آموزش حروف الفبای زبان آلمانی

تلفظ صحیح حروف الفبای آلمانی

سایت Languagedownload بعد از آموزش کامل زبان انگلیسی و تقویت مهارت های مکالمه، گرامر، Reading، Writing و … و همچنین معرفی و ارائه محصولات معتبر و شناخته شده در جهت ارتقای سطح زبان آموزان، قصد دارد این بار با آموزش زبان آلمانی، تحولی دیگر در این سایت ایجاد کند. این سایت معتبر در نظر دارد از ابتدا و به صورت کاملا مبتدی شما را با زبان آلمانی آشنا کند. به همین منظور در این درس، که اولین درس آموزش زبان آلمانی می باشد، حروف الفبای زبان آلمانی را آموزش می دهد. در کنار آموزش، نکات مهم و کلیدی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد که در یادگیری بهتر و سریع تر شما تاثیرگذار است. این سایت در نظر دارد تا با قرار دادن چندین درس، که دارای موضوعات مختلف و متنوعی هستند، شما را در یادگیری کامل زبان آلمانی کمک کند. امیدواریم بتوانیم شما را در رسیدن به اهدافتان یاری دهیم.

پیشنهادهای ویژه

منابع کامل برای آموزش زبان آلمانی (25 DVD)

کاملترین پکیج منابع آموزش زبان آلمانی (25 دی وی دی)

هر آنچه یک زبان آموز آلمانی برای تقویت زبان آلمانی نیاز دارد.

خودآموز زبان آلمانی

خودآموز زبان آلمانی (کاملا فارسی) (سطح A1)

اگر می خواهید شروع به یادگیری زبان آلمانی از الفبا کنید این مجموعه برای شما ساخته شده است.

نرم افزار آموزش و تقویت زبان آلمانی دلفین (ویژه اندروید)

نرم افزار جامع دلفین – از سطح A1 تا B2

دیکشنری المانی به فارسی دلفین

دیکشنری آلمانی به فارسی و آلمانی به آلمانی دلفین (ویژه اندروید)

سه دیکشنری در یک نرم افزار، با تلفظ انسانی

آموزش حروف الفبا در زبان آلمانی

الفبای آلمانی دارای 26 حرف است. علاوه بر این حروف، حرف دیگری نیز وجود دارد که به آن eszett می گویند و به صورت ß نمایش داده می شود. این حرف را می توان با ss نیز نشان داد و در نگارش مدرن آلمانی اجباری به استفاده از آن نیست.

حروف Ä, Ö, Ü را umlaut می گویند که در تلفظ، اندکی با حرف اصلی فرق دارند و برای آشنا شدن با صدای آنها باید به فایل صوتی که در این قسمت قرار دارد، گوش دهید. معادل بین المللی این حروف Ae, Oe, Ue هستند که در صورت لزوم می توانیم از آنها در نگارش استفاده کنیم. در اینجا می توانید همراه با گوش دادن به فایل صوتی و مشاهده حروف در عکس زیر، حروف الفبای زبان آلمانی را فرا بگیرید.

1

 

نکات مهم درس:

1) ترکیب حروف صدادار ai / ei به صورت “آی” تلفظ می شود. به عنوان مثال: bei (در، نزد) – der mai (ماه مه میلادی).

2) ترکیب و در کنار هم قرار گرفتن حروف صدادار au به صورت “آوو” تلفظ می شود. به عنوان مثال: auch (هم) – das Auge (چشم).

3) ترکیب حروف صدادار eu / äu به صورت “اُی” بیان می شود. مانند: neu (جدید) – Häuser (خانه ها).

4) ترکیب حروف صدادار ie به صورت “ایی” تلفظ می شود. مانند: Sie (شما) – nie (هرگز).

5) ترکیب حروف بی صدای ck به صورت “ک” بیان می شود. به عنوان مثال: dick (چاق).

6) در کنار هم قرار گرفتن و ترکیب حروف بی صدای ch به صورت “ش” (خفیف) تلفظ می گردد (مانند: ich). بعد از a, o, u, au مانند خ در فارسی تلفظ می شود (مانند: das Buch بوخ). چند استثنا نیز وجود دارد: 1. das Orchester که در آن ch صدای “ک” می دهد. 2. عدد شش Sechs که “زِکس” تلفظ می شود.

7) ترکیب حروف بی صدای pf به صورت ” پْف “ بیان می شود. هردو حرف، بدون حروف صدادار و پشت سرهم تلفظ می شوند. مانند: das pferd (پْفرد) به معنی (اسب).

8) ترکیب حروف بی صدای ph به صورت “ف” تلفظ می گردد. به عنوان مثال: das Alphabet (الفبا).

9) ترکیب حروف بی صدای qu به صورت ” کْوِ “ تلفظ می شود. به عنوان مثال: die Quittung (رسید).

10) ترکیب حروف بی صدای sch به صورت “ش” (معمولی) تلفظ می شود. به عنوان مثال: schön (زیبا).

11) ترکیب حروف بی صدای sp / st به صورت ” شْپ / شْت “ خوانده می شود. دو حرف ش و پ پشت سرهم و بدون اضافه کردن حروف صدادار میاید. مانند: der Sport – die Stadt.

12) ترکیب حروف بی صدای th به صورت “ت” تلفظ می شود. th در آلمانی (برخلاف انگلیسی) صدای ت معمولی می دهد. مانند: das Theater.

13) حرف r در آخر کلمه تلفظ نمی شود و تبدیل به حرف اَ می گردد. به همین علت در بخش تلفظ زمانی که er آخر یک کلمه باشد شما تلفظ ” اَ ” را می بینید. به عنوان مثال Besucher به صورت ” بِزوخاَ “ و نه ” بِزوخِر ” نوشته شده است.

14) اگر حرف h وسط یک کلمه باشد تلفظ نمی شود ولی باید کلمه کشیده شود. مثال: mehr که باید در آن حرف m کشیده شود. همانطور که در بالا گفته شد، حرف r نیز تلفظ نمی شود. پس برای تلفظ صحیح آن یک م بلند و یک اَ می گوییم. مانند: مِــــاَ.

15) صدای دوتا از حروف نقطه دار آلمانی ( ö , ü ) و ترکیب حروف ch که اغلب یک “ش” خفیف است، در زبان فارسی وجود ندارد و در بخش تلفظ بدرستی نشان داده نمی شوند ولی تلفظ صحیح آنها بسیار مهم است.

3 دیدگاه برای “آموزش حروف الفبای زبان آلمانی”

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
لطفا محصول اضافی مورد نظر را انتخاب کنید
اسکرول به بالا