخش کنید. به پادکست های یادگیری انگلیسی گوش دهید. تلویزیون یا فیلم تماشا کنید، یا به صحبت های مردم در خیابان به زبان انگلیسی گوش دهید. این امر باعث می شود که به زودی بتوانید به زبان انگلیسی مکالمه برقرار کنید.

6. با گوش دادن به آهنگ، انگلیسی یاد بگیرید.

گوش دادن به موسیقی انگلیسی در حین انجام فعالیت های دیگر عالی است. با این حال، برای یادگیری واقعی انگلیسی از آهنگ ها، باید به خود موسیقی توجه کنید.

به کلمات یک آهنگ، شعر گفته می شود. یک آهنگ انگلیسی را که دوست دارید انتخاب کنید و متن آن را جستجو کنید. سعی کنید بفهمید چه چیزی گفته می شود و به چه معناست. کلمات و عباراتی را که فکر می کنید در آینده برای شما مفید خواهد بود را یادداشت کنید. متن آهنگ را به صورت دقیق بخوانید و کاملا متوجه شوید. سپس دوباره آهنگ را پخش کنید و همراه با کلمات بخوانید.

یادگیری با موسیقی می تواند بسیار سرگرم کننده و به علاوه جذاب باشد (آنها در ذهن شما خواهند ماند). اگر کلمه ای را که از آهنگ یاد گرفتید فراموش کردید، فقط شروع به خواندن کنید! احتمالاً دوباره یادتان خواهد آمد.

7. یوتیوب، برنامه های تلویزیونی و فیلم ها را تماشا کنید.

مجموعه ی کودکان می تواند آسان و سرگرم کننده باشد، اما ممکن است همچنان چیزی جذاب و جالب تری بخواهید.

  • آیا آشپزی را دوست دارید؟ ورزش؟ علوم پایه؟ به دنبال ویدیوهای انگلیسی در مورد موضوعات مورد علاقه خود در YouTube بگردید.
  • همچنین کانال های یوتیوب زیادی برای زبان آموزان انگلیسی وجود دارد. اگر یکی را پیدا کنید که دوست دارید، تقریباً مانند داشتن یک معلم است!
  • می توانید برنامه های تلویزیونی انگلیسی را تماشا کنید. برنامه های تلویزیونی یک راه عالی برای یادگیری زبان واقعی هستند.
  • فیلم های انگلیسی جذاب هستند و به شما کمک می کنند زبان و فرهنگ را همزمان یاد بگیرید.

نتفلیکس گزینه‌های زیادی برای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دارد تا به شما کمک کند زبان انگلیسی را خودتان یاد بگیرید! در ابتدا یادگیری با ویدیوها دشوار است. همچنین، شخصیت‌های فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی ممکن است به سرعت صحبت کنند. آنها ممکن است از واژگانی استفاده کنند که شما هنوز آن کلمات را نمی شناسید. در اینجا چند نکته برای آسان کردن ویدیوها وجود دارد:

  • با تماشای ویدیوهای کوتاه تمرین کنید. برای مثال، هر بار یک صحنه فیلم را تماشا کنید. بعد از هر جمله ویدیو را متوقف کنید تا بتوانید بفهمید که آن شخص چه می گوید.
  • از زیرنویس برای تماشای ویدیو استفاده کنید. کلماتی را که نمی دانید جستجو کنید. کلمات و عباراتی را که زیاد استفاده می شوند بنویسید. می توانید بعدا از آن کلمات در حین صحبت کردن و یا نوشتن استفاده کنید.

ویدیوها روشی عالی برای یادگیری مکالمه انگلیسی هستند. به علاوه، زمانی که بتوانید کلمات و عبارات را به یک تصویر و صحنه متصل کنید، به خاطر سپردن آن ها آسان تر خواهد بود!

8. صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین کنید.

حتی اگر خودتان انگلیسی را یاد می گیرید، باز هم باید صحبت کردن را تمرین کنید! خوشبختانه راه های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق صحبت کردن در خانه وجود دارد.

ابتدا لهجه انگلیسی را انتخاب کنید. بسیاری از مردم در سراسر جهان انگلیسی صحبت می کنند. مکان‌های مختلف از لهجه‌های متفاوت و همچنین واژگان متفاوتی استفاده می‌کنند. دو لهجه محبوب، انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی هستند. من توصیه می کنم هر کدام را که برای شما منطقی تر است، انتخاب کنید. البته لهجه‌های دیگری مانند انگلیسی استرالیایی، انگلیسی کانادایی و انگلیسی آفریقای جنوبی نیز وجود دارد. اگر قصد زندگی یا سفر به این مکان ها را دارید، فقط باید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

سپس گوش دادن به لهجه انگلیسی انتخابی خود را تمرین کنید. تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی، به شما کمک می کند تا صداهای زبان انگلیسی را یاد بگیرید. سپس… صحبت کنید! آنچه شخصیت های فیلم می گویند را تکرار کنید. با صدای بلند کتاب بخوانید. صحبت کردن خود را به زبان انگلیسی ضبط کنید و خودتان را اصلاح کنید.

راه های زیادی برای بهبود زبان انگلیسی شما وجود دارد. اما بهترین راه این است که با کسی که زبان مادری آن انگلیسی است، صحبت کنید. در این صورت، شما گوش دادن، درک شنیده و پاسخ دادن به آن را به روش صحیح تمرین خواهید کرد. این سریع ترین راه برای پیشرفت در صحبت کردن و برقراری مکالمه است.

9. فلش کارت بسازید.

فلش کارت ها روشی عالی برای تمرین کلمات و عبارات هستند. شما می توانید فلش کارت های فیزیکی (واقعی) یا فلش کارت های دیجیتال (آنلاین) بسازید.

برای ساختن فلش کارت های فیزیکی، چند تکه کاغذ کوچک، تهیه کنید. کلمه انگلیسی را در یک طرف بنویسید و سپس معنی کلمه را در پشت آن بنویسید. برای ساخت فلش کارت های دیجیتال، می توانید یک برنامه را در گوشی خود دانلود کنید.

وقتی وقت آزاد دارید، کارت ها را ورق بزنید. به سرعت به آنها نگاه کنید و ببینید چند کارت را به یاد دارید. ابتدا با خواندن قسمت کلمه انگلیسی شروع کنید. سعی کنید معنی کلمه را به خاطر بسپارید. هنگامی که همه کارت ها را به این ترتیب شناختید، حال آن ها را برعکس کنید (به سمت دیگر بروید). این بار، با معنی کلمه شروع کنید و سعی کنید کلمه انگلیسی را به خاطر بسپارید.

10. از باشگاه ها و انجمن های زبان انگلیسی استفاده کنید.

آیا دوستانی دارید که در حال یادگیری زبان انگلیسی باشند؟ اگر پاسخ «بله» است، از این مزیت استفاده کنید (برای شما مفید است).

هر هفته با دوستانتان که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، ملاقات کنید. شما می توانید در خانه یا در یک کافه یکدیگر را ملاقات کنید. مهم نیست کجا باشید. نکته مهم این است که شما فقط با هم به زبان انگلیسی صحبت کنید. از هیچ زبان دیگری استفاده نکنید! یک نفر را انتخاب کنید تا هر هفته یک موضوع جالب را برای بحث انتخاب کنید. ممکن است درباره وب‌سایت‌های انگلیسی جدیدی که پیدا کرده‌اید یا یک مقاله خبری جالب یا فیلم‌های انگلیسی قابل فهم، صحبت کنید.

شاید نتوانید هر هفته با گروهی از دوستانی که انگلیسی یاد می گیرند ملاقات کنید. یا شاید بخواهید علاوه بر جلسات هفتگی، تمرین بیشتری داشته باشید. پس می توانید به انجمن های آنلاین (مکان های ارسال پیام) بپیوندید. انجمن های آنلاین در مورد انواع موضوعات مختلف وجود دارد. این بدان معناست که آن‌ها مکان‌های خوبی برای تمرین مهارت نوشتاری انگلیسی و مهارت‌های ارتباطی شما هستند.

11. پیشرفت زبان انگلیسی خود را اندازه گیری کنید.

اهدافی را که در ابتدای این لیست به دست آوردید را به خاطر دارید؟ خوب، برای یادگیری موفقیت آمیز زبان انگلیسی توسط خودتان، باید مطمئن شوید که به آن اهداف می رسید. برای انجام این کار، باید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید (بررسی کنید که آیا بهتر می شوید یا خیر).

راه های زیادی برای اندازه گیری پیشرفت شما در زبان انگلیسی وجود دارد. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • یک دفتر وقایع روزانه به زبان انگلیسی داشته باشید. می توانید در مورد کارهایی که در طول روز انجام داده اید، برنامه های تحصیلی، دوستان یا شغل یا مدرسه خود بنویسید. در مورد هر چیزی که می خواهید بنویسید، به شرطی که حتما به زبان انگلیسی بنویسید! با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که از واژگان و دستور زبان سخت تری استفاده می کنید.
  • صحبت کردن خود را به زبان انگلیسی ضبط کنید. اگر نمی خواهید در مورد هیچ یک از آن موضوعات بنویسید، در عوض با صدای بلند در مورد آنها صحبت کنید! از یک برنامه تلفظ انگلیسی استفاده کنید تا مطمئن شوید مطالب را درست بیان می کنید. وقتی بعداً به صدای ضبط شده خود گوش می دهید، می‌توانید پیشرفت خود را بشنوید. از واژگان بهتری استفاده خواهید کرد و واضح تر و مطمئن تر صحبت خواهید کرد.
  • به طور منظم در آزمون های انگلیسی شرکت کنید. بسیاری از برنامه های یادگیری زبان انگلیسی و کتاب های درسی انگلیسی به شما کمک می کنند تا پیشرفت خود را بررسی کنید. همچنین می توانید خودتان این کار را انجام دهید. به عنوان مثال، یک متن را بخوانید و دقت کنید که چه کلمات و واژگانی را نمی شناسید. این کار را چندبار تکرار کنید و دوباره انجام دهید. تعداد کلماتی که نمی دانید باید کاهش یابد.

12. با انگیزه بمانید.

برای کسب موفقیت، باید ماه ها یا سال ها زبان انگلیسی را مطالعه و تمرین کنید. اگر حوصله درس خواندن ندارید، موفق نخواهید شد. ترک مطالعه آسان است، مخصوصاً زمانی که خودتان مطالعه می کنید. پس چگونه با انگیزه (علاقه‌مند) باقی می‌مانید؟

  • ابتدا برنامه مطالعه خود را دنبال کنید. برنامه مطالعه شما باید هر هفته تغییر کند، اما همچنان باید زمانی داشته باشید که فقط برای مطالعه زبان انگلیسی است. به عنوان یک نکته، بهتر است به جای یک جلسه طولانی، در بسیاری از جلسات کوتاه مطالعه کنید.
  • سپس، از زمان استراحت خود برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. زمان استراحت زمانی است که در طول روز کار نمی کنید، مطالعه نمی کنید یا زمانی را با خانواده و دوستان سپری می کنید. اما شاید هر شب بعد از شام دو ساعت تلویزیون تماشا کنید. در عوض، می توانید از آن زمان برای مطالعه زبان انگلیسی استفاده کنید.
  • در نهایت، از بسیاری از مجموعه های آموزشی مختلف استفاده کنید. از کتاب، یوتیوب، فیلم، بازی، مکالمه و موارد دیگر استفاده کنید. فعالیت های مختلف به شما کمک می کند که حوصله شما سر نرود. هنگامی که یادگیری سرگرم کننده باشد، در مطالعات انگلیسی خود انگیزه خواهید داشت. حالا شما می دانید که چگونه انگلیسی را خودتان یاد بگیرید! زمان، مکان و روش هایی را که دوست دارید انتخاب کنید. شما می توانید آن را انجام دهید!

منبع: FluentU

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا