معرفی 10 تا از بهترین نرم افزار های دیکشنری انگلیسی + [لینک دانلود]

معرفی دیکشنری های انگلیسی + لینک دانلود

اگر زبان آموز انگلیسی هستید که به دنبال گسترش و افزایش دایره لغات خود هستید، داشتن یک برنامه دیکشنری خوب ضروری است. با یک برنامه فرهنگ لغت یا همان دیکشنری در تلفن خود، همیشه در صورت نیاز می توانید از آنها استفاده کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن به معانی کلمات دست پیدا کنید. خوشبختانه، مجموعه های مناسب زیادی برای تبلت و گوشی های iOS و Android در دسترس است.

در این پست، با 10 مورد از بهترین اپلیکیشن های فرهنگ لغت انگلیسی که می توانید دانلود کنید، آشنا خواهید شد. اکثر آنها رایگان هستند و دارای ویژگی های منحصرفردی هستند که فراتر از تعاریف است!

پیشنهادهای ویژه

آموزش کلمات زبان انگلیسی از پایه

پکیج تخصصی آموزش لغات و افزایش دایره واژگان انگلیسی

پکیجی کامل از مجموعه های تخصصی یادگیری لغات، از سطح مقدماتی تا فوق پیشرفته

نرم افزار دلفین با قابلیت جعبه لایتنر (G5) و دیکشنری رایگان

لغات انگلیسی را به راحتی با جعبه لایتنر رایگان دلفین، سریعتر و بهتر حفظ کنید.

چگونه اپلیکیشن دیکشنری مناسب را برای خود انتخاب کنیم؟

اینکه کدام نرم افزار دیکشنری انگلیسی را انتخاب می کنید بستگی به کاری دارد که باید انجام دهید. پاسخ به سوالات زیر می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند:

  • آیا نیاز دارید که دیکشنری شما بدون اتصال به اینترنت (به صورت آفلاین) در دسترس باشد؟
  • آیا نرم افزار، فضای زیادی از گوشی شما را اشغال می کند یا خیر؟ (حافظه ی زیادی را اشغال می کند؟)
  • آیا برای داشتن کمک مطالعه به فرهنگ لغت نیاز دارید یا فقط تعاریف ساده؟
  • آیا ظاهر برنامه مهم است یا فقط به تعاریف اهمیت می دهید؟
  • آیا می خواهید توانایی شنیدن صحیح کلمات گفته شده را داشته باشید؟

فرض کنید زمان زیادی را برای مطالعه در مترو صرف می کنید (مطالب خواندنی در گوشی شما وجود دارد و حافظه ای را اشغال کرده) و فضای زیادی در گوشی خود باقی نمی ماند. در این مورد، باید یک برنامه فرهنگ لغت کوچک و دارای گزینه آفلاین دریافت کنید.

اپلیکیشن های دیکشنری، علاوه بر اینکه برای جستجوی کلمات راحت هستند، می توانند راه بسیار خوبی برای افزودن به واژگان شما باشند. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، بسیاری از نرم افزارها حتی دارای ویژگی های خاصی هستند که به شما در یادگیری زبان انگلیسی نیز کمک می کنند. یکی از این برنامه های عالی را دانلود کنید و آن را امتحان کنید. از این به بعد، شما همیشه معنای یک کلمه جدید را خواهید داشت – درست در جیب خود!

Best Dictionary Apps

Dictionary.com

قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه ای

موجود برای: iPhoneiPadAndroid

اگر به دنبال یک نرم افزار دیکشنری قابل اعتماد و کاربرپسند هستید، Dictionary.com برای شما می تواند مناسب باشد. این دیکشنری، دسترسی فوری به مجموعه وسیعی از تعاریف، مترادف ها و متضادها را فراهم می کند و حتی به صورت آفلاین هم کار می کند.

این برنامه تلفظ های صوتی، ریشه های کلمات و نکات دستور زبان را برای تقویت یادگیری زبان انگلیسی ارائه می دهد. همچنین به شما امکان می دهد کلمات را ذخیره کنید تا بتوانید فهرستی از واژگان ایجاد کنید. علاوه بر این، آزمون‌ های روزانه کلمات، مقالات و فهرست‌های واژه‌های پرطرفدار را فراهم می‌کند که کاربران را نگه دارد تا دایره واژگان خود را گسترش دهند. چیزهای زیادی برای یادگیری در این برنامه وجود دارد!

Merriam-Webster

قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه ای

موجود برای: iOSAndroid

Merriam-Webster یک فرهنگ لغت شناخته شده و بسیار مورد اعتماد است. برنامه های این دیکشنری شامل: تعاریف با کیفیت، تلفظ های صوتی و مثال های پرکاربرد می شود و به صورت آفلاین هم قابل استفاده است. همچنین به شما این امکان را می‌ دهد که موارد دلخواه خود را ذخیره کنید، یک کلمه روزانه داشته باشد و جستجوهای اخیر شما را پیگیری کند.

همچنین این اپلیکیشن دسترسی به فرهنگ جامع، بازی های کلمات و آزمون ها را برای افزایش مهارت های واژگان شما فراهم می کند. برنامه Merriam-Webster با یک رابط کاربر پسند و به‌ روزرسانی‌های منظم، این اطمینان را به شما می‌دهد که یک مرجع زبان قابل اعتماد در دسترس شماست. این برنامه حتی به شما این امکان را می دهد که کلمات را با گفتن آنها (به صورت صوتی) جستجو کنید! این ویژگی برای زمانی که کلمه ای را می شنوید اما متوجه نمی شوید و مطمئن نیستید که چگونه نوشته شده است، عالی است.

Oxford Dictionary of English

قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه ای

موجود برای: iOSAndroid

نرم افزار Oxford Dictionary of English، یک منبع جامع و قابل اعتماد برای زبان انگلیسی است. با بیش از 350000 کلمه، عبارات و معانی، پوشش گسترده ای از زبان انگلیسی را ارائه می دهد.

این نرم افزار برای کمک به درک و استفاده، تعاریف واضح و مختصری را همراه با تلفظ های صوتی و جملات مثال ارائه می دهد. همچنین می توانید به مترادف ها، متضادها و ریشه های کلمه دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، این اپلیکیشن، عملکرد آفلاین را ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد که حتی بدون اتصال به اینترنت به فرهنگ لغت دسترسی داشته باشید.

The Free Dictionary by Farlex

قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه ای

موجود برای: iOSAndroidWindows

اپلیکیشن Free Dictionary یک منبع زبانی همه کاره و جامع است. طیف گسترده ای از ویژگی ها، از جمله: فرهنگ لغت، اصطلاح نامه، دایره المعارف و … را در یک برنامه ارائه می دهد. با میلیون ها تعریف، مترادف و ترجمه، می توانید به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید.

این برنامه همچنین تلفظ های صوتی، جملات مثال گونه و ریشه های کلمات را برای افزایش درک زبان آموز، ارائه می دهد. علاوه بر این، مقالات روزانه، کلمات روز و سایر محتوای مرتبط با زبان را برای گسترش واژگان و دانش شما ارائه می دهد.

Dolphinapp.ir

قیمت: رایگان

موجود برای: Android

دیکشنری کاملا رایگان دلفین، یک دیکشنری انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی است که به طور رایگان عرضه شده است. این دیکشنری قابلیت اتصال به نرم افزار رایگان جعبه لایتنر دلفین را دارد و می توانید با یک لمس، کلمات را همراه با معنی آنها وارد جعبه مورد نظر کنید. همچنین نرم افزار مرکزی دلفین نیز قابلیت اتصال به این دیکشنری را دارد و در داخل دلفین، با لمس هر لغت میتوانید معنی آن را ببینید.

Vocabulary.com

قیمت: رایگان

موجود برای: iOSAndroid

اپلیکیشن دیکشنری Vocabulary.com برای زبان آموزان انگلیسی عالی است، زیرا تعاریف بسیار راحت و آسانی دارد. این سایت می‌گوید: «انگار معلم مورد علاقه‌ تان در حال آموزش است و مطالب را برای شما توضیح می‌دهد». هر تعریفی یا توضیحی درباره معنای کلمه را دارد و همچنین زمان و نحوه استفاده از آن را هم دارد. این برنامه یا نرم افزار را می توان به روش دلخواهتان که با آن بهتر یاد می گیرید، تهیه کنید.

Vocabulary.com فقط یک فرهنگ لغت نیست، بلکه یک برنامه ساخت واژگان است. بر اساس نحوه پاسخگویی شما و میلیون‌ها کاربر دیگر به سؤالات گذشته، سؤالاتی در رابطه با کلمات و واژگان به شما می‌دهد. حتی با دادن امتیاز به شما، یادگیری را به یک بازی تبدیل می کند! که همین امر باعث می شود، زبان آموزان بسیاری را جذب خود کند.

English Dictionary – Offline

قیمت: رایگان

موجود برای: iOSAndroid

این نرم افزار فرهنگ لغت، به اندازه بقیه ظاهری مدرن ندارد، اما ابزار بسیار مفیدی برای زبان آموزان است. البته این نرم افزار تعاریف خوبی برای کلمات دارد و همانطور که از نام آن پیداست، همه آنها به صورت آفلاین در دسترس هستند.

اما چند گزینه دیگر وجود دارد که این برنامه را به یک برنامه عالی برای زبان آموزان انگلیسی تبدیل می کند. شما می توانید فلش کارت ها را در این دیکشنری ایجاد کنید و هر زمان که نیاز داشتید آنها را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید فهرستی از درس‌ های مربوط به دستور زبان را مرور کنید و به جملات نمونه و مثال گوش دهید. همچنین می‌توانید «Hang On, Man» را بازی کنید، یک بازی شبیه به ماموری که دانش شما را در مورد واژگان ارزیابی می‌کند.

این اپلیکیشن، دارای املای آمریکایی و بریتانیایی است. بنابراین اگر به دنبال یک فرهنگ لغت انگلیسی هستید که هر دو شکل را یاد بگیرید، این یک فرهنگ لغت عالی برای شما می تواند باشد.

Dict Box: Universal Dictionary

قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه ای

موجود برای: iOSAndroid

Dict Box یک دیکشنری و برنامه مترجم آفلاین جامع، برای بیش از 50 زبان زنده دنیا است، که همه یکجا هستند. هر کلمه با یک تعریف دقیق، مترادف و جملات مثال همراه است. این برنامه، به شما این امکان را می دهد حتی زمانی که آفلاین هستید کلمات را جستجو کنید و این امر، کار را برای زبان آموزان یا مسافرانی که به اینترنت دسترسی ندارند، راحت می کند.

علاوه بر قابلیت دیکشنری، دارای مترجم، فلش کارت و قابلیت ذخیره کلمات مورد علاقه نیز می باشد. با یک حساب Premium، به فرهنگ لغت برای کلمات عامیانه، یک فرهنگ لغت تصویری برای یادگیرندگان بصری، توانایی پشتیبانی و همگام‌ سازی فهرست‌ های کلمات در سراسر دستگاه‌ ها و تجربه‌ ای بدون آگهی در برنامه، دسترسی خواهید داشت.

Urban Dictionary

قیمت: رایگان

موجود برای: iOS

Urban Dictionary یک برنامه دیکشنری منحصر به فرد است که بر روی کلمات عامیانه و معانی غیر متعارف، تمرکز دارد. زبان عامیانه به معنای زبان غیررسمی است که معمولاً در محیط‌ های غیررسمی و اجتماعی مانند دوستان استفاده می‌شود. اگر می خواهید طنز و فرهنگ انگلیسی زبان را کشف کنید و یاد بگیرید، این برنامه افزودنی عالی به ابزارهای زبان شما است.

در حالی که شامل تعاریفی برای کلمات معمولی است، آنها را به روشی طنزآمیز ارائه می دهد. احتمالاً می خواهید یک برنامه فرهنگ لغت معمولی داشته باشید و از آن برای زبان عامیانه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که Urban Dictionary توسط کاربران ایجاد شده است، بنابراین ممکن است حاوی زبان مبتذل (بی ادبانه یا نامناسب) باشد. احتیاط کنید و از زبان توهین آمیز آن اجتناب کنید، خواهید دید که منبع فوق العاده ای برای درک کلمات در زمینه های معمولی است.

Concise English Dictionary and Thesaurus

قیمت: $0.99

موجود برای: iOS

این فرهنگ لغت دارای تعاریف کوتاه و قابل درک است. اگر می‌ دانید که خواندن اکثر تعاریف برای شما دشوار است، ممکن است این برنامه برای شما مناسب باشد. این نرم افزار شامل یک اصطلاح نامه است، بنابراین شما می توانید کلماتی را پیدا کنید که مشابه یا مخالف آن چیزی است که جستجو کرده اید. همچنین مراجعی برای کسب اطلاعات بیشتر وجود دارد. بنابراین می توانید کلمه “diesel” را جستجو کنید و ببینید که “Rudolf Diesel” چه کسی بود.

یک منبع عالی برای استفاده همراه با اصطلاح نامه در این برنامه، اصطلاح نامه بصری است. اصطلاح نامه بصری، یک ابزار تعاملی است که به شما امکان می‌دهد تایپ کرده و روی کلمات کلیک کنید تا سایر کلمات مرتبط را ببینید. این می تواند به شما کمک کند معنی دقیق یک کلمه را بفهمید و کلمه مناسب را برای استفاده در یک جمله انتخاب کنید.

پیشنهادهای ویژه

آموزش کلمات زبان انگلیسی از پایه

پکیج تخصصی آموزش لغات و افزایش دایره واژگان انگلیسی

پکیجی کامل از مجموعه های تخصصی یادگیری لغات، از سطح مقدماتی تا فوق پیشرفته

نرم افزار دلفین با قابلیت جعبه لایتنر (G5) و دیکشنری رایگان

لغات انگلیسی را به راحتی با جعبه لایتنر رایگان دلفین، سریعتر و بهتر حفظ کنید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا